quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 01:40 schreef Asskicker14 het volgende:[..]
De bedoeling van de mol is toch om juist zo snel mogelijk te fietsen zodat de klimmers zo weinig mogelijk tijd hebben om de berg te beklimmen. De andere fietsers vertragen is juist bevorderlijk voor de pot dus ik zie niet hoe doe dat kloten met de versnellingen haar verdacht zou moeten maken, integendeel zelfs.
En wat die opmerking betreft, so what dat ze daarover liegt. Andere kandidaten (ook in vorige series) liegen ook om de ander op een verkeerd spoor te zetten, uiteindelijk strijd je tegen elkaar voor de pot en die jokers houdt je in het spel, maar dat hoeven de andere kandidaten niet te weten...
Dit waren de koppels bij de klim-fietsopdracht:
Georgina - Regina
Nicolette - Patrick
Dunya - Annette
Coen - Dennis
Edo - Joris
Stel dat Regina de mol is, dan wist ze dat ze gekoppeld was aan Georgina (die snel klom) en dat het voor haar geen nut meer had om snel door te fietsen. Door met de versnellingen te klooien lijkt ze minder verdacht (?). Joris zou als mol weten dat hij aan Edo was gekoppeld en niet snel hoeven te fietsen. Dennis de mol zou onderweg doorgekregen hebben dat hij op schema lag (omdat Coen nog niet begonnen was), en dat hij niet keihard hoefde door te fietsen. Daarom kon hij Annette helpen, om eventueel nog net voordat Dunya boven was aan te komen. Patrick de mol fietste keihard omdat hij wist dat Nicolette als tweede moest. Als Annette de mol is heeft ze het niet zo goed gedaan

Georgina klom snel (voor zover wij dat konden zien), wilde ook als eerste omdat ze goed kon klimmen, dus het zou vreemd zijn als ze er erg lang over had gedaan. Niet echt mollerig dus, tenzij ze er langer over heeft gedaan dan wij konden zien. Ze heeft iig wel een goede indruk gemaakt. Nicolette had hoogtevrees (blijkbaar echt). Dunya de mol kan wel tijd hebben gerekt, maar als mol is het dan handiger om iets eerder de berg op te gaan. Coen de mol ging er niet echt meer voor en Edo de mol kon weinig anders doen dan motiverende praatjes houden om vertrouwen te wekken.
In de fietsgroep is meer gemold dan in de klimgroep, de mol zou dus in de fietsgroep moeten zitten. Alleen lijkt het me dat je in de klimgroep meer kan mollen, door extreem langzaam te klimmen en toch door te willen onder het mom van doorzetten. Stel dat je als mol in de fietsgroep een lekke band krijgt, dan baal je wel een beetje.
Aantal jokers gepakt:
Dennis: 1 joker
Dunya: 1 joker
Coen: 1 joker
Nicolette: 1 joker
Joris: 2 jokers
Georgina: 3 jokers
Annette: 2 jokers
Regina: 3 jokers
Patrick: 2 jokers
Edo: 1 joker
Volgens mij hebben Joris, Anette en Regina geen jokers ingeleverd, die hebben met z'n 3en 7 jokers. Dat zou hen juist minder verdacht maken (geen geld uit de pot). Maar wat zou een mol doen? Juist veel jokers pakken (want bij inleveren veel geld eruit) of juist spreiden zodat iedereen een beetje onzeker is over de test en zijn/haar jokers inlevert (ook weer veel geld eruit). Ik denk dat de mol het risico niet kon lopen om de stapel jokers te hoog te laten worden om vervolgens mis te grijpen, dus zal hij geprobeerd hebben de jokers te spreiden. Hij zal dan niet als een van de eersten een joker hebben gepakt (aangezien de eerste paar mensen er snel bij waren om een enkele joker te pakken). Dus zijn Annette, Georgina, Regina, Patrick en Joris (en Edo een beetje) weer verdacht.
Conclusie: ik weet niet wie de mol is