abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55872498
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:11 schreef k_i_m het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk pas echt fout vind is als mensen zich bemoeien met een moeder die haar kind straft.
Heb ik wel eens meegemaakt.

In de zeeman.
Kind van 3, wilde iets hebben maar kreeg het niet van mij.
Het kostte haast niks maar daar gaat het natuurlijk niet om. Ik wil niet dat hij in iedere winkel iets moet hebben.
Hij stortte zich gillend op de grond en ik bleef stoïcijns “doorwinkelen”.

Een oude dame begon zich ermee te bemoeien. Ze vond het zielig en zij wilde het voor hem kopen

Ik dacht het niet
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:16:42 #227
3542 Gia
User under construction
pi_55872893
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dreigen met dingen die je overduidelijk niet gaat doen, lijkt me ook neit echt de methode, eigenlijk.
Daarom heb ik daar ook niet mee gedreigd, zoals je wel kunt lezen, maar met 'niet zwemmen' of zo. En daar hield ik me uiteraard wel aan.

Overigens heb ik slapende engeltje in de auto als we ver moeten rijden. Dus die problemen heb ik sowieso niet.
  Moderator dinsdag 8 januari 2008 @ 14:19:49 #228
5428 crew  miss_sly
pi_55872964
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom heb ik daar ook niet mee gedreigd, zoals je wel kunt lezen, maar met 'niet zwemmen' of zo. En daar hield ik me uiteraard wel aan.

Overigens heb ik slapende engeltje in de auto als we ver moeten rijden. Dus die problemen heb ik sowieso niet.
Dreigen met niet gaan lijkt me ook onder de valse dreigementen vallen. Je maakt mij niet wijs dat mensen daadwerkelijk de duur betaalde vakantie waar ze zich ook op verheugen dan laten schieten.

Maar uberhaupt vind ik dreigen geen optie. Vertellen wat de consequenties zijn van bepaald gedrag is imo toch weer iets anders dan dreigen. En uiteraard dienen de consequenties dan ook te volgen op het gedrag, anders is het nog zinloos.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:26:34 #229
3542 Gia
User under construction
pi_55873142
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dreigen met niet gaan lijkt me ook onder de valse dreigementen vallen. Je maakt mij niet wijs dat mensen daadwerkelijk de duur betaalde vakantie waar ze zich ook op verheugen dan laten schieten.
Wij boeken niet, gaan altijd met 2 trekkerstentjes op de bonnefooi. Dus wij kunnen wél omkeren.
En reken maar dat onze heren dat weten. Als het binnen een paar uur na vertrek al hommeles is, dan krijgen ze dat wel te horen. Ik heb geen zin in 3 of 4 weken geruzie van die mannen.
quote:
Maar uberhaupt vind ik dreigen geen optie. Vertellen wat de consequenties zijn van bepaald gedrag is imo toch weer iets anders dan dreigen. En uiteraard dienen de consequenties dan ook te volgen op het gedrag, anders is het nog zinloos.
Inderdaad.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:28:32 #230
3542 Gia
User under construction
pi_55873204
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:02 schreef lily het volgende:

[..]

Heb ik wel eens meegemaakt.

In de zeeman.
Kind van 3, wilde iets hebben maar kreeg het niet van mij.
Het kostte haast niks maar daar gaat het natuurlijk niet om. Ik wil niet dat hij in iedere winkel iets moet hebben.
Hij stortte zich gillend op de grond en ik bleef stoïcijns “doorwinkelen”.

Een oude dame begon zich ermee te bemoeien. Ze vond het zielig en zij wilde het voor hem kopen

Ik dacht het niet
Ja, zo herkenbaar. Zie dat ook weleens gebeuren bij de supermarkt. Gaat zo'n kind in 'het vliegtuigje' zitten, zeurend om een centje. Moeder vindt het niet nodig, douwt een voorbijganger, die dat zielig vindt, er wel geld in.

Waar ze zich mee bemoeien!!
pi_55905337
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, zo herkenbaar. Zie dat ook weleens gebeuren bij de supermarkt. Gaat zo'n kind in 'het vliegtuigje' zitten, zeurend om een centje. Moeder vindt het niet nodig, douwt een voorbijganger, die dat zielig vindt, er wel geld in.

Waar ze zich mee bemoeien!!
Dat is mij ook een keer gebeurd... en toen heb ik mijn oudste uit het btreffende herriemakkende hobbelende ding gehaald. (was een auto btw...) ruzie met dat mens over waarom ik in vredesnaam mijn kind eruit haalde
Als ik zeg nee dan is het ook nee punt uit. meer dan dat kan ik er ook niet van maken.
Ik ben af en toe "onorthodox" maar wel consequent in ja en nee.
pi_55909343
Vreselijk iritant zulke mensen. Die hebben dan waarschijnlijk zelf geen kids anders doe je dat toch niet??
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:15:40 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55909807
Nou, ik zou het zelf nooit doen, maar als iemand dan zo lief is voor mijn kinderen er een centje in te gooien, zou ik dat prima vinden. Voor de kinderen echt zo'n onverwacht cadeautje, dat gun ik ze wel.
Ze zouden van mij alleen wel netjes dankjewel moeten zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55910070
Tuurlijk voor die kinderen is het leuk
Alleen hou ik er niet van als dat dan bepaald wordt door een ander persoon. Ik zou me daar flink kwaad over kunnen maken waar iemand zich mee bemoeit.
Komt misschien ook omdat als ik bij mijn opa en oma ben mn oudste ook wel een snoep krijgt terwijll ik duidelijk nee zeg.
Hou ik gewoon niet van als andere dan voor jou gaan beslissen dat een kind tóch iets krijgt/mag
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:37:29 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55910557
Nee, daar wind ik me nooit zo over op, over dat soort dingen. Misschien ook wel omdat ik zelf ook wel eens toegeef als ik eerst nee heb gezegd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55910778
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:23 schreef TeenageDirtbag het volgende:

Hou ik gewoon niet van als andere dan voor jou gaan beslissen dat een kind tóch iets krijgt/mag
Ik heb dus juist een kind dat die leuke hobbel/muziek dingen alleen leuk vindt als ze stil staan en niks doen. Gewoon even in de auto/helicopter/watdanook zitten en zelf even fantaseren over het rijden/vliegen in zo'n ding. Hele verhalen kan hij vertellen als hij in zo'n ding zit. Maar gooi er geen geld in, want zodra het ding echt begint te hobbelen dan is het niet leuk meer en *moet* hij er zo snel mogelijk uit.
En wat krijg je dan weer? Opmerkingen of ik te gierig ben om er een centje in te doen of inderdaad mensen die er geld in gaan stoppen. Het is ook nooit goed
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55910974
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:37 schreef livelink het volgende:
Nee, daar wind ik me nooit zo over op, over dat soort dingen. Misschien ook wel omdat ik zelf ook wel eens toegeef als ik eerst nee heb gezegd.
Ja tuurlijk, we geven allemaal wel eens een keertje toe denk ik!
Maar dan heb je het tenminste zélf gedaan ;-)
  donderdag 10 januari 2008 @ 07:33:01 #238
3542 Gia
User under construction
pi_55915469
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:23 schreef TeenageDirtbag het volgende:

Komt misschien ook omdat als ik bij mijn opa en oma ben mn oudste ook wel een snoep krijgt terwijll ik duidelijk nee zeg.
Dáár heb ik dan nooit problemen over gemaakt. Daar zijn opa's en oma's wmb voor. De verwennerij.
Zelf heb ik geen snoep in huis, dus zoveel snoepen ze dan ook weer niet.
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:17:15 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_55915712
Het zoontje (3) van mijn zus eet erg graag vlees, maar niet de aardappelen. Groenten gaat wel.
Als hij zijn bordje leeg eet, krijgt hij nog een extra stukje vlees.
Of hij krijgt yoghurt als toetje als zijn bord niet leeg is i.p.v. een 'lekkerder' toetje
pi_55915975
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind kinderen niet "oprapen" na een val eigenlijk helemaal niet onorthodox. Sterker, dat is iets wat il geleerd heb bij EHBO. Kinderen moeten zelf opstaan. Als dit niet lukt om wat voor reden dan ook, is er echt iets aan de hand.

Voor de rest: ik dreig wel,(ook al ben ik daar niet trots op) maar alleen met dreigementen die ik waar kan maken. (playstation op de kast ofzo)
Het grote heikele punt hier is mijn gebrek aan geduld En natuurlijk hou je je in, maar mijn grens is best snel bereikt. Ach ja, working on it...
Heel herkenbaar, vanaf het zelf weer laten staan (soms maak ik er een grapje van, dat ze beter moet uitkijken of zo) tot aan het probleem van het geduld (waaraan wel wordt gewerkt, maar het blijft erg moeilijk).
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:37 schreef livelink het volgende:
Als dat gebeurt, dan vertel ik ook altijd waarom ik van gedachte ben veranderd. En de reden is i.i.g. nooit omdat ze blijft zeuren of zo. Maar soms zegt ze dan echt iets zinnigs, bijvoorbeeld als we eerder hadden gezegd dat ze een snoepje mocht. (Ja, ook ouders vergeten weleens wat, dan is het fijn als Elise ons daaraan mag herinneren)
pi_55916532
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 07:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Dáár heb ik dan nooit problemen over gemaakt. Daar zijn opa's en oma's wmb voor. De verwennerij.
Zelf heb ik geen snoep in huis, dus zoveel snoepen ze dan ook weer niet.
Nee daar ben ik het opzich wel mee eens. Maar bedoelde ook meer dat wanneer hij al chips heeft gehad en daarna een chocolaatje, dat er dan gevraagd wordt of ie nog een koekje mag en ik raar wordt aangekeken als ik dan nee zeg ( en dan soms tóch geven )
pi_55916635
Ik lees hier eigenlijk alleen maar over 'onorthodoxe opvoedingsstijlen' mbt het straffen en belonen, iets wat zeker een belangrijk iets in binnen het opvoeden, maar niet alles. Hoe zit het met de rest? Zijn er bijvoorbeeld mensen die hun kinderen zelf les geven en die niet naar school gaan (als dat mag in Nederland, dacht het wel?).

Opvoeden is toch niet alleen belonen en straffen, maar toch ook je kind leren met een bepaalde houding in het leven te staan, wellicht geef je een 'apart' geloof mee van huis uit, etc?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_55916782
Die kleine man van mij (6) kan nog wel eens klagen dat ie niet lekker is als hij geen zin heeft om te slapen. Ik heb hier een doosje kinderparacetamol, van die zetpilletjes. Als hij dan "niet lekker" is pak ik het doosje en slaapt hij direct. (ik weet wel wanneer hij echt niet lekker is hoor)
pi_55916957
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:37 schreef Jarno het volgende:
Ik lees hier eigenlijk alleen maar over 'onorthodoxe opvoedingsstijlen' mbt het straffen en belonen, iets wat zeker een belangrijk iets in binnen het opvoeden, maar niet alles. Hoe zit het met de rest? Zijn er bijvoorbeeld mensen die hun kinderen zelf les geven en die niet naar school gaan (als dat mag in Nederland, dacht het wel?).

Opvoeden is toch niet alleen belonen en straffen, maar toch ook je kind leren met een bepaalde houding in het leven te staan, wellicht geef je een 'apart' geloof mee van huis uit, etc?
Volgens mij mag dat hier niet. Ik ken iig mensen die een aantal jaren geleden naar Engeland zijn vertrokken om hun kinderen een "vrije" opvoeding te geven. Die kinderen krijgen in principe dus ook geen les maar geven zelf aan welke talenten ze verder willen ontwikkelen.
De oudste is nu sinds een jaar weer in NL omdat ze zelf in is gaan zien dat ze sociaal een achterstand heeft en ook een behoorlijke leerachterstand. De jongste kan volgens moeders als een engel zingen en is daar alleen maar mee bezig. Terwijl het meisje gewoon een normale stem heeft. Ze eten heel ongezond omdat de kinders niks lusten. Etc..etc.
Ik snap niet dat ouders dat kunnen doen. En dan zeggen dat het vrije opvoeding is. Er is helemaal niets vrij aan.
pi_55917154
Het mag wel. Ik ken een gezin die een aanvraag ingediend heeft omdat hun kind over een paar maanden vijf jaar wordt en dus leerplichtig. Kindje gaat nu ook niet naar school.
De aangevoerde reden is dat er geen school is die past bij de 'geloofsovertuiging'. Aangezien er geen onderzoek gedaan mag worden naar je religie neem ik aan dat de vrijstelling er gaat komen.

Het betreft niet mijn kind en keuze hier dus ik wil niet verder ingaan op het hoe en waarom zij deze keuze gemaakt hebben.

* voorallevragen weer terug lurken gaat
pi_55917354
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:57 schreef Mejoon het volgende:

Ik snap niet dat ouders dat kunnen doen. En dan zeggen dat het vrije opvoeding is. Er is helemaal niets vrij aan.
Maar wél onorthodox en daar ging het in dit topic over. Overigens was het zelf lesgeven maar een voorbeeld, maar ik 'had de 'nou ik doe wel dit en dat als mijn kind geen spruitjes eet' voorbeelden wel een beetje gezien zo ondertussen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 januari 2008 @ 10:24:59 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55917482
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar wél onorthodox en daar ging het in dit topic over. Overigens was het zelf lesgeven maar een voorbeeld, maar ik 'had de 'nou ik doe wel dit en dat als mijn kind geen spruitjes eet' voorbeelden wel een beetje gezien zo ondertussen.
Ik vind het interessant dat je dit aanhaalt... maar op het moment kan ik hier eigenlijk niet echt iets bedenken. Isa staat ingeschreven voor een reguliere basisschool, ze heeft al haar inentingen gehad (sommige zien het als onorthodox om dat niet te doen...). Ik geloof dat ik op zulke vlakken dus behoorlijk 'orthodox' ben
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55917549
Inenten heeft niet echt iets te maken met opvoeden an sich, alhoewel het wel iets kan zeggen over jou zelf als persoon en hoe je over dingen denkt. Vaak zie je wel combinaties van dit soort zaken idd.
pi_55917588
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef voorallevragen het volgende:
Het mag wel. Ik ken een gezin die een aanvraag ingediend heeft omdat hun kind over een paar maanden vijf jaar wordt en dus leerplichtig. Kindje gaat nu ook niet naar school.
De aangevoerde reden is dat er geen school is die past bij de 'geloofsovertuiging'. Aangezien er geen onderzoek gedaan mag worden naar je religie neem ik aan dat de vrijstelling er gaat komen.

Het betreft niet mijn kind en keuze hier dus ik wil niet verder ingaan op het hoe en waarom zij deze keuze gemaakt hebben.

* voorallevragen weer terug lurken gaat
In hun geval mocht het dus niet. Zou misschien ook met de vrije vorm van lesgeven (niet lesgeven ) te maken hebben.
Ik zeg overigens niet dat ik erop tegen ben om je kinderen zelf te onderwijzen. Als je het goed aanpakt en je kinderen een goede basis mee geeft kan het prima zijn als je ergens in een afgelegen blokhut in Siberie woont. In Nederland is het wel overbodig om je kinderen thuis te houden. Maar dat is mijn mening.
pi_55917744
En over echt echt onorthodox gesproken. Ben wel eens op een kraakfeestje geweest paar jaartjes terug. Daar waren kinderen die met stokken achter honden aan het aanrennen waren. Van die kleine anarchistjes van rond de 8 jaar :s. Terwijl paps en mams onder invloed van weet ik veel wat aan het feesten waren. Ben toen weggegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')