Vertel dan eens hoe het wel zit want nu maak je het jezelf wel heel gemakkelijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:34 schreef Robjuhhh het volgende:
Hahaha, dit topic is om je dood te kunnen lachen. Wat een kunnen een aantal kneusjes hier toch domme praat verkopen. Weten nog niet eens waar ze het over hebben, maar wel hun mening willen geven!

Neem dan gelijk even mee wat een seizoen ajax oplevert aan inkomstenbelastingen op spelerslonen, omzetbelasting in de Arena aan eten en drinken, vennootschapsbelasting van de NV Ajax etc. Dat is behoorlijk wat meer dan de kosten voor politie-inzet gelukkig. Alleen de transfer van Sulejmani levert de schatkist/belastingbetaler al een miljoen op.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:30 schreef JLSB het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel een seizoentje Ajax de belastingbetaler aan politiekosten kost, volgens mij kom je dan ook op een flinke som geld uit. Ook heeft de gemeente meebetaald aan de ArenA als ik me niet vergis.

En totdat er opeens een briljante bestuurder aan de macht komt moet de belastingbetaler blijven dokken?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:23 schreef Plato1980 het volgende:
Op dit moment gaat het inderdaad niet goed met de drie clubs uit Zuid-Limburg, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Neem bijvoorbeeld Heerenveen: de eerste veertig jaar van het betaald voetbal was het een modale eerste of tweede divisieclub en kwam het niet eens in de buurt van de Eredivisie, maar inmiddels is het tot een structurele subtopper uitgegroeid. Dat is voornamelijk te danken geweest aan het uitstekende beleid van Riemer vd Velde, want qua achterland, economische infrastructuur etc. speelt die club ook boven haar natuurlijke niveau, zoals Roda dat ook jaren gedaan heeft.

Tot op zekere hoogte wel, maar dat geldt voor alle clubs.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En totdat er opeens een briljante bestuurder aan de macht komt moet de belastingbetaler blijven dokken?

De voedingsbodem is veel beter in Friesland. Cambuur was vroeger groter dan SCH, maar heeft volledig de boot gemist en mag tegenwoordig niet eens meer in de schaduw staan van SCH. De enige échte concurrent voor SC Heerenveen in Noord-Nederland is FC Groningen. Zij hebben samen een verzorgingsgebied van ruim anderhalf miljoen inwoners en drie en een halve provicie (Noordelijk Flevoland en de kop van Overijssel tel ik ook mee.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:23 schreef Plato1980 het volgende:
Op dit moment gaat het inderdaad niet goed met de drie clubs uit Zuid-Limburg, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Neem bijvoorbeeld Heerenveen: de eerste veertig jaar van het betaald voetbal was het een modale eerste of tweede divisieclub en kwam het niet eens in de buurt van de Eredivisie, maar inmiddels is het tot een structurele subtopper uitgegroeid. Dat is voornamelijk te danken geweest aan het uitstekende beleid van Riemer vd Velde, want qua achterland, economische infrastructuur etc. speelt die club ook boven haar natuurlijke niveau, zoals Roda dat ook jaren gedaan heeft.

roda heeft nog geen cent van de gemeente gekregen, ooit is er wel een garantie door de gemeente afgegeven mocht roda de hypotheek van het stadion niet kunnen betalen, maar een week later werd Kone verkocht en toen was dat voorlopig niet meer nodigquote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En totdat er opeens een briljante bestuurder aan de macht komt moet de belastingbetaler blijven dokken?

Hoe lang zou het nog duren voordat men een beroep gaat doen op de gemeente? Nol Hendriks trekt zich terug en als het goed is komt de VI binnenkort met een artikel over de financiele positie van Roda.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:14 schreef planethugo het volgende:
[..]
roda heeft nog geen cent van de gemeente gekregen, ooit is er wel een garantie door de gemeente afgegeven mocht roda de hypotheek van het stadion niet kunnen betalen, maar een week later werd Kone verkocht en toen was dat voorlopig niet meer nodig

Wie weet zal het gebeuren, maar je weet ook niet wat de toekomst brengt. het kan verkeren en hoewel Heerenveen er nu heel goed voor lijkt te staan kan ook dat weer omslaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoe lang zou het nog duren voordat men een beroep gaat doen op de gemeente? Nol Hendriks trekt zich terug en als het goed is komt de VI binnenkort met een artikel over de financiele positie van Roda.

Ik heb al begrepen dat onze spaarcentjes op een IceSave rekening staan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wie weet zal het gebeuren, maar je weet ook niet wat de toekomst brengt. het kan verkeren en hoewel Heerenveen er nu heel goed voor lijkt te staan kan ook dat weer omslaan.

quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik heb al begrepen dat onze spaarcentjes op een IceSave rekening staan.

Grapje zeker?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik heb al begrepen dat onze spaarcentjes op een IceSave rekening staan.

Ik kan me er zelfs twee herinneren.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:28 schreef M0NTANA het volgende:
Geen enkele Limburger kan zich een prijs herinneren !

Die VI waar dat in komt te staan vrees ik idd. Hendriks is trouwens geen Scheringa kwa geld dus het maakt echt niet zoveel uit als bij AZ of ie er is of dat ie er niet isquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoe lang zou het nog duren voordat men een beroep gaat doen op de gemeente? Nol Hendriks trekt zich terug en als het goed is komt de VI binnenkort met een artikel over de financiele positie van Roda.

Voor Fortuna misschien ja, al zullen die een jaar topklasse financieel (en misschien ook wel sportief) niet overlevenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:54 schreef pfaf het volgende:
Een topklasse zou een uitkomst zijn voor Limburg. Even de boel op orde krijgen in de hoofdklasse/topklasse en dan gezond terug komen.

quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:07 schreef Silenus het volgende:
Ik ken de sentimenten natuurlijk niet, maar voor diegenen die écht topvoetbal willen zien, elk jaar Europees en dus het zuidelijke Heerenveen van Nederland is er maar één oplossing: die rijden een uurtje richting eindhoven!

nee hoor, geldt helemaal niet voor alle clubsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel, maar dat geldt voor alle clubs.

Ga nog maar eens na wie de eerste BETAALDE voetbalclub was, dat was echt Fortuna '54.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:18 schreef JLSB het volgende:
[..]
Nonsens, VVV was samen met AZ de eerste profclub en heeft de KNVB beker gewonnen net zoals Roda. Ook heeft Fortuna goede tijden gekend en van MVV weet ik niet zoveel...

Zonder de gemeente Sittard had Fortuna al lang niet meer bestaan, hetgeen van Roda en de gemeente Kerkrade niet gezegd kan worden. Maar kennelijk ben je zo gefocust op de splinter in ons oog dat je de balk in je eigen oog niet ziet. Ik kan ook eigenlijk niet anders verwachten want de afgunst en haast kinderlijke jaloezie in Sittard op Roda heeft bij een aantal Fortunezen helaas ziekelijke vormen aangenomen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:59 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ga nog maar eens na wie de eerste BETAALDE voetbalclub was, dat was echt Fortuna '54.
De garantiestelling bij Roda was wel even voor 18 miljoen, maar wat wil je met iemand van de RvC die bij de gemeent eook belangrijke beslissingen moet nemen.
Fortuna vraagt nu niet eens geld van de gemeente, maar gewoon om voorwaarden scheppend beleid. Dat dat gebied rondom het stadion eindelijk eens wordt afgebouwd. De gemeente is er mede debet aan dat de club in deze positie is gekomen. We moesten perse weg uit De Baandert zodat de gemeente er een mooie winstgevende wijk kon bouwen. Ondertussen doen ze al tien jaar niks aan het plan rondom het stadion. Natuurlijk heeft Fortuna een kutbeleid gehad, maar hier is de laatste jaren al veel aan veranderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |