Ja sorry hoor, maar ik heb wel wat beters te doen met mn tijd. Iedere minuut dat ik daar zit kan ik niet werken en moet ik mn tijd inhalen. Er valt wel redelijk omheen te werken, maar het blijft gewoon enorm slecht imho. Bovendien ben ik over een maand weg bij mn werk dus ik zing het nog wel even uit. Het gaat mij hier niet om de praktische uitwerking van de situatie, maar puur om het feit dat Vista mij bijzonder weinig meerwaarde heeft laten zien boven XP en dat het véél minder stabiel is. Waarom zou ik dan in hemelsnaam mezelf treiteren en met Vista gaan werken...?quote:Op maandag 7 januari 2008 18:40 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou zelf dat apparaat direct terug hebben gegeven aan die mongolen van ICT, als het vanaf dag 1 zo hardnekkig misgaat komt het op mij toch over als een hardwarefout of iets dergelijks...
Ik wil mn geld niet terug, ik wil een laptop en ik wilde DIE laptop omdat de prijs/kwaliteitverhouding goed was. Als ik hem zonder Vista had kunnen krijgen dan had ik dat zeker gedaan, maar helaas. Ik ben ook enorm voorstander van de verkoop van PC's zonder enige vorm van besturingssysteem. Dat zou gewoon apart geleverd moeten worden.quote:Sterker nog als je het niet met de EULA eens bent kan je zelfs geld terug eisen
Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar ik heb wel wat beters te doen met mn tijd. Iedere minuut dat ik daar zit kan ik niet werken en moet ik mn tijd inhalen. Er valt wel redelijk omheen te werken, maar het blijft gewoon enorm slecht imho. Bovendien ben ik over een maand weg bij mn werk dus ik zing het nog wel even uit. Het gaat mij hier niet om de praktische uitwerking van de situatie, maar puur om het feit dat Vista mij bijzonder weinig meerwaarde heeft laten zien boven XP en dat het véél minder stabiel is. Waarom zou ik dan in hemelsnaam mezelf treiteren en met Vista gaan werken...?
[..]
Dat is me inderdaad zelden voorgekomen in de ruime 5 jaar dat ik met XP werkte, zéker in vergelijking met de mate waar het bij Vista voorkomt. Het maakt me enorm pissig dat ik druk aan het werk ben en belangrijke informatie open heb staan die ik vervolgens gewoon per direct kwijt ben. Bovendien is IE een integraal onderdeel van Vista, zoals ik al eerder zei, en mag je dus gewoon verwachten dat je op een normale manier gebruik kan maken van je computer. Dat betekent: óf geen crash, óf een session restore. Beiden zijn blijkbaar niet mogelijk bij Microsoft, dat is gewoon echt onacceptabel slecht.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Oeh, explorer crasht een keer.
Ligt ook echt aan windows vista want onder windows xp doettie dat nooit.
De hok nog welquote:Op maandag 7 januari 2008 18:50 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat is me inderdaad zelden voorgekomen in de ruime 5 jaar dat ik met XP werkte, zéker in vergelijking met de mate waar het bij Vista voorkomt. Het maakt me enorm pissig dat ik druk aan het werk ben en belangrijke informatie open heb staan die ik vervolgens gewoon per direct kwijt ben. Bovendien is IE een integraal onderdeel van Vista, zoals ik al eerder zei, en mag je dus gewoon verwachten dat je op een normale manier gebruik kan maken van je computer. Dat betekent: óf geen crash, óf een session restore. Beiden zijn blijkbaar niet mogelijk bij Microsoft, dat is gewoon echt onacceptabel slecht.
En nu mag je ophouden met je persoonlijke aanvallen en terug naar de hok, kneus.
Stop met janken man.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar ik heb wel wat beters te doen met mn tijd. Iedere minuut dat ik daar zit kan ik niet werken en moet ik mn tijd inhalen. Er valt wel redelijk omheen te werken, maar het blijft gewoon enorm slecht imho. Bovendien ben ik over een maand weg bij mn werk dus ik zing het nog wel even uit. Het gaat mij hier niet om de praktische uitwerking van de situatie, maar puur om het feit dat Vista mij bijzonder weinig meerwaarde heeft laten zien boven XP en dat het véél minder stabiel is. Waarom zou ik dan in hemelsnaam mezelf treiteren en met Vista gaan werken...?
[..]
Ik wil mn geld niet terug, ik wil een laptop en ik wilde DIE laptop omdat de prijs/kwaliteitverhouding goed was. Als ik hem zonder Vista had kunnen krijgen dan had ik dat zeker gedaan, maar helaas. Ik ben ook enorm voorstander van de verkoop van PC's zonder enige vorm van besturingssysteem. Dat zou gewoon apart geleverd moeten worden.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fastest+vista+computer&btnG=Zoeken&meta=quote:Op maandag 7 januari 2008 19:06 schreef Elixabete het volgende:
[..]
En koop anders een Mac als je zwaar gehandicapt bent.
Joh, heb je wel gekeken in welk forum je nu zit? Als klagende mensen je dwars zitten, blijf dan lekker weg.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:06 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Stop met janken man.
Ga terug naar XP als het je niet bevalt.
En koop anders een Mac als je zwaar gehandicapt bent.
Ik draai geen Vista omdat DX10 nog in de kinderschoenen staat.
untruequote:Op maandag 7 januari 2008 18:27 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, het is niet verplicht, men kan gewoon vragen naar de pc zonder windows
Mij zit niets dwars.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:30 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Joh, heb je wel gekeken in welk forum je nu zit? Als klagende mensen je dwars zitten, blijf dan lekker weg.
Ik ga niet al te lang verder tegen je zeuren hoor, ook al is dit [KLB], maar als iedere minuut telt, is een stabiel systeem dan niet het eerste wat je nodig hebt? En heb je dan niet na de eerste paar keer dat je een vastloper had zoiets van 'kuuuut dit is een kutlaptop!?!' om hem vervolgens bij die mongolen van ICT te dumpen en een nieuwe te eisen omdat iedere minuut die je met een vastloper doorbrengt je uiteindelijk geld kost? Zonder stoer te willen doen kan ik nu al zeggen dat Vista tot nu toe bij mij veel minder vaak is vastgelopen (0 keer...) ten opzichte van XP (10tallen keren, zie stukje over mishandeling eerder...) en zodoende, naast het feit dat ik de documenten&mapindeling prettiger vind, een heel erg degelijke eerste indruk heeft gemaakt...quote:Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Oosthoek het volgende:
Mag ik zo flauw zijn te vragen wat voor laptop je nu dan hebt en waar je die gekocht hebt? ik ben benieuwd of ik die met XP voor je kan vindenquote:Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Oosthoek het volgende:
Ik wil mn geld niet terug, ik wil een laptop en ik wilde DIE laptop omdat de prijs/kwaliteitverhouding goed was. Als ik hem zonder Vista had kunnen krijgen dan had ik dat zeker gedaan, maar helaas. Ik ben ook enorm voorstander van de verkoop van PC's zonder enige vorm van besturingssysteem. Dat zou gewoon apart geleverd moeten worden.
HP dv9620ep. Voor 700 euro of minder in de buurt van Utrecht graag.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:05 schreef YuckFou het volgende:
Mag ik zo flauw zijn te vragen wat voor laptop je nu dan hebt en waar je die gekocht hebt? ik ben benieuwd of ik die met XP voor je kan vinden
Tuurlijk moeten die chrases fundamentele fouten in Vista zijn, het kan niet zo zijn dat hardware (tijdelijk) niet goed gefunctioneerd, er verkeerde software/incompatibel programma's worden gebruikt, alle drivers werken goed en er geen virussen en/of spyware is binnengekomen. En dan heb ik het nog niet eens over verkeerd gebruik door de gebruiker. Bij dergelijke complexe software die maar compatible moet zijn met vrijwel alle pc's ter wereld vind ik het niet raar als er wat misgaat; daar zijn onder andere updates en service packs voor.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:23 schreef de_sapje het volgende:
Dat Vista bij jullie nooit crasht is geen argument. Er zijn zat mensen bij wie het systeem wel gewoon crasht (en regelmatig ook nog). Al die klachten en negatieve berichten in de media komen niet uit de lucht vallen. En dat heeft niks met "met het systeem om kunnen gaan" te maken, het hoort gewoon niet te crashen.
Te vaak wordt de schuld aan de hardware gegeven. Als het aan de hardware zou liggen zou men evenveel crashes onder XP ervaren.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:34 schreef miodzio het volgende:
[..]
het kan niet zo zijn dat hardware (tijdelijk) niet goed gefunctioneerd,
Hierdoor zou een heel besturingssysteem niet op z'n bek mogen gaan.quote:er verkeerde software/incompatibel programma's worden gebruikt,
Idemquote:alle drivers werken goed
Het is de taak van Vista om de computer hiertegen te beschermen.quote:en er geen virussen en/of spyware is binnengekomen.
Klopt, maar desondanks alle updates (en 0 service packs tot nu toe) crasht het gewoon. Dat maakt het voor mij een slecht product.quote:Bij dergelijke complexe software die maar compatible moet zijn met vrijwel alle pc's ter wereld vind ik het niet raar als er wat misgaat; daar zijn onder andere updates en service packs voor.
Zal je hardware wel zijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:42 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Te vaak wordt de schuld aan de hardware gegeven. Als het aan de hardware zou liggen zou men evenveel crashes onder XP ervaren.
[..]
Hierdoor zou een heel besturingssysteem niet op z'n bek mogen gaan.
[..]
Idem
[..]
Het is de taak van Vista om de computer hiertegen te beschermen.
[..]
Wat gebruik je nu dan?quote:Op maandag 7 januari 2008 20:46 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Zal je hardware wel zijn.
In de tijd dat ik Vista gebruikte had ik nergens last van.
Ik doel niet enkel op technisch falen van de hardware, maar verouderde hardware, verkeerd aangesloten, noem maar op.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:42 schreef de_sapje het volgende:
Te vaak wordt de schuld aan de hardware gegeven. Als het aan de hardware zou liggen zou men evenveel crashes onder XP ervaren.
Jawel, waarom zouden ze anders WHQL driver uitbrengen? Windows kan niet compatible zijn met alle verschillende hardware die er in de wereld is, er zijn niet voor niets standaarden bepaald. De hardware in combinatie met een geschikte driver laat Vista werken.quote:Hierdoor zou een heel besturingssysteem niet op z'n bek mogen gaan.
Zie hierboven.quote:Idem
Nee, je moet aparte antivirus, spyware en firewall hebben, wat Windows ook aangeeft en controleert op veroudering. Hoe noob-proof kun je het hebben?quote:Het is de taak van Vista om de computer hiertegen te beschermen.
Dan kan ik stellen dat het aan jou ligt, bij mij werkt het wel.quote:Klopt, maar desondanks alle updates (en 0 service packs tot nu toe) crasht het gewoon. Dat maakt het voor mij een slecht product.
Wij leveren hardware voor commodity markt, dus er wordt getest op diverse 'normale' systemen. Deze testen houden funtionaliteit/usability en compatibility testen in.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:40 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Okay, en zijn dat dan exotische configuraties? of errug middel of the road, drivers installen en afwachten (wel intressant)
[..]
Het gaat niet om de look, maar om de inconsistentie.quote:Ik denk dat t niet meer wennen is dan bijv. overstappen naar OS X en ik vind persoonlijk de kleurtjes en het flashy uiterlijk juist leuk, alhoewel ik bij de introductie van XP ook hard heb lopen klagen over de toenmalige Peppie&Kokkie look, wat ik in Vista alweer een stuk beter vind
[..]
Valide argumentquote:Ik niet, ik heb een hekel aan OS X, en eigenlijk aan de hele Apple verering
Dat vertelde je er net niet bij. Als je 2 laptops nodig hebt en je budget is niet groter, kan je geen macbook kopen.quote:,maar goed, ik wilde voor mezelf en voor m'n vriendje tegelijk nieuwe laptops aanschaffen en had niet ff ¤ 4000,- te spenderen maar slechts de helft
[..]
Weet ik, hiervan zou XP dan toch ook last van moeten hebben?quote:Op maandag 7 januari 2008 20:57 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ik doel niet enkel op technisch falen van de hardware, maar verouderde hardware, verkeerd aangesloten, noem maar op.
WHQL zegt blijkbaar ook niks, hier op Fok is ook iemand die WHQL systemen test en hij ziet ze ook nogal vaak crashen. Daarnaast heeft WHQL niks met compatibele software en applicaties te maken, die mogen gewoon geen invloed hebben op de stabiliteit van het hele systeem.quote:[..]
Jawel, waarom zouden ze anders WHQL driver uitbrengen?
Waarom kan een systeem van zichzelf niet gewoon veilig zijn? Waarom zijn hier per se externe applicaties voor nodig?quote:[..]
Nee, je moet aparte antivirus, spyware en firewall hebben, wat Windows ook aangeeft en controleert op veroudering. Hoe noob-proof kun je het hebben?
¤ 549 was de laagste prijs die ik kon vindenquote:Op maandag 7 januari 2008 20:30 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
HP dv9620ep. Voor 700 euro of minder in de buurt van Utrecht graag.
dat kan wel.. aangezien ze je het niet verplicht kunnen stellen een OS erbij te kopen...quote:Op maandag 7 januari 2008 18:38 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik had het graag gedaan bij de laptop die ik vandaag gekocht heb. Helaas meneer, dat kan niet. Ja, wat moet ik dan?Doe mij maar een andere laptop, want ik wil geen windows? Ja doei.
Dit is iets waar ik het volledig oneens mee ben.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:42 schreef de_sapje het volgende:
Het is de taak van Vista om de computer hiertegen te beschermen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |