komop, het is gewoonterechtquote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:36 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dan koop je het toch voor haar. Het is niet de taak van anderen om te zorgen, dat het leven van jouw dochter draagzamer wordt. Zolang ze maar normaal tegen haar doen zou ik niet klagen.
Ik word gewoon een beetje ziek van mensen tegenwoordig. Allemaal verwachten ze maar dingen van anderen. En kwaad dat ze zijn als ze het niet krijgen. Ik had mijn dochter trouwens allang gezegd, dat niet iedereen gratis dingen weggeeft.
Ik koop voldoende voor haar. Maar gratis worst ís niet te koop, om het dan maar zo te zeggen. Overigens heb ik helemaal niet te klagen over alles wat het Prul krijgt, vaak van volstrekt vreemden. Eerder zou het wel allemaal wat minder mogen, want ook dát is niet goed voor een kind. Onlangs in Turkije nog haastten de lokale neringdoenden zich altoos hun kleine winkeltjes uit om haar een kettinkje of ander kleinood in de handjes te stoppen. Als geschenk wel te verstaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:36 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dan koop je het toch voor haar. Het is niet de taak van anderen om te zorgen, dat het leven van jouw dochter draagzamer wordt. Zolang ze maar normaal tegen haar doen zou ik niet klagen.
Ik word gewoon een beetje ziek van mensen tegenwoordig. Allemaal verwachten ze maar dingen van anderen. En kwaad dat ze zijn als ze het niet krijgen. Ik had mijn doschter trouwens allang gezegd, dat niet iedereen gratis dingen weggeeft.
er zijn mensen die frank visser er bij halen andersquote:
Misschien zien ze hun kleindochter of dochter in Prul?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik koop voldoende voor haar. Maar gratis worst ís niet te koop, om het dan maar zo te zeggen. Overigens heb ik helemaal niet te klagen over alles wat het Prul krijgt, vaak van volstrekt vreemden. Eerder zou het wel allemaal wat minder mogen, want ook dát is niet goed voor een kind. Onlangs in Turkije nog haastten de lokale neringdoenden zich altoos hun kleine winkeltjes uit om haar een kettinkje of ander kleinood in de handjes te stoppen. Als geschenk wel te verstaan.
Misschien is het daarom wel dat ze verwacht alles gratis te krijgen. Ik zei toen nog tegen mijn vrouw: "eigenlijk is dit ook niet goed. Dat Engelse kind krijgt nooit iets, en voor het Prul kruipen die Ottomanen op de knieën." En zie: het wordt bewaarheid.
Waarom klaag je dan hier als je dochter een keertje iets niet krijgt wat ze verwacht?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik koop voldoende voor haar. Maar gratis worst ís niet te koop, om het dan maar zo te zeggen. Overigens heb ik helemaal niet te klagen over alles wat het Prul krijgt, vaak van volstrekt vreemden. Eerder zou het wel allemaal wat minder mogen, want ook dát is niet goed voor een kind. Onlangs in Turkije nog haastten de lokale neringdoenden zich altoos hun kleine winkeltjes uit om haar een kettinkje of ander kleinood in de handjes te stoppen. Als geschenk wel te verstaan.
Misschien is het daarom wel dat ze verwacht alles gratis te krijgen. Ik zei toen nog tegen mijn vrouw: "eigenlijk is dit ook niet goed. Dat Engelse kind krijgt nooit iets, en voor het Prul kruipen die Ottomanen op de knieën." En zie: het wordt bewaarheid.
Wie weet wat deze mensen zich allemaal in het hoofd halen wanneer ons gezin passeert. Ook daar zie je trouwens wel mensen met blond haar en grijze ogen, zeker bij kinderen. De tijd dat deze randvolkeren dit soort Christenkinderen idoleerden is met de komst van het hedendaags toerisme in ieder geval voorbij. Helaas, denk ik dan soms. Maar goed ook, anderzijds.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:49 schreef Juup© het volgende:
[..]
Misschien zien ze hun kleindochter of dochter in Prul?
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
XENNIA
weer terug!
![]()
Ja, gelukkig is er sprake van een intact gezin. Nog wel tenminste, maar dat is een heel ander verhaal, dat hoort hier niet thuis. Nu is het Prul natuurlijk nog maar heel klein, en een hele appelflap is voor haar wat veel. Dus geven wij haar dan een stukje van onze appelflap, van die van mij of van mijn vrouw. Zo blijft het lekker en heeft ze des avonds ook nog eetlust.
En WO! Hartstikke goed hoor!Dat zou ik echt niet gezegd hebben wanneer ik je postjes las. Maar ja, een mens kan zich vergissen, niet?
Het intrigeert je, hé Pikkebaas. Je hebt er vannacht nog over nagedacht.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Toch raar om je kind prulletje te noemen...
prul (het; prullen; prulletje)
1 ding van weinig waarde
Yep. Ik bedacht dat het mijn wereldbeeld namelijk weer eens bevestigde. Ik vind alle brabanders waardeloze prullen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het intrigeert je, hé Pikkebaas. Je hebt er vannacht nog over nagedacht.
Dat dusquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:36 schreef BlackRhino het volgende:
Vette hoax dit topic.... dat er mensen zijn die dit geloven
Dat dus. Prul is geen normale naam, prul is een koosnaam in het dialect. Je noemt je kind toch ook geen schatje/lieverd?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:36 schreef BlackRhino het volgende:
Vette hoax dit topic.... dat er mensen zijn die dit geloven
Klopt toch? Arrogante kutmensen zijn ook niets waard...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Toch raar om je kind prulletje te noemen...
prul (het; prullen; prulletje)
1 ding van weinig waarde
Als je dan toch omrijdt, kom dan naar de nog fijnere MCD in Werkendam. Daar krijg je donderdag, vrijdag en zaterdag bij besteding van 15 euro of meer een gratis cake!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wat loyaliteit betreft zit het natuurlijk wel goed in de toekomst. Ik zal me wel tweemaal bedenken voordat ik nog de superjan binnenstap. Maar met een ernstig zieke vrouw te verzorgen wil je natuurlijk zo spoedig mogelijk weer terug thuis zijn. En als de Superjan dan nét 8 minuten dichterbij is, wordt het wél verleidelijk om even daar langs te gaan.
Maar je hebt helemaal gelijk. Het hemd moet nader dan de rok zijn. Gelukkig is mijn vaste bakker volstrekt onwetend over dit al, en zal ik morgen bij hem minstens vier extra puddingbroodjes halen. En een extra brood, dat komt wel op. Anders krijgt hij wellicht tóch achterdocht.
Heb je speciaal een account aangemaakt om te vertellen over die gratis cake?quote:Op maandag 7 januari 2008 01:42 schreef gratiscake het volgende:
[..]
Als je dan toch omrijdt, kom dan naar de nog fijnere MCD in Werkendam. Daar krijg je donderdag, vrijdag en zaterdag bij besteding van 15 euro of meer een gratis cake!
Jij bent een kloonquote:Op maandag 7 januari 2008 01:42 schreef gratiscake het volgende:
[..]
Als je dan toch omrijdt, kom dan naar de nog fijnere MCD in Werkendam. Daar krijg je donderdag, vrijdag en zaterdag bij besteding van 15 euro of meer een gratis cake!
quote:Op maandag 7 januari 2008 01:42 schreef gratiscake het volgende:
[..]
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |