abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55768233
Het hing al een tijdje in de lucht:
quote:
Dakar Rally in gevaar
04 januari 2008

LISSABON (ANP) - De Dakar Rally wordt mogelijk afgelast vanwege veiligheidsproblemen in Mauretanië. Dat heeft een van de deelnemers vrijdag aan het Engelse persbureau Reuters verteld. De Dakar Rally start zaterdag in Lissabon.

De Franse autoriteiten hebben de organisatie gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan verblijft van 11 tot 19 januari in Mauretanië.

,,Ons is verteld dat de organisatie vanmiddag met een officiële mededeling komt'', zei de deelnemer die anoniem wil blijven. Ook de Portugese televisiezender SIC berichtte dat de race wellicht afgelast zou worden. De organisatoren, de Franse Amaury Sport Organisation, waren niet bereikbaar voor commentaar.

Volgens de Duitser is het inmiddels definitief:
quote:
Rallye Dakar findet nicht statt
Die 30. Auflage der Rallye Dakar wird aus Sicherheitsgründen nicht stattfinden. Nach sid-Informationen sind die beteiligten Hersteller am Freitagmorgen einen Tag vor dem geplanten Start in Lissabon durch den Veranstalter ASO von der Absage informiert worden. Die ASO selbst hat für 12.00 Uhr Ortszeit/13.00 Uhr MEZ eine Pressekonferenz angesetzt. Hintergrund der Absage ist eine Reisewarnung der französischen Regierung für Mauretanien, wo im Dezember vier französische Touristen von Terroristen ermordet worden waren. In Mauretanien hätten insgesamt 8 der 15 Etappen ausgetragen werden sollen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 januari 2008 @ 12:12:48 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55768282

Het is elk jaar onveilig daar.... als die lui nou eens slim zijn slaan ze dat gewoon over ofzo....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:20:54 #3
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_55768514
Klote.
A.F.C. Ajax
pi_55768576
F*ck ,ik zat er al helmaal klaar voor
Emancipatie me reet, waarom zie ik anders zo weinig vrouwen op de motor?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 12:24:42 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55768616
dat is kut
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55768651
wel te begrijpen, je moet niemand onnodig het gevaar insturen als het niet nodig is
pi_55768697
jammer, ik moet in februari nog die kant op, doe mee aan de (low-budget) Amsterdam-Dakar Challenge.
Maar mij houden ze niet tegen, toegeven aan de bangmakerij is juist wat ze willen, en als ik dan toch neergeschoten word, zal het mijn tijd wel wezen
one dollar!
pi_55770015
Ik zou zeggen, laat Mauretanie links liggen maar blijkbaar is dat geen optie, jammer, weer een jaar wachten en dan kunnen ze ook die aflassen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_55770175
Toegeven aan terroristen

Maar wel begrijpelijk helaas
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55770666
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef vingerplant het volgende:
Toegeven aan terroristen

Maar wel begrijpelijk helaas

De Dakar rally neemt elk jaar wel levens, en daar geef je elke keer aan toe. Eerst nadenken voordat je wat kotst!
pi_55771328
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef okee6 het volgende:

[..]

De Dakar rally neemt elk jaar wel levens, en daar geef je elke keer aan toe. Eerst nadenken voordat je wat kotst!

Het gaat om de reden van afgelasten, dat er elk jaar doden vallen door ongelukken weet ik ook wel. Dat er evenementen worden afgelast vanwege terrorisme, dát is het punt. Ik denk dat je beter even bij jezelf te rade kunt gaan voor je zo idioot reageert.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55771430
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:16 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Het gaat om de reden van afgelasten, dat er elk jaar doden vallen door ongelukken weet ik ook wel. Dat er evenementen worden afgelast vanwege terrorisme, dát is het punt. Ik denk dat je beter even bij jezelf te rade kunt gaan voor je zo idioot reageert.
Oh dus snelheidsbeperking negeren, moorden, afpersing, lokaal recht ontduiken ed noem jij geen terrorisme. Die landen en gemeenschappen hebben weinig te willen, er wordt dankbaar gerekt waar het kan. Misschien moet je eens bij je zelf te rade gaan, waarom je zo'n idiote vorm van terrorisme eigenlijk leuk vindt.

Akelig wel, dat er soms landmijnen langs de route liggen. En nu dan te bang.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:26:04 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55771542
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:51:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55771698
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zit toch niet te kletsen man. Dakar bestaat echt niet uit moord en afpersing Snelheidsbeperkingen in de dorpen worden streng nageleefd. Als je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je mond.
Alles kan en mag in de Dakar, voor een pak centen.
pi_55771905
Belachelijk dit. Plaatsvervangende schaamte, dat de organisatie kan buigen voor zo'n stel tulbanden met vuurpijlen.
pi_55772991
Terrorists win...

Ongelooflijk dat ze het aflasten zeg! Zonde.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:32:00 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55773118
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:25 schreef Bartoli het volgende:
wel te begrijpen, je moet niemand onnodig het gevaar insturen als het niet nodig is
Eh, waarom zou je dan überhaupt die rally rijden?

Hebben die midlife-crisis kneuzen eindelijk kans op een beetje ECHT avontuur, cancellen ze de boel.

Gewoon autootje pantseren (of niet, scheelt gewicht maar is gevaarlijker, keuzes, keuzes...), AK-47 mee en knallen maar
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_55773258
Erg klote. En dan bedoel ik naast de afgelasting van Dakar 2008 ook de organisatie. Het is toch geen nieuws dat er (o.a. ook in Mauretanie) problemen zijn en dat er wel eens niet gereden zou kunnen. In plaats van ruim de halve rally in dat land plaats te laten vinden hadden ze een backup route moeten hebben, waarbij de meeste etappes vervangen hadden kunnen worden door andere. Dit is makkelijk genoeg mogelijk, enige probleem is dat de teams uit voorzorg ook op tijd visums voor die landen moeten regelen, maar dat zullen de meeste deelnemers geen probleem vinden lijkt me.

Zelf werk ik bij een bedrijf waar de Dakar erg belangrijk is en het is gewoon jammer om de hele voorbereiding in 1 klap nutteloos te zien worden. Nogmaals, onbegrijpelijk dat de organisatie geen alternatief gepland heeft
pi_55773728
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:38 schreef Yngwie het volgende:
Zelf werk ik bij een bedrijf waar de Dakar erg belangrijk is en het is gewoon jammer om de hele voorbereiding in 1 klap nutteloos te zien worden. Nogmaals, onbegrijpelijk dat de organisatie geen alternatief gepland heeft
Nou inderdaad. je kan bijvoorbeeld per boot naar Senegal of de Malinese rebellen (inclusief bestuur) weer voor een weinig plezieren. Goed waardeloos.

vrijdag 4 januari 2008 @ 17:20:09 #20
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55775471
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:20 schreef okee6 het volgende:

[..]

Oh dus snelheidsbeperking negeren, moorden, afpersing, lokaal recht ontduiken ed noem jij geen terrorisme. Die landen en gemeenschappen hebben weinig te willen, er wordt dankbaar gerekt waar het kan. Misschien moet je eens bij je zelf te rade gaan, waarom je zo'n idiote vorm van terrorisme eigenlijk leuk vindt.

Akelig wel, dat er soms landmijnen langs de route liggen. En nu dan te bang.
Heb je iets van onderbouwing van dit idioot gebrabbel??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55777892
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:20 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Heb je iets van onderbouwing van dit idioot gebrabbel??
Nou laat je verstand eens de vrije loop. De armste regio van de wereld versus groot commercieel belang. Hoeveel veroordelingen en gevangenisstraf in zoveel jaren Dakar? En de dorpjes betalen zeker net als in de Tour de France voor een doorkomst?

De organisatie zal zelf geen vieze handen hebben, daar kan het IOC qua Peking over meepraten.
pi_55778833
Ze zullen ook geen andere keuze hebben omdat je een hele karavaan coureurs nauwelijks kan beschermen zoals je de beveiliging bij iets als een voetbalwedstrijd kunt regelen, wat op een vaste plek is waar mensen niet zomaar binnen kunnen komen.

Ik weet niet of ze ook overwogen hebben om in colonne over "gewone" wegen door Mauritanië te trekken, maar dat zal ook wel te riskant zijn.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:34:12 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55780247
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:04 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nou laat je verstand eens de vrije loop.
Ik weet voldoende
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:54:56 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55780787
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:51:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55781763
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 20:34 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik weet voldoende
Mooi Dan heb jij ook iets van onderbouwing; waarom in een corrupt land, waar een rally meermalen 'probleemloos' gepasseerd is, van geen moord en afpersing sprake is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')