oke bedankt, en het nieuwe interactieve tv van KPN ?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:34 schreef Netsplitter het volgende:
Casema is op zich wel aardig.
Zelf heb ik nog wel eens last van freezes, maar of dat alleen bij mij is, geen idee.
Digitenne schijnt waardeloos te zijn wanneer het behoorlijk bewolkt is, slechte ontvangst enzo.
@home, geen ervaring.
Bij Casema krijg je gratis basispakket digitaal als je analoog neemt, je moet dan wel zelf een decoder regelen als je die niet als kadootje krijgt van Casema (dat doen ze soms wel, soms niet, afhankelijk van de lopende actie)... Pluspakket digitaal kost dan nog een tientje erbij en dan heb je nog diverse andere pakketten zoals Film1 en/of Sport1/Tele2 voetbal en diverse pakketten voor Chineese, Indonesische, Turkse, Marokkaanse enz klanten...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:22 schreef funrider het volgende:
opties:
1) kabeltv # afhankelijk van de plaats waar je woont wie de aanbieder is) Kwaliteit voor standaard zenders is in bitrate iets van 8Mbps (zeer netjes!) Mits je bij Casema, Home, Multikabel of UPC gebied zit. Zeer ruim aanbod aan zenders over het algemeen vooral als je digitale tv neemt. Analoge kabel tv is verplicht meestal kost dit zo'n 16 euro p/mnd + digitale kosten (als je dat kiest).
...
Analoge kabelTVquote:
meer tegen dat bedrijf wat hier de coax kabel beheertquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:08 schreef Geqxon het volgende:
Je hebt echt wat tegen kabel-tv he, Ou-Tannu?
Digitale TV is wel 'oke', maar op een grote monitor ziet ook dat er niet uit.
zoals ik al zei, dan heb je mazzel want een straat verderop kan het net zo makkelijk helemaal bagger zijn... En je ziet het verschil ook niet zo heel erg op sommige televisies (lees; de wat minder dure) dus als je een tv van ¤100,- hebt en alleen maar Nederland 1, 2 en 3 kijkt is het ook onzin daar honderden euro's per jaar aan uit te geven... (bijvoorbeeld; slaat niet op jou persoonlijk) maar als je een tv van ¤5000,- hebt staan dan maakt het wél een heleboel verschil hoor... Óf als je bijvoorbeeld graag naar de BBC kijkt...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:25 schreef silentnl het volgende:
digitenne moet je hebbe.
ik heb het nu voor 6 euro per maand.
en geen gedoe met een coax kabel voor je huis.
en ik heb tv wa wil je nog meer.
enigste wat min puntje isis da soms even beeld hapert en even geen geluid 1 a 2 seconde.
dit komt voor 1 keer per zoveel maande
BBC he.. al is het maar voor Doctor Whoquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zoals ik al zei, dan heb je mazzel want een straat verderop kan het net zo makkelijk helemaal bagger zijn... En je ziet het verschil ook niet zo heel erg op sommige televisies (lees; de wat minder dure) dus als je een tv van ¤100,- hebt en alleen maar Nederland 1, 2 en 3 kijkt is het ook onzin daar honderden euro's per jaar aan uit te geven... (bijvoorbeeld; slaat niet op jou persoonlijk) maar als je een tv van ¤5000,- hebt staan dan maakt het wél een heleboel verschil hoor... Óf als je bijvoorbeeld graag naar de BBC kijkt...
niks leukers dan het realtime te kijken :pquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Al is Top Gear drie kwartier tot een uur na de uitzending al te downloaden.
Heb het hier nu ruim 2 maanden als vervanger van Digitenne (dat noooooit meer) en het is echt perfect. Geen storingen, geen haperingen, echt geen enkel probleem tegen gekomen. Beeldkwaliteit is echt stukken beter en komt behoorlijk in de buurt van satelliet. Misschien is het basispakket niet voor iedereen voldoende maar dit probleem heb je volgens mij bij alle digitale aanbieders.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:54 schreef Tennessee het volgende:
Dat andere van KPN is geloof ik TV via Internet (Mine/IP-tv)... Daar zou ik nog niet aan beginnen, heeeeel veel kinderziektes als ik het goed heb begrepen...
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:54 schreef Tennessee het volgende:
Goed alternatief voor Casema is een schotel, als dat een optie is in jouw situatie... Wat duurder in de eerste aanschaf maar goedkoper daarna en een stuk meer zenders... De beeldkwaliteit is ongeveer gelijk aan kabel, in ieder geval allebei beter dan Digitenne...
Ik kan daar moeilijk over meepraten want ik kan me niet herinneren ooit via sateliet tv te hebben gekeken... Voorzover ik weet moet je als zender op een sateliet bandbreedte kopen en kan die bandbreedte per zender verschillen... Maar als jij zegt dat het veel beter is zou dat goed kunnen... Al moet ik daarbij wél zeggen dat ik bij verschillende kabelbedrijven heb gewerkt en dat ik dat van klanten die het allebei hadden nooit zo heb gehoord... Wat niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt... Zoals ik al zei, over sateliet kan ik niet echt meepraten...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:30 schreef Yavido het volgende:
[..]
De schotel is totaal niet te vergelijken met de beeldkwaliteit van de kabel. Want de beeldkwaliteit van de schotel is superieur aan dat van élke kabelaar. Ligt er ook maar net aan welke zenders je bekijkt. De meeste zenders die een beetje geld hebben gebruiken ook een hogere bitrate dat niet onderdoet aan DVD kwaliteit. Daar kan de kabel nooit aan tippen.
De (digitale) kabel heeft vorig jaar juist een gigantische inhaalslag gemaakt op de schotel. Zo begin vorig jaar gebruikte Canaal Digitaal sateliet belachelijk lage bitrates voor vooral de publieke omroepen (tussen de 2,5 en 3,5 mbitquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:30 schreef Yavido het volgende:
[..]
De schotel is totaal niet te vergelijken met de beeldkwaliteit van de kabel. Want de beeldkwaliteit van de schotel is superieur aan dat van élke kabelaar. Ligt er ook maar net aan welke zenders je bekijkt. De meeste zenders die een beetje geld hebben gebruiken ook een hogere bitrate dat niet onderdoet aan DVD kwaliteit. Daar kan de kabel nooit aan tippen.
Wat bedoel je? Ik ben werkloosquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
volgens mij werk jij tussen de vliegende lotussen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |