De kunst is om snel genoeg te zijn met je vinger, dat lukt inderdaad alleen door veel oefenen. En als de action te hoog is van je gitaar lijkt het me ook redelijk lastig...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:23 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Ik heb deze gevonden: http://www.freelicks.net/ Best een handige site. Hier staan een aantal bekende riffs inclusief tabs, video's en video's waarin hij het langzaam speelt.
Iemand nog tips voor pull offs naar een open snaar zeg maar? Bijvoorbeeld 3p0. De toon valt vaak weg, hij is niet hard genoeg of ik raak andere snaren. Iets als 5p4 lukt me wel goed. Zeker een gewoon een kwestie van oefenen?
Ik sla alleen die snaren aan, maar ik laat ze wel lekker doorklinken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:03 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Ah bedankt ik zal misschien vanavond is kijken.
Ik probeer net Back in Black van ACDC en daarin moet je het volgende spelen:
[ code verwijderd ]
Hoe zouden jullie dit nou spelen? Precies die drie snaren aanslaan of de overige snaren dempen en dan allemaal aanslaan?
Maar je bent bassist man, je hoeft maar een snaar per keerquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik sla alleen die snaren aan, maar ik laat ze wel lekker doorklinken. [afbeelding].
Oh en holy shit...onze gitarist heeft vandaag een Marshall JVM410H gekocht. [afbeelding].
Ik niet. Grondtonen meespelen is voor mietjes.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar je bent bassist man, je hoeft maar een snaar per keer
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:33 schreef Witchfynder het volgende:
I want....a shrubbery! [afbeelding].
Ff nog een vraagje over de action. Bij m'n sg staat ie hoog, omdat anders de hogere frets steeds meer fretbuzz krijgen. Als ik m'n hals nu wat holler zet zou ik de action wat meer omlaag kunnen zetten, right?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De kunst is om snel genoeg te zijn met je vinger, dat lukt inderdaad alleen door veel oefenen. En als de action te hoog is van je gitaar lijkt het me ook redelijk lastig...
Kom je dan niet in de knoei met de lagere fretten?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:42 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ff nog een vraagje over de action. Bij m'n sg staat ie hoog, omdat anders de hogere frets steeds meer fretbuzz krijgen. Als ik m'n hals nu wat holler zet zou ik de action wat meer omlaag kunnen zetten, right?
Hmm, ik heb net nog even gespeeld en ik denk dat ik het nu gewoon even zo laat, misschien action nog ietsjes naar beneden. Kennelijk had ik in m'n hoofd dat er heel weinig geluid nog bij de hogere frets was, maar dat valt best wel meequote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kom je dan niet in de knoei met de lagere fretten?
Maar ja, in theorie klopt dat
En maar afvragen waarom het zo kut klinkt natuurlijkquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:25 schreef guitarist.nl het volgende:
Goede TT!
Ik was zo knullig om vergeten nieuwe snaren op m'n gitaar te zetten met het opnemen, wou ik gaan opnemen met een setje fabriekssnaren d'r op!
Ja idd, maar ik had die avond even setje .11 elixer d'r op gezet!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:26 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
En maar afvragen waarom het zo kut klinkt natuurlijk
Klinkt 'ie een beetje!?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik sla alleen die snaren aan, maar ik laat ze wel lekker doorklinken..
Oh en holy shit...onze gitarist heeft vandaag een Marshall JVM410H gekocht..
Wow netjes, Monstertux is nog best oké, ik heb hun c.d. hier liggen!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:28 schreef Deansensitized het volgende:
[ afbeelding ]
Band: Kramtried
Tijd van de voorstelling: 25 jan 2008 - 20:30
Adres: Badhusweg 1
Plaats: Zwaagwesteinde
Staat: Friesland
Land: NL
Postcode: 9271 VA
Kosten: 5 euro
Omschrijving: Supporting NewSense Memory [Damwoude] and Monstertux [Leeuwarden]
[ afbeelding ]
Ja, schijnen nog best bekend te zijn in Nederlandquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wow netjes, Monstertux is nog best oké, ik heb hun c.d. hier liggen! [afbeelding]
Dropped C met .10, wow, dan had ik voor .11 gekozen!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:30 schreef Deansensitized het volgende:
Ik houd het eerst mooi bij .10
Heb nu Ernie Balls .10 [Regular Slinkie] op mijn DGCFAD gitaar, maar klinkt toch best oké eigenlijk
Was zo gewend aan d'Addario's, maar klinkt toch ook wel lekker
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:12 schreef Jorikjet het volgende:
waarschijnlijk kun je er nog beter elastiekjes op spannen
Halve basgitaar manquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:23 schreef Farenji het volgende:
Ik gebruik .011 met standaard stemming, als ik een toon omlaagstem vind ik ze eigenlijk al te slap. Ik wil dat nog wel een keer proberen met .012 ofzo. Ik hou wel van snaren die een beetje tegenstand geven.
Als ik nu op een gitaar speel met .009 dan moet ik mijn best doen om de snaren niet vals te trekken tijdens het gewone spelen... alsof er haren ipv snaren opzitten.quote:
Dat weet ik nog niet, maar ben heeeel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Klinkt 'ie een beetje!?
Hij heeft wel te veel knopjes, en ik heb de ervaring dat je bij versterker met té veel knopjes té veel moet draaien om je eigen geluid d'r uit te krijgen!
Waarom zou je als je voor de prijs van een pint Murphy's Red een setje D'Addario kunt kopen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:44 schreef Deansensitized het volgende:
Joah, wellicht ooit proberen, vind dit eerst ook wel lekker spelen
Heb nog steeds een setje .10 van Stagg liggen, iemand daar ervaring mee?
Is mijn reserve setje
Wat DOE je op zo'n gitaar?!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als ik nu op een gitaar speel met .009 dan moet ik mijn best doen om de snaren niet vals te trekken tijdens het gewone spelen... alsof er haren ipv snaren opzitten.
Dat vraag ik me dan ook af. Verschrikkelijk, die dunne snaartjes. Je kan er ook nooit een goede toon uit krijgen, behalve als je er bakken vol met distortion overheen gooit maar dan nog .... van het karakter van je gitaar blijft dan niks over.quote:
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom zou je als je voor de prijs van een pint Murphy's Red een setje D'Addario kunt kopen? [afbeelding].
Alles kan, komt er dan fatsoenlijk geluid uit: neequote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:21 schreef BigKahuna het volgende:
Is het eigelijk mogelijk om nylon snaren op een western gitaar te zetten?
Gefeliciteerd Dribbel_quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:39 schreef Dupje het volgende:
Dribbel heeft een Fok! award!
Leukste relschopper:
Deze award mogen dribbel_ en SCH samen delen.
Beiden hadden 5 stemmen.
Hmm okeequote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alles kan, komt er dan fatsoenlijk geluid uit: neeNee, ff serieus, dat kan dus niet voor zover ik weet. Zijn toch snaren met een hele andere karakteristiek...
Zet er dan 09 opquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:23 schreef Farenji het volgende:
Ik gebruik .011 met standaard stemming, als ik een toon omlaagstem vind ik ze eigenlijk al te slap. Ik wil dat nog wel een keer proberen met .012 ofzo. Ik hou wel van snaren die een beetje tegenstand geven.
En je kunt je brug ermee verzieken. Heb ooit als opstandige puber stalen snaren op een klassieke gitaar gezet. Tja en op een nacht sprong zo de brug er af.quote:
Zal je tijdens het spelen voor je bek krijgen zegquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En je kunt je brug ermee verzieken. Heb ooit als opstandige puber stalen snaren op een klassieke gitaar gezet. Tja en op een nacht sprong zo de brug er af. [afbeelding].
Ja, da's andersom he, stalen snaren staan normaal onder hogere spanning dan nylon snarenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En je kunt je brug ermee verzieken. Heb ooit als opstandige puber stalen snaren op een klassieke gitaar gezet. Tja en op een nacht sprong zo de brug er af..
Als die het niet kunnen, dan kan niemand hetquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:43 schreef Witchfynder het volgende:
Precies. Het gebeurde toen ik lag te slapen en dat ding gewoon tegen de muur stond. Hoorde ineens "krrrrrrrzzzzzz ploing". Dacht "fok, heb kortsluiting!" tot ik de ploing hoorde. Licht aan en ja hoor...mijn gitaar. Nu, jaren later wil ik gewoon een akoestische kopen die speelklaar is, zonder modding. Dus ook linkshandig gebouwd. Kan er weinig aan fout gaan. [afbeelding].
Musik Produktiv zal mij helpen. [afbeelding].
Thnx, ja, die heb ik voor een leuk prijsje 2e hands kunnen kopen toen van dezelfde persoon als waar ik de Yamaha van gekocht had omdat die zich een ENGL stack had gekocht...quote:
Reinforced powerslinky's! zijn extra sterk (voor tremologitaren maar ik gebruik ze gewoon met vaste brugquote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als ik nu op een gitaar speel met .009 dan moet ik mijn best doen om de snaren niet vals te trekken tijdens het gewone spelen... alsof er haren ipv snaren opzitten.
Leuke prijsjes zijn altijd goedquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thnx, ja, die heb ik voor een leuk prijsje 2e hands kunnen kopen toen van dezelfde persoon als waar ik de Yamaha van gekocht had omdat die zich een ENGL stack had gekocht...
Ja, EMGHZ's zijn dat, dus geen actieve EMG's en nee, ik heb daar geen soundclips vanquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:58 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Leuke prijsjes zijn altijd goed
Heb je EMG's in de Jackson? En daar soundclips van toevallig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |