Toen ik uit de mond van de toen anderhalf jaar oude Isabel een keiharde "SHIT!" hoorde toen ze iets liet vallen, had ik door dat ik wat moest veranderen.
Alleen bekt "KAK!" blijkbaar net zo lekker.

.
Niet zo lang geleden was ze in paniek om een softbaltoernooi op school. Iedereen zou kijken, ze is niet goed, het gaat vast mis, dan staat ze voor schut etc etc. Compleet overstuur zat ze 's avonds in haar bord eten te huilen. Het hield niet op en wat ik ook zei, ze was niet te kalmeren.
Toen wist ik het niet meer en heb ik haar een verhaaltje opgehangen wat niet helemaal sjiek is.
"Lieverd, mama heeft een knalrode jas hè? Zelfs een brandweerwagen is niet zo rood als de jas van mama en waarschijnlijk vinden heeeeel veel mensen dat debiel.
Weet je wat ik denk als ik over straat loop? SCHIJT AAN DE HELE WERELD!"
*glimlach op gezicht van Isabel tussen het snotteren door*
"Weet je wat ik denk als iets niet lukt en mensen naar me staan te kijken? SCHIJT AAN DE HELE WERELD! DIKKE VETTE STINKENDE SCHIJT!"
*Isabel doet whehehehehe en veegt haar snotjes aan haar mouw af*
"Weet je hoeveel het me kan schelen wat anderen van me denken? Nou? NIKS! WANT IK HEB SCHIJT AAN DE HELE WERELD!"
*Isabel gaat in een lachstuip*
("Je hebt het over poep onder het eten, mam, en dat mag helemaal niet van jou!"
"Nee lieverd, maar nu heb ik even....?" *samen in koor*: "SCHIJT AAN DE HELE WERELD!")
"Dus wat ga je morgen denken als je eens niet raak slaat of als iemand naar je kijkt?"
Isabel:
"SCHIJT AAN DE HELE WEEEEEEEEREEEEEEEELD!!"Ze lachte ein-de-lijk weer, ze kon slapen en stond vrolijk op. Ze wist dat ze het alleen mag denken en niet hardop mag zeggen.
Tijdens het softbaltoernooi zat ik naar haar te kijken, ze glom, ik juichde heel overdreven hard en toen ze moest slaan playbackte ze: "Mam, ik heb schijt aan de hele wereld!"
En zo moedig ik haar nu telkens weer aan als ze ergens bang voor is.
Want we hebben gewoon DIKKE VETTE POEPKAKSCHIJT AAN DE HELE WERELD!

.
Oi!Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet