quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:04 schreef minilotje het volgende:
[..]
Nou, op zoveel calorieën zit ik niet eens hoor. Ik eet genoeg en gevarieerd maar ook weer geen idioot grote porties, en bij een normaal, gezond metabolisme heb je bovendien echt wel meer dan tweeduizend calorieën nodig om op gewicht te blijven.
Als ik naar mijn zes-hoog-huisje de trap neem en dagelijks twee keer twintig minuten van- en naar mijn werk loop, én veel seks, én heel veel lachen, nou, réken dan maar dat ik afval met wat ik eet, al gaat het natuurlijk niet supersnel.
Mijn broek zit nu al losser.
sommige zeker welquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus jij ziet deze zaken niet als iets problematisch?
Je moet wel een beetje oppassen met hoe je de dingen stelt als je wilt, kijk, iedereen doet het zoals ie wil en ik zeg dat bepaalde dingen voor mij werken en voor jou zal het heel anders zijn, maar om dan dingen te stellen als absolute waarheid, gaat wat ver. De gemiddelde vrouw, met gemiddelde beweging verbruikt 2000 cal. per dag. Dus het is niet minstens en een zak aardappelen heeft er al helemaal niets mee te maken. Ik bv. heb net een half uur hardgelopen, terwijl ik vandaag ook al van en naar het werk heb gelopen en zo weer de fiets opspringquote:Op donderdag 3 januari 2008 18:01 schreef minilotje het volgende:
[..]
Had ik ook hoor, ik de jaren dat ik nog wél lijnde. Als vrouw verbruik je minstens 2000 calorieën op een dag, en als je ook maar ietsjepietsje actiever bent dan een zak aardappelen gaat dat al snel omhoog.
Dan kun je best keurig je volkoren crackers en je glaasje magere melk en je twee stuks fruit op een dag eten; voor de meeste mensen is 1200 kcal op een dag gewoon geen pretje, en er zullen er maar weinig zijn die bij zo'n dieet géén last krijgen van het lijstje dat je opsomt.
Zeker je stoelgang gaat er al snel aan, en niemand wordt vrolijk van drie harde keutels per week. Nare boel.
maar wie wil nou ook gemiddeld zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 18:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje oppassen met hoe je de dingen stelt als je wilt, kijk, iedereen doet het zoals ie wil en ik zeg dat bepaalde dingen voor mij werken en voor jou zal het heel anders zijn, maar om dan dingen te stellen als absolute waarheid, gaat wat ver. De gemiddelde vrouw, met gemiddelde beweging verbruikt 2000 cal. per dag. Dus het is niet minstens en een zak aardappelen heeft er al helemaal niets mee te maken. Ik bv. heb net een half uur hardgelopen, terwijl ik vandaag ook al van en naar het werk heb gelopen en zo weer de fiets opspringToch kan ik geen 2000 cal. per dag eten. Dus.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Miss S kan 1000 calorieen op een dag maar eten en ik dan 3000
Zijn we samen toch gemiddeld
Als ik elke dag het menu van Minilotje zou eten zou ik juist zeker afvallen. Ik vind het een heel normale eetdag. En aangezien ze er niet bij snoept vind ik hem juist aan de magere kant.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben een beetje jaloers dat jij met bovenstaande afvalt.Als ik het even globaal uitreken dan eet je zo'n 2200 cal. per dag, das 200 méér dan gemiddeld als je niet op dieet bent! Maar als je daar mee afvalt zou ik het zeker zo blijven doen, maar alleen als ik jouw dagmenu léés word ik al dikker
![]()
Wat betreft het vruchtensap: ik neem weleens een klein glaasje verse jus, of in de zomer een fruitsmoothie, maar ik ben me ervan bewust dat je ook nog gewoon fruit ernaast moet eten.
niet snoepen misschien maar wel genoeg toetjes en andere vette dingenquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als ik elke dag het menu van Minilotje zou eten zou ik juist zeker afvallen. Ik vind het een heel normale eetdag. En aangezien ze er niet bij snoept vind ik hem juist aan de magere kant.
hmmm zooooo herkenbaar!quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ongemakken die ik kreeg van streng dieeten:
- mijn humeur (en dat lag echt niet alleen aan het plezier dat je kan hebben van lekker eten)
- veel meer willen slapen
- slechtere stoelgang --> echt vervelend
- slechter libido
- bleker (en ik ben al zo wit)
- ik word echt vervelend als ik HONGER heb, dus als ik te weinig dingen mee neem naar college is dat echt geen pretjesoms kreeg ik duizelingen
- orthostatische hypotensie in de ochtend
Ik at genoeg groente, fruit, zuivel en 4 brood per dag.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik zo uniek ben in deze dingen, dus ik vraag me af of er geen sonja-afvalligen zijn met soortgelijke klachten.
Dus na 2 maanden (waarin ik wel 8 kg was afgevallen) ging het (mede door de kerstdagen) vorig jaar toch een tandje hoger en daar voel ik me veel beter bij
Okee, maar da's natuurlijk ook echt extreem. Opvallend is het dat er soms ook allerlei soortgelijke dingen optreden wanneer iemand een dieet van 1000 tot 1200 kcal aanhoudt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:02 schreef zwahiel het volgende:
[..]
hmmm zooooo herkenbaar!
Toen ik met mijn dieet (375kcal p/d) bezig was had ik 't zelfde, stoelgang helemaal naar de filestijnen en bleek, super bleek worden. 't Lijkt wel of al je bloed uit je gezicht getrokken wordt
![]()
Dat vele slapen is een veiligheidsmechanisme van je lichaam, dat in werking treed bij minder voeding. Je gaat dan energie besparen.
Nou ja, ik hield voor het gemak de standaard van het Voedingscentrum aan, die oppert gemiddeld 2100quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje oppassen met hoe je de dingen stelt als je wilt, kijk, iedereen doet het zoals ie wil en ik zeg dat bepaalde dingen voor mij werken en voor jou zal het heel anders zijn, maar om dan dingen te stellen als absolute waarheid, gaat wat ver. De gemiddelde vrouw, met gemiddelde beweging verbruikt 2000 cal. per dag. Dus het is niet minstens en een zak aardappelen heeft er al helemaal niets mee te maken. Ik bv. heb net een half uur hardgelopen, terwijl ik vandaag ook al van en naar het werk heb gelopen en zo weer de fiets opspringToch kan ik geen 2000 cal. per dag eten. Dus.
dan begrijp ik niet dat er niet meer afvallen of sneller......quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:54 schreef minilotje het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het helemaal niet zo raar is om te beweren dat je met het eten van 1800 tot 2000 kcal gemiddeld genomen prima af kunt vallen.
Nou, snél val je er sowieso niet vanaf, dat spreekt voor zich. En er zijn gewoon niet zoveel mensen die zoiets echt langdurig volhouden. Heel veel lijners zitten natuurlijk vooral in een stramien van streng dieten, het opgeven, streng dieten, toch maar toegeven, enzovoorts. In plaats van echt gestructureerd maandenlang nét iets minder eten dan je nodig hebt, hoeveel dat dan ook is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan begrijp ik niet dat er niet meer afvallen of sneller......
niet de mensen die ik ken eigenlijk, of die moeten echt veel snoepen enzoquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:10 schreef minilotje het volgende:
[..]
Nou, snél val je er sowieso niet vanaf, dat spreekt voor zich. En er zijn gewoon niet zoveel mensen die zoiets echt langdurig volhouden. Heel veel lijners zitten natuurlijk vooral in een stramien van streng dieten, het opgeven, streng dieten, toch maar toegeven, enzovoorts. In plaats van echt gestructureerd maandenlang nét iets minder eten dan je nodig hebt, hoeveel dat dan ook is.
En mensen die echt helemaal niet op hun lijn letten eten vaak wel heel wat meer dan 1800-2000 kcal op een dag natuurlijk.
dankjewelquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:19 schreef Bagel het volgende:
Zo, weer ff globaal bijgelezen! (leuke jongen, Miss_s)
Tsja, het is misschien maar net wat je onder normale maaltijden verstaat. Als je niet aan de lijn doen en driemaal daags gewoon goede maaltijden eet kom je met gemak op minstens 2000 kcal, en dat is dan niet overdreven vet, suikerrijk of ongezond. Simpelweg volwaardig, lekker eten in normale porties zorgt daar al voor. Je hoeft echt niet te snoepen om aan je gemiddelde dagelijkse caloriebehoefte te komen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niet de mensen die ik ken eigenlijk, of die moeten echt veel snoepen enzo
maar ik krijg ongeveer tussen de 1000 en 13000 kcal binnen per dag maar ik lijn niet streng
ik eet 3 normale maaltijden en tussendoortjes
ik zie me zelf ook echt niet meer gaan eten (behalve vrijdags en zaterdags)
maar versta jij onder normale maaltijden altijd kruidenboter en toetjes? want dan kom je inderdaad wel snel aan de 2000kcal inderdaadquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:22 schreef minilotje het volgende:
[..]
Tsja, het is misschien maar net wat je onder normale maaltijden verstaat. Als je niet aan de lijn doen en driemaal daags gewoon goede maaltijden eet kom je met gemak op minstens 2000 kcal, en dat is dan niet overdreven vet, suikerrijk of ongezond. Simpelweg volwaardig, lekker eten in normale porties zorgt daar al voor. Je hoeft echt niet te snoepen om aan je gemiddelde dagelijkse caloriebehoefte te komen.![]()
Dat jij aan 1000 tot 1300 kcal per dag structureel genoeg hebt kan best zo zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat het normaal is als je naar een ruim gemiddelde kijkt.
Geeft verder niet, maar onthou wel dat verreweg de meeste mensen gewoon het dubbele kunnen eten zonder aan te komen of ongezonde dingen te vreten, en dat dát allesbehalve raar is.
Oh sorry hoor, maar wat klinkt dat vies en mierzoet!quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:49 schreef minilotje het volgende:
[..]
Vanmorgen ontbeten met een bord blanke vla, met daarin een beetje stroop, aardbeien en een grote schep AllBran-Plus.
Haha, nou, elke dag een klein toetje en af en toe een beetje kruidenboter op je boterham, dat is voor heel veel mensen wel gewoon normaal hoor!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar versta jij onder normale maaltijden altijd kruidenboter en toetjes? want dan kom je inderdaad wel snel aan de 2000kcal inderdaad
Ha, ja, dat vond mijn lief ook al.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, maar wat klinkt dat vies en mierzoet!
de enige die ik ken die dat doen zijn eigenlijk mannelijke pubers die nog in de groei zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:32 schreef minilotje het volgende:
[..]
Haha, nou, elke dag een klein toetje en af en toe een beetje kruidenboter op je boterham, dat is voor heel veel mensen wel gewoon normaal hoor!Gelukkig wél, zeg!
Maar in dat soort dingen zit het 'm helemaal niet. Stapels versgebakken bruine boterhammen met 48+kaas erop. Volle, romige melk. Bananen. Stevige, volkoren pasta. Een biefstukje. Zilvervliesrijst. Allemaal dingen vól voedingswaarde die bij een niet-dieter zorgen voor minstens 2000 kcal per dag, zonder moeite. En als je dan af en toe een pepersausje over dat biefstukje gooit en op zondag pannenkoeken bakt al helemaal.
Jij kent toch ook wel mensen die 's morgens en 's middags een heleboel boterhammen wegwerken en 's avonds twee keer opscheppen? Dat zijn geen rare mensen. Ze zijn alleen niet op dieet.
Het is ook dágelijks een klein toetje.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als ik jouw lijstjes lees is het niet afentoe een klein toetje, ontbijten met bord vla en in de avond chocolade mousse
nee hoor geen conflicten meer voor mijquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik voorzie nog wel een conflict tussen Minilotje en Miss_S eigenlijk.
Ik ga eens even eten, douchen, aankleden en dan verder werken.
Is dat je goede voornemen voor 2008?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee hoor geen conflicten meer voor mij
ja want ik bedoelde het altijd goed maar niemand wou dat zienquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat je goede voornemen voor 2008?
We zullen zien.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ze lekker slecht willen eten laat ze dan maar mooi dik worden(en nee dit gaat over niemand persoonlijk maar gewoon algemeen)
Nee, dat zal wel nietquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja want ik bedoelde het altijd goed maar niemand wou dat zien
dus dan maar niet meer
als ze lekker slecht willen eten laat ze dan maar mooi dik worden(en nee dit gaat over niemand persoonlijk maar gewoon algemeen)
nee want het ging eigenlijk niet over haarquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat zal wel niet.
Maar Minilotje heeft dus al aangegeven dat ze voorgaande jaren ook op deze manier is afgevallen. Ben je misschien niet een ietsiepietsie jaloers dat het haar op deze manier wel lukt en jou niet?
Ik wel namelijk, dat wil ik best toegeven.
Nee ik ook niet, maar ik at troep en Miniloje kan volgens mij heel behoorlijke maaltijden op tafel zetten als ik haar posts in CUL zo bekijkquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee want het ging eigenlijk niet over haar
ik zou echt niet meer zoveel en zo kunnen/willen eten
ik ben erg blij met hoe ik nu leef, en al jaren dat doe daarom maak ik me ook geen zorgen
als je dan kijkt hoe ik in december anders heb gegeten, daar voel ik me echt niet beter bij
ik heb niet echt troep opquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, maar ik at troep en Miniloje kan volgens mij heel behoorlijke maaltijden op tafel zetten als ik haar posts in CUL zo bekijk. Ik ben niet zo creatief in de keuken
.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:25 schreef minilotje het volgende:
Lieverds, als ik bergen geld had, dan kocht ik een groot huis en dan kookte ik maandenlang drie keer per dag schandalig lekker voor jullie*, en gingen we elke dag stevig wandelen en hoepelen en in bomen klimmen, en dan eindigden we vast allemaal als tevreden, roze, blakende, slanke deernes.
En nu is het hoog tijd voor werk!
Succes allemaal!
*Bakken vla met stroop en AllBran hou ik natuurlijk voor mezelf
Ow ik wel hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben je misschien niet een ietsiepietsie jaloers dat het haar op deze manier wel lukt en jou niet?
Ik wel namelijk, dat wil ik best toegeven.
je vergeet dat sommige gewoon met een snellere stofwisseling dan andere worden geborenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel fijn voor minilotje dat zij dit wél kan eten en nog niet haar stofwisseling grondig verneukt heeft. En dat moet ze dus ook vooral niet gaan doen
Ik ben jaloers, niet afgunstigquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Ow ik wel hoorAls ik dat zou eten zou ik knalhard aankomen, dus een beetje jaloers ben ik natuurlijk wel.
Toch vind ik het wel fijn voor minilotje dat zij dit wél kan eten en nog niet haar stofwisseling grondig verneukt heeft. En dat moet ze dus ook vooral niet gaan doen
ja ik kon moeilijk door blijven eten zoals het me geleerd isquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:21 schreef conleche het volgende:
Ik denk idd dat de stofwisseling zowel een kwestie is van aangeboren, maar dat je het ook nog kan verpesten, door te vaak en te streng te lijnen. Er zijn heel veel kinderen die bergen rotzooi eten en toch graatmager zijn en bv Miss_S werd als kind wel zwaar toen ze ongezond te eten kreeg. En als je ouder wordt gaat je stofwisseling sowieso op een lager pitje.
Ik tel ook geen Kcal maar na een paar jaar bezig te zijn geweest met je eten kan je het wel aardig inschattenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:48 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige in dit topic die geen calorien telt? De enige keer dat ik calorien heb geteld was in de periode dat ik een paar bakken B&J ijs per week wegtikte. Echt op dieet ben (en wil) ik ook niet. Mijn voornaamste doel is gezonder te eten, maar het moet wel lekker blijven.
Van vet krijg je sneller een verzadigingsgevoel en het is een transportmiddel voor vitamines, dus zo slecht is vet niet. Je moet er alleen voor zorgen dat je de goede soorten binnenkrijgt en niet in overdaad.
Gezien het bovenstaande moet er nog een ding in mijn leven veranderen en dat is meer beweging. Op die manier moet ik mijn oude kledingmaat weer terug krijgen, een kleine 38. Omgerekend is dat 3 kilo, dus dat moet er in de lente wel af kunnen zijn.
dus jij weet niet het verschil of jij een dag maar 1000kcal op hebt of boven de 2000kcal zit?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Nou ja, ik schat ze niet eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |