abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55767958
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:58 schreef conleche het volgende:
Ik vul mijn eten in bij valtaf.nl. Tenminste dat doe ik niet het hele jaar door, maar zoals nu, na de feestdagen wil ik weer even voor mezelf weten wat ik precies eet. Net als Miss_S kan ik wel aardig inschatten hoeveel calorieen iets bevat. En als ik eenmaal "op gewicht" ben zal ik het waarschijnlijk ook niet meer doen, hoewel ik wel van dit soort lijstjes hou. Wat bepaald in contradictie is met mijn karakter want ik ben een slordige chaoot, maar het geeft me houvast of zoiets.
maar er is ook niets mis met tijd aan je lichaam te besteden om te kijken wat je in je lichaam stopt en dan ook het gevolg kan zien
het is niet alsof wanneer je kcal telt dat je obsessief en verkeerd bezig bent (vind ik dan)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:00:54 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55767986
Ik doe ook niet aan calorieën tellen. Kost me teveel tijd en ik heb geen zin om er zo bewust mee bezig te zijn. Kan wel redelijk inschatten of iets erg ongezond is of niet en als ik een verkeerde inschatting heb gemaakt, merk ik dat de volgende dag wel weer aan de weegschaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_55768547
Idem!
pi_55768625
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

als ze lekker slecht willen eten laat ze dan maar mooi dik worden (en nee dit gaat over niemand persoonlijk maar gewoon algemeen)
Ik zie bij Minilotje's eten anders nergens "slecht" eten. Ik zie alleen maar ècht eten.
  Vis een optie? vrijdag 4 januari 2008 @ 12:30:28 #155
70532 loveli
N
pi_55768784
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus jij weet niet het verschil of jij een dag maar 1000kcal op hebt of boven de 2000kcal zit?
lijkt me ook vervelend....
Ik zit dik boven de 2000, dat weet ik wel. Hieronder globaal mijn schema. Omdat ik niet van 9 tot 5 werk, heb ik wel een iets andere dagindeling dan de meeste mensen, ik ga om 2 uur naar bed en sta om 10 uur op.

Ontbijt: geen, mijn goede voornemen is om dat te veranderen. Ik drink wel de hele dag door thee zonder suiker.
Tussendoortjes: als er chocola in de buurt is ben ik zwak... ik heb het ook wel gepresteerd om de dag te beginnen met een flinke bak ijs.
Lunch: tussen de 2 en 6 boterhammen, meestal 2. Ik gebruik altijd roomboter, behalve als ik nutella neem. Eens per 3 maanden werk ik in een paar dagen een pot nutella weg, normaal gesproken eet ok hagelslag, kaas of appelstroop op brood.
Tussendoortjes: als de chocola nog niet op is... soms eet ik nog een boterham, soms een pot roomyoghurt (gewoon naturel).
Avondeten: als ik op m'n werk eet is dat meestal pasta of rijst met saus, sinaasappelsap en een toetje. Thuis groente en vlees (geen varkensvlees), de helft van de keren met zilvervliesrijst. Als ik me uitsloof zoals in december zit er een sausje bij, vaak met wat slagroom of roomkaas. In de winter eet ik minstens 2 keer per maand stoofpeertjes in plaats van groente.
Na het werk: dan moet er ook gegeten worden. Soms 2 boterhammen, soms een stokbroodje kruidenboter (die blijft weg in 2008, ongezonde troep). Ook het restant chocola of een pot yoghurt komt 's avonds in aanmerking.

Er zijn ook dagen dat ik 's avonds niet kook, maar een boterham of wat anders eet, ook zijn er dagen dat mijn eerste maaltijd de avondmaaltijd is. Ik eet niet elke dag chocola, maar minstens een dag per week ga ik me te buiten aan te veel chocola. Afgelopen maand was het wat erger met minstens 2 kilo Guylian chocolade zeevruchten.

Toen ik nog alles op de fiets deed en 2 avonden in de week fanatiek sportte was bovenstaande allemaal niet zo'n probleem. Nu ben ik de 30 gepasseerd en fiets ik hooguit eens per 2 maanden als ik de auto heb uitgeleend.
Voor mij valt er veel te halen als ik een regelmatiger schema zal aanhouden en me wat minder te buiten ga aan tussendoortjes en chocola. Dat aangevuld met extra beweging zal mijn taille ten goede komen.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik altijd wel een behoorlijke stofwisseling heb gehad.
crap in = crap out
pi_55768847
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zie bij Minilotje's eten anders nergens "slecht" eten. Ik zie alleen maar ècht eten.
hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over Minilotje had....

MINILOTJE HET GING NIET OVER JOU

nu duidelijk voor iedereen?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:37:42 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55768961
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het niet over Minilotje had....

MINILOTJE HET GING NIET OVER JOU

nu duidelijk voor iedereen?
Ik wil niet irritant doen, maar het is wel opvallend dat je er net nu over begint, nu er iemand is binnengekomen die zich aangesproken zou kunnen voelen door die opmerking (want hij gaat niet op voor anderen hier ).
Niet meer actief op Fok!
pi_55769009
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wil niet irritant doen, maar het is wel opvallend dat je er net nu over begint, nu er iemand is binnengekomen die zich aangesproken zou kunnen voelen door die opmerking (want hij gaat niet op voor anderen hier ).
ja ik snap dat het zo lijkt maar dat had er echt niets mee te maken
dat voornemen had ik genomen voordat ze er was
en dat ging over personen waar ik conflicten mee had in het verleden en die zitten niet in dit topic
pi_55769213
Als ik heel eerlijk ben vind ik Minilotje's eten wel een beetje aan de suikerrijke en vette kant. Dat is buiten de discussie of je er van afvalt of aankomt. Het ziet er wel heel lekker uit (behalve dan die vla met stroop én aardbeien ) Maar mijn definitie van echt gezond is het niet. Ik zeg daarbij ook niet dat het slecht is. En ik eet en drink zelf ook helemaal niet altijd gezond.

Ik heb net ontbeten met sushi
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:51:48 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55769331
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:47 schreef conleche het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vind ik Minilotje's eten wel een beetje aan de suikerrijke en vette kant. Dat is buiten de discussie of je er van afvalt of aankomt. Het ziet er wel heel lekker uit (behalve dan die vla met stroop én aardbeien ) Maar mijn definitie van echt gezond is het niet. Ik zeg daarbij ook niet dat het slecht is. En ik eet en drink zelf ook helemaal niet altijd gezond.

Ben ik met je eens, hoor.
Ik denk dat Minilotje gewoon 'normaal' wil eten en vrij normaal is het wel. Maar 'normaal' is niet per definitie gezond. Ik denk dat Minilotje en Alcarine het op zich wel goed met elkaar zouden kunnen vinden. Alcarine at ook gewoon roomboter. Gewoon grootmoeders recept, zeg maar. Maar dat grootmoeder het deed, wil niet zeggen dat het gezond is. Mijn ouders komen van de boerderij, hebben ook van die typische Alcarine-achtige gewoonten aangeleerd en krijgen daar de laatste jaren echt problemen mee. Te hoog cholesterol, overgewicht...
Niet meer actief op Fok!
pi_55769335
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:47 schreef conleche het volgende:

zie je nu wel
als ik echt jaloers ben op iemands etenstijl ben jij het

(ik moet echt weer een keer sushi halen)
pi_55769373
Ik zou ze wel moeten tellen, het is zo verneukeratief namelijk; wat je denkt binnen te krijgen en wat daadwerkelijk de optelsom is aan kcal.
Gisteren at ik nl. als ontbijt een ontbijtkoekreep, als lunch een bak kibbeling, en als diner verse tagliatelle met kip, ui, paprika en een soort pestosaus uit een Knorr-pakje (brr..smerig, nu weet ik weer waarom ik pakjes en zakjes altijd vermijd).
Tussendoor: appel en 2 Bastognekoekjes.

Ik dénk dat het een prima eetdag was, zo'n 1600 kcal. Maar het kan heel goed veel meer zijn.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:53:50 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55769387
Bleh zeg, ik heb gisteren een pizza gehad en ik heb nu gewoon nóg buikpijn.
Maar eigenlijk is dat wel goed, want op die manier associeer ik pizza (en hopelijk vette hap in t algemeen) met buikpijn en dan is het makkelijker om er vanaf te blijven .
Zo heb ik bijv jááááren geen cola gedronken, na een traumatische ervaring met lauwe cola zonder prik .
Zal nu eerst eindelijk even douchen en dan even wat boodschappen halen. Fruit enzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_55769389
Sushi vind ik ook een raar ontbijt hoor!! (niet dat ik het ooit gegeten heb)

Het codewoord voor vandaag is SPIERPIJN Wel opvallend dat het toen ik in september weer begon voornamelijk in de hamstrings zat en nu in de quadriceps (resp. achter en voorkant bovenbenen ) Morgen toch weer lekker een half uurtje weer proberen. Van het weekend ga ik veel studeren en ik moet morgen boodschappen doen, dus ik moet me dan echt inhouden qua vadsige dingen. Heb wel thee herontdekt, dat scheelt al veel bij mij.
En w.b. het calorieen tellen: vorig jaar kon m'n vriendje een willekeurig product in de supermarkt aanwijzen en ik kon vertellen hoeveel kcal erin zouden zitten, opvallend vaak had ik het goed Nu spelen we dat spelletje nooit meer maar ik zal het best nog goed weten.
Het mooi kotsende meisje.
pi_55769615
Ik heb wel ooit geteld en toen is mij ook opgevallen dat ik veel grotere porties at dan bij een dieet wordt aangeraden. Zo eet ik van een pak verse pasta van 250 gram, de helft dus (vriendje de andere helft). Zo ook voor een pak diepvriesgehakt van 250 gram.
Echter 125 gram pasta en gehakt blijkt aan de royale kant te zijn voor een portie. Maar ik kan het makkelijk op.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:02:47 #166
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55769636
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:43 schreef minilotje het volgende:

[..]

Okee, maar da's natuurlijk ook echt extreem. Opvallend is het dat er soms ook allerlei soortgelijke dingen optreden wanneer iemand een dieet van 1000 tot 1200 kcal aanhoudt.
En wat het slapen betreft, bij zo bijzonder weinig als jij naar binnen kreeg zal je lijf inderdaad wel inderdaad in de zuinigheidsmodus schieten, maar wat ik bij mensen met een 'gewoon' crashdieet ( ) wel vaak hoor is dat ze maar gewoon vroeg gaan slapen omdat ze eigenlijk trek hebben en niks meer willen eten. Had ik vroeger ook wel 'es.
Hoe lang heb je eigenlijk zó weinig gegeten?

Verder: hoi, hieperdepiep - ik weeg op een haar na een kilo minder dan in de OP! Maar het is pas mijn derde dag dus het is vast een combinatie van vocht, toeval en een blitse ochtendstoelgang. Maar toch, maar toch.
euhm de eerste keer zeven weken, toen ging ik van 101+ naar 78kg. Maar ik hield 't wel echt streng vol toen. En de tweede keer (na wat gefaalde pogingen) drie weken, maar toen hield ik 't niet compleet vol. En da's ook beter. Je valt dan wel af maar iets minder maar je ziet er niet zo verlept uit zoals de eerste keer. Tweede keer viel ik 7 kg af.

Zit nu op 73 ~ 74,5 kg, beetje schommelend qua dag en activiteit zeg maar.
Ben van omvang over een meter naar omvang 89 cm gegaan (buik) en daar ben ik wel blij om.

Nu lekker bezig met sporten, spinning nu vast een keer per week en pak nu ook weer het vaste squashen op eens per week (ipv af en toe). Ook proberen om elke dag de sportschool te bezoeken en iets te trainen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55769903
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Sushi vind ik ook een raar ontbijt hoor!! (niet dat ik het ooit gegeten heb)

Het codewoord voor vandaag is SPIERPIJN Wel opvallend dat het toen ik in september weer begon voornamelijk in de hamstrings zat en nu in de quadriceps (resp. achter en voorkant bovenbenen ) Morgen toch weer lekker een half uurtje weer proberen. Van het weekend ga ik veel studeren en ik moet morgen boodschappen doen, dus ik moet me dan echt inhouden qua vadsige dingen. Heb wel thee herontdekt, dat scheelt al veel bij mij.
En w.b. het calorieen tellen: vorig jaar kon m'n vriendje een willekeurig product in de supermarkt aanwijzen en ik kon vertellen hoeveel kcal erin zouden zitten, opvallend vaak had ik het goed Nu spelen we dat spelletje nooit meer maar ik zal het best nog goed weten.
Nooit sushi gegeten, of nooit als ontbijt? Het was al wel half één, dus eigenlijk geldt het als brunch. (ik heb vanochtend nog 100 ml verse jus, gemengd met 100ml vifit framboos gedronken, maar drinken vind ik geen ontbijt )

Zou het kunnen zijn dat die spierpijn in je bovenbenen wordt veroorzaakt door de kou tijdens het hardlopen? Ik had de vorige x dat ik rende in de kou ook hele koude bovenbenen. Gisteren had ik daarom een maillot aangehouden en toen had ik nergens last van!
pi_55769947
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb wel ooit geteld en toen is mij ook opgevallen dat ik veel grotere porties at dan bij een dieet wordt aangeraden. Zo eet ik van een pak verse pasta van 250 gram, de helft dus (vriendje de andere helft). Zo ook voor een pak diepvriesgehakt van 250 gram.
Echter 125 gram pasta en gehakt blijkt aan de royale kant te zijn voor een portie. Maar ik kan het makkelijk op.
Ik vind dat niet veel hoor 125 gram pasta, vooral niet als het vers is, dan wordt het toch niet veel meer, zoals bij droge pasta. Ook 125 gram gehakt vind ik niet echt belachelijk veel.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:18:03 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55769949
Ik doe vanmiddag ook een maillot aan het bij hardlopen. Wat hebben jullie nog meer aan? Voordat ik stopte had ik een t-shirt, sweater en lange broek aan. Zou die sweater nu te fris zijn? Lastig in te schatten, want als je hardloopt heb je het natuurlijk sneller warm dan wanneer je gewoon loopt.

Nu naar winkel . Vruchtensapjes .
Niet meer actief op Fok!
pi_55770171
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe vanmiddag ook een maillot aan het bij hardlopen. Wat hebben jullie nog meer aan? Voordat ik stopte had ik een t-shirt, sweater en lange broek aan. Zou die sweater nu te fris zijn? Lastig in te schatten, want als je hardloopt heb je het natuurlijk sneller warm dan wanneer je gewoon loopt.

Nu naar winkel . Vruchtensapjes .
Je kan beter iets aantrekken wat niet zoveel wind doorlaat. Ik heb een t-shirt met lange mouwen aan met daarover een gevoerd capuchonding, dat is zo'n beetje winddicht en toch niet te warm. Ik had laatst ook een muts op, maar die moest ik halverwege afdoen, dat was echt te warm. Ik had gister ook een beetje koude handen in het begin, dus misschien zijn handschoenen ook een goed idee.
pi_55770211
Ik hem een hemd, een t-shirt en een dunne trui, gaat nèt.
pi_55771018
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige in dit topic die geen calorien telt? De enige keer dat ik calorien heb geteld was in de periode dat ik een paar bakken B&J ijs per week wegtikte, gewoon om te weten hoeveel daar nou eigenlijk in zat. Echt op dieet ben (en wil) ik ook niet. Mijn voornaamste doel is gezonder te eten, maar het moet wel lekker blijven.

Van vet krijg je sneller een verzadigingsgevoel en het is een transportmiddel voor vitamines, dus zo slecht is vet niet. Je moet er alleen voor zorgen dat je de goede soorten binnenkrijgt en niet in overdaad.

Gezien het bovenstaande moet er nog een ding in mijn leven veranderen en dat is meer beweging. Op die manier moet ik mijn oude kledingmaat weer terug krijgen, een kleine 38. Omgerekend is dat 3 kilo, dus dat moet er in de lente wel af kunnen zijn.
Ben je in het verleden al veel afgevallen? Want als ik denk aan bakken ijs per week en 3 kilo af moeten vallen, dan klinkt dat niet als iemand die snel aankomt, en als je maar een paar kilo kwijt moet is het ook niet echt nodig om te gaan tellen. Ik heb ook een periode heel veel gesnoept in de puberteit, maar ik kwam een kilo per week aan en een maatje 38 heb ik alleen gehad toen ik 13 was. Als ik maar drie kilootjes kwijt moest en sowieso al een nette kledingmaat had ging ik ook niet lopen tellen. Alleen als je langdurig moet afvallen, dan is het wel fijn omdat je al gauw ongemerkt net iets meer gaat eten dan de dag ervoor, of denkt 'het gaat zo goed, ik kan wel wat extra's eten'.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:09:02 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55771202
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Je kan beter iets aantrekken wat niet zoveel wind doorlaat. Ik heb een t-shirt met lange mouwen aan met daarover een gevoerd capuchonding, dat is zo'n beetje winddicht en toch niet te warm. Ik had laatst ook een muts op, maar die moest ik halverwege afdoen, dat was echt te warm. Ik had gister ook een beetje koude handen in het begin, dus misschien zijn handschoenen ook een goed idee.
Aan die sweater zit dus ook een capuchon. Mark begint vaak met lopen met een muts op en handschoenen aan, maar dat blijkt dan idd toch te warm. In het begin doe ik mijn handen wel even in m'n mouwen .
Ik denk niet dat het lopen er vandaag al in zit. Heb last van zeurende buikpijn. Bleh, pizza's, nie mehr.
Niet meer actief op Fok!
pi_55771369
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe vanmiddag ook een maillot aan het bij hardlopen. Wat hebben jullie nog meer aan? Voordat ik stopte had ik een t-shirt, sweater en lange broek aan.
huh, da's wel heel veel kleren!
Of je loopt misschien niet zo hard of zo.
Je bent goed gekleed als je het de eerste 5 minuten steenkoud hebt....ik heb aan: tight (zo'n legging geval), hardloopshirt met lange mouwen en bij vorst er nog een tshirt met korte mouwen onder.
  Vis een optie? vrijdag 4 januari 2008 @ 14:22:07 #175
70532 loveli
N
pi_55771450
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:00 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ben je in het verleden al veel afgevallen? Want als ik denk aan bakken ijs per week en 3 kilo af moeten vallen, dan klinkt dat niet als iemand die snel aankomt, en als je maar een paar kilo kwijt moet is het ook niet echt nodig om te gaan tellen.
Die periode met bakken ijs is alweer een jaar of 4 geleden, dat was de eerste keer dat ik echt aankwam (69 kilo terwijl bij mijn postuur 65 goed is). Gewoon doorgaan met sporten en een de overmaat aan tussendoortjes weglaten was voldoende om weer een slank figuur te krijgen.

Nu ik de 30 gepasseerd ben merk ik dat het moeilijker is geworden om weer in vorm te komen. Het gewicht is niet het grootste probleem, maar de vetverdeling. Ik moet meer dan drie kilo vet kwijt, maar daar moeten wel weer wat spieren voor in de plaats komen.

Ik voel me niet zo heel erg thuis in een topic waar zoveel over calorien gepraat wordt, ik ben eigenlijk in het "slank"-topic gaan posten met het idee dat mensen hier elkaar een beetje aanmoedigen meer te bewegen en niet al te veel ongezonde dingen te eten.
crap in = crap out
pi_55771878
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Die periode met bakken ijs is alweer een jaar of 4 geleden, dat was de eerste keer dat ik echt aankwam (69 kilo terwijl bij mijn postuur 65 goed is). Gewoon doorgaan met sporten en een de overmaat aan tussendoortjes weglaten was voldoende om weer een slank figuur te krijgen.

Nu ik de 30 gepasseerd ben merk ik dat het moeilijker is geworden om weer in vorm te komen. Het gewicht is niet het grootste probleem, maar de vetverdeling. Ik moet meer dan drie kilo vet kwijt, maar daar moeten wel weer wat spieren voor in de plaats komen.

Ik voel me niet zo heel erg thuis in een topic waar zoveel over calorien gepraat wordt, ik ben eigenlijk in het "slank"-topic gaan posten met het idee dat mensen hier elkaar een beetje aanmoedigen meer te bewegen en niet al te veel ongezonde dingen te eten.
Misschien kun je dan beter kijken bij een van de sporttopics? Die zijn er genoeg, over het kweken van spieren, allerlei verschillende sporten, fitness etc.
Sanity is (not) statistical
pi_55771947
quote:

[..]

Dat laatste doen we ook hoor, praten over bewegen en sporten enzo. Je kan toch gewoon over de calorieposts heenlezen

@ Computergirl: Jij hebt zo te horen professionele hardloopkleren aan, maar meen je nu als je zegt dat als je het de 1e 5 minuten steenkoud hebt, dat dat dan goed is? Lijkt mjj dat dat blessures in de hand kan werken, of niet? Ik doe gewoon m'n rits een stukje open als ik het te warm krijg, of m'n muts af. Ik loop ± 11 km/u, dat is idd niet supersnel, maar toch ook geen sukkeldrafje?
pi_55772914
quote:

het gaat hier niet altijd over kcal hoor
vaak gaat het ook over sporten
pi_55772931
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat laatste doen we ook hoor, praten over bewegen en sporten enzo. Je kan toch gewoon over de calorieposts heenlezen

@ Computergirl: Jij hebt zo te horen professionele hardloopkleren aan, maar meen je nu als je zegt dat als je het de 1e 5 minuten steenkoud hebt, dat dat dan goed is? Lijkt mjj dat dat blessures in de hand kan werken, of niet? Ik doe gewoon m'n rits een stukje open als ik het te warm krijg, of m'n muts af. Ik loop ± 11 km/u, dat is idd niet supersnel, maar toch ook geen sukkeldrafje?
11km per uur kan toch wel snel noemen hoor misschien niet supersnel maar toch wel snel
pi_55775544
kreeg net een mailtje dat de danslessen weer doorgaan
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:28:09 #181
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55775640
Vanochtend ineens een kg meer dan gister ach, ik moet me natuurlijk ook niet iedere dag gaan wegen

Morgen nieuwjaarsreceptie in een chille tent in de stad... we krijgen 12 consumpties en er komen hapjes lekker is dat
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:39:10 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55775872
Ik loop ook 10 tot 11 kms per uur. Zou ik ook geen sukkeldrafje willen noemen .
Als de temperaturen stijgen heb ik het al snel te warm in mijn sweater, maar ik denk dat het voor temperaturen onder de 10 graden een heel geschikte oplossing is. Ik loop nu hard met het doel mijn schema vol te houden en als ik straks eenmaal 45 mins achter elkaar kan lopen, gaan we wel zien hoe ik kan versnellen. Alles op z'n tijd .

En ik ben nu ziekjes trouwens . Net een tukje gedaan en de buikpijn komt meteen weer opzetten... Mark is nu wel lekker gezond aan het koken . Komt steeds vragen hoe 'ie dit en dat moet bereiden .
Niet meer actief op Fok!
pi_55775942
op de loopband kom ik niet verder dan 9km per uur.....
ach ja ben nu eenmaal langzaam
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:47:15 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55776051
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:42 schreef Miss_S het volgende:
Als je maar zweet en als je maar merkt dat je er conditioneel gezien op vooruit gaat. Afvaltechnisch gezien schiet het nog niet echt op, maar ja, ik loop nog niet eens 20 mins achter elkaar, dus wat wil je . Hopelijk voel ik me morgen beter en kan ik dan wél gaan hardlopen...
Gut, ik ben echt een beetje pissig op Computergirl . Beetje insinueren dat ik maar wat loop aan te kakken, alleen maar omdat ik volgens haar een te dikke trui aan heb om behoorlijk te kunnen hardlopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55776089
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:42 schreef Miss_S het volgende:
Ik vind de loopband ook verschrikkelijk saai en kwam die ene keer dat ik het probeerde ook maar aan net 10 km/u. Als ik jou was zou ik het echt buiten proberen, echt 1000x fijner!

@ Viking: beterschap!
pi_55776124
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je maar zweet en als je maar merkt dat je er conditioneel gezien op vooruit gaat. Afvaltechnisch gezien schiet het nog niet echt op, maar ja, ik loop nog niet eens 20 mins achter elkaar, dus wat wil je . Hopelijk voel ik me morgen beter en kan ik dan wél gaan hardlopen...
Gut, ik ben echt een beetje pissig op Computergirl . Beetje insinueren dat ik maar wat loop aan te kakken, alleen maar omdat ik volgens haar een te dikke trui aan heb om behoorlijk te kunnen hardlopen .
Ik zit hier hardop te grinniken: ik denk niet dat ze het zo bedoelde hoor!
pi_55776171
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik vond het ook een niet erg aardige opmerking maarja
jij weet wel beter toch

en zolang je beweegt lijkt het me goed hoor
pi_55776203
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind de loopband ook verschrikkelijk saai en kwam die ene keer dat ik het probeerde ook maar aan net 10 km/u. Als ik jou was zou ik het echt buiten proberen, echt 1000x fijner!

@ Viking: beterschap!
maar ik durf niet naar buiten
misschien dat ik mezelf zo ver krijg in de lente
(sowieso loop ik op het moment niet, begin maandag weer)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:00:02 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55776364
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zit hier hardop te grinniken: ik denk niet dat ze het zo bedoelde hoor!
Nee, dat weet ik ook wel hoor .

Thx @ beterschap .

Ik ruik de geur van lekkere groenten in de wokpan .
Niet meer actief op Fok!
pi_55777762
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar ik durf niet naar buiten
misschien dat ik mezelf zo ver krijg in de lente
(sowieso loop ik op het moment niet, begin maandag weer)
Gewoon in het donker gaan: niemand ziet je!! Wel in de bebouwde kom blijven, dat spreekt vanzelf!
pi_55778876
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Gewoon in het donker gaan: niemand ziet je!! Wel in de bebouwde kom blijven, dat spreekt vanzelf!
In het donker lijkt het me eerlijk gezegd ook niet zo prettig....
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:45:59 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55780543
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

In het donker lijkt het me eerlijk gezegd ook niet zo prettig....
Niet in je eentje idd. Zou ik ook niet doen. Ik ga altijd samen met Mark, om 16:30. Dan is t nog vroeg + druk (maar wel donker).
Niet meer actief op Fok!
pi_55780596
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 20:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet in je eentje idd. Zou ik ook niet doen. Ik ga altijd samen met Mark, om 16:30. Dan is t nog vroeg + druk (maar wel donker).
Mag ik Mark 3x in de week van je lenen?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:20:33 #194
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55783173
* zwahiel moet van dat gefrituurde voer afblijven in de keuken!!!!!

toch vandaag op de schaal gestaan, midden op de dag op 74,4 en 10,5% vet
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:42:33 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55783862
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 20:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Mag ik Mark 3x in de week van je lenen?
Ik denk dat hij het een beetje ver vind om elke keer naar Brabant te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55783921
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het een beetje ver vind om elke keer naar Brabant te komen .
Mannen........
pi_55784274
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, hoor.
Ik denk dat Minilotje gewoon 'normaal' wil eten en vrij normaal is het wel. Maar 'normaal' is niet per definitie gezond. Ik denk dat Minilotje en Alcarine het op zich wel goed met elkaar zouden kunnen vinden. Alcarine at ook gewoon roomboter. Gewoon grootmoeders recept, zeg maar. Maar dat grootmoeder het deed, wil niet zeggen dat het gezond is. Mijn ouders komen van de boerderij, hebben ook van die typische Alcarine-achtige gewoonten aangeleerd en krijgen daar de laatste jaren echt problemen mee. Te hoog cholesterol, overgewicht...
Nou, ik vind het zelf ook niet nodig om me gezellig authentiek vol te stoppen met roomboter hoor. Ik eet sowieso echt niet zo vet. Ik ben dol op roomboter en volle melk en slagroom en allerlei ander lekkers, maar de hoeveelheden die ik daarvan binnenkrijg zetten echt geen zoden aan de dijk. Vérreweg het grootste gedeelte van mijn eten bestaat uit groenten en fruit, en daarnaast aardig wat (volkoren) brood, zilvervliesrijst, volkoren pasta, dat soort dingen..
Kaas en room vind ik hartstikke lekker, en gebruik ik gewoon met mate in mijn maaltijden. Verder een keer of vier per week een bord yoghurt of vla, hóógstens twee glazen volle melk per week (ik drink eigenlijk alleen water), piepkleine toetjes en vrijwel nooit varkensvlees. Mijn eetpatroon is allesbehalve regelmatig, maar mijn eetgewoontes zijn echt niet overdreven vet en zeker niet ongezond. Ik eet enórme hoeveelheden groenten en fruit, en omdat ik zo vreselijk veel van koken hou eet ik ook hartstikke gevarieerd.

Vandaag twee keer gegeten. Aangezien ik nergens anders trek in had heb ik gebrunched met véél fruit. Witte druiven, rode druiven, twee peren, mandarijntjes, een kiwi en een appel. En toen al mijn fruit op was nog wat rozijntjes.
Van drie uur 's middags tot zeven uur 's avonds zo'n beetje non-stop in de kou door de Efteling (waar ik een abonnement op heb) rondgelopen, en flink dóórgelopen ook.. Ik voel het nog in mijn benen!
Mijn late avondeten bestond uit pittige, gele Indiase curry met bloemkool, worteltjes en kip.
Erbij een groot naanbrood met verse knoflook en zelfgemaakte uienchutney. Als toetje drie vijgen.
Alleen water gedronken

Morgen zelf volkoren brood bakken in mijn oventje!
En ik heb slaap.

Oh en Miss_S, ik voelde me eigenlijk helemaal niet aangesproken. Ik weet namelijk dat ik gewoon goed eet. Ik had al het idee dat je het wat algemener bedoelde, maar dat het er wat ongelukkig uitkwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 04-01-2008 23:02:53 ]
pi_55784436
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:54 schreef minilotje het volgende:

[..]

Oh en Miss_S, ik voelde me eigenlijk helemaal niet aangesproken. Ik weet namelijk dat ik gewoon goed eet. Ik had al het idee dat je het wat algemener bedoelde, maar dat het er wat ongelukkig uitkwam.
ja daar schijn ik nogal goed in te zijn
pi_55785485
Ik ga zo een zeer onaangename update doen, 3,5 kilo omhoog, zonder ook maar iets fout te doen.

We moesten ons vandaag bij het trainen wegen (aan het eind van de 3,5 uur, ik ben kapot) en ik was 64 kg. Iedereen zei dat de weegschaal klopte met hun thuisgewicht. Ik ben naar huis gegaan, daar was ik nog gewoon 60,5 kg. Mijn weegschaal is dus eigenlijk iets te lief voor me geweest en hier baal ik nu echt van.

Ik zit te denken wat ik hier mee moet, heel gek, maar dat getalletje is zo vertrouwd geworden, en ik voel me nu opeens dik ofzo, omdat ik 64 bij mij altijd wat te vol vond. (en nu snap ik ook waarom ik er altijd dikker uitzie dan mijn gewicht deed vermoeden, het klopte gewoon niet). Maar zometeen de update dus, zowel start- als huidig gewicht gaat omhoog.

Zo vreemd, ik dacht dat ik wel zonder dat getalletje kon. Denk dat het de schrik is ofzo. Probleem nu is: ik zit nu opeens een gewichtsklasse hoger, en ga waarschijnlijk wedstrijden doen. Nu moet ik minstens 2 kg afvallen om weer (veilig) in mn oude klasse te komen. Dus dat moet maar, vanaf morgen gaan we daar mee beginnen. Mijn laatste zak chips (spontaan hele zak leeggegeten van schrik) voorlopig op, blijven sporten en dan lukt het wel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 00:35:38 #200
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55787123
Ik heb net ook chips gehad niet zo goed van mezelf... zal morgen wel veel zijn want ik heb ook wat 7 up gehad op m'n werk.... nou ja, die 7up free shit zal beter zijn dan bier en dat heb ik dit jaar alleen nog maar op Dinsdag gehad
Morgen sowieso eerst werken en dan hardlopen, misschien wel in het donker
Bernie en ik zijn tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')