abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:34:06 #276
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_62249863
Hahaha, dit topic is om je dood te kunnen lachen. Wat een kunnen een aantal kneusjes hier toch domme praat verkopen. Weten nog niet eens waar ze het over hebben, maar wel hun mening willen geven!
Forza Roda
pi_62251741
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 00:34 schreef Robjuhhh het volgende:
Hahaha, dit topic is om je dood te kunnen lachen. Wat een kunnen een aantal kneusjes hier toch domme praat verkopen. Weten nog niet eens waar ze het over hebben, maar wel hun mening willen geven!
Vertel dan eens hoe het wel zit want nu maak je het jezelf wel heel gemakkelijk.
pi_62253826
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:30 schreef JLSB het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel een seizoentje Ajax de belastingbetaler aan politiekosten kost, volgens mij kom je dan ook op een flinke som geld uit. Ook heeft de gemeente meebetaald aan de ArenA als ik me niet vergis.
Neem dan gelijk even mee wat een seizoen ajax oplevert aan inkomstenbelastingen op spelerslonen, omzetbelasting in de Arena aan eten en drinken, vennootschapsbelasting van de NV Ajax etc. Dat is behoorlijk wat meer dan de kosten voor politie-inzet gelukkig. Alleen de transfer van Sulejmani levert de schatkist/belastingbetaler al een miljoen op.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:23:45 #279
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62254153
Op dit moment gaat het inderdaad niet goed met de drie clubs uit Zuid-Limburg, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Neem bijvoorbeeld Heerenveen: de eerste veertig jaar van het betaald voetbal was het een modale eerste of tweede divisieclub en kwam het niet eens in de buurt van de Eredivisie, maar inmiddels is het tot een structurele subtopper uitgegroeid. Dat is voornamelijk te danken geweest aan het uitstekende beleid van Riemer vd Velde, want qua achterland, economische infrastructuur etc. speelt die club ook boven haar natuurlijke niveau, zoals Roda dat ook jaren gedaan heeft.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_62254680
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:23 schreef Plato1980 het volgende:
Op dit moment gaat het inderdaad niet goed met de drie clubs uit Zuid-Limburg, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Neem bijvoorbeeld Heerenveen: de eerste veertig jaar van het betaald voetbal was het een modale eerste of tweede divisieclub en kwam het niet eens in de buurt van de Eredivisie, maar inmiddels is het tot een structurele subtopper uitgegroeid. Dat is voornamelijk te danken geweest aan het uitstekende beleid van Riemer vd Velde, want qua achterland, economische infrastructuur etc. speelt die club ook boven haar natuurlijke niveau, zoals Roda dat ook jaren gedaan heeft.
En totdat er opeens een briljante bestuurder aan de macht komt moet de belastingbetaler blijven dokken?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:33:54 #281
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62257134
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:44 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En totdat er opeens een briljante bestuurder aan de macht komt moet de belastingbetaler blijven dokken?
Tot op zekere hoogte wel, maar dat geldt voor alle clubs.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:07:19 #282
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_62257911
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:23 schreef Plato1980 het volgende:
De voedingsbodem is veel beter in Friesland. Cambuur was vroeger groter dan SCH, maar heeft volledig de boot gemist en mag tegenwoordig niet eens meer in de schaduw staan van SCH. De enige échte concurrent voor SC Heerenveen in Noord-Nederland is FC Groningen. Zij hebben samen een verzorgingsgebied van ruim anderhalf miljoen inwoners en drie en een halve provicie (Noordelijk Flevoland en de kop van Overijssel tel ik ook mee.

Dan gaan we naar Limburg. Ongeveer 650.000 inwoners wonen in het verstedelijkte zuiden van Limburg. Daar vechten drie clubs voor. Maar die mensen hoeven niet in Nederland te blijven. Ze kunnen ook naar Keulen, Aachen, Genk, Luik, Gladbach, Leverkusen. Drie clubs vissen dan in dezelfde vijver qua bezoekers (en nog belangrijker sponsors).

De omstandigheden voor de clubs in Noord-Nederland is veel en veel beter.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_62258090
gaan we weer met die kutdiscussie
pi_62258098
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 10:44 schreef MaxPower het volgende:

[..]

roda heeft nog geen cent van de gemeente gekregen, ooit is er wel een garantie door de gemeente afgegeven mocht roda de hypotheek van het stadion niet kunnen betalen, maar een week later werd Kone verkocht en toen was dat voorlopig niet meer nodig
pi_62258268
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:14 schreef planethugo het volgende:

[..]

roda heeft nog geen cent van de gemeente gekregen, ooit is er wel een garantie door de gemeente afgegeven mocht roda de hypotheek van het stadion niet kunnen betalen, maar een week later werd Kone verkocht en toen was dat voorlopig niet meer nodig
Hoe lang zou het nog duren voordat men een beroep gaat doen op de gemeente? Nol Hendriks trekt zich terug en als het goed is komt de VI binnenkort met een artikel over de financiele positie van Roda.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:22:15 #286
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62258288
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Hoe lang zou het nog duren voordat men een beroep gaat doen op de gemeente? Nol Hendriks trekt zich terug en als het goed is komt de VI binnenkort met een artikel over de financiele positie van Roda.
Wie weet zal het gebeuren, maar je weet ook niet wat de toekomst brengt. het kan verkeren en hoewel Heerenveen er nu heel goed voor lijkt te staan kan ook dat weer omslaan.
pi_62258315
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:22 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie weet zal het gebeuren, maar je weet ook niet wat de toekomst brengt. het kan verkeren en hoewel Heerenveen er nu heel goed voor lijkt te staan kan ook dat weer omslaan.
Ik heb al begrepen dat onze spaarcentjes op een IceSave rekening staan.
pi_62258346
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:28:24 #289
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62258423
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Grapje zeker?

On topic, fusie lijkt me de enige oplossing. Daarbij zal iedereen er beter van worden. Geen enkele Limburger kan zich een prijs herinneren en gebundeld kan het best weleens een succes worden!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:29:33 #290
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62258452
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:

Geen enkele Limburger kan zich een prijs herinneren !
Ik kan me er zelfs twee herinneren.
pi_62258455
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Rabobank is sponsor en huisbankier van sc Heerenveen.
pi_62260280
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Die VI waar dat in komt te staan vrees ik idd. Hendriks is trouwens geen Scheringa kwa geld dus het maakt echt niet zoveel uit als bij AZ of ie er is of dat ie er niet is
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:54:57 #293
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62260542
Een topklasse zou een uitkomst zijn voor Limburg. Even de boel op orde krijgen in de hoofdklasse/topklasse en dan gezond terug komen.
pi_62260799
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef pfaf het volgende:
Een topklasse zou een uitkomst zijn voor Limburg. Even de boel op orde krijgen in de hoofdklasse/topklasse en dan gezond terug komen.
Voor Fortuna misschien ja, al zullen die een jaar topklasse financieel (en misschien ook wel sportief) niet overleven
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:07:05 #295
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62260869
Hoe ging dat vroeger? Rapid JC is toch ook gefuseerd met een andere club?
En Fortuna '54? Of ging dat gewoon onder een andere naam verder als Fortuna Sittard.
Sloegen die supporters elkaar toen ook met de bolhoed in..;)

Het voetbal kan prima verder zoals het nu is, maar dan zal er nooit meer topvoetbal te zien zijn in Zuid Limburg. Fortuna gaat nooit meer uit het dal komen, MVV heeft potentie en kan best nog eens de eredivisie in en Roda krijgt maar geen hogere fanbase. Zoals het er nu voorstaat zie ik Roda never nooit meer een '94-'95 seizoen krijgen, komt Fortuna nooit meer in de top van de eerste divisie en zullen VVV en MVV hoogstens heen-en-weerclubs worden. (Waarbij voor VVV dan in het meest positieve geval een Heracles-achtig scenario kan komen dat het elk jaar voor de 14e plaats in de eredivisie gaat spelen)

Ik ken de sentimenten natuurlijk niet, maar voor diegenen die écht topvoetbal willen zien, elk jaar Europees en dus het zuidelijke Heerenveen van Nederland is er maar één oplossing: FC Limburg. Anders blijft het denk ik echt aanmodderen zoals het nu gaat. In deze situatie kan Roda nooit meer concurreren met de top3 als het hierbij blijft. Begroting en supportersaantal blijft te ver achter bij clubs die nu wel enorm groeien zoals Groningen, Heerenveen en Twente.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62260877
Een fusie waar de achterban het niet mee eens gaat toch nooit werken. Wat mij betreft de regels handhaven, opheffen of als amateur verder als dat als club niet lukt. Net als voor alle andere clubs.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62261185
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:07 schreef Silenus het volgende:

Ik ken de sentimenten natuurlijk niet, maar voor diegenen die écht topvoetbal willen zien, elk jaar Europees en dus het zuidelijke Heerenveen van Nederland is er maar één oplossing: die rijden een uurtje richting eindhoven!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 oktober 2008 @ 18:54:47 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62266557
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte wel, maar dat geldt voor alle clubs.
nee hoor, geldt helemaal niet voor alle clubs
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62266674
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:18 schreef JLSB het volgende:

[..]

Nonsens, VVV was samen met AZ de eerste profclub en heeft de KNVB beker gewonnen net zoals Roda. Ook heeft Fortuna goede tijden gekend en van MVV weet ik niet zoveel...

Ga nog maar eens na wie de eerste BETAALDE voetbalclub was, dat was echt Fortuna '54.

De garantiestelling bij Roda was wel even voor 18 miljoen, maar wat wil je met iemand van de RvC die bij de gemeent eook belangrijke beslissingen moet nemen.

Fortuna vraagt nu niet eens geld van de gemeente, maar gewoon om voorwaarden scheppend beleid. Dat dat gebied rondom het stadion eindelijk eens wordt afgebouwd. De gemeente is er mede debet aan dat de club in deze positie is gekomen. We moesten perse weg uit De Baandert zodat de gemeente er een mooie winstgevende wijk kon bouwen. Ondertussen doen ze al tien jaar niks aan het plan rondom het stadion. Natuurlijk heeft Fortuna een kutbeleid gehad, maar hier is de laatste jaren al veel aan veranderd.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:31:00 #300
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62267363
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:59 schreef Evertje het volgende:

[..]

Ga nog maar eens na wie de eerste BETAALDE voetbalclub was, dat was echt Fortuna '54.

De garantiestelling bij Roda was wel even voor 18 miljoen, maar wat wil je met iemand van de RvC die bij de gemeent eook belangrijke beslissingen moet nemen.

Fortuna vraagt nu niet eens geld van de gemeente, maar gewoon om voorwaarden scheppend beleid. Dat dat gebied rondom het stadion eindelijk eens wordt afgebouwd. De gemeente is er mede debet aan dat de club in deze positie is gekomen. We moesten perse weg uit De Baandert zodat de gemeente er een mooie winstgevende wijk kon bouwen. Ondertussen doen ze al tien jaar niks aan het plan rondom het stadion. Natuurlijk heeft Fortuna een kutbeleid gehad, maar hier is de laatste jaren al veel aan veranderd.
Zonder de gemeente Sittard had Fortuna al lang niet meer bestaan, hetgeen van Roda en de gemeente Kerkrade niet gezegd kan worden. Maar kennelijk ben je zo gefocust op de splinter in ons oog dat je de balk in je eigen oog niet ziet. Ik kan ook eigenlijk niet anders verwachten want de afgunst en haast kinderlijke jaloezie in Sittard op Roda heeft bij een aantal Fortunezen helaas ziekelijke vormen aangenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')