abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 18:46:52 #201
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55854167
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:40 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou zelf dat apparaat direct terug hebben gegeven aan die mongolen van ICT, als het vanaf dag 1 zo hardnekkig misgaat komt het op mij toch over als een hardwarefout of iets dergelijks...
Ja sorry hoor, maar ik heb wel wat beters te doen met mn tijd. Iedere minuut dat ik daar zit kan ik niet werken en moet ik mn tijd inhalen. Er valt wel redelijk omheen te werken, maar het blijft gewoon enorm slecht imho. Bovendien ben ik over een maand weg bij mn werk dus ik zing het nog wel even uit. Het gaat mij hier niet om de praktische uitwerking van de situatie, maar puur om het feit dat Vista mij bijzonder weinig meerwaarde heeft laten zien boven XP en dat het véél minder stabiel is. Waarom zou ik dan in hemelsnaam mezelf treiteren en met Vista gaan werken...?
quote:
Sterker nog als je het niet met de EULA eens bent kan je zelfs geld terug eisen
Ik wil mn geld niet terug, ik wil een laptop en ik wilde DIE laptop omdat de prijs/kwaliteitverhouding goed was. Als ik hem zonder Vista had kunnen krijgen dan had ik dat zeker gedaan, maar helaas. Ik ben ook enorm voorstander van de verkoop van PC's zonder enige vorm van besturingssysteem. Dat zou gewoon apart geleverd moeten worden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55854240
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar ik heb wel wat beters te doen met mn tijd. Iedere minuut dat ik daar zit kan ik niet werken en moet ik mn tijd inhalen. Er valt wel redelijk omheen te werken, maar het blijft gewoon enorm slecht imho. Bovendien ben ik over een maand weg bij mn werk dus ik zing het nog wel even uit. Het gaat mij hier niet om de praktische uitwerking van de situatie, maar puur om het feit dat Vista mij bijzonder weinig meerwaarde heeft laten zien boven XP en dat het véél minder stabiel is. Waarom zou ik dan in hemelsnaam mezelf treiteren en met Vista gaan werken...?
[..]
Spreek voor jezelf.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:50:22 #203
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55854259
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:41 schreef McKillem het volgende:

[..]

Oeh, explorer crasht een keer.
Ligt ook echt aan windows vista want onder windows xp doettie dat nooit.
Dat is me inderdaad zelden voorgekomen in de ruime 5 jaar dat ik met XP werkte, zéker in vergelijking met de mate waar het bij Vista voorkomt. Het maakt me enorm pissig dat ik druk aan het werk ben en belangrijke informatie open heb staan die ik vervolgens gewoon per direct kwijt ben. Bovendien is IE een integraal onderdeel van Vista, zoals ik al eerder zei, en mag je dus gewoon verwachten dat je op een normale manier gebruik kan maken van je computer. Dat betekent: óf geen crash, óf een session restore. Beiden zijn blijkbaar niet mogelijk bij Microsoft, dat is gewoon echt onacceptabel slecht.

En nu mag je ophouden met je persoonlijke aanvallen en terug naar de hok, kneus.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55854383
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:50 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat is me inderdaad zelden voorgekomen in de ruime 5 jaar dat ik met XP werkte, zéker in vergelijking met de mate waar het bij Vista voorkomt. Het maakt me enorm pissig dat ik druk aan het werk ben en belangrijke informatie open heb staan die ik vervolgens gewoon per direct kwijt ben. Bovendien is IE een integraal onderdeel van Vista, zoals ik al eerder zei, en mag je dus gewoon verwachten dat je op een normale manier gebruik kan maken van je computer. Dat betekent: óf geen crash, óf een session restore. Beiden zijn blijkbaar niet mogelijk bij Microsoft, dat is gewoon echt onacceptabel slecht.

En nu mag je ophouden met je persoonlijke aanvallen en terug naar de hok, kneus.
De hok nog wel
Jij mag trouwens even aantonen waar ik je persoonlijk aanval. Volgens mij ben jij de eerste die begint de schelden zo hier nu.
pi_55854725
quote:

[..]

[..]

Ik wil mn geld niet terug, ik wil een laptop en ik wilde DIE laptop omdat de prijs/kwaliteitverhouding goed was. Als ik hem zonder Vista had kunnen krijgen dan had ik dat zeker gedaan, maar helaas. Ik ben ook enorm voorstander van de verkoop van PC's zonder enige vorm van besturingssysteem. Dat zou gewoon apart geleverd moeten worden.
Stop met janken man.
Ga terug naar XP als het je niet bevalt.
En koop anders een Mac als je zwaar gehandicapt bent.

Ik draai geen Vista omdat DX10 nog in de kinderschoenen staat.
pi_55854841
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:06 schreef Elixabete het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fastest+vista+computer&btnG=Zoeken&meta=
  maandag 7 januari 2008 @ 19:30:06 #207
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55855333
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:06 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Stop met janken man.
Ga terug naar XP als het je niet bevalt.

Ik draai geen Vista omdat DX10 nog in de kinderschoenen staat.
Joh, heb je wel gekeken in welk forum je nu zit? Als klagende mensen je dwars zitten, blijf dan lekker weg.
deed het licht uit
  maandag 7 januari 2008 @ 19:36:59 #208
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_55855525
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:27 schreef mschol het volgende:

[..]

nee, het is niet verplicht, men kan gewoon vragen naar de pc zonder windows
untrue
pi_55856233
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:30 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Joh, heb je wel gekeken in welk forum je nu zit? Als klagende mensen je dwars zitten, blijf dan lekker weg.
Mij zit niets dwars.
Wat ik alleen storend vind dat je loopt te janken om niets en dat jouw "probleem" heel makkelijk op te lossen is.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:05:30 #210
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55856346
quote:
Ik ga niet al te lang verder tegen je zeuren hoor, ook al is dit [KLB], maar als iedere minuut telt, is een stabiel systeem dan niet het eerste wat je nodig hebt? En heb je dan niet na de eerste paar keer dat je een vastloper had zoiets van 'kuuuut dit is een kutlaptop!?!' om hem vervolgens bij die mongolen van ICT te dumpen en een nieuwe te eisen omdat iedere minuut die je met een vastloper doorbrengt je uiteindelijk geld kost? Zonder stoer te willen doen kan ik nu al zeggen dat Vista tot nu toe bij mij veel minder vaak is vastgelopen (0 keer...) ten opzichte van XP (10tallen keren, zie stukje over mishandeling eerder...) en zodoende, naast het feit dat ik de documenten&mapindeling prettiger vind, een heel erg degelijke eerste indruk heeft gemaakt...
quote:
Mag ik zo flauw zijn te vragen wat voor laptop je nu dan hebt en waar je die gekocht hebt? ik ben benieuwd of ik die met XP voor je kan vinden
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_55856855
Dat Vista bij jullie nooit crasht is geen argument. Er zijn zat mensen bij wie het systeem wel gewoon crasht (en regelmatig ook nog). Al die klachten en negatieve berichten in de media komen niet uit de lucht vallen. En dat heeft niks met "met het systeem om kunnen gaan" te maken, het hoort gewoon niet te crashen.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:30:12 #212
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55857037
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:05 schreef YuckFou het volgende:
Mag ik zo flauw zijn te vragen wat voor laptop je nu dan hebt en waar je die gekocht hebt? ik ben benieuwd of ik die met XP voor je kan vinden
HP dv9620ep. Voor 700 euro of minder in de buurt van Utrecht graag.
deed het licht uit
pi_55857152
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:23 schreef de_sapje het volgende:
Dat Vista bij jullie nooit crasht is geen argument. Er zijn zat mensen bij wie het systeem wel gewoon crasht (en regelmatig ook nog). Al die klachten en negatieve berichten in de media komen niet uit de lucht vallen. En dat heeft niks met "met het systeem om kunnen gaan" te maken, het hoort gewoon niet te crashen.
Tuurlijk moeten die chrases fundamentele fouten in Vista zijn, het kan niet zo zijn dat hardware (tijdelijk) niet goed gefunctioneerd, er verkeerde software/incompatibel programma's worden gebruikt, alle drivers werken goed en er geen virussen en/of spyware is binnengekomen. En dan heb ik het nog niet eens over verkeerd gebruik door de gebruiker. Bij dergelijke complexe software die maar compatible moet zijn met vrijwel alle pc's ter wereld vind ik het niet raar als er wat misgaat; daar zijn onder andere updates en service packs voor.

Een OS kan veel, maar is van nog meer zaken afhankelijk.
---
pi_55857367
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:34 schreef miodzio het volgende:

[..]

het kan niet zo zijn dat hardware (tijdelijk) niet goed gefunctioneerd,
Te vaak wordt de schuld aan de hardware gegeven. Als het aan de hardware zou liggen zou men evenveel crashes onder XP ervaren.
quote:
er verkeerde software/incompatibel programma's worden gebruikt,
Hierdoor zou een heel besturingssysteem niet op z'n bek mogen gaan.
quote:
alle drivers werken goed
Idem
quote:
en er geen virussen en/of spyware is binnengekomen.
Het is de taak van Vista om de computer hiertegen te beschermen.
quote:
Bij dergelijke complexe software die maar compatible moet zijn met vrijwel alle pc's ter wereld vind ik het niet raar als er wat misgaat; daar zijn onder andere updates en service packs voor.
Klopt, maar desondanks alle updates (en 0 service packs tot nu toe) crasht het gewoon. Dat maakt het voor mij een slecht product.
pi_55857489
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:42 schreef de_sapje het volgende:

[..]

Te vaak wordt de schuld aan de hardware gegeven. Als het aan de hardware zou liggen zou men evenveel crashes onder XP ervaren.
[..]

[..]

Idem
[..]

[..]
Zal je hardware wel zijn.
In de tijd dat ik Vista gebruikte had ik nergens last van.
pi_55857671
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:46 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Zal je hardware wel zijn.
In de tijd dat ik Vista gebruikte had ik nergens last van.
Wat gebruik je nu dan?
pi_55857762
quote:
Ik doel niet enkel op technisch falen van de hardware, maar verouderde hardware, verkeerd aangesloten, noem maar op.
quote:
Jawel, waarom zouden ze anders WHQL driver uitbrengen? Windows kan niet compatible zijn met alle verschillende hardware die er in de wereld is, er zijn niet voor niets standaarden bepaald. De hardware in combinatie met een geschikte driver laat Vista werken. Zelfde gezeur was bij de introductie van XP, daar hoorde je na een paar maand ook niemand meer over.
quote:
Idem
Zie hierboven.
quote:
Nee, je moet aparte antivirus, spyware en firewall hebben, wat Windows ook aangeeft en controleert op veroudering. Hoe noob-proof kun je het hebben?
quote:
Klopt, maar desondanks alle updates (en 0 service packs tot nu toe) crasht het gewoon. Dat maakt het voor mij een slecht product.
Dan kan ik stellen dat het aan jou ligt, bij mij werkt het wel.
---
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 20:57:56 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55857782
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Okay, en zijn dat dan exotische configuraties? of errug middel of the road, drivers installen en afwachten (wel intressant )
[..]
Wij leveren hardware voor commodity markt, dus er wordt getest op diverse 'normale' systemen. Deze testen houden funtionaliteit/usability en compatibility testen in.
quote:
Ik denk dat t niet meer wennen is dan bijv. overstappen naar OS X en ik vind persoonlijk de kleurtjes en het flashy uiterlijk juist leuk, alhoewel ik bij de introductie van XP ook hard heb lopen klagen over de toenmalige Peppie&Kokkie look, wat ik in Vista alweer een stuk beter vind
[..]
Het gaat niet om de look, maar om de inconsistentie.
quote:
Ik niet, ik heb een hekel aan OS X, en eigenlijk aan de hele Apple verering
Valide argument
Waarom heb je een hekel aan OSX?
quote:
,maar goed, ik wilde voor mezelf en voor m'n vriendje tegelijk nieuwe laptops aanschaffen en had niet ff ¤ 4000,- te spenderen maar slechts de helft
[..]
Dat vertelde je er net niet bij. Als je 2 laptops nodig hebt en je budget is niet groter, kan je geen macbook kopen.

Maar ik heb nog steeds liever mijn macbook dan een vista laptop
pi_55857815
wanneer crasht een pc eigenlijk?

als je teveel tegelijk aan het draaien ben?
als je een verkeerd programma opstart ofzo?

ik heb het nog nooit gehad namelijk :/

x
pi_55857914
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:57 schreef miodzio het volgende:

[..]

Ik doel niet enkel op technisch falen van de hardware, maar verouderde hardware, verkeerd aangesloten, noem maar op.
Weet ik, hiervan zou XP dan toch ook last van moeten hebben?
quote:
[..]

Jawel, waarom zouden ze anders WHQL driver uitbrengen?
WHQL zegt blijkbaar ook niks, hier op Fok is ook iemand die WHQL systemen test en hij ziet ze ook nogal vaak crashen. Daarnaast heeft WHQL niks met compatibele software en applicaties te maken, die mogen gewoon geen invloed hebben op de stabiliteit van het hele systeem.
quote:
[..]

Nee, je moet aparte antivirus, spyware en firewall hebben, wat Windows ook aangeeft en controleert op veroudering. Hoe noob-proof kun je het hebben?
Waarom kan een systeem van zichzelf niet gewoon veilig zijn? Waarom zijn hier per se externe applicaties voor nodig?
pi_55858401
Je snijdt onderwerpen aan waarover ellenlange vruchteloze discussies zijn geweest. Een duidelijk antwoord is er simpelweg niet. Wat Swetsenegger over WHQL zegt geloof ik. In theorie zou het goed moeten werken, maar zoals op Tweakers ook vaak duidelijk wordt: niets werkt gegarandeerd, in de praktijk is het gewoon proberen, proberen, proberen.

Ik hoor verschillende geluiden over mensen die absoluut geen problemen hebben met Vista maar ook een aanzienlijk deel met een afkeer, waarvan dat deel ook een aanzienlijk deel met gegronde redenen. Ik gebruik het zonder problemen, en zo moet iedereen het voor zichzelf proberen.
---
  maandag 7 januari 2008 @ 21:45:50 #222
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55859280
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:30 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

HP dv9620ep. Voor 700 euro of minder in de buurt van Utrecht graag.
¤ 549 was de laagste prijs die ik kon vinden
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze alleen maar met Vista Home gezien, en niet met XP, misschien heb je hier wat aan, maar goed, hij is niet van jou en je krijgt toch binnenkort je eigen dus ik wens je onwijs veel succes met het vinden van een laptop die nog met XP uitgeleverd wordt, ze zijn er wel, maar t is wel ff zoeken
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_55859851
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:38 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik had het graag gedaan bij de laptop die ik vandaag gekocht heb. Helaas meneer, dat kan niet. Ja, wat moet ik dan? Doe mij maar een andere laptop, want ik wil geen windows? Ja doei.
dat kan wel.. aangezien ze je het niet verplicht kunnen stellen een OS erbij te kopen...
pi_55860155
Ahtec is een goedkoop merk, eenvoudig zonder OS te bestellen.

Met een simpel mailtje kun je je pc zo samenstellen tot hij naar wens is.

Heb mijn laptop nu 4 maanden en ben er erg tevreden mee!

x
pi_55860921
quote:

Dit is iets waar ik het volledig oneens mee ben.
De beveiliging van de computer moet de verantwoordelijkheid zijn van de gebruiker. Niet van MS.
Het enige waar MS voor moet zorgen is dat het OS niet lek is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')