Zo, terug van weggeweest, pc was gecrasht...

Ben even met spoed door een stuk of 5 topics heengebladerd, jullie hebben niet stil gestaan in tussentijd!
Achterstallig: BE, alsnog van harte gefeliciteerd!
Mibos: geweldig nieuws!

Welkom in het rijitje!

Wurpje ook natuurlijk!
Tan, volgens mij trekt die kleine in jouw buik (dankzij de kansen die hij van jou krijgt) zijn eigen lijn!

Vanaf het begin af aan doet ie dingen die hij niet 'hoort' te doen in zijn situatie (korte greep: toch plassen, langer blijven zitten dan verwacht, toch erg lang voldoende vruchtwater, toch nog beweeglijk...) alles tegen de verwachtingen in. Wie had een paar maanden geleden gedacht dat je de uitgerekende datum zou halen? Jij hebt een vechtertje in je buik! En het zou me niets verbazen als hij aan je hoop voldoet en daar bid ik voor!

Jullie verdienen het allebei (en de rest van je gezin natuurlijk ook)!
Ik heb gisteren de 20-weken-echo gehad. Alles lijkt okee, alle orgaantjes aanwezig en functionerend, 3 aders in de navelstreng, gesloten lip, schedel en ruggegraat. De eerste vraag die ze stelde was of ik het kindje wel voelde.... Nee, zelden en nooit met zekerheid dus! Blijkt dat mijn placenta rondom ligt! Vandaar dus!

Dus dat is wel een geruststelling (snap ik tenminste waarom ik hem/haar zo weinig voel), maar waar ik enorm van baal is dat de placenta weer laag ligt.

Ondanks haar geruststellende woorden "denk niet dat je er problemen mee gaat krijgen, het komt nog wel hoger te liggen, blabla" (zeiden ze de vorige keer ook), maakt het me toch weer bang voor een herhaling van de vorige zwangerschap.

Hoop dat toch echt nooit meer mee te maken en hou me maar vast aan dat mijn voorgevoel de vorige zwangerschap me al waarschuwde en dat nu minder het geval is (meer de angst voor herhaling die me onbehaaglijk maakt soms). Verder was opvallend dat het koppie exact op schema lag (19.2 weken), dunne beentjes (19.0 weken) en de buikomtrek maar liefst 21.2 weken!!!

Baby lijkt dus op zijn/haar moeder op het moment!