abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55807701
Ik heb mijn kinderen dus echt wel eens onder de koude douche gezet. Het was een kwestie van de kraan open en meteen weer dicht, dus langer dan een seconde duurde het niet, maar het effect was groots Ik hoef er nu alleen nog maar mee te dreigen en dan luisteren ze wel.

Oh enne..hier wordt ook nog wel eens iemand 'helemaal in elkaar geramd' als hij niet wil luisteren. Ook op een grappige toon maar ze weten wel dat ze moeten stoppen met jennen dan
Saartje
pi_55807982
Je ziet je kind de kat pesten en op het moment dat je ziet dat de kat het nu écht heel erg zat is: ik zie niks....ik zie niks...heb jij wat gezien? niets aan de hand hoor! en je hoort dat je kind ineens zit te janken, omdat 'die stoute poesj krapt '.

Misschien niet helemaal perfect ( " "), maar wel effectief..... 'poesj' vindt niet alles leuk , zoals we al vaker hadden gezegd....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:09:50 #53
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55808583
o ja schiet me net nog te binnen:

ik heb miesje zindelijk gekregen door tegen haar te liegen dat de luiers opwaren, was het helemaal goed zat van elke keer een aantal dagen perfect zindelijk en dan weer ineens een pamper omwillen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:28:27 #54
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55809282
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
Wat is hier zo ongezellig aan dan?

Oké er wordt op lacherige toon gesproken over fouten die wij als ouders maken. Sommige dingen verdienen idd misschien niet de schoonheidsprijs. Maar goed ouderschap betekent niet dat je nooit fouten mag maken. Iedereen maakt fouten. Waarom zou je daar niet openlijk over kunnen praten, met je billen bloot, zoals het is zeg maar? DAT is juist hoe ik als ouder ook wil zijn, ik maak fouten, net zoals mijn kinderen dat doen. Ik laat mijn kinderen ook zien dat je open en eerlijk over die dingen kunt praten. Ik ben geen supermens, mamma maakt ook fouten en deze mamma kan dan ook gewoon sorry zeggen.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 22:31:46 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55809419
Ow ik zeg ook wel eens oprecht sorry tegen mijn kinderen.
pi_55811073
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Een voorheen veel gehoorde waarschuwing hier in huis

"Pas op! Straks val je hard op je hoofd en dan...."
(Saskia) "Komt er bloed uit mijn oortjes!"
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55811265
Ik heb vanmiddag nog een lolly 'per ongeluk' op straat laten vallen.

Omdat ik vond dat ze wel weer genoeg gesnoept had, en ja dat kan ik ook gewoon tegen haar zeggen maar ik had geen zin in de 'discussie'.
En die lolly had ze niet van mij, maar gekregen in een muziekwinkel, voor ik er erg in had.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:45:23 #58
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55812213
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Ik heb van de week een speelgoed-blokfluit doormidden gebroken van de jongste omdat het a: heel irritant is qua geluid en b: hij een mini-concert in de oren van de kat aan het geven was

In plaats van uit te leggen dat dat allemaal niet zo handig is, verloor ik m'n geduld en *krak* daar lag 'ie in de prullenbak....

Die koude douche heb ik op mijn werk wel eens toegepast, in meerdere vormen. Maar dat was natuurlijk niet op mijn eigen kind. Geen idee of ik het nu zou doen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 6 januari 2008 @ 06:14:05 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55817468
Loena, ik ben het helemaal met je eens over fouten durven maken en sorry zeggen. Doe ik ook regelmatig. Ik bedoelde dat de toon van de voorbeelden wat ernstiger is dan die in dat andere topic, dat is een verschil. Waarschijnlijk door de luchtigere insteek.
En ik vind (net als jullie allemaal denk ik) dat je wel mag streven naar zo min mogelijk onorthodox optreden, vandaar dat ik van sommige dingen toch liever niet zou willen dat ouders ze doen bij hun kroost. Het luchtigere topic valt me daarom lekkerder.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 6 januari 2008 @ 06:28:18 #60
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55817501
Ik vind de voorbeelden die hier worden genoemd niet zo dramatisch onorthodox of fout eigenlijk.

Ontopic: je kind paaien met een koekje zodat je zelf je bed weer in kan duiken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 6 januari 2008 @ 06:31:04 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55817505
Ik het meeste ook niet, hoor. Maar wel dingen als "zeggen dat ze terug moeten slaan". Dat is voor mij (zeg ik nu) toch echt een no go. En (niet uit dit topic) bijvoorbeeld elke keer als er in de broek geplast is, het kind onder de koude douche zetten, dat vind ik echt niet fijn klinken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55817693
Oh ik heb er net weer 1 toegepast

Mikael was weer veel te vroeg wakker maar dit keer nog wel heel moe. Hij wilde niet in bed, oke dan ga je maar op de bank zitten. In het donker. Eerst vond ie het wel leuk. Dag mama. Daarna werd het toch wel heel stil en wist ie niet hoe snel ie in bed moest komen. Lekke slapen mama
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55818118
Uhm ja, eigenlijk wel fijn om te lezen dat we allemaal wel eens zoiets doen. Ook al is het niet altijd goed natuurlijk. Maar we mogen toch ook wel eens aan ons zelf denken

Ik scheep die kleine (bijna 3) ook wel eens af met een koekje of iets dergelijks als ik ff op me gemak achter de computer wil zitten.
En ja, als hij heel erg vervelend is krijgt ie ook wel eens een tik. Ik hou eigenlijk helemaal niet van slaan maar ze kunnen het bloed onder je nagels vandaan krijgen!! En ik sta dr alleen voor, dus heb niemand waar ik het eens even aan over kan laten.
Dat scheelt denk ik ook wel.
pi_55818173
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Uhm ja, eigenlijk wel fijn om te lezen dat we allemaal wel eens zoiets doen. Ook al is het niet altijd goed natuurlijk. Maar we mogen toch ook wel eens aan ons zelf denken

Ik scheep die kleine (bijna 3) ook wel eens af met een koekje of iets dergelijks als ik ff op me gemak achter de computer wil zitten.
En ja, als hij heel erg vervelend is krijgt ie ook wel eens een tik. Ik hou eigenlijk helemaal niet van slaan maar ze kunnen het bloed onder je nagels vandaan krijgen!! En ik sta dr alleen voor, dus heb niemand waar ik het eens even aan over kan laten.
Dat scheelt denk ik ook wel.
Ik sta er ook alleen voor maar een tik hbe ik nog niet uit gedeeld. En dat is eigenlijk ook niet iets wat ik ooit hoop te gaan doen. Mijn pa kon dat vroeger ook altijd zo goed en dat vond ik zo erg.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55818343
Als ik hier zo lees dat de koude douche al als onorthodox wordt gezien dan is een washandje met zeep door de mond halen als een kind vloekt of vieze woorden zegt zeker helemaal verschrikkelijk?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 6 januari 2008 @ 10:57:16 #66
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55818523
quote:
Op zondag 6 januari 2008 06:14 schreef Sugar het volgende:
Loena, ik ben het helemaal met je eens over fouten durven maken en sorry zeggen. Doe ik ook regelmatig. Ik bedoelde dat de toon van de voorbeelden wat ernstiger is dan die in dat andere topic, dat is een verschil. Waarschijnlijk door de luchtigere insteek.
En ik vind (net als jullie allemaal denk ik) dat je wel mag streven naar zo min mogelijk onorthodox optreden, vandaar dat ik van sommige dingen toch liever niet zou willen dat ouders ze doen bij hun kroost. Het luchtigere topic valt me daarom lekkerder.
Fijn dat je even reageerde Sugar, dit klinkt al veel beter. Ik vond je eerder in dit topic wat arrogant overkomen. Een beetje alsof je je neus ophaalde voor al het gepeupel hier. Weet je dat het veel makkelijker is om een beetje mooi weer te spelen en te doen alsof je alles perfect doet. Vind ik trouwens soms zo ergelijk aan [OUD] al die regeltjes die nagevolgd moeten worden en elkaar er op wijzen dat er 1 f*cking regeltje niet opgevolgd wordt. Dan denk ik: mensen leef, voel en vertrouw op je intuïtie!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 6 januari 2008 @ 10:59:07 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55818552
Ha, dan ben ik blij dat je doorvroeg, want zo was het helemaal niet bedoeld. Ik doe zelf echt genoeg verkeerd.
pi_55818616
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:25 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik sta er ook alleen voor maar een tik hbe ik nog niet uit gedeeld. En dat is eigenlijk ook niet iets wat ik ooit hoop te gaan doen. Mijn pa kon dat vroeger ook altijd zo goed en dat vond ik zo erg.

Ja probeer het ook wel te beperken hoor. Ik hou dr gewoon niet van. Maar soms heb je het gevoel dat je geen kant opkan en ze zijn zo verschrikkelijk bijdehand dat alleen woorden niet helpen...
Maar ook ik zeg wel eens sorry hoor. Dan denk ik, probeer eens tot 10 te tellen
  zondag 6 januari 2008 @ 11:05:10 #69
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_55818620
Ik heb mijn dochter wel eens aan een tafeltje geplant met de mededeling dat ze daar moest blijven zitten en dat ik haar morgen wel zou komen halen.

Dit was overigens wel ná een dik half uur een dweilend, gillend, zeurend en strontvervelend kind van de grond opgebeurt te moeten hebben, voor de voeten van mensen uit getrokken te hebben en uit de keuken geplukt te moeten hebben in het restaurant van het ziekenhuis.

Toen ik me omdraaide van het tafeltje ging er een ijzingwekkende "NEE! IK WIL BIJ JOU BLIJVEN!" door het restaurant heen en ze is de rest van de dag poeslief geweest.

Ook gaat hier nog wel eens de douche op [koud] als ze na dik 15 minuten roepen dat ze moet afdrogen nog op de grond zit te klootviolen met shampooflessen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_55818626
quote:
Op zondag 6 januari 2008 06:31 schreef Sugar het volgende:
Ik het meeste ook niet, hoor. Maar wel dingen als "zeggen dat ze terug moeten slaan". Dat is voor mij (zeg ik nu) toch echt een no go.
Nee, je kind leren zich te laten slaan, da's lekker.

Mijn onorthodoxe antwoord is: "Je laat je niet slaan, als je er met praten echt niet uitkomt en iemand geeft je een mep: keihard terugrammen.

Oh, en toen mijn jongste niet ophield met vieze woorden roepen en ik hem al een paar keer gewaarschuwd had dat ik z'n mond met zeep zou wassen (meneer dacht: dat doet mama nooooit), heb ik het gewoon een keer wel gedaan.
Geen gehuil of gebrul, maar hele dikke pret gehad samen, hem te pakken krijgen, stuk zeep half in z'n mond gepropt en hij al lachend (Jeetje, mama deed het tóch) en bubbelend z'n mond weer uitspoelen.
Ondanks de pret is het nu voldoende om ermee te dreigen.
Die ouderwetse methodes waren zo slecht nog niet.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 6 januari 2008 @ 11:11:27 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55818698
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:05 schreef shmoopy het volgende:
Dat hoeft toch ook niet. En als het kind zelf een keer terugmept, zal ik er heus begrip voor hebben. Maar het actief aanleren, staat mij gewoon tegen.
pi_55818723
Five, jouw poezen verhaal komt me zo bekent voor!!

Priscil was helemaal geen huisdieren gewent, dus toen ze hier kwam wonen werd er nogal wat met de katten gesleept. Na 100x waarschuwen dat ze de katten moet laten lopen en dat ze het niet leuk vinden om steeds te worden opgetild heb ik het maar opgegeven. Het resultaat?? Tja poes vindt inderdaad niet alles leuk. (Overigens werd er niet om gehuild hier, ze was gewoon verbaasd)

Oh, en stiekem gniffelen als ze iets vreselijks stoms doet... Ja ook dat ken ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 6 januari 2008 @ 11:13:44 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55818728
Tering, jullie zijn echt poesjes van ouders
Mijn ouders waren pas echt onorthodox.

- Stiekem snoepen terwijl dat al eens was verboden
* Ik of broertje werden op keukenstoel gezet en moesten veel, heel veel snoep blijven eten. Alleen maar snoep. Ik heb er uiteindelijk van moeten kotsen

- Niet willen eten
* tafeltje werd gedekt in de tuin. In de winter zat je daar dus met wantjes, muts en sjaal..
mijn moeder stak dan wel een kaarsje aan ; vond ze gezellig denk ik

- ruzie maken onderling of slaan
* je werd tegenover elkaar gezet en mocht dan elk 1 keer een keiharde knal uitdelen. Daarna moest het dan over zijn. ( werkte gek genoeg wel )

- te laat thuiskomen zonder goede reden
* deuren werden op slot gedraaid; behalve die van de garage/werkplaats waar je lekker samen met de hond op de bank kon slapen

- rommel maken in je kamer en niet op verzoek opruimen
* geen toegang meer tot slaapkamer

Ik moet hierbij melden dat mijn moeder een militaire opvoeding heeft genoten en mijn vader alleen met zijn mams opgroeide die hem nooit iets verbood, of uberhaupt heeft opgevoed.
Heb het ze inmiddels wel vergeven
pi_55818839
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:13 schreef SHE het volgende:

* Ik of broertje werden op keukenstoel gezet en moesten veel, heel veel snoep blijven eten. Alleen maar snoep. Ik heb er uiteindelijk van moeten kotsen

- Niet willen eten
* tafeltje werd gedekt in de tuin. In de winter zat je daar dus met wantjes, muts en sjaal..

* je werd tegenover elkaar gezet en mocht dan elk 1 keer een keiharde knal uitdelen. Daarna moest het dan over zijn. ( werkte gek genoeg wel )

* deuren werden op slot gedraaid; behalve die van de garage/werkplaats waar je lekker samen met de hond op de bank kon slapen

Ik moet hierbij melden dat mijn moeder een militaire opvoeding heeft genoten en mijn vader alleen met zijn mams opgroeide die hem nooit iets verbood, of uberhaupt heeft opgevoed.
Heb het ze inmiddels wel vergeven
Bij de hond slapen.... Wat een leuke Je zorgt dan wel dat je optijd thuis bent denk ik!

Hier, slaapkamer niet opruimen?? Ach, ik heb al vana lles geprobeerd. Ik heb zelfs al eens opgeruimt met een vuilniszak. Ach, het is haar kamer. Dan is het maar een zooi, ik trek de deur dicht. (ik doe er dan ook helemaal niets meer aan, ik haal er ook geen stofzuiger doorheen . Geldt ook voor haar bed. Ik zeg 1 keer in de week dat ze haar bed moet afhalen, doet ze dat niet, tja dan niet. Ik hoef niet in een vies bed te slapen )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55818853
quote:
Ik denk dat dat soort dingen ook wel gebeuren , alleen zijn ze hier dan wel zo dat ze direct de Kinderbescherming bellen, want 'dat kan eeeeeeecht niet'
pi_55818936
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:11 schreef Sugar het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet. En als het kind zelf een keer terugmept, zal ik er heus begrip voor hebben. Maar het actief aanleren, staat mij gewoon tegen.
Nee, je gaat je kind natuurlijk niet leren andere kinderen zomaar te meppen, dat zou nogal Tokkie zijn natuurlijk.
Maar ik zag mijn oudste jarenlang gedomineerd worden door 1 bepaald jongetje toen ie nog op gewoon onderwijs zat.
Zo'n ettertje dat alleen maar vriendjes wil zijn om te zieken en te zuigen, die hem geestelijk helemaal de baas was en regelmatig een mepje uitdeelde, voor de grap, riiiight.

Op een dag was m'n zoontje het helemaal zat en heeft ie 'm alle hoeken van het schoolplein laten zien, maar dan ook echt álle hoeken.
Juf helemaal geschokt, ik op gesprek en zij vertellen hoe fout het wel niet was.
Toen heb ik haar haarfijn uitgelegd dat als er hier íemand verantwoordelijk voor was, ze maar eens naar zichzelf moest kijken.
Jarenlang pesterijen toestaan onder je neus, zien dat een kind volkomen geintimideerd wordt door een ander kind en zich niet veilig voelt in de klas en er geen fuck aan doen.
Leuke posters op de deur hebben hangen over hoe gemeen pesten wel niet is en dat je altijd naar de leerkracht moet gaan als het je overkomt, die er vervolgens he-le-maal niets mee doet.
En als mijn kind dan ineens denkt: Tot hier en niet verder, dan valt dat voor mij onder de noemer 'zinvol geweld'.

Ik heb 'r redelijk sprakeloos achtergelaten en thuis mijn zoon verteld dat ik erg trots op hem was.
Hij mocht aan tafel uitgebreid vertellen hoe hard ie 'm precies geslagen had en waar, en vooral het stukje dat het ettertje moest huilen wilde ik best een paar keer aanhoren.

Btw, het hielp, nooit meer last van gehad.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_55819015
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:29 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik heb 'r redelijk sprakeloos achtergelaten en thuis mijn zoon verteld dat ik erg trots op hem was.
Hij mocht aan tafel uitgebreid vertellen hoe hard ie 'm precies geslagen had en waar, en vooral het stukje dat het ettertje moest huilen wilde ik best een paar keer aanhoren.

Btw, het hielp, nooit meer last van gehad.

zondag 6 januari 2008 @ 11:47:34 #78
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55819234
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:11 schreef Sugar het volgende:

[..]

dan maar even het achtergrond verhaaltje, miesje hebben we van jongs af aan geleerd om niet te slaan maar te praten, resultaat miesje zegt als ze iets niet wil. meeste peuters zijn dat niet gewent en gaan gewoon door, en word mijn kind dus gestraft= geslagen, omdat ze verteld dat ze moeten stoppen? dus idd, leer ik miesje dat als kindjes niet stoppen nadat ze het vraagt gewoon terug moet slaan. Ze hoeft niet alles over haar kant te laten gaan, omdat andere ouders kennelijk hun kind niet kunnen leren dat slaan niet mag?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55819424
Gelijk heb je. Vervelend trouwens hoe gemeen kindjes tegen elkaar kunnen zijn.
Nog storender daaraan vind ik die ouders die er niets van zeggen
pi_55824976
quote:

Dit heb ik één keer meegemaakt met mijn broer.

Mijn broer was altijd heel lief voor me hoor, maar blijkbaar was hij me op een dag toch zat. Hij gaf me een harde schop onder mijn reet en mijn moeder zag dat.
Ze heeft ons toen meegenomen naar een kamertje en ik mocht hem één schop terug geven.

Alleen had kleine MUUS puntlaarsjes aan en de tranen sprongen bij mijn broer in zijn ogen. . Het heeft nooooooit meer hoeven gebeuren. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 6 januari 2008 @ 16:19:22 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55825344
Ik zou die methode er ook in houden. Ik ben er van overtuigd dat je een kind de consequenties van zijn handelen moet meegeven.
Dit is een heldere, effectieve methodiek!
Maar voor mij was het als dame best lastig tussen die jongens. En nog lastiger was de achtergrond van mijn ouders. Een moeder die principieel en militaristisch was en een vader die zo progressief was dat menig hippie het te edgy vond.
Dat lijkt me voor een kind niet al te best. Daarom probeer ik zelf als volwassen wel wat genuanceerder te worden.

Maar goed; ik zou ook die moeder zijn die in een hysterische huilbui zou uitbarsten als het kind 'tyfus' zegt.
Of het hele bloemetjes en bijtjes verhaal in de meest krankzinnige, bangmakende verhaallijnen zou duwen.
Opvoeden moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven
  zondag 6 januari 2008 @ 16:24:28 #82
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55825443
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:00 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Gelijk heb je. Vervelend trouwens hoe gemeen kindjes tegen elkaar kunnen zijn.
Nog storender daaraan vind ik die ouders die er niets van zeggen
Wij hadden 1 gouden regel thuis.
Je pest niet, en je laat je al helemaal niet pesten.

Als de jongens huilend thuis kwamen omdat ze geslagen waren, dan kregen ze van mijn vader een jasje en een schop onder de hol. Ze mochten weer thuis komen als ze het 'recht gezet 'hadden.
Omgekeerd idem dito; als ze erachter kwamen dat wij iets oneerlijks of gemeens hadden gedaan dan konden wij thuis pas echte horror verwachten.

Deze opvoedkunde heeft er echter wel voor gezorgd dat mijn broers en ik een ongezonde fascinatie hebben voor de underdog en die altijd iets te fanatiek beschermen.
Ik weet niet of dat uiterste wel zo gezond is. Sommige mensen vragen er namelijk om.
pi_55826138
quote:
Herkenbaar
quote:
Heb ik ook wel eens moeten doen inderdaad. Gek genoeg smaakt snoep dan ineens helemaal niet lekker...
quote:
- Niet willen eten
Ze hebben mij regelmatig gedwongen gevoerd, ik at heeeeel slecht als kind (als in wel veel verschillende dingen maar heel weinig). Na een paar dagen niks eten (en dan bedoel ik ook echt helemaal niks, nog geen biscuitje) werden mijn ouders wel eens wanhopig wat er heel enkele keer op uit liep dat mijn vader mijn mond openhield en me 'hielp' kauwen terwijl mijn moeder het eten in mijn mond stak.
Ach, ik ben er 1.85 mee geworden dus zo erg kan het niet geweest zijn
quote:
quote:

Ik ben wel eens thuisgekomen om al mijn bezittingen in vuilniszakken in de tuin te vinden en een hangslot op mijn deur. Moest eerst die rotzooi uitzoeken voor ik weer toegang tot mijn kamer kreeg.

[quote]
  Licht Ontvlambaar zondag 6 januari 2008 @ 17:06:54 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55826455
Ik kan nu niet zo snel iets bedenken over mij en Isa... Dat komt nog wel

Maar mijn vader nogal overtuigd van de stelling 'Wie niet horen wil, moet maar voelen'... Althans in elk geval bij vuurgevaarlijk Sjeentje. Dus toen ik voor de zoveelste keer boven op het aanrecht geklomen was om de lucifers te jatten, mocht ik er eentje vasthouden Een brandende lucifer tot aan het einde... Toen had ik in elk geval door dat dat toch best nog wel pijn deed En het heeft wel geholpen, tijdelijk dan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55827005
Mijn oudste heeft er een hele tijd de gewoonte van gemaakt om tijdens het eten met zijn hand onder zijn hoofd te zitten, alsof hij elk moment in slaap kon vallen, of zich helemaal doodverveelde.
Ik heb hem wel 100 keer gewaarschuwd daarmee op te houden omdat het gewoon een rotgezicht was, maar hij bleef het doen.
Tot ik een keer zijn armpje aan de tafel vastplakte met een stuk leukoplast. Hij heeft het nooit meer gedaan
Saartje
pi_55827136
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn oudste heeft er een hele tijd de gewoonte van gemaakt om tijdens het eten met zijn hand onder zijn hoofd te zitten, alsof hij elk moment in slaap kon vallen, of zich helemaal doodverveelde.
Ik heb hem wel 100 keer gewaarschuwd daarmee op te houden omdat het gewoon een rotgezicht was, maar hij bleef het doen.
Tot ik een keer zijn armpje aan de tafel vastplakte met een stuk leukoplast. Hij heeft het nooit meer gedaan
  zondag 6 januari 2008 @ 18:32:26 #87
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55828538
Als Demi erg lastig is gooien we haar weg...

Nee hoor, dit is gewoon spelen.

Maar veel komt me hier wel bekend voor, vooral het schreeuwen als Demi aan het schreeuwen is, dan schrikt ze en stopt ze.
Demi scheld ook met "shit" en van de week zei ze "O Men, goddedomme!!"
Ik blijf volhouden dat ze het van haar vader heeft....

O'ja, een keer trok Demi een van de katten te hard aan de staart dus de kat krabte, toen begon ze te huilen, mijn eerste reactie was, tja, eigen schuld he, moet je de kat maar geen pijn doen.
toen werd ze erg boos..
  zondag 6 januari 2008 @ 18:37:12 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55828631
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:05 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mijn onorthodoxe antwoord is: "Je laat je niet slaan, als je er met praten echt niet uitkomt en iemand geeft je een mep: keihard terugrammen.
Hoi, het is mij, van dat gezellige topic .

Ik ben het met je eens, dat zal ik "die van mij" ook bijbrengen.
Ik ben niet zo van "de andere wang...etc."

Itt tot mama vroegah hoeft ie dan niet de eerste tik te geven...ik sloeg kindjes op de kleuterschool neer met stoeltjes en bezems, en ja, dat was nog toen ik als 3-jarige op het nonnenschooltje zat en vlechtjes droeg

[ Bericht 12% gewijzigd door Vivi op 06-01-2008 18:44:26 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator zondag 6 januari 2008 @ 18:41:18 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55828732
Geweldig topic dit, ik doe ook een hoop tips op
Ik kan zo 1,2,3 niet echt iets orthodoxs verzinnen, ik weet wel dat wij vaak erg makkelijk worden bevonden door diverse mensen. Ik waarschuw meestal 1 of 2 keer bij iets gevaarlijks, zoals bijv. de poes aaien als hij slaapt, of op tafel klimmen. Luister je dan nog niet, en je krijgt een krab of je valt ergens vanaf (nadat ik natuurlijk wel heb gekeken dat je geen doodsmak kan maken he ) dan zijn de gevolgen voor jezelf.
Net als met deuren spelen, let op je vingertjes, komt ie er dan nog tussen heb je gewoon pech. Ik zal ze natuurlijk wel troosten maar sommige dingen moet je nou eenmaal zelf ondervinden en dan maakt het meer indruk dan 100 keer verbieden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 januari 2008 @ 18:51:05 #90
3542 Gia
User under construction
pi_55828941
Ook maar even een ouwe duit in het zakje doen dan.

Onze jongste probeerde, met een jaar of 2 uit, hoever hij kon gaan met NIET eten.
Toen hebben we als regel ingevoerd dat ze met hun bestek op hun bord (tin en plastic) mochten slaan als het leeg was. De oudste at wel goed en begon lekker op zijn tinnen bord te meppen. En dat wilde jongste ook wel.

Nooit meer problemen mee gehad en het zijn prima eters.

Overigens mogen ze hier ook van kleins af hun eigen eten opscheppen. Wat ze opscheppen moeten ze opeten. Nu zijn het tieners, ook wel vuilnisvaten genoemd, en scheppen ze vaak twee keer op.

Waar ik nu op moeten letten zijn opmerkingen over 'verliefdheden'. Voor je het weet zitten ze met een rode kop.

Vind dit een leuk topic, heel herkenbaar.
En niemand is perfect, soms werken onorthodoxe methoden nu eenmaal beter dan 'volgens het boekje'.
pi_55829043
Ik heb er net eentje een tik gegeven onderwijl roepend: "Niet meer slaan! "

zondag 6 januari 2008 @ 19:02:45 #92
3542 Gia
User under construction
pi_55829221
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:

Och, dat kwam hier ook wel voor. Ik zei dan: Als er hier geslagen moet worden, doe IK dat wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 januari 2008 @ 19:08:05 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55829314
Eentje in het kader van "speelgoed weggooien": zo ontzettend jammer dat ze hier in Duitsland geen Jetix hebben op de TV
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 6 januari 2008 @ 19:28:02 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_55829874
Ik heb Liam zijn wel eens met zijn hoofd onder de koude kraan gedaan. Na een hele hoop gezuig en gezeur en geschreeuw. Ik was er echt klaar mee. Hij is er erg van geschrokken, maar echt helpen deed het ook weer niet natuurlijk. Maar het luchte wel op

Overigens blijf ik wel altijd met een rot gevoel zitten na een onorthodoxe actie. Maar ik denk dat we het allemaal wel eens spuugzat zijn, zoals onze ouders dat wel eens waren met ons.
stormy waters...
sailin'
pi_55831645
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:51 schreef Gia het volgende:
Ook maar even een ouwe duit in het zakje doen dan.

Onze jongste probeerde, met een jaar of 2 uit, hoever hij kon gaan met NIET eten.
Toen hebben we als regel ingevoerd dat ze met hun bestek op hun bord (tin en plastic) mochten slaan als het leeg was. De oudste at wel goed en begon lekker op zijn tinnen bord te meppen. En dat wilde jongste ook wel.

Nooit meer problemen mee gehad en het zijn prima eters.

Overigens mogen ze hier ook van kleins af hun eigen eten opscheppen. Wat ze opscheppen moeten ze opeten. Nu zijn het tieners, ook wel vuilnisvaten genoemd, en scheppen ze vaak twee keer op.

Waar ik nu op moeten letten zijn opmerkingen over 'verliefdheden'. Voor je het weet zitten ze met een rode kop.

Vind dit een leuk topic, heel herkenbaar.
En niemand is perfect, soms werken onorthodoxe methoden nu eenmaal beter dan 'volgens het boekje'.
Ik denk niet dat dit bij mij geholpen had. Niet eten was bij mij een combinatie van geen hongergevoel en waarschijnlijk ook gewoon ordinair dwarsliggen. Mijn ouders hebben zich daar echt heel erg zorgen om gemaakt vroeger maar de dames en heren doktoren konden niks vinden en vonden dat ze maar geduld moesten hebben omdat ik vanzelf wel honger zou krijgen en zou gaan eten maar na een dag of vier werd ze dat soms toch wat te gortig... (en terecht natuurlijk)

Ik heb nog steeds niet of nauwelijks een hongergevoel, ik ben gek op koken en lekker eten maar ik moet er wel bewust aan denken om te eten. Ik kook meer om het koken, mijn culinaire kunsten te vertonen en anderen te zien genieten dan omdat ik trek heb. Zeker als ik alleen thuis ben en druk ben met studie o.i.d. gebeurt het me regelmatig dat ik na twee dagen ontdek dat ik helemaal niet gegeten heb

Inmiddels is duidelijk dat ik hoogstwaarschijnlijk Crohn heb en ik vraag me wel eens af of dat meegespeeld heeft vroeger maar ik kan me niet herinneren dat ik vroeger veel last van mijn buik had dus ik denk het niet. Deze klachten spelen voor zover ik weet pas een jaar of drie. Ik weet wel dat darm- en maagklachten niet helpen om het eten uitnodigender te maken.

Mar super dat het bij je jongste wel geholpen heeft
pi_55831906
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar". (Ik zeg het op een 'grappige toon')

Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...

"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
Verrek, hier heb ik overheen gelezen, maar dit doe ik precies hetzelfde! .

Nu ben ik één al sarcasme en Isabel herkent dat van een kilometer afstand en kan er dus hard dom lachen.
Maar als je een keer vergeet dat vriendinnetjes niet zo goed zijn in sarcasme herkennen is dat best lullig.
Vriendinnetje op bezoek, ik ga drinken boven brengen en terwijl ik de kamer weer uitloop zeg ik tegen Bel: "Zal ik jou eens he-le-maal in elkaar slaan?"
Dat vriendinnetje zo van: . . . . .

Dan krijg ik vanzelf wel mijn straf als Isabel daarna op fluistertoon tegen haar vriendinnetje zegt: "Nee joh, da's een geintje... mijn moeder is niet helemaal normaal, dat weet je toch." En dat ze dan daarna nog even met haar ogen naar de hemel draait terwijl ze zuchtend met haar hoofd schudt. ( . )
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_55832627
Terugmeppen heb ik mijn zoon nog nooit geleerd, nooit aan gedacht eigenlijk. Maar laatst na een voorval met een jongetje (1,5 jaar ouder dan Dylan) uit de buurt, die Dylan met een stok geslagen heeft (Dylan stond te huilen en deed verder niets, ik kwam net aanlopen toen het gebeurd was), hebben we Dylan toch even uitgelegd dat als dat jochie hem nog een keer slaat, duwt, of whatever, Dylan hem toch echt wel keihard terug mag slaan of een kopstoot mag geven (hij heeft zo'n lekker hard hoofd ).
Mijn hart huilde, toen ik Dylan zo zag staan en mijn handen jeukten. Ik heb dat jochie gezegd (op kwaadaardige toon) dat ik niet moet horen dat ie ooit nog aan Dylan zit, want dat ie dan een heel groot probleem heeft (ook lekker onorthodox bij andermans kind, maar hij keek wel geschrokken in ieder geval), men wat was ik kwaad!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 6 januari 2008 @ 21:26:21 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55832767
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:

Geniaal, dat deed mijn vader altijd. Was je aan het ruzie maken met je broer, kreeg je ineens zo'n pets achterop je knar, met de tekst 'niet vechten!! '

Hilarisch!
pi_55832818
Mja, het gebeurt ook weleens dat er hier gegild wordt dat ze niet zo moeten gillen " "
  zondag 6 januari 2008 @ 21:40:14 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55833180
Niet helemaal OT, maar wij lagen van de week nog even in het grote bed nog wat te lummelen (vakantie immers ). Nou is Freek wel zo'n woelwater dat we altijd wel een elleboog/knie/whatever in onze ribben krijgen, maar daar zijn we aan gewend .
Dit keer kwam zijn elleboog in mijn open oog terecht, en hard ook. Ik heb echt gegild dat ie NU, ONMIDDELIJK uit bed moest, om vervolgens in snikken uit te barsten.

Dit weet ie over 20 jaar nog, ben ik bang.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')