Wat is hier zo ongezellig aan dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Een voorheen veel gehoorde waarschuwing hier in huis
"Pas op! Straks val je hard op je hoofd en dan...."
(Saskia) "Komt er bloed uit mijn oortjes!"
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb van de week een speelgoed-blokfluit doormidden gebroken van de jongste omdat het a: heel irritant is qua geluid en b: hij een mini-concert in de oren van de kat aan het geven was
In plaats van uit te leggen dat dat allemaal niet zo handig is, verloor ik m'n geduld en *krak* daar lag 'ie in de prullenbak....
Ik sta er ook alleen voor maar een tik hbe ik nog niet uit gedeeld. En dat is eigenlijk ook niet iets wat ik ooit hoop te gaan doen. Mijn pa kon dat vroeger ook altijd zo goed en dat vond ik zo erg.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Uhm ja, eigenlijk wel fijn om te lezen dat we allemaal wel eens zoiets doen. Ook al is het niet altijd goed natuurlijk. Maar we mogen toch ook wel eens aan ons zelf denken![]()
Ik scheep die kleine (bijna 3) ook wel eens af met een koekje of iets dergelijks als ik ff op me gemak achter de computer wil zitten.
En ja, als hij heel erg vervelend is krijgt ie ook wel eens een tik. Ik hou eigenlijk helemaal niet van slaan maar ze kunnen het bloed onder je nagels vandaan krijgen!! En ik sta dr alleen voor, dus heb niemand waar ik het eens even aan over kan laten.
Dat scheelt denk ik ook wel.
Fijn dat je even reageerde Sugar, dit klinkt al veel beter. Ik vond je eerder in dit topic wat arrogant overkomen. Een beetje alsof je je neus ophaalde voor al het gepeupel hier. Weet je dat het veel makkelijker is om een beetje mooi weer te spelen en te doen alsof je alles perfect doet. Vind ik trouwens soms zo ergelijk aan [OUD] al die regeltjes die nagevolgd moeten worden en elkaar er op wijzen dat er 1 f*cking regeltje niet opgevolgd wordt. Dan denk ik: mensen leef, voel en vertrouw op je intuïtie!!!quote:Op zondag 6 januari 2008 06:14 schreef Sugar het volgende:
Loena, ik ben het helemaal met je eens over fouten durven maken en sorry zeggen.Doe ik ook regelmatig.
Ik bedoelde dat de toon van de voorbeelden wat ernstiger is dan die in dat andere topic, dat is een verschil. Waarschijnlijk door de luchtigere insteek.
En ik vind (net als jullie allemaal denk ik) dat je wel mag streven naar zo min mogelijk onorthodox optreden, vandaar dat ik van sommige dingen toch liever niet zou willen dat ouders ze doen bij hun kroost. Het luchtigere topic valt me daarom lekkerder.
quote:Op zondag 6 januari 2008 10:25 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik sta er ook alleen voor maar een tik hbe ik nog niet uit gedeeld. En dat is eigenlijk ook niet iets wat ik ooit hoop te gaan doen. Mijn pa kon dat vroeger ook altijd zo goed en dat vond ik zo erg.
Nee, je kind leren zich te laten slaan, da's lekker.quote:Op zondag 6 januari 2008 06:31 schreef Sugar het volgende:
Ik het meeste ook niet, hoor. Maar wel dingen als "zeggen dat ze terug moeten slaan". Dat is voor mij (zeg ik nu) toch echt een no go.
Dat hoeft toch ook niet. En als het kind zelf een keer terugmept, zal ik er heus begrip voor hebben. Maar het actief aanleren, staat mij gewoon tegen.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:05 schreef shmoopy het volgende:
Nee, je kind leren zich te laten slaan, da's lekker.
quote:Op zondag 6 januari 2008 11:13 schreef SHE het volgende:
Tering, jullie zijn echt poesjes van ouders
Mijn ouders waren pas echt onorthodox.
- Stiekem snoepen terwijl dat al eens was verboden
* Ik of broertje werden op keukenstoel gezet en moesten veel, heel veel snoep blijven eten. Alleen maar snoep. Ik heb er uiteindelijk van moeten kotsen
- Niet willen eten
* tafeltje werd gedekt in de tuin. In de winter zat je daar dus met wantjes, muts en sjaal..
mijn moeder stak dan wel een kaarsje aan ; vond ze gezellig denk ik
- ruzie maken onderling of slaan
* je werd tegenover elkaar gezet en mocht dan elk 1 keer een keiharde knal uitdelen. Daarna moest het dan over zijn. ( werkte gek genoeg wel )
- te laat thuiskomen zonder goede reden
* deuren werden op slot gedraaid; behalve die van de garage/werkplaats waar je lekker samen met de hond op de bank kon slapen![]()
- rommel maken in je kamer en niet op verzoek opruimen
* geen toegang meer tot slaapkamer
Ik moet hierbij melden dat mijn moeder een militaire opvoeding heeft genoten en mijn vader alleen met zijn mams opgroeide die hem nooit iets verbood, of uberhaupt heeft opgevoed.
Heb het ze inmiddels wel vergeven
Ik denk dat dat soort dingen ook wel gebeurenquote:Op zondag 6 januari 2008 11:13 schreef SHE het volgende:
Nee, je gaat je kind natuurlijk niet leren andere kinderen zomaar te meppen, dat zou nogal Tokkie zijn natuurlijk.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:11 schreef Sugar het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet. En als het kind zelf een keer terugmept, zal ik er heus begrip voor hebben. Maar het actief aanleren, staat mij gewoon tegen.
quote:Op zondag 6 januari 2008 11:29 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik heb 'r redelijk sprakeloos achtergelaten en thuis mijn zoon verteld dat ik erg trots op hem was.
Hij mocht aan tafel uitgebreid vertellen hoe hard ie 'm precies geslagen had en waar, en vooral het stukje dat het ettertje moest huilen wilde ik best een paar keer aanhoren.![]()
Btw, het hielp, nooit meer last van gehad.
dan maar even het achtergrond verhaaltje, miesje hebben we van jongs af aan geleerd om niet te slaan maar te praten, resultaat miesje zegt als ze iets niet wil. meeste peuters zijn dat niet gewent en gaan gewoon door, en word mijn kind dus gestraft= geslagen, omdat ze verteld dat ze moeten stoppen? dus idd, leer ik miesje dat als kindjes niet stoppen nadat ze het vraagt gewoon terug moet slaan. Ze hoeft niet alles over haar kant te laten gaan, omdat andere ouders kennelijk hun kind niet kunnen leren dat slaan niet mag?quote:Op zondag 6 januari 2008 11:11 schreef Sugar het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet. En als het kind zelf een keer terugmept, zal ik er heus begrip voor hebben. Maar het actief aanleren, staat mij gewoon tegen.
Dit heb ik één keer meegemaakt met mijn broer.quote:Op zondag 6 januari 2008 11:13 schreef SHE het volgende:
- ruzie maken onderling of slaan
* je werd tegenover elkaar gezet en mocht dan elk 1 keer een keiharde knal uitdelen. Daarna moest het dan over zijn. ( werkte gek genoeg wel )
Wij hadden 1 gouden regel thuis.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:00 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Gelijk heb je. Vervelend trouwens hoe gemeen kindjes tegen elkaar kunnen zijn.
Nog storender daaraan vind ik die ouders die er niets van zeggen
Herkenbaarquote:Op zondag 6 januari 2008 11:13 schreef SHE het volgende:
Heb ik ook wel eens moeten doen inderdaad. Gek genoeg smaakt snoep dan ineens helemaal niet lekker...quote:- Stiekem snoepen terwijl dat al eens was verboden
* Ik of broertje werden op keukenstoel gezet en moesten veel, heel veel snoep blijven eten. Alleen maar snoep. Ik heb er uiteindelijk van moeten kotsen
Ze hebben mij regelmatig gedwongen gevoerd, ik at heeeeel slecht als kind (als in wel veel verschillende dingen maar heel weinig). Na een paar dagen niks eten (en dan bedoel ik ook echt helemaal niks, nog geen biscuitje) werden mijn ouders wel eens wanhopig wat er heel enkele keer op uit liep dat mijn vader mijn mond openhield en me 'hielp' kauwen terwijl mijn moeder het eten in mijn mond stak.quote:- Niet willen eten
* tafeltje werd gedekt in de tuin. In de winter zat je daar dus met wantjes, muts en sjaal..
mijn moeder stak dan wel een kaarsje aan ; vond ze gezellig denk ik
quote:- ruzie maken onderling of slaan
Ik ben wel eens thuisgekomen om al mijn bezittingen in vuilniszakken in de tuin te vinden en een hangslot op mijn deur. Moest eerst die rotzooi uitzoeken voor ik weer toegang tot mijn kamer kreeg.quote:- te laat thuiskomen zonder goede reden
* deuren werden op slot gedraaid; behalve die van de garage/werkplaats waar je lekker samen met de hond op de bank kon slapen![]()
- rommel maken in je kamer en niet op verzoek opruimen
* geen toegang meer tot slaapkamer
quote:Op zondag 6 januari 2008 17:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn oudste heeft er een hele tijd de gewoonte van gemaakt om tijdens het eten met zijn hand onder zijn hoofd te zitten, alsof hij elk moment in slaap kon vallen, of zich helemaal doodverveelde.
Ik heb hem wel 100 keer gewaarschuwd daarmee op te houden omdat het gewoon een rotgezicht was, maar hij bleef het doen.
Tot ik een keer zijn armpje aan de tafel vastplakte met een stuk leukoplast. Hij heeft het nooit meer gedaan
Hoi, het is mij, van dat gezellige topicquote:Op zondag 6 januari 2008 11:05 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nee, je kind leren zich te laten slaan, da's lekker.
Mijn onorthodoxe antwoord is: "Je laat je niet slaan, als je er met praten echt niet uitkomt en iemand geeft je een mep: keihard terugrammen.
Och, dat kwam hier ook wel voor. Ik zei dan: Als er hier geslagen moet worden, doe IK dat wel.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb er net eentje een tik gegeven onderwijl roepend: "Niet meer slaan!"
Ik denk niet dat dit bij mij geholpen had. Niet eten was bij mij een combinatie van geen hongergevoel en waarschijnlijk ook gewoon ordinair dwarsliggen. Mijn ouders hebben zich daar echt heel erg zorgen om gemaakt vroeger maar de dames en heren doktoren konden niks vinden en vonden dat ze maar geduld moesten hebben omdat ik vanzelf wel honger zou krijgen en zou gaan eten maar na een dag of vier werd ze dat soms toch wat te gortig... (en terecht natuurlijk)quote:Op zondag 6 januari 2008 18:51 schreef Gia het volgende:
Ook maar even een ouwe duit in het zakje doen dan.
Onze jongste probeerde, met een jaar of 2 uit, hoever hij kon gaan met NIET eten.
Toen hebben we als regel ingevoerd dat ze met hun bestek op hun bord (tin en plastic) mochten slaan als het leeg was. De oudste at wel goed en begon lekker op zijn tinnen bord te meppen. En dat wilde jongste ook wel.
Nooit meer problemen mee gehad en het zijn prima eters.
Overigens mogen ze hier ook van kleins af hun eigen eten opscheppen. Wat ze opscheppen moeten ze opeten. Nu zijn het tieners, ook wel vuilnisvaten genoemd, en scheppen ze vaak twee keer op.
Waar ik nu op moeten letten zijn opmerkingen over 'verliefdheden'. Voor je het weet zitten ze met een rode kop.
Vind dit een leuk topic, heel herkenbaar.
En niemand is perfect, soms werken onorthodoxe methoden nu eenmaal beter dan 'volgens het boekje'.
Verrek, hier heb ik overheen gelezen, maar dit doe ik precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar".(Ik zeg het op een 'grappige toon')
Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...
"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
quote:Op zondag 6 januari 2008 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb er net eentje een tik gegeven onderwijl roepend: "Niet meer slaan!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |