maar er is ook niets mis met tijd aan je lichaam te besteden om te kijken wat je in je lichaam stopt en dan ook het gevolg kan zienquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:58 schreef conleche het volgende:
Ik vul mijn eten in bij valtaf.nl. Tenminste dat doe ik niet het hele jaar door, maar zoals nu, na de feestdagen wil ik weer even voor mezelf weten wat ik precies eet. Net als Miss_S kan ik wel aardig inschatten hoeveel calorieen iets bevat. En als ik eenmaal "op gewicht" ben zal ik het waarschijnlijk ook niet meer doen, hoewel ik wel van dit soort lijstjes hou. Wat bepaald in contradictie is met mijn karakter want ik ben een slordige chaoot, maar het geeft me houvast of zoiets.
Ik zie bij Minilotje's eten anders nergens "slecht" eten. Ik zie alleen maar ècht eten.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ze lekker slecht willen eten laat ze dan maar mooi dik worden(en nee dit gaat over niemand persoonlijk maar gewoon algemeen)
Ik zit dik boven de 2000, dat weet ik wel. Hieronder globaal mijn schema. Omdat ik niet van 9 tot 5 werk, heb ik wel een iets andere dagindeling dan de meeste mensen, ik ga om 2 uur naar bed en sta om 10 uur op.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus jij weet niet het verschil of jij een dag maar 1000kcal op hebt of boven de 2000kcal zit?
lijkt me ook vervelend....
hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over Minilotje had....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zie bij Minilotje's eten anders nergens "slecht" eten. Ik zie alleen maar ècht eten.
Ik wil niet irritant doen, maar het is wel opvallend dat je er net nu over begint, nu er iemand is binnengekomen die zich aangesproken zou kunnen voelen door die opmerking (want hij gaat niet op voor anderen hierquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over Minilotje had....
MINILOTJE HET GING NIET OVER JOU
nu duidelijk voor iedereen?
ja ik snap dat het zo lijkt maar dat had er echt niets mee te makenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil niet irritant doen, maar het is wel opvallend dat je er net nu over begint, nu er iemand is binnengekomen die zich aangesproken zou kunnen voelen door die opmerking (want hij gaat niet op voor anderen hier).
Ben ik met je eens, hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:47 schreef conleche het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vind ik Minilotje's eten wel een beetje aan de suikerrijke en vette kant. Dat is buiten de discussie of je er van afvalt of aankomt. Het ziet er wel heel lekker uit (behalve dan die vla met stroop én aardbeien) Maar mijn definitie van echt gezond is het niet. Ik zeg daarbij ook niet dat het slecht is. En ik eet en drink zelf ook helemaal niet altijd gezond.
Ik heb net ontbeten met sushi
zie je nu welquote:
euhm de eerste keer zeven weken, toen ging ik van 101+ naar 78kg. Maar ik hield 't wel echt streng vol toen. En de tweede keer (na wat gefaalde pogingen) drie weken, maar toen hield ik 't niet compleet vol. En da's ook beter. Je valt dan wel af maar iets minder maar je ziet er niet zo verlept uit zoals de eerste keer. Tweede keer viel ik 7 kg af.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:43 schreef minilotje het volgende:
[..]
Okee, maar da's natuurlijk ook echt extreem. Opvallend is het dat er soms ook allerlei soortgelijke dingen optreden wanneer iemand een dieet van 1000 tot 1200 kcal aanhoudt.
En wat het slapen betreft, bij zo bijzonder weinig als jij naar binnen kreeg zal je lijf inderdaad wel inderdaad in de zuinigheidsmodus schieten, maar wat ik bij mensen met een 'gewoon' crashdieet () wel vaak hoor is dat ze maar gewoon vroeg gaan slapen omdat ze eigenlijk trek hebben en niks meer willen eten. Had ik vroeger ook wel 'es.
Hoe lang heb je eigenlijk zó weinig gegeten?
Verder: hoi, hieperdepiep - ik weeg op een haar na een kilo minder dan in de OP! Maar het is pas mijn derde dag dus het is vast een combinatie van vocht, toeval en een blitse ochtendstoelgang.Maar toch, maar toch.
Nooit sushi gegeten, of nooit als ontbijt? Het was al wel half één, dus eigenlijk geldt het als brunch. (ik heb vanochtend nog 100 ml verse jus, gemengd met 100ml vifit framboos gedronken, maar drinken vind ik geen ontbijtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Sushi vind ik ook een raar ontbijt hoor!! (niet dat ik het ooit gegeten heb)
Het codewoord voor vandaag is SPIERPIJNWel opvallend dat het toen ik in september weer begon voornamelijk in de hamstrings zat en nu in de quadriceps (resp. achter en voorkant bovenbenen
) Morgen toch weer lekker een half uurtje weer proberen. Van het weekend ga ik veel studeren en ik moet morgen boodschappen doen, dus ik moet me dan echt inhouden qua vadsige dingen. Heb wel thee herontdekt, dat scheelt al veel bij mij.
En w.b. het calorieen tellen: vorig jaar kon m'n vriendje een willekeurig product in de supermarkt aanwijzen en ik kon vertellen hoeveel kcal erin zouden zitten, opvallend vaak had ik het goedNu spelen we dat spelletje nooit meer maar ik zal het best nog goed weten.
Ik vind dat niet veel hoor 125 gram pasta, vooral niet als het vers is, dan wordt het toch niet veel meer, zoals bij droge pasta. Ook 125 gram gehakt vind ik niet echt belachelijk veel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb wel ooit geteld en toen is mij ook opgevallen dat ik veel grotere porties at dan bij een dieet wordt aangeraden. Zo eet ik van een pak verse pasta van 250 gram, de helft dus (vriendje de andere helft). Zo ook voor een pak diepvriesgehakt van 250 gram.
Echter 125 gram pasta en gehakt blijkt aan de royale kant te zijn voor een portie. Maar ik kan het makkelijk op.
Je kan beter iets aantrekken wat niet zoveel wind doorlaat. Ik heb een t-shirt met lange mouwen aan met daarover een gevoerd capuchonding, dat is zo'n beetje winddicht en toch niet te warm. Ik had laatst ook een muts op, maar die moest ik halverwege afdoen, dat was echt te warm. Ik had gister ook een beetje koude handen in het begin, dus misschien zijn handschoenen ook een goed idee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe vanmiddag ook een maillot aan het bij hardlopen. Wat hebben jullie nog meer aan? Voordat ik stopte had ik een t-shirt, sweater en lange broek aan. Zou die sweater nu te fris zijn? Lastig in te schatten, want als je hardloopt heb je het natuurlijk sneller warm dan wanneer je gewoon loopt.
Nu naar winkel. Vruchtensapjes
.
Ben je in het verleden al veel afgevallen? Want als ik denk aan bakken ijs per week en 3 kilo af moeten vallen, dan klinkt dat niet als iemand die snel aankomt, en als je maar een paar kilo kwijt moet is het ook niet echt nodig om te gaan tellen. Ik heb ook een periode heel veel gesnoept in de puberteit, maar ik kwam een kilo per week aan en een maatje 38 heb ik alleen gehad toen ik 13 was. Als ik maar drie kilootjes kwijt moest en sowieso al een nette kledingmaat had ging ik ook niet lopen tellen. Alleen als je langdurig moet afvallen, dan is het wel fijn omdat je al gauw ongemerkt net iets meer gaat eten dan de dag ervoor, of denkt 'het gaat zo goed, ik kan wel wat extra's eten'.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige in dit topic die geen calorien telt? De enige keer dat ik calorien heb geteld was in de periode dat ik een paar bakken B&J ijs per week wegtikte, gewoon om te weten hoeveel daar nou eigenlijk in zat. Echt op dieet ben (en wil) ik ook niet. Mijn voornaamste doel is gezonder te eten, maar het moet wel lekker blijven.
Van vet krijg je sneller een verzadigingsgevoel en het is een transportmiddel voor vitamines, dus zo slecht is vet niet. Je moet er alleen voor zorgen dat je de goede soorten binnenkrijgt en niet in overdaad.
Gezien het bovenstaande moet er nog een ding in mijn leven veranderen en dat is meer beweging. Op die manier moet ik mijn oude kledingmaat weer terug krijgen, een kleine 38. Omgerekend is dat 3 kilo, dus dat moet er in de lente wel af kunnen zijn.
Aan die sweater zit dus ook een capuchon. Mark begint vaak met lopen met een muts op en handschoenen aan, maar dat blijkt dan idd toch te warm. In het begin doe ik mijn handen wel even in m'n mouwenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Je kan beter iets aantrekken wat niet zoveel wind doorlaat. Ik heb een t-shirt met lange mouwen aan met daarover een gevoerd capuchonding, dat is zo'n beetje winddicht en toch niet te warm. Ik had laatst ook een muts op, maar die moest ik halverwege afdoen, dat was echt te warm. Ik had gister ook een beetje koude handen in het begin, dus misschien zijn handschoenen ook een goed idee.
huh, da's wel heel veel kleren!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe vanmiddag ook een maillot aan het bij hardlopen. Wat hebben jullie nog meer aan? Voordat ik stopte had ik een t-shirt, sweater en lange broek aan.
Die periode met bakken ijs is alweer een jaar of 4 geleden, dat was de eerste keer dat ik echt aankwam (69 kilo terwijl bij mijn postuur 65 goed is). Gewoon doorgaan met sporten en een de overmaat aan tussendoortjes weglaten was voldoende om weer een slank figuur te krijgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ben je in het verleden al veel afgevallen? Want als ik denk aan bakken ijs per week en 3 kilo af moeten vallen, dan klinkt dat niet als iemand die snel aankomt, en als je maar een paar kilo kwijt moet is het ook niet echt nodig om te gaan tellen.
Misschien kun je dan beter kijken bij een van de sporttopics? Die zijn er genoeg, over het kweken van spieren, allerlei verschillende sporten, fitness etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Die periode met bakken ijs is alweer een jaar of 4 geleden, dat was de eerste keer dat ik echt aankwam (69 kilo terwijl bij mijn postuur 65 goed is). Gewoon doorgaan met sporten en een de overmaat aan tussendoortjes weglaten was voldoende om weer een slank figuur te krijgen.
Nu ik de 30 gepasseerd ben merk ik dat het moeilijker is geworden om weer in vorm te komen. Het gewicht is niet het grootste probleem, maar de vetverdeling. Ik moet meer dan drie kilo vet kwijt, maar daar moeten wel weer wat spieren voor in de plaats komen.
Ik voel me niet zo heel erg thuis in een topic waar zoveel over calorien gepraat wordt, ik ben eigenlijk in het "slank"-topic gaan posten met het idee dat mensen hier elkaar een beetje aanmoedigen meer te bewegen en niet al te veel ongezonde dingen te eten.
Dat laatste doen we ook hoor, praten over bewegen en sporten enzo. Je kan toch gewoon over de calorieposts heenlezenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Die periode met bakken ijs is alweer een jaar of 4 geleden, dat was de eerste keer dat ik echt aankwam (69 kilo terwijl bij mijn postuur 65 goed is). Gewoon doorgaan met sporten en een de overmaat aan tussendoortjes weglaten was voldoende om weer een slank figuur te krijgen.
Nu ik de 30 gepasseerd ben merk ik dat het moeilijker is geworden om weer in vorm te komen. Het gewicht is niet het grootste probleem, maar de vetverdeling. Ik moet meer dan drie kilo vet kwijt, maar daar moeten wel weer wat spieren voor in de plaats komen.
Ik voel me niet zo heel erg thuis in een topic waar zoveel over calorien gepraat wordt, ik ben eigenlijk in het "slank"-topic gaan posten met het idee dat mensen hier elkaar een beetje aanmoedigen meer te bewegen en niet al te veel ongezonde dingen te eten.
het gaat hier niet altijd over kcal hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:22 schreef loveli het volgende:
11km per uur kan toch wel snel noemen hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat laatste doen we ook hoor, praten over bewegen en sporten enzo. Je kan toch gewoon over de calorieposts heenlezen![]()
@ Computergirl: Jij hebt zo te horen professionele hardloopkleren aan, maar meen je nu als je zegt dat als je het de 1e 5 minuten steenkoud hebt, dat dat dan goed is? Lijkt mjj dat dat blessures in de hand kan werken, of niet? Ik doe gewoon m'n rits een stukje open als ik het te warm krijg, of m'n muts af. Ik loop ± 11 km/u, dat is idd niet supersnel, maar toch ook geen sukkeldrafje?
Als je maar zweet en als je maar merkt dat je er conditioneel gezien op vooruit gaat. Afvaltechnisch gezien schiet het nog niet echt op, maar ja, ik loop nog niet eens 20 mins achter elkaar, dus wat wil jequote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:42 schreef Miss_S het volgende:
op de loopband kom ik niet verder dan 9km per uur.....
ach ja ben nu eenmaal langzaam
Ik vind de loopband ook verschrikkelijk saai en kwam die ene keer dat ik het probeerde ook maar aan net 10 km/u. Als ik jou was zou ik het echt buiten proberen, echt 1000x fijner!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:42 schreef Miss_S het volgende:
op de loopband kom ik niet verder dan 9km per uur.....
ach ja ben nu eenmaal langzaam
Ik zit hier hardop te grinniken: ik denk niet dat ze het zo bedoelde hoor!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je maar zweet en als je maar merkt dat je er conditioneel gezien op vooruit gaat. Afvaltechnisch gezien schiet het nog niet echt op, maar ja, ik loop nog niet eens 20 mins achter elkaar, dus wat wil je. Hopelijk voel ik me morgen beter en kan ik dan wél gaan hardlopen...
Gut, ik ben echt een beetje pissig op Computergirl. Beetje insinueren dat ik maar wat loop aan te kakken, alleen maar omdat ik volgens haar een te dikke trui aan heb om behoorlijk te kunnen hardlopen
.
ik vond het ook een niet erg aardige opmerking maarjaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je maar zweet en als je maar merkt dat je er conditioneel gezien op vooruit gaat. Afvaltechnisch gezien schiet het nog niet echt op, maar ja, ik loop nog niet eens 20 mins achter elkaar, dus wat wil je. Hopelijk voel ik me morgen beter en kan ik dan wél gaan hardlopen...
Gut, ik ben echt een beetje pissig op Computergirl. Beetje insinueren dat ik maar wat loop aan te kakken, alleen maar omdat ik volgens haar een te dikke trui aan heb om behoorlijk te kunnen hardlopen
.
maar ik durf niet naar buitenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind de loopband ook verschrikkelijk saai en kwam die ene keer dat ik het probeerde ook maar aan net 10 km/u. Als ik jou was zou ik het echt buiten proberen, echt 1000x fijner!
@ Viking: beterschap!
Nee, dat weet ik ook wel hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zit hier hardop te grinniken: ik denk niet dat ze het zo bedoelde hoor!
Gewoon in het donker gaan: niemand ziet je!! Wel in de bebouwde kom blijven, dat spreekt vanzelf!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar ik durf niet naar buiten
misschien dat ik mezelf zo ver krijg in de lente
(sowieso loop ik op het moment niet, begin maandag weer)
In het donker lijkt het me eerlijk gezegd ook niet zo prettig....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Gewoon in het donker gaan: niemand ziet je!! Wel in de bebouwde kom blijven, dat spreekt vanzelf!
Niet in je eentje idd. Zou ik ook niet doen. Ik ga altijd samen met Mark, om 16:30. Dan is t nog vroeg + druk (maar wel donker).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
In het donker lijkt het me eerlijk gezegd ook niet zo prettig....
Mag ik Mark 3x in de week van je lenen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet in je eentje idd. Zou ik ook niet doen. Ik ga altijd samen met Mark, om 16:30. Dan is t nog vroeg + druk (maar wel donker).
Ik denk dat hij het een beetje ver vind om elke keer naar Brabant te komenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Mag ik Mark 3x in de week van je lenen?
Mannen........quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het een beetje ver vind om elke keer naar Brabant te komen.
Nou, ik vind het zelf ook niet nodig om me gezellig authentiek vol te stoppen met roomboter hoor. Ik eet sowieso echt niet zo vet. Ik ben dol op roomboter en volle melk en slagroom en allerlei ander lekkers, maar de hoeveelheden die ik daarvan binnenkrijg zetten echt geen zoden aan de dijk. Vérreweg het grootste gedeelte van mijn eten bestaat uit groenten en fruit, en daarnaast aardig wat (volkoren) brood, zilvervliesrijst, volkoren pasta, dat soort dingen..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, hoor.
Ik denk dat Minilotje gewoon 'normaal' wil eten en vrij normaal is het wel. Maar 'normaal' is niet per definitie gezond. Ik denk dat Minilotje en Alcarine het op zich wel goed met elkaar zouden kunnen vinden. Alcarine at ook gewoon roomboter. Gewoon grootmoeders recept, zeg maar. Maar dat grootmoeder het deed, wil niet zeggen dat het gezond is. Mijn ouders komen van de boerderij, hebben ook van die typische Alcarine-achtige gewoonten aangeleerd en krijgen daar de laatste jaren echt problemen mee. Te hoog cholesterol, overgewicht...
ja daar schijn ik nogal goed in te zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:54 schreef minilotje het volgende:
[..]
Oh en Miss_S, ik voelde me eigenlijk helemaal niet aangesproken. Ik weet namelijk dat ik gewoon goed eet.Ik had al het idee dat je het wat algemener bedoelde, maar dat het er wat ongelukkig uitkwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |