abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:12:50 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768285
Vervolg Zwangerschap en geboorte deel 353

De aanstaande papa's en mama's :

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008:Llewella
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve
09 augustus 2008: Kaar
30 augustus 2008: Mibos

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lois op 04-01-2008 20:04:26 ]
pi_55768318
Ik zou niet met boekjes over 'de dood' beginnen. Het kan toch ook goed gaan Tan? Dan de baby wel ziek is, maar wel blijft leven en op kan groeien (met dialyse/transplantatie oid) zeg maar. Sorry dat ik het zo verwoord, maar ik weet niet goed hoe je zoiets zegt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:14:45 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55768331
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:02 schreef Wurpje het volgende:

[..]

Voor hun natuurlijk leuk om te zien, maar voor jou behoorlijk typisch!
Deed het erg veel pijn?
neuh, viel wel mee. prettig is anders. en het heeft daarna nog even een uurtje of zo echt wel gezeurd van onder, maar daarna was het wel weer goed.
heb me daarna hartelijk liggen aanstellen op de bank ach, daar is de kraamweek toch voor?

Trouwens Tan, wat betekent je sig?

Enneh, ik had "bevallen en opstaan" ook wel leuk boek.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:15:08 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768338
Al die linkjes enzo dat moet een modje maar doen, geen idee hoe ik dat erin krijg

Mijn laatste posts waarmee ik het vorige deel dichtgooiede:
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef Ticootje het volgende:
Tan, je ziet wel bij jouw kinderen heel goed de leeftijd en de manier waarop kinderen naar de dood kijken. Jonge kinderen hebben nog niet zoveel met de dood, en het lijkt dan ook niet iets definitiefs.
Daarna komt het besef pas dat dood wel iets definitiefs is en komt pas de angst/verdriet.

Je hebt volgens mij ook boekjes voor kinderen over de dood. Misschien is dat iets voor de jongsten. Om het beter een plekje te kunnen geven? Of om het gesprek open te houden?
Ja, ik koop zo'n boekje pas als het ook echt zo ver zou komen, natuurlijk hopen we allemaal nog steeds dat het goed afloopt en ook daar houden de kinderen goed rekening mee. Het is voor hen ook spannend, maar omdat het allemaal zo abstract is nog merk ik weinig van de spanning, ze spelen net zo lief en vrolijk als anders.

Ook geen 'bijverschijnselen' als opstandigheid of bedplassen, dat soort dingen.
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:58 schreef Silmarwen het volgende:
Tan, baal je ervan dat je vandaag nog niet wordt ingeleid? Wel spannend zo hoor, het komt nu steeds dichterbij. Succes en sterkte meid!
Nou ik wilde aanvankelijk vragen of ze me wilde strippen, maar omdat mijn vriend sinds gisterenavond niet zo lekker is, heb ik dat maar niet gevraagd, eerst maar afwachten of hij niet ook alsnog de buikgriep krijgt, lijkt me geen fijne timing. Dus in die zin vind ik het niet erg. Maar verder ben ik er lichamelijk wel aan toe om te bevallen. Geestelijk niet echt, maar dat zal wel nooit nu het allemaal zo onzeker is
pi_55768378
Ik bedoelde de boekjes ook voor als het niet goed gaat....

Ik hoop natuurlijk dat die kleine gewoon sterk genoeg is! Het is gewoon vreselijk spannend! Ik denk heel vaak aan je Tan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:16:20 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768380
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:14 schreef YPPY het volgende:
Ik zou niet met boekjes over 'de dood' beginnen. Het kan toch ook goed gaan Tan? Dan de baby wel ziek is, maar wel blijft leven en op kan groeien (met dialyse/transplantatie oid) zeg maar. Sorry dat ik het zo verwoord, maar ik weet niet goed hoe je zoiets zegt.
Ja, dat was ook mijn gedachte, zie ook de posts hierboven.
pi_55768381
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

neuh, viel wel mee. prettig is anders. en het heeft daarna nog even een uurtje of zo echt wel gezeurd van onder, maar daarna was het wel weer goed.
heb me daarna hartelijk liggen aanstellen op de bank ach, daar is de kraamweek toch voor?

(fipo )
Het lijkt me toch best naar!
En zeuren mag natuurlijk in de kraamweek

Even een vraagje tussendoor:
Vanaf wanneer beginnen je (goed passende) broeken eigenlijk te strak te zitten in de zwangerschap?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:17:29 #8
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768412
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat is mijn echte naam in LOTRelventaal, ooit een keer eronder gezet en nooit meer weggehaald
pi_55768453
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:16 schreef Wurpje het volgende:

[..]

Het lijkt me toch best naar!
En zeuren mag natuurlijk in de kraamweek

Vanaf wanneer beginnen je (goed passende) broeken eigenlijk te strak te zitten in de zwangerschap?
Dat is persoonlijk.

Ik was ongeveer 14 weken zwanger, toen ging ik op zomervakantie. Daarvoor heb ik wel korte broejes gekocht, maar die had ik toch niet meer. Ik paste toen nog in een broek die ik bij de sting op de kop had getikt voor 5 euro. Die was een maatje groter dan ik normaal droeg.

Toen ik terug kwam van de zomervakantie en de lange broeken moesten weer aan, paste dus geen enkele broek meer. Dus bij 17 weken moest ik er echt aan geloven om kleding in te slaan.
pi_55768556
Bij de eerste heb ik tot week 25 m`n gewone broeken aangehad..deze zwangerschap loop ik al vanaf 6 weken in positiekleding Als je voelt dat je er aan toe bent moet je het doen
Saartje
pi_55768558
Ok, dank je wel
pi_55768657
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bij de eerste heb ik tot week 25 m`n gewone broeken aangehad..deze zwangerschap loop ik al vanaf 6 weken in positiekleding Als je voelt dat je er aan toe bent moet je het doen
ik vond wel toen ik eenmaal de positiekleding aan had, het zat echt zo lekker!!! Echt veel beter dan jezelf in een te strakke broek willen proppen.

Nu loop ik dan een beetje aan het einde van de zwanegrschap. Mijn spijkerbroek vind ik nu niet meer lekker zitten. Ik heb nog een zwarte broek van de prenatal, die zit nog steeds heel goed. En een joggingbroek van de H&M, maar die is alleen voor in huis!

Wel vind ik zwangerschapskleding duur. (Maar dat kan ook komen omdat je in 1 keer een hoop nodig hebt.)
pi_55768701
Hallo dames, ik ben er weer.

Vanmorgen een dik half uur aan het ctg gehangen waar gelukkig niets op te horen was. Daarna een dik uur op de poli gyneacologie gezeten waar het vlgs mij spitsuur was. De gyn vond het allemaal goed uitzien, maar wou voor de zekeheid nog even een echo maken. Die is genaakt en ook daar bleek niets te zien. Enige conclusie die ze daaruit getrokken hebben is dat het een erg groot kind is. ( slik!!)

Dus alles ziet er goed uit en het is dus naar ale waarschijnlijkheid gewoon een toevalstreffer geweest dat ze het overslagje gehoord hebben.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:32:03 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55768817
Gelukkig Wenneke!!!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:33:04 #15
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55768844
Dat zal wel een hele opluchting zijn.

Mijn gyn zei naar aan leiding van een echo dat het gewicht schatten met een echo er vaker naast zit dan met de hand zeg maar. In zijn geval klopte dat wel, hij had het goed en de echomevrouw zat er flink naast.

Ow ennuh Emma was 4220 gram en ik ben amper uitgescheurd (3 hechtingen).
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55768883
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:16 schreef Wurpje het volgende:

[..]

toen zwanger was van de eerste hebben we iedereen(familie) verteld dat ik 5 weken zwanger was.
het eerste wat mijn opa deed was zijn portomonee trekken en zei en je gaat nu zwangerschapskleding halen
ik mocht echt niet terug komen met mijn eigen broek aan. stel je voor dat er iets gebeurde.

tan

wenneke gelukkig was het goed!!!
mama van 3 kids!
pi_55769015
Ik ben ook erg opgelucht dat het goed was en ga alijk even een uurtje bijslapen. Vanacht toch wel behoorlijk onrustig geweest en ik ben blij als ik dalijk even kan gaan liggen.

De vorige keer zat ze er qua gewicht ook erg naast idd. Toen zou het ene klein dikkertje worden, mar dat blek ook niet te kloppen. Ach als het er maar gezond uitkomt is alles wat ik nu maar denk.

Tan, dat wordt spannend dus. Als ik wist da het zou helpen zou ik de OLV basiliek hier in Maastricht voor je aanstekken, maar dat lijkt me bij nader inzien toch niet zon goed idee dus doe ik het hier met een paar kaarsjes maar.
pi_55769062
Zou iemand me in het lijstje willen bijzetten? Ons kleintje wordt op 4 september verwacht.
Ik ben dus nog maar een paar weken ver, dus nog helemaal geen broekenprobleem, maar ik kan niet wachten tot ik eindelijk een duidelijk buikje krijg .
pi_55769173
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef OooLizaooO het volgende:
Zou iemand me in het lijstje willen bijzetten? Ons kleintje wordt op 4 september verwacht.
Ik ben dus nog maar een paar weken ver, dus nog helemaal geen broekenprobleem, maar ik kan niet wachten tot ik eindelijk een duidelijk buikje krijg .
Gefeliciteerd
Kan me voorstellen dat je zin hebt in het buikje, je bent nu dus een week of 6 heen?
Heb je het al aan mensen verteld?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:46:54 #20
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55769199
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat is mijn echte naam in LOTRelventaal, ooit een keer eronder gezet en nooit meer weggehaald

Die van mij was Silmarwen Eledwen. Vandaar mijn nickname.

Wenneke wat enorm fijn!
pi_55769263
Silmarwen, ik heb dat boek van Kluun aan mn lief gegeven, maar uiteraard zelf ook gelezen. Heerlijk! Weet je dat ik niet eens meer zo goed weet wat ik allemaal heb gelezen... Wij hebben dat boek van Lennart Nilssen (of hoe die vent ook mag heten) liggen met die mooie platen . En verder weet ik het eigenlijk niet meer. Ik heb vanalles gelezen eigenlijk.

Yppy, dat boek bevrucht is dat van R. Eckler? Dan heb ik daar het vervolg (Uitgeteld) van gelezen. Leest heerlijk weg!

Tan, ik hoop dat de bevalling spontaan begint, anders maandag wellicht.
Heel veel succes en sterkte !

Wenneke, wat fijn dat het er allemaal goed uitzag!!!

Liza, welkom . Hier duurde het een tijdje voor je wat begon te zien. Ik weet niet meer vanaf wanneer ik mn gewone broeken heb verruild voor zwangerschapsbroeken. In het begin waren ze gewoon nog te groot bij mn buik. Maar het zat lekkerder dan mn gewone broeken.
Fake it till you make it...
pi_55769381
Met die mooie platen? Het grote wonder? Dat vind ik zo'n mooi boek! Alleen wel erg duur.
pi_55769540
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef Wurpje het volgende:
Met die mooie platen? Het grote wonder? Dat vind ik zo'n mooi boek! Alleen wel erg duur.
Die ja. Mijn ouders hadden dat boek vroeger en daar was ik enorm van onder de indruk altijd. Toen we verteld hadden dat ik zwanger was heeft mn moeder het hele huis overhoop gehaald om dat boek te vinden, zonder resultaat. Toen hebben ze een nieuwe besteld .
Fake it till you make it...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:01:04 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55769584
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef Wurpje het volgende:
Idee voor kado van (schoon)ouders?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55769690
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Die ja. Mijn ouders hadden dat boek vroeger en daar was ik enorm van onder de indruk altijd. Toen we verteld hadden dat ik zwanger was heeft mn moeder het hele huis overhoop gehaald om dat boek te vinden, zonder resultaat. Toen hebben ze een nieuwe besteld .
Ik las hem vroeger thuis ook regelmatig toen ik klein was, verschrikkelijk fascinerend boek
En het zou inderdaad een leuk cadeau zijn van (schoon)ouders, maar dat duurt dan nog een paar maanden, want ik ben nog maar net ieniemini zwanger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')