abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:05:02 #151
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55794879
Voor de nieuwe zwanger welkom.. en proficiat

Hier gisteren weer bruinverlies, juist 3 weken geleden ook al gehad, was toen gesprongen ader, nu was het wel minder dan 3 weken geleden, maar de paniek was er wel.. nu is het gelukkig al weer gedaan... maar zal blij zijn als ik ons beebje weer gezien heb of als ik ons beebje begin te voelen... wat duurt wachten toch lang hé

hmmm verder weet ik het al niet meer
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:15:54 #152
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55795154
hier meteen na positieve test, die na 2 seconde al overduidelijk was.. ben ik meteen bloed gaan prikken bij ha... en die avond hoorde we al uitslag van 33 000 hcg... was toen juist 6weken dus was al 2 weken overtijd... maar dat wisten we al... maar' na zolang proberen en hopen, durf je neit meer te hopen dat het overtijd gaan door zwangerschap komt... maar gewoon van een rotte cyclus
pi_55795349
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:28 schreef leonieke het volgende:
Mja, is dat dan niet het probleem van jouw baas? Ik zou daar echt niets voor op het spel zetten. Het is niet dat ze het niet op voorhand wisten dat je zou uitvallen, hé.
Tuurlijk is het het probleem van mijn baas, alleen komen ze daar pas acher als iemand uitvalt en niemand van ons het op kan vangen. Voorlopig zien ze het nog niet en waren ze al veel te laat met vervanging regelen. Uiteindelijk kan het probleem dan wel bij de baas liggen maar meestal gebeurt het pas als alles daadwerkelijk mis gaat. Ik heb al weken bepaalde taken niet kunnen uitvoeren en heb ook al weken geen declaraties uitbetaald. De crediteuren zullen dadelijk ook wel in de rij staan, tja ik werk maar even en dat blijft liggen, is ook al een maand niet meer bijgewerkt. Degene die mij vervangt moet dadelijk alles opvangen en oplossen .

Verder lijkt het de hele tijd mis en heb ik me aardig wat zorgen gemaakt maar het wil er bij nog steeds niet helemaal in dat mij bloeddruk van tijd tot tijd echt te hoog is. Want vandaag was er niets aan de hand nog geen 24 uur na de vorige meting. Zelfs dat kon de gyn niet verklaren, jaah ik had gewerkt gisteren maar zoals ik me gisterenavond en vannacht heb druk lopen maken doet weer niks??
pi_55798021
Mibos en Wurmpje gefeliciteerd!

Randa, fijn dat de uitslagen goed waren!

Lunastar, wat rot en onzeker. Maar bruin is minder erg dan helder bloed toch normaal? Gelukkig is het alweer gestopt.... ik hoop met je mee dat het gewoon even iets onschuldigs was.

Hier ook 2 testen gedaan maar we geloofden het pas echt na de bloedtest in het ziekenhuis! Afgelopen week is de moeders voor moeders test daar nog bijgekomen.

Ik ben blij dat ik lees dat ik niet de enige ben die slecht slaap. Het inslapen is geen probleem maar om 3 uur, half 4 word ik wakker en lukt het pas om half 6 zo'n beetje om weer in slaap te vallen met het gevolg dat ik bekaf ben als de wekker gaat. 's Nachts blijven liggen of eruit gaan, 's avonds wel of niet toevoegen aan een dutje op de bank, ik heb de verschillende methodes geprobeerd de afgelopen week maar tot nu toe niet echt resultaat...

Ik had trouwens gelezen dat je huid tijdens de zwangerschap meestal vetter wordt maar daar merk ik niks van. De vellen zitten op mijn buik, ik moet echt elke morgen braaf insmeren anders ziet het er niet uit.

Zojuist een uitstapje gemaakt naar de Prenatal. Ik moest een kadootje kopen voor een collega maar wilde ook even kijken naar een zwart effen truitje dat lang valt. Het is namelijk echt ongelofelijk wat een dikke buik ik al heb voor krap 10 weken... Ik ben normaal niet echt de slankste en heb eigenlijk mijn hele leven wel last van een opzwellend buikje als ik veel drink of eet maar die kan ik normaal nog wel inhouden met een beetje moeite . Sinds de 2 hormoonkuren was ik al aangekomen dus veel kleding kan ik al moeilijk aan de laatste tijd. Mijn spijkerbroek gaat net aan en een bruine katoenen broek zit goed maar als ik dan een normaal shirt aan heb piept er nu een stukje buik tussendoor. Ik wilde eigenlijk echt nog geen speciale kleding kopen tot aan de 12 weken echo maar heb nu toch inderdaad een zwart truitje gekocht, 2 vestruitjes en een grijs shirt. Niet echt herkenbaar als zwangerschapskleding, ze vallen gewoon lekker lang en kunnen straks meerekken. Maar mijn spijkerbroek daar ter plekke zo beroerd dat ik me hebt laten verleiden tot het passen van een Noppiesspijkerbroek en die zat zo lekker dat ik hem toch gelijk heb gekocht . Op mijn werk wil ik het nog wel even stil houden dus daar moet ik die buik toch nog maar 2 weken even proberen in te houden .

Daarna nog bij de Hunkemoller fietstassen gekocht (ben van 80B naar 80D gegaan).

O ja, ik geloof trouwens dat ik had gelezen dat mensen die zwanger worden via hormonen vaak eerder een dikke buik hebben dus ik wil dat excuus graag bij deze opvoeren.

O ja Tan, ik heb nog niet eerder gereageerd op je zwangerschap maar ben wel bijgelezen. Ik wil jou en de rest van je familie veel sterkte wensen en hoop van harte dat jouw vechtertje jullie versteld gaat laten staan.
pi_55798147
Mibos en Wurpje van harte met de zwangerschap!
pi_55798843
Madelieve; hier zonder hormonen, maar die buik gaat ook lekker hier!
Heb van mezelf al een redelijk buik, maar dat kon ik nog redelijk intrekken, als ik hem nu intrek zie je duidelijk de bobbel, en die is redelijk groot vind ik! En dan met het beetje van mezelf maakt het nog meer
Fietstassen hoef ik voorlopig zeker nog niet, want ik zit nog steeds op m'n eigen cupmaat en dat lijkt niet te groeien nog, alhoewel m'n borsten nu wel uit een en al tepelhof bestaat

Ik ga morgen ook even de kast induiken om te zien wat de kleding is die ik veilig op het werk kan dragen zodat die buik nog niet opvalt, naja gelukkig is het na kerst dus dat is altijd een goed excuus Maandag weer beginnen na 2,5 week vakantie, en die buik is wel weer een stukje gegroeid!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:36:01 #157
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55800544
Iedereen nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes en tips. Ik ben zelf ook erg geschrokken van de toename van pijn en zal daaruit ook zeker mijn conclusies trekken.

Nu weer even wat leuks: Vandaag zijn Schanul en ik een eind wezen rijden, we hebben ergens bij een outlet een babykamer gekocht Die staat hier nu dus in huis. We gaan pas over een maand ermee aan de slag maar het maakt het allemaal wel weer echter. Nu kunnen we gaan nadenken hoe we de kamer precies willen. Maar daarvoor ga ik naar een ander topic
Lekker douchen!
pi_55802092
Ohw wat leuk sjak dat jullie de baby kamer al hebben gekocht! Kan niet wachten tot wij dat gaan doen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:03:41 #159
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55803488
Er is geen tweeling op komst op dit moment he? Of vergis ik me?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55803711
Volgens mij geen tweeling op komst nee.

Toevallig werd er vandaag in het ziekenhuis wel een tweeling geboren toen ik op controle moest. Tenminste ze moest nog gaan persen toen ik bijna wegging. Een inleiding met 37 weken, wel leuk. Nieuwjaarsdag was ook al grappig was het eerste kindje in het nieuwe jaar in dat ziekenhuis.

Vandaag het kraamzorgplan ontvangen. Hebben ze mijn naam alweer verkeerd genoteerd. Ze halen altijd meisjesnaam en naam partner doorelkaar, en ik kan er niet tegen he. Gelukkig doen ze het in het ziekenhuis goed. Ik heb het echt veel te moeilijk gemaakt toen ik trouwde door eerst mijn meisjesnaam te schrijven en daarna de naam van Magneet.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:09:27 #161
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55806169
YAY! We hebben de kinderwagen uitgezocht en volgende week kunnen we hem al ophalen!

We hebben de Urban Jungle van One Tree Hill uitgezocht in chocolade bruin. Hij rijdt fijn en Knut kan er ook gewoon achterlopen. We hebben nog niet echt verder iets gekocht behalve een rok voor mij en een knalgroene konijn van Happy Horse. Zo lief. Verder wilde we even wachten want mijn schoonmamma was ziek en die kon niet mee, en zij wil ook dingen kopen, dat we niet dubbel op kopen enzo.

Wordt zo wel steeds echter. En ik heb mijn eerste harde buik gehad. Beetje te lang gelopen enzo Wat een gek gevoel is dat. Deed wel zeer maar niet gigantisch, het voelde wel heel rottig aan. Alsof er een voetbal in je buik zit. Toen ik in de auto zat was het weer voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Silmarwen op 05-01-2008 21:14:35 ]
pi_55806292
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:02 schreef Mibos het volgende:
voorzichtig weer om het hoekje komt kijken met beeb in de buik en even een zelf berekende voorlopige datum van 30 augustus. Afspraak bij de HA staat voor 21 januari wegens de wintersport...
Helemaal over het hoofd gezien!!
Gefeliciteerd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55808504
Thanks Vamp...

Rock ik weet het nog niet maar het kan nog want ik heb nog geen echo gekregen. Tweelingen en drielingen zitten hier aan twee kanten in de familie dus de kans is er wel maar Kaith was ook in haar uppie...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55812469
Vandaag ff lekker aan het shoppen geweest. Bij de C&A een positiebroek gekocht (hardnodig, heb er nog maar 1 die -nog net- past en 2 andere die veel te groot zijn) en een schattige positietrui met 2 voetafdrukjes erop. Ennn... heb daar ook nog een neutraal pakje (truitje met broekje met voetjes eraan) gevonden die Baby als eerste aan krijgt. Maatje 56, dus ik hoop eerlijk gezegd dat ie ff te groot is!

Hier overigens bij alledrie 2 testen gedaan. Bij Randy omdat ik mijn ogen niet kon geloven , bij Tinka nog 1 omdat de eerste een digitale was en ik een 'bewaar'-exemplaar wou die ik langer kon bekijken en bij deze baby omdat de 1e test over datum was. De testen van beide eerste kinders zijn nog steeds goed zichtbaar trouwens. Grappig detail: Randy gaf 2 blauwe strepen (clear blue destijds) en Tinka 2 roze stippen (predictor). Bij deze 2 rode stippen (apotheektest) dus deze keer echt een verrassing wat het wordt
pi_55813296
Nee hoor, dat is gewoon een jongen-meisje tweeling
pi_55817649
Jullie met je tweelingen!
Het zit bij mij heel erg in de familie om tweelingen te krijgen. Ik hoop eigenlijk maar dat het er gewoon eentje is. Ik ben nog vrij jong en het is de eerste, dus dan is twee wel meteen heel veel. Als het er wel 2 zijn is het ook goed hoor, dan stel ik me daar gewoon op in.
pi_55817651
Mibos, wat leuk om je naam hier weer te lezen!
gefeliciteerd!

Pruk..hihi..grapjas !
  zondag 6 januari 2008 @ 07:50:07 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55817659
Mibos, van harte! Dat is wel een verrassing, zeg! Maar wel erg leuk.

Oh, Wurpje natuurlijk ook gefeliciteerd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 6 januari 2008 @ 10:09:04 #169
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55818053
Even alleen een melding dat ik nog steeds thuis ben, maar het krampt nu al wel een flinke tijd door. Nog niks van betekenis, maar wel anders/krachtiger dan de weken/dagen hiervoor. Ben benieuwd of het gaat doorzetten (maar geen reden nog voor pufsmilies hoor)
  zondag 6 januari 2008 @ 10:16:32 #170
103793 kozakken
Living the life
pi_55818107
Dan geen pufsmilies maar gewoon een dikke
pi_55818160
Tan..sterkte!
  zondag 6 januari 2008 @ 10:25:24 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55818176
Heel veel succes Tan!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_55818212
Tan
pi_55818274
Succes Tan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55818361
Tan een dikke knuffel voor jou en er wordt veel aan je gedacht...
pi_55818486
Tan, ik denk echt heel veel aan je.... Ik wens jou en je gezin heel veel kracht toe en ik hoop écht dat alles goed mag gaan met jullie kleintje!!
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zondag 6 januari 2008 @ 10:54:08 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55818489
Tan, dikke knuffel ook van mij!

Hier een k*t nacht weer. Ik snap er geen reet van. In parijs hadden we echt k*tbedden. Helemaal doorgelegen, goedkope rotmatrassen. En daar had ik nergens last van. Nu lig ik dus op mijn eigen dure bed met een goed matras, ik word echt gek van de rugpijn 's nachts. Volgens mij kan ik beter op de bank gaan slapen.

Ik heb wel alles nu klaar staan voor de bevalling. Ik heb de luiers gestreken, emmer gekocht, kruiken klaasgezet. Ik ben er helemaal klaar voor (en klaar mee). Ik hoop zelf dat ik niet meer zo lang hoef te wachten. Aankomende woensdag ben ik 36 weken zwanger.. dus over een weekje of 2 vind ik het toch echt hoog tijd dat die kleine zich gaat aandienen.

Ik heb nu alles klaarstaan voor een thuisbevalling, en ik heb ook een koffertje gepakt. Het is hier toch nog niet uitgevochten wat het gaat worden. Hoe dichterbij het komt, hoe meer ik gewoon thuis wil blijven. Maar goed dat tegenovergestelde gebeurt nu dus bij mijn man, die begint toch steeds meer aan te dringen op een ziekenhuisbevalling.(En op de momenten dat we het er over hebben en hij begint lachend over de autorit, die voor mij dus een hel zal zijn, dan kan ik m wel *%$@#$%)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55818539
Tan, succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55818612
Ik zat op het einde van mijn zwangerschap ook heel erg in de knoop met waar ik nou het liefst wou bevallen. Het liefste thuis maar ik werd steeds zenuwachtiger, ook omdat ik over de uitgerekende datum was en de uiterste thuisbevaldatum erg dichtbij kwam). Maar ik heb vooraf niks besloten, ik heb me laten leiden door mijn gevoel op het moment dat de bevalling begon en ik vond het heerlijk om in mijn eigen slaapkamer de weeen op te vangen en ik vind het super bijzonder dat mijn zoon in ons eigen bed is geboren. Dus Ticootje, plak er nog geen oordeel op. Probeer te wachten tot je daadwerkelijk weeen hebt, misschien heb je wel zo veel pijn dat je pijnstilling wenst en misschien heb je binnen een paar uurtjes puffen je kind wel in je armen.
  zondag 6 januari 2008 @ 11:16:41 #180
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55818767
Dankjullie wel voor alle succeswensen enzo, maar ik ga er maar niet vanuit dat ik vandaag ga bevallen. Heb de laatste dagen al zo vaak gedacht dat het nou wel eens door ging zetten. Maar iedere keer niet. Bij Junah was het ook al zo'n langdradige aanloop, al was ik toen bij haar 'gisteren' al bevallen qua zwangerschapsduur. Dit is voor mij het record van 'lang' lopen

Op het moment is het krampen ook weer wat minder geloof ik, dus ik ga maar uit dat het weer een nieuwe 'wacht' dag wordt.
  zondag 6 januari 2008 @ 11:17:19 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55818775
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zat op het einde van mijn zwangerschap ook heel erg in de knoop met waar ik nou het liefst wou bevallen. Het liefste thuis maar ik werd steeds zenuwachtiger, ook omdat ik over de uitgerekende datum was en de uiterste thuisbevaldatum erg dichtbij kwam). Maar ik heb vooraf niks besloten, ik heb me laten leiden door mijn gevoel op het moment dat de bevalling begon en ik vond het heerlijk om in mijn eigen slaapkamer de weeen op te vangen en ik vind het super bijzonder dat mijn zoon in ons eigen bed is geboren. Dus Ticootje, plak er nog geen oordeel op. Probeer te wachten tot je daadwerkelijk weeen hebt, misschien heb je wel zo veel pijn dat je pijnstilling wenst en misschien heb je binnen een paar uurtjes puffen je kind wel in je armen.
Faja, zo ben ik het wel van plan. Vandaar dat alles klaarstaat (onder het mom, misschien gat het wel heel snel...) en dat ook de tas helemaal goed gepakt is.

Ik wil het inderdaad op het moment aan laten komen.

(Ik ben zelfs in staat omdat mijn man zo eigenwijs en drammerig is om hem gewoon niet te vertellen als de eerste weeen zich aandienen... )
pi_55819008
Waarom zou de autorit een hel worden voor je met of zonder weeen? Ticootje soms kan ik je helemaal volgen maar soms denk ik lees eens een boekje over bevallen en vel niet een oordeel voordat je weet wat er gaat gebeuren want dat weet je gewoonweg niet.

En ik denk dat je man heus wel in de gaten heeft als je echte weeën krijgt die je weg moet puffen.

Tan nogmaals een dikke knuffel en kom je de wachtdagen nog wel lekker door of is het echt hangen op de bank en niks meer van puf hebben. Lekkere kop thee met een laptop en je laten verwennen mag met zulke dagen echt wel hoor.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:05:45 #183
190853 RockabeIIa
pi_55819515
Tan
pi_55819609
Tan

Hier weer helemaal goedgekeurd, onderdruk bleef zelfs netjes tussen de 75-86, echt wat nou hoge bloeddruk?!? Kindje ligt inmiddels vast in het bekken met haar hoofdje. Alles was weer goed en ik moet me gewoon gedeisd houden. Donderdag even naar het werk om over te dragen verder niks meer. Vrijdag dan voor een reguliere controle op de poli met van te voren eerst bloeddruk, CTG en urine controle. Voel me ook zo op mijn gemak bij deze verloskundige, stiekem hopen we dat hij de bevalling kan doen.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:11:22 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55819634
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:33 schreef Mibos het volgende:
Waarom zou de autorit een hel worden voor je met of zonder weeen? Ticootje soms kan ik je helemaal volgen maar soms denk ik lees eens een boekje over bevallen en vel niet een oordeel voordat je weet wat er gaat gebeuren want dat weet je gewoonweg niet.

En ik denk dat je man heus wel in de gaten heeft als je echte weeën krijgt die je weg moet puffen.

Tan nogmaals een dikke knuffel en kom je de wachtdagen nog wel lekker door of is het echt hangen op de bank en niks meer van puf hebben. Lekkere kop thee met een laptop en je laten verwennen mag met zulke dagen echt wel hoor.
Je gaat meestal pas naar het ziekenhuis met 6 cm ontsluiting. De rit naar het ziekenhuis is ongeveer 15 minuten. En dan komt de rijstijl van lief er nog eens bij....
  zondag 6 januari 2008 @ 12:13:19 #186
190853 RockabeIIa
pi_55819666
Randa, het komt nu ook wel dichtbij he? Nog een paar weekjes Wordt het een meiske? Ik dacht een jochie.

zie het nu staan ja ... Sollie!
  zondag 6 januari 2008 @ 12:13:43 #187
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_55819675
Rare relatie hebben jullie, als je hem niet eens vertrouwt dat hij rustig aan doet voor jou

Tan
Saartje
pi_55819752
Ja oke maar wat als het thuis ineens niet meer gaat (eigen ervaring) en je moet met volledige ontsluiting en 1 grote perswee naar een ziekenhuis ook op 20 minuten rijden met een vlos achterin omdat de ambulance te lang zou duren.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je het niet kan plannen. Je komt soms echt over als iemand die alles van tevoren wil bepalen en regelen maar dat kan niet.

Maneki het is niet alleen het autorijden hoor wat mij opvalt net zoals ik vertel niet als ik weeen heb omdat hij eigenwijs is of zoiets

Even een vraagje of meer een advies nodigje:

Ik had met Kaith ongeveer vanaf 20 weken hele lage suiker die op te krikken was met meer zoet eten enzo. Ook kwam ik daardoor maar 8 kilo in totaal aan. Nu kan ik al niet meer opstaan zonder eerst iets zoets te eten of zonder draaierig worden. Ook ben ik nu al 2 kilo afgevallen in verhouding met vorige week. Ben zelf maar alvast weer begonnen met zoeter te eten (bleghh) want ik ben geen zoetekauw en zouden jullie nu tussendoor nog een keer suiker laten prikken bij de ha-assistente. Ik heb de eerste afspraak pas 21 jan. bij de HA en dan nog naar de afspraak toe van de Vlos zal ook nog wel even duren. HA en ik gaan allebei wintersporten dus vandaar dat de afspraak pas zo laat staat. Hij aankomende week en ik de week erna.
pi_55819819
Ticootje, een autorit hoeft helemaal geen hel te zijn. Ik kan talloze argumenten bedenken om thuis of in het ziekenhuis te bevallen maar die autorit met weeën zou beide kanten op geen enkel verschil maken voor mij persoonlijk.
Natuurlijk, het is niet geweldig fijn maar als je naar het ziekenhuis moet dan moet je en dan maakt dat echt niet zo veel meer uit.
Als je er zelf nog niet uit bent dan is het fijne dat je nog niets hoeft te beslissen. Je gaat toch sowieso niet met de eerste de beste wee naar het ziekenhuis (of je moet graag de tijd doden in het ziekenhuisrestaurant ) dus je kan op je gemak thuis beginnen en dan alsnog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan.
Stiekem beginnen Dat gaat hij echt wel doorhebben als het echte weeën zijn
  zondag 6 januari 2008 @ 12:21:56 #190
190853 RockabeIIa
pi_55819836
Mibos, volgens mij kun je beter dingen eten die wat langer ' branden' ipv zoet spul wat gelijk je suiker laat pieken. Ik weet verder niets van je ' normale' eetgedrag dus weet ook niet zo goed een advies te geven.
Heb je moeite met normaal eten? Bruin brood bijv.?

Hier was de autorit geen hel. Ik herinner me er bijna niets van en was al lang blij dat er hulp kwam voor me.
pi_55819866
Gewoon doen Mibos, als ik het mijn ijzer bijv. niet vertrouwde of mijn schildklier liet ik ook gewoon tussen afspraken door bij de HA prikken. Voel je je zelf toch ook geruster.
pi_55819979
Rock dat is nou net het probleem (was de vorige keer ook). Ik ben juist een gezonde eter met veel fruit, donkerbruin brood, fruit en veel zuivel en dergelijke maar weinig zoetigheid. Vorige keer duurde het echt ook een paar weken eer ze er nou achter waren wat ik nou precies had maar ik had met kaith dus omgekeerde zw.suiker. Als ik eet zakt mijn suiker (toen soms naar 1,5 -2) en naar de dag vorderde ging het heel langzaam omhoog. Dus geven ze geen insuline om het te laten zakken maar het advies om veel zoet te eten en banaan enzovoorts. Dus brood met jam/pasta, voor flauwe momenten een stukje chocolade, getrouwd met de dextro en ga zo maar door. Alleen heb ik er nu al last van en vorige keer pas halverwege. Ben nu ook in 1 week 2 kilo lichter en daar merk ik het ook aan.

Toevoeging ik heb de suikerpieken nodig om op een normaal suikerniveau uit te komen. Anders zit ik de hele dag veuls te laag...
pi_55820095
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:27 schreef Mibos het volgende:
Rock dat is nou net het probleem (was de vorige keer ook). Ik ben juist een gezonde eter met veel fruit, donkerbruin brood, fruit en veel zuivel en dergelijke maar weinig zoetigheid. Vorige keer duurde het echt ook een paar weken eer ze er nou achter waren wat ik nou precies had maar ik had met kaith dus omgekeerde zw.suiker. Als ik eet zakt mijn suiker (toen soms naar 1,5 -2) en naar de dag vorderde ging het heel langzaam omhoog. Dus geven ze geen insuline om het te laten zakken maar het advies om veel zoet te eten en banaan enzovoorts. Dus brood met jam/pasta, voor flauwe momenten een stukje chocolade, getrouwd met de dextro en ga zo maar door. Alleen heb ik er nu al last van en vorige keer pas halverwege. Ben nu ook in 1 week 2 kilo lichter en daar merk ik het ook aan.

Toevoeging ik heb de suikerpieken nodig om op een normaal suikerniveau uit te komen. Anders zit ik de hele dag veuls te laag...
@Mibos,
Je kunt toch gewoon even naar de vervanger van je huisarts gaan en je bloed en suikerspiegel even laten nakijken. Lijkt me sowieso wel slim als je zelf ook nog op wintersport gaat. Weet je in ieder geval wat je moet doen als je in het buitenland niet lekker wordt.
pi_55820222
Ja dat bedacht ik me naar vanmorgen ook toen ik echt even flink draaierig was. Omdat ik met de vorige zwangerschap pas last kreeg halverwege kon ik het met eten voorkomen dat ik aan de medicijnen moest maar heb nu zo het vermoeden dat ik dat niet ga halen.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:49:53 #195
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_55821907
Mibos je kan ook eventueel zelf een meter aanschaffen!Die kost zo ongeveer rond de 30 euro.Dat is een starterspakket.De stripjes zijn wel duur... zo rond de 50 euro voor 50 stuks...Maar misschien kan je ze wel op medische indicatie vergoed krijgen.. Lijkt mij zelf prettig dat je kan meten wanneer je ergens last van heb.Meten is en blijft een momentopname...dus ik zou dat zelf onder controle willen hebben.

Veel hypo's is niet goed voor een mens en ik weet niet precies wat de gevolgen voor je kindje kunnen zijn.

Verder doen bij mij de AA-tjes het erg goed bij een hypo!Zijn wel vreselijk zoet..maar wegdrinken gaat bij mij vaak makkelijker dan eten.Verder zijn bananen idd erg goed.Misschien bewust ieder uur wat eten?iets met koolhydraten?Regelmaat is dan erg belangrijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzziieee op 06-01-2008 14:02:36 ]
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 14:46:31 #196
43556 miss_dynastie
pi_55823213
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:11 schreef Ticootje het volgende:
En dan komt de rijstijl van lief er nog eens bij....
Vraag of je met de verloskundige mee mag rijden of bel een taxi.

Sterkte tan
pi_55823543
Tan, het zou wel leuk zijn als het nou doorzette!
pi_55823730
Suzziieee bedankt voor de tip en ik ga eens even speuren voor zo'n apparaatje.
pi_55823829
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Randa, het komt nu ook wel dichtbij he? Nog een paar weekjes Wordt het een meiske? Ik dacht een jochie.

zie het nu staan ja ... Sollie!
Nog eventjes jaah. Donderdag ben ik 36 weken. Deze week wil ik het belangrijkste toch wel afhebben. Dat betekend dat ik dinsdag de klossen ga halen om het bed te verhogen beneden en dat onze kamer boven opgeruimd moet worden om de wieg neer te zetten die donderdag komt. De wandelwagen moet nog naar benenden en misschien even uitgewassen. Ben nu dus echt bezig met het lijstje afwerken.

Vrijdag als ik terug moet naar de gyn zal ik ook wel de verdere instructies rondom het bevallen krijgen want ik heb dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat als je bij de gyn onder behandeling staat. Zal ws gewoon bellen zijn net als bij de vk als de weeën om de zoveel minuten komen. Spannend allemaal ja. Trouwens vanochtend ook even mogen spieken op de echo en kindje doet het prima met genoeg vruchtwater.
pi_55823899
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:18 schreef Mibos het volgende:

Ik had met Kaith ongeveer vanaf 20 weken hele lage suiker die op te krikken was met meer zoet eten enzo. Ook kwam ik daardoor maar 8 kilo in totaal aan. Nu kan ik al niet meer opstaan zonder eerst iets zoets te eten of zonder draaierig worden. Ook ben ik nu al 2 kilo afgevallen in verhouding met vorige week. Ben zelf maar alvast weer begonnen met zoeter te eten (bleghh) want ik ben geen zoetekauw en zouden jullie nu tussendoor nog een keer suiker laten prikken bij de ha-assistente. Ik heb de eerste afspraak pas 21 jan. bij de HA en dan nog naar de afspraak toe van de Vlos zal ook nog wel even duren. HA en ik gaan allebei wintersporten dus vandaar dat de afspraak pas zo laat staat. Hij aankomende week en ik de week erna.
Ik had de eerste weken tot een week of 16 ook dat ik me heel flauw voelde en ook dat ik vaak iets zoets moest eten voor ik voor mijn gevoel tegen de vlakte zou gaan. Maar ik heb ook van me zelf een hele lage bloeddruk dus misschien een beetje dubbel op. Ik ging wat meer zoute snacks eten en ik had van die mierzoete snoepjes in huis die verdomd goed hielpen op momenten dat ik me flauw voelde. Je kan gewoon een suikerklontje extra in je thee of koffie doen, ipv hagelslag ofzo bruine suiker op je boterham doen, tijdens je thee of koffiepauze een koekje erbij of een mueslireep met een chocolade onderkant. Ik heb in ieder geval toen iets mijn eetpatroon aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')