abonnement Unibet Coolblue
pi_55773722


Welkom in het 25e deel van het piercingtopic! Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.

  • Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.
  • Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.
  • De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.
  • Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).
  • Maak je sieraden regelmatig schoon.
  • De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

    Links met informatie over piercing guns:
    bmeworld.com
    encyc.bmezine.com

    Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
    alloverpiercings.nl
    alpha art jewelrycoldsteel.co.uk
    crazy-factory.com
    jewelsoffantasy.nl
    mariebelle.nl
    mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
    piercingworld.nl
    roxy-shop.be
    wildcat.de (favoriet: professioneel)

    Voorgaande delen:
    Piercings #1
    Piercings #2
    Piercings #3
    Piercings #4
    Piercings #5
    Piercings #6
    Piercings #7
    Piercings #8
    Piercings #9
    Piercings #10
    Piercings #11
    Piercings #12
    Piercings #13
    Piercings #14
    Piercings #15
    Piercings #16
    Piercings #17
    Piercings #18
    Piercings #19
    Piercings #20
    Piercings #21
    Piercings #22
    Piercings #23
    Piercings #24 Bijna Jubileum
  • Pretentieus geneuzel.
    pi_55773878
    we gaan weer verder
    pi_55773915
    Jeeee ^^
    Ehm om nog ff terug te komen op vorige onderwerp (lenzenvloeistof), is dat niet een beetje hetzelfde verhaal als alcohol/sterilon gebruiken?
      vrijdag 4 januari 2008 @ 16:30:58 #4
    17153 DeWaasheid
    Gematigd extremist
    pi_55774383
    Zijn hier ook mensen die moeite hebben een ringetje met een balletje erin fatsoenlijk te plaatsen (balletje klem je tussen het ringetje)?
    Ik weet destijds dat het bij mn wenkbrauw een gedoe was om deze te bevestigen.

    Nu heb ik er 1 gekocht voor in mn oor maar ik kreeg het balletje er al niet tuseenweg met mn vingers (had er een pen voor nodig) en in mn oor dat balletje terugzetten is helemaal onmogelijk, zelfs toen ik hem eruit haalde kreeg ik dat balletje er met geen mogelijkheid tussen.. denk dat ik gewoon pech heb gehad en een nieuwe ga bestellen maar ben ik de enige die hier problemen mee heeft?
    /-=]
    |o-0
    ~~~`
    pi_55774626
    Daar heb je speciale tangen voor omdat je ze open en dicht moet buigen.
    Eruit lukt mij ook wel maar erin niet. Bij www.alloverpiercings.nl heb je zulke tangen heel goedkoop.
    Een nieuwe kopen heeft dus weinig zin want het is bij al die ringen zo dus
      vrijdag 4 januari 2008 @ 16:48:41 #6
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_55774801
    Ah wat een feest toch altijd met die BCR (die ringetjes die jij bedoelt DeWaasheid), ik heb daar ook áltijd problemen mee. Hoe kleiner de ringetjes hoe groter het feest. De enige tip die ik kan geven, gebruik een schaar om de uiteinden verder uit elkaar te krijgen zodat je het balletje er makkelijker tussen kan zetten, soms helpt het .

    Edit > ja, je kunt dus ook zo'n tang kopen maar dat vind ik het niet waard.

    Of zoals ik > gebruik alleen nog maar staafjes, lekker makkelijk.

    YAY topic 25 .
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 januari 2008 @ 16:50:10 #7
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_55774844
    Jubileum.
    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
    pi_55774912
    Precies Leinonlein
    Ik vind BCR's veel mooier maar ik heb geen zin om uren te lopen prutsen dus heb ik maar horsheshoe's in me oren gehangen Even aandraaien en klaar.
    pi_55774936
    Als alle users nou een foto van hun piercing sturen of hier plaatsen, dan maken we er een collage van !
    Of is dat weer een te knus idee
    Pretentieus geneuzel.
    pi_55775103
    Nou euhh.. Zwaar niet boeiend:

    M'n nieuwe zwarte double flared acrylen plugjes :emo

    En morgen komen deze als het goed is binnen
    pi_55775157
    * roooosje doet opslaan als
    Pretentieus geneuzel.
    pi_55775183
    Hehehe ben benieuwd hoe ver je komt
    Heb echt 100en foto's van m'n plugjes, in m'n oor, uit m'n oor, vanuit elke hoek denkbaar etc
    Dus als je nog wat nodig hebt
    pi_55775237
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 17:05 schreef Empathologica het volgende:
    Hehehe ben benieuwd hoe ver je komt
    Heb echt 100en foto's van m'n plugjes, in m'n oor, uit m'n oor, vanuit elke hoek denkbaar etc
    Dus als je nog wat nodig hebt
    OMG, why .
    Kan je trouwens een bestaand gaatje op laten rekken?
    Pretentieus geneuzel.
    pi_55775330
    Ja dat heb ik dus gedaan, tot 8mm maar
    En waarom? Euh verveling.. En ehh. Ja goeie vraag eigenlijk
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:16:25 #15
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_55775395
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 16:52 schreef Empathologica het volgende:
    Precies Leinonlein
    Ik vind BCR's veel mooier maar ik heb geen zin om uren te lopen prutsen dus heb ik maar horsheshoe's in me oren gehangen Even aandraaien en klaar.
    Oh ik heb dan weer het voordeel dat ik staafjes ook mooier vind, is dat probleem ook makkelijk opgelost. Maar ja, ieder mens wil eigenlijk wel eens verandering he . Ik heb zo'n ieniemienie BCR voor mijn tragus, nou... wat een drama haha.

    Oh collage vind ik een leuk idee! Ik heb net als Empathologica ook genoeg materiaal denk ik hahaha. Op mijn photobucket heb ik een aantal fotootjes staan. http://s15.photobucket.com/albums/a378/leinonlein/Piercings/
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_55775480
    Oehh is dat opaal?
    Ik moet echt stoppen met kopen.. Heb nu 3 paar siliconen eyelets, en wil nog roze en rode
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:25:51 #17
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_55775583
    Eh, had je het tegen mij?
    Het zou best kunnen dat het opaal is namelijk maar daar ben ik niet zeker van, ik weet nog dat ze heeeeel duur waren maar tsja, euh... koopziek.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:45:59 #18
    161748 Loqi
    Hoezo sarcastisch?
    pi_55776024
    Ik heb niet van al mn piercings foto, maar hier is er iig een van een verzamelinkje


    wel erg brak
    Knoei
    pi_55785420
    Tipje voor die balletjes... tenminste zoals ik het doe

    De gaatjes op dezelfde hoogte houden als de uiteindes van t ringetje. Dan een gaatje op een uiteinde zetten en dan erin laten "rollen" Zo gaat het bij mij elke keer heel erg snel erin..
    Ik zet geen feauteau's van me piercings meer online
    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
      zaterdag 5 januari 2008 @ 13:27:45 #20
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_55792731
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 23:33 schreef theKiD het volgende:
    Tipje voor die balletjes... tenminste zoals ik het doe

    De gaatjes op dezelfde hoogte houden als de uiteindes van t ringetje. Dan een gaatje op een uiteinde zetten en dan erin laten "rollen" Zo gaat het bij mij elke keer heel erg snel erin..
    Ik zet geen feauteau's van me piercings meer online
    Ik snap je niet .. paint ?
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_55793117
    Even een tvp, wil nog steeds een nieuwe piercing
    pi_55793429
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 13:27 schreef Debsterr het volgende:

    [..]

    Ik snap je niet .. paint ?
    *Poging*



    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
    pi_55793480
    Hehehhee zo lukte het mij ook niet, ding is gewoon niet te verbuigen
    En moet ff pronken met m'n nieuwe plugjes; ze zijn mooooooi
    pi_55793523
    Zo lukt het bij mij elke keer perfect. Maar staafje schopt kont!
    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 5 januari 2008 @ 14:26:13 #25
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_55793880
    Even nog voor Debsterr en haar 'ik heb een dunne lip'.




    Zo dun zijn mijn lippen dus. Ik weet niet hoe dun die van jou zijn, dus ik kan het niet beoordelen (Nee, ook niet door je fobo. ) Mss heb je er iets aan.
    I guess words are a motherfucker.
    I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')