abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55782935
Naar aanleiding van een verkapt (of niet zo verkapt) verzoek van Moonah:

Iedere ouder kent het wel: Dingen die je in de opvoeding doet, die eigenlijk niet 'horen'. Dingen die een goed ouder ( " " ) nooit zou moeten doen, maar jij uit gewoonte, frustratie, boosheid, ongesteldheid of wat dan ook toch doet....

TS begint:

Als je kind constant in de 'gil-modus' staat, gewoon een keertje teruggillen en dan droog zeggen als 'ie zich wild geschrokken is: "Ja, da's niet prettig, he?"

of

Stom grinneken als je kind weer eens iets doms heeft gedaan en zichzelf zeer heeft gedaan.

of

Je kind flapt er ineens een scheldwoord uit (wat 'ie natuurlijk gewoon op school heeft opgepikt ) en je schiet ineens in de lach omdat dat gewoon niet klinkt uit de mond van een 5-jarige. (en je dus ook nauwelijks nog mogelijkheden hebt om te zeggen dat dat niet echt de bedoeling is )

of

Even de andere kant uitkijken als je kinderen elkaar in elkaar aan het timmeren zijn, onder het mom van: Jullie zoeken het nu maar eens even zelf uit. Mep mekaar maar een blauw oog of een bloedlip. See no evil, hear no evil .

Jullie kunnen het ook wel. Dit soort dingen gebeurt noooooooit bij jullie, maar nu gewoon even wel. Laat andere ouders ook eens genieten van dat soort dingetjes. Je weet nu dat je niet alleen bent tegen die draken die het soms zijn. Het geeft niks, soms. Met mate. Maar oh-oh, wat is het soms lekker als ze het bloed onder je nagels vandaan halen.

We vergeven het jullie allemaal.....

Deel.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:18:24 #2
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55783117
Mijn bekentenis van vandaag.... Gisteren ben ik op stap geweest. Laat thuis, genoeg wijntjes op. Afgelopen nacht waren beide dames om beurten wakker. Na een nacht met 2,5 uur slaap kon ik het echt niet opbrengen dochterlief een boterham voor te schotelen. Ze heeft uitgebreid ontbeten met koekjes. (Op de bank. voor de tv.)

Dit is trouwens geen ontorthodoxe opvoedingsstijl hoor. Gewoon een kater.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55783211
ik paste op het zoontje van mijn beste vriend, ik ken het zoontje sinds zn geboorte en kom er elke dag. mijn vriend was werken en ik lette op zijn zoontje die een vriendje mee had genomen.

ik zat aan de pc en hoorde hem buiten gvd roepen (waren aan het spelen op de trampoline, en maar stoer doen samen), ik naar buiten en hem waarschuwen: "laatste keer geweest!!"
5 minuten later nog een keer, ik naar buiten en zeg tegen hen: "binnenkomen! jij gaat daar op die bank zitten, en jij daar! en ik hoor de komende 10 minuten niks, hoor ik wel iest, komt er 10 minuten bij!" ik ga weer achter de pc zitten, met mn rug naar de jongens op de bank. na een paar minuten hoor ik ze giegelen, ik draai me om en zeg "10 minuten erbij. vanaf nu hoor ik niks meer van jullie, helemaal niks. als ik hoor dat je anders gaat zitten of wat dan ook: 10 minuten erbij."
ik weer aan de pc. ik ga helemaal op in de pc, echt helemaal... anderhalf uur later: "eeeehh, sorry maareehh, mogen we weer buiten spelen?"
ik heb ze meteen mee genomen naar een grote speeltuin in de stad, als compensatie.

maar het heeft wel gewerkt, hij luistert perfect (hij was al super hoor)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:22:47 #4
103793 kozakken
Living the life
pi_55783238
Jonne loopt hier regelmatig Romme ondersteboven. Mix van niet door hebben, soms jennen en soms gewoon enthousiast kleutergedrag.
Dus heb ik Jonne laatst heel bewust redelijk hard onderbovengelopen
(Maar toen begreep hij het na de geschrokken huilbui tenminste een heel stuk beter)
pi_55783266
Maarre, dan toch wel van die ongezonde koekjes met extra suiker en veel chocolade he
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:25:36 #6
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55783322
Oké, pek en veren voor Five!
Maar eerlijk gezegd valt je lijstje me nogal mee, of tegen, wat je wil.

Ik zelf heb op dit vlak nogal 'last' van beroepsdeformatie denk ik. Ik sta al zo lang voor de klas...
Ik ben de braafheid zelve. Engelengeduld.
Thuis kan ik nog wel eens hartgrondig KUT roepen, maar op school is me dat nog nooit ontglipt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55783420
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:25 schreef Moonah het volgende:
Oké, pek en veren voor Five!
Maar eerlijk gezegd valt je lijstje me nogal mee, of tegen, wat je wil.
Het was een aanzet, he , er is genoeg!

Loena is net thuis...die verzint vast nog wel wat
pi_55783453
hehe
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:31:37 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55783501
Overigens heb ik op mijn werk wel eens uitspraken gedaan waar ouders over kwamen klagen.
Eén keer had ik een meisje uit groep 8 "Doosje" genoemd. Ze was telkens iets vergeten, en ik bedoelde het als in "Suffie". Maar ja, "doos" heeft natuurlijk ook een andere betekenis he, en moeders was daar zeer verbolgen over.
En een keer in groep 7. Toen zat een jongen de hele tijd op twee stoelpoten achterover, je kent het wel. Ik zei iets in de trant van: "pas op, dadelijk val j met je hoofd tegen de verwarming en dat geeft zo'n troep als ik dat straks moet opruimen." Toen is de directeur gebeld. Gelukkig snapte die mijn humor wel.
Maar sindsdien pas ik toch wel een beetje op wat ik eruit flap.
pi_55783591
Toen ik uit de mond van de toen anderhalf jaar oude Isabel een keiharde "SHIT!" hoorde toen ze iets liet vallen, had ik door dat ik wat moest veranderen.
Alleen bekt "KAK!" blijkbaar net zo lekker. .

Niet zo lang geleden was ze in paniek om een softbaltoernooi op school. Iedereen zou kijken, ze is niet goed, het gaat vast mis, dan staat ze voor schut etc etc. Compleet overstuur zat ze 's avonds in haar bord eten te huilen. Het hield niet op en wat ik ook zei, ze was niet te kalmeren.
Toen wist ik het niet meer en heb ik haar een verhaaltje opgehangen wat niet helemaal sjiek is.

"Lieverd, mama heeft een knalrode jas hè? Zelfs een brandweerwagen is niet zo rood als de jas van mama en waarschijnlijk vinden heeeeel veel mensen dat debiel.
Weet je wat ik denk als ik over straat loop? SCHIJT AAN DE HELE WERELD!"

*glimlach op gezicht van Isabel tussen het snotteren door*

"Weet je wat ik denk als iets niet lukt en mensen naar me staan te kijken? SCHIJT AAN DE HELE WERELD! DIKKE VETTE STINKENDE SCHIJT!"

*Isabel doet whehehehehe en veegt haar snotjes aan haar mouw af*

"Weet je hoeveel het me kan schelen wat anderen van me denken? Nou? NIKS! WANT IK HEB SCHIJT AAN DE HELE WERELD!"

*Isabel gaat in een lachstuip*
("Je hebt het over poep onder het eten, mam, en dat mag helemaal niet van jou!"
"Nee lieverd, maar nu heb ik even....?" *samen in koor*: "SCHIJT AAN DE HELE WERELD!")

"Dus wat ga je morgen denken als je eens niet raak slaat of als iemand naar je kijkt?"
Isabel: "SCHIJT AAN DE HELE WEEEEEEEEREEEEEEEELD!!"

Ze lachte ein-de-lijk weer, ze kon slapen en stond vrolijk op. Ze wist dat ze het alleen mag denken en niet hardop mag zeggen.
Tijdens het softbaltoernooi zat ik naar haar te kijken, ze glom, ik juichde heel overdreven hard en toen ze moest slaan playbackte ze: "Mam, ik heb schijt aan de hele wereld!"

En zo moedig ik haar nu telkens weer aan als ze ergens bang voor is.
Want we hebben gewoon DIKKE VETTE POEPKAKSCHIJT AAN DE HELE WERELD! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:37:56 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55783703
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:34 schreef MUUS het volgende:
toen ze moest slaan playbackte ze: "Mam, ik heb schijt aan de hele wereld!"
Ah, da's cool! Vind het overigens wel meevallen hoor, qua 'niet-sjiek'.
pi_55783717
Oh, en als ze struikelt of haar hoofd stoot ofzo, wil ik nog wel eens in de lach schieten.

Maar dat krijg ik tegenwoordig ook gewoon terug. .
Oi!
pi_55783772
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, da's cool! Vind het overigens wel meevallen hoor, qua 'niet-sjiek'.
'Maling hebben aan' of 'het kan me niets schelen' is iets netter. . Maar door het woord 'schijt' had ik wel meteen de aandacht.
Oi!
pi_55784176
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:22 schreef kozakken het volgende:
Jonne loopt hier regelmatig Romme ondersteboven.
Jouw kind heet Romme?? Zelf verzonnen of is dat bij jullie in de buurt een normale voornaam?
Hier in Brabant is het namelijk een achternaam (ja, idd ook die van mezelf...).
pi_55784202
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:18 schreef Lishe het volgende:
. Ze heeft uitgebreid ontbeten met koekjes. (Op de bank. voor de tv.)
Schuldig

Zaterdagochtend.....papa en mama hebben zin in KVK, maar dan zonder de laatste K ....

Kinderen aan de slaapkamerdeur: "We hebben honger! Wanneer gaan we eten?"

" "

"Pak maar een koek uit de la....wij komen (hihi ) zo..... Doei!"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:07:01 #16
103793 kozakken
Living the life
pi_55784690
Five Dan is een koekje toch inderdaad toch niet zo slecht om te geven

Romme is idd zijn naam. Ik denk dat het ook vast in Overijssel wel een achternaam kan zijn.
Romme is een bestaande naam en in ons geval iets afgeleid van een andere naam die we heel mooi vonden. Van origine Gronings of Fries.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:17:38 #17
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55784992
Te laat uit bed komen op een dag dat Emma naar het kdv moet. En aangezien het handig is dat ze daar voor het fruit eten binnen is kreeg ze thuis maar een stuk ontbijtkoek.

Is het raar als je kind in je bed zit en roept dat je moet opstaan en moet aankleden???

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 05-01-2008 11:27:08 (spaties) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55785148
Geweldig topic, kan nu zelf niet op een voorbeeld komen maar heb ze vast ook wel. Kom er nog op terug nu alleen even nadenken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:56:32 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55785996
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:17 schreef Jelief het volgende:
Is het raar als je kind in je bed zit en roept dat je moet opstaan en moet aankleden???
Nee hoor hier is het "mama deruit buiten is het licht"
pi_55786361
Ik schiet weleens in de lach als mijn dochtertje raar (dus niet gevaarlijk ofzo) valt , gewoon van de zenuwen maar dan wordt ze boos niet normaal! Waardoor ik weer harder ga lachen en zo mijn kleuter van vier helemaal gek maak :$.
Ze ging dan ook een keer naar boven met de mededeling: Mama , als ik terugkom is het afgelopen en zeg jij sorrie!!

Het koekjes ontbijt herken ik ook wel.. of heel gemeen je kind verkleden (zwarte pieten pruik en mega mindy pak) zodat jij en je visite kunnen lachen (oudejaarsavond).

Ik ben echt het tegenovergestelde van een thee en koekjesmoeder maar ik houd wel heel veel van mijn dochter
pi_55786661
Kinderen die uit bed sluipen en op de gang gaan liggen om de visite te begluren om vervolgens in slaap te vallen gewoon de hele nacht laten liggen als je ze ontdekt bij het naar bed gaan.

Ik moet zeggen, ik heb het daarna nooit meer gedaan, die ene koude, harde nacht was voldoende om me te genezen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55786921
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Kinderen die uit bed sluipen en op de gang gaan liggen om de visite te begluren om vervolgens in slaap te vallen gewoon de hele nacht laten liggen als je ze ontdekt bij het naar bed gaan.

Ik moet zeggen, ik heb het daarna nooit meer gedaan, die ene koude, harde nacht was voldoende om me te genezen.
Och zo erg is dat niet hoor worden ze hard van

Mijn dochtertje is vier en heeft trouwens een echte borsten tik
Een vriendin van mij gaf borstvoeding waarop zij toen ze het opmerkte: huh!!! wat doe je nou!! riep.
Daarna vertelde ze dat ze die dingen ook wilde. Ik vertelde haar dat ze die ook op een dag krijgt maar dat ze nu kleintjes heeft.
Mijn dochtertje trok haar truitje omhoog en riep : Waar zijn ze dan?
Het was gewoon een komisch tafereel om te zien:)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:51:03 #23
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_55788844
oh dus daarom vonden mijn ouders het niet erg als wij op zaterdagochtend die hele zak chips hadden leeggevroten..!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zaterdag 5 januari 2008 @ 06:15:22 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_55789703
Ik heb Liam laatst een keer buiten in de tuin gezet om af te koelen.
we schreeuwen nog wel eens ongegeneerd tegen elkaar, er kan bij mij wel eens uitkomen dat ik zeg dat ik hem echt niet leuk vind zo. hij krijgt wel eens een tik op zijn vingers.

Maar ontbijt krijgt ie altijd
stormy waters...
sailin'
pi_55789855
Als ik Mikael al 20 keer gewarschuwd heb dat het pijn doet als je van de bank af duikt en dan toch doet moet ik lachen. Mama zei het toch!!

En als Mikael zo;n dag heeft dat niks goed is en overal om miept laat ik hem ook wel eens goed schrikken zodat ie even vergeet dat ie aan het miepen was!

En ik heb heeel soms ook geen zin om brood te smeren en dan krijgt ie ook een koek.

En als we naar de winkel gaan en hij loopt soms niet door loop ik wel een heel stuk voor hem uit en als ie dan om me roept doe ik net of ik hem niet hoor. Zo loopt ie tenminste wel door.

En, en, en......
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:22:26 #26
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55791556
als mies iets stoms doet roepen van blonde doos, (is dan wel lief kozend)

idd lachen als ze zich stoot of omver valt.

Vertellen dat als kindjes niet luisteren ze best terug mag slaan.

manlief en ik laten haar af en toe ook voor de tv zitten om zelf boven te "rommelen"

heb haar wel eens een aantal keer buiten laten staan omdat ze niet naar binnen wilde.

s'avonds voro het avond eten haar een bakje chips geven zodat ik even rustig kan voorbereiden enz.

weet eigenlijk niet of het echt verkeerd is maar ik ga s'ochtends op mijn gemak douchen, aankleden en opmaken, en als ik klaar ben roep ik miesje dat ze kan gaan douchen/badderen, kind kleed zich dan zelf uit en klimt zelf in bad tewijl ik doorga met tutten.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55791615
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:22 schreef hestria het volgende:
als mies iets stoms doet roepen van blonde doos, (is dan wel lief kozend)

s'avonds voro het avond eten haar een bakje chips geven zodat ik even rustig kan voorbereiden enz.
Dat doe ik ook heel soms jah. Of stuk kaas. Maar even iets zodat ik gewoon zonder hem aan het traphekje te zeuren kan koken!
Liefde
pi_55791653
Hestria dat laatste doe ik ook regelmatig hoor het laatste! Ik kijk direkt op haar vanuit de slaapkamer de badkamer in (kleinhuisje en de deuren van de badkamer en slaapkamer staan nog geen meter van elkaar af) Dus terwijl zij doucht of baddert kan ik met haar kletsen en mezelf rustig aankleden/opmaken.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:37:23 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55791795
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 09:18 schreef MeNicole het volgende:
En als Mikael zo;n dag heeft dat niks goed is en overal om miept laat ik hem ook wel eens goed schrikken zodat ie even vergeet dat ie aan het miepen was!
Hm, dit lijkt mij pesoonlijk een beetje té onorthodox.
pi_55791824
Het kan in dit topic niet onorthodox genoeg zijn

Zolang ze er geen blijvende schade van ondervinden, is alles toegestaan
pi_55792592
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, dit lijkt mij pesoonlijk een beetje té onorthodox.
Ik weet niet welk beeld jij in je hoofd hebt maar Mikael schrikt al als ik een keer mijn stem verhef
Liefde
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:32:00 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55792819
Ja, sorry. Ik dacht later ook dat ik beter even had kunnen vragen op wat voor manier je hem liet schrikken.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:51:22 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_55794539
ik vind alle dingen die ik hier lees helemaal niet onorthodox
behalve die van five dan natuurlijk
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:54:43 #34
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55794638
Wilyan heeft nu een sirene-tic. Hij loopt constant al TATUU-TATUU-TATUUend rond en dan niet zacht, kalm of rustig.. Neeeee.. Op megafoontetterstand en hij heeft al zo'n lekker hoog stemmetje
Gister had ik al wat hoofdpijn en ja hoor daar ging ie weer.. Nóg harder dan normaal. Een paar keer gezegd dat het wat zachter moest. En toen heb ik dus ook 's flink hard en irritant hoog (en vals ) terug geTATUUd. Meneer schrok wel even en het is 'm nu eindelijk duidelijk dat het niet zo hard hoeft.
We hebben ook afgesproken dat als hij weer zo hard gilt hij naar de gang moet, en dat snapt hij gelukkig wel.

Laatst heb ik Wilyan en Hanne buiten gezet. De hele ochtend waren ze al aan het miepen, dreigen, jennen, zeuren, drammen, klieren en elkaar de hersens in aan het slaan. Nadat beide al drie keer op de gang hadden gezeten vlogen ze elkaar wéér in de haren dus allebij op de gang.... Waar ze het nodig vonden elkaar weer te meppen. Toen was ik het helemaal zat en heb ik ze een minuut buiten neer gezet.
Tjonge jonge wát konden ze ineens goed luisteren toen ze weer binnenkwamen.

Ik vind het allebeide keren best erg wat ik deed maar beide keren heeft het wel geholpen. Maar wat voel ik me er nadertijd rot over.

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55794783
wij moesten vroeger altijd naar de badkamer als mijn broer en ik ruzie hadden. We mochten er dna af als wij vonden dat het weer goed was. Beginnen we daarna dan weer, dan mochten we net zo hard weer treug naar die badkamer...
*poef* nu is het weg
pi_55800291
Je kon mij 5 minuten geleden echt opvegen. Manlief was aan het koken, Sara en ik stonden mee te beppen in de keuken. Sara was al wat vervelend, ik waarschuwde haar niet tegen de buitendeur te leunen, want die stond open. Vervolgens gaat ze uitgebreid met d'r rug er tegenaanstaan, leunend, met een blik van : wie maakt me wat. En toen kukelde ze dus achterover de deur uit op haar bips, het duurde echt ff voor ik haar kon oppakken, we schoten zo in de lach! Sara was voornamelijk boos, had zich geen pijn gedaan, maar gewoon echt boos.

Verder: koekjes bij het ontbijt (cracottes dan, dat vindt ze koekjes). Ik zeur nooit als ze niet wil eten 's avonds, geen zin in drama aan tafel. Sara even voor de TV schuiven als ik wat moet doen op de computer voor werk/school, Sara die onze kat een eikul noemt, omdat ik dat 1 keer per ongeluk deed. Dat soort dingen, het stoort me allemaal niet erg, ik zeg er wel wat van, maar maak er geen drama van.

Ik vond dat stukje van schijt-aan-de-wereld trouwens geniaal!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55803118
ik vind iets te snacken geven als je het eten wil voorbereiden juist helemaal ok
allebei blij toch??
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:52:49 #38
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55805561
Speelgoed verstoppen en zeggen dat je het hebt weggegooid omdat er niet wordt opgeruimd, is dat onorthodox?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_55805671
Ik stop ook wel eens speelgoed weg waar ik zwaar geïrriteerd van raak
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55805938
Mijn ma heeft de monopolydoos waarschijnlijk 20 keer in de vuilbak gestoken en ik heb er geen slechte gevoelens aan overgehouden, dus wees maar gerust
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:07:52 #41
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55806111
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:08:36 #42
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55806134
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:55 schreef snoopy het volgende:
Ik stop ook wel eens speelgoed weg waar ik zwaar geïrriteerd van raak
Of de batterijen eruit slopen en zeggen dat het 'kapot' is?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 21:19:01 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55806543
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar". (Ik zeg het op een 'grappige toon')

Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...

"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 21:23:44 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55806716
Een voorheen veel gehoorde waarschuwing hier in huis

"Pas op! Straks val je hard op je hoofd en dan...."
(Saskia) "Komt er bloed uit mijn oortjes!"
pi_55806757
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Sugar het volgende:
Dit topic heeft flink wat raakvlakken met Vivi's "wat zou je als ouder nooit doen?-topic". Hoewel ik dat wel wat gezelliger vond.
Nee, de insteek is heel anders. Dat topic ging over wat je je had voorgenomen nooit te doen qua opvoeding. Dit topic gaat over dingen die je niet 'hoort' te doen, maar stiekem toch doet.

Zie het meer als het 'taboe op de bevalling'-topic: dingen die je nooit hoort zeggen, maar er gewoon echt bijhoren.

pi_55806848
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg wel eens "Als je dat en dat doet, slaat papa je he le maal in elkaar". (Ik zeg het op een 'grappige toon')

Van de week in de praxis zit Saskia in zo'n winkelwagentje als we langs een man rijden die schroeven staat uit te zoeken. Type bouwvakker met een ochtendhumeur...

"Papa, als die meneer jou uitlacht sla jij hem he le maal in elkaar he!"
"... euh... voorlopig even geen jetix voor jou"
Whehehe.... ( )

Of het aloude 'onder-de-koude-douche-zetten' (is één keer voorgekomen , echt per ongeluk...echt waar )
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:27:39 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55806888
Zoals ik al zei:het heeft heel wat raakvlakken. Ik zei niet dat de insteek hetzelfde was. Er komen dezelfde soort dingen langs.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55807068
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:27 schreef Sugar het volgende:
Zoals ik al zei:het heeft heel wat raakvlakken. Ik zei niet dat de insteek hetzelfde was. Er komen dezelfde soort dingen langs.

Tja...wat jij wil.... , ga hier in elk geval niet ongezellig zitten doen. Ik zit smakelijk te lachen om de verhalen

Ik heb van de week een speelgoed-blokfluit doormidden gebroken van de jongste omdat het a: heel irritant is qua geluid en b: hij een mini-concert in de oren van de kat aan het geven was

In plaats van uit te leggen dat dat allemaal niet zo handig is, verloor ik m'n geduld en *krak* daar lag 'ie in de prullenbak....
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:37:21 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55807243
Zo ben ik laatst per ongeluk op een hysterisch muziekmakende vrachtwagen gaan staan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:46:13 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55807597
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Tja...wat jij wil.... , ga hier in elk geval niet ongezellig zitten doen. Ik zit smakelijk te lachen om de verhalen
Ik doe heulemaal niet ongezellig. Ik zou niet durven, veel te veel onorthodoxe strafmethoden hier.
* Sugar braaf knikt en haar speelgoed verstopt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')