quote:Dakar Rally in gevaar
Uitgegeven: 4 januari 2008 10:46
LISSABON - De Dakar Rally wordt mogelijk afgelast vanwege veiligheidsproblemen in Mauretanië. Dat heeft een van de deelnemers vrijdag aan het Engelse persbureau Reuters verteld. De Dakar Rally start zaterdag in Lissabon.
Novum Nieuws
De Franse autoriteiten hebben de organisatie gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan verblijft van 11 tot 19 januari in Mauretanië.
Bevestiging
"Ons is verteld dat de organisatie vanmiddag met een officiële mededeling komt'', zei de deelnemer die anoniem wil blijven.
Ook de Portugese televisiezender SIC berichtte dat de race wellicht afgelast zou worden.
De organisatoren, de Franse Amaury Sport Organisation, waren niet bereikbaar voor commentaar.
quote:Officiele statment
A.S.O. cancels the 2008 edition of the Dakar rally
After different exchanges with the French government - in particular the Ministry for Foreign Affairs - , and based on their firm recommendations, the organisers of the Dakar have taken the decision to cancel the 2008 edition of the rally, scheduled from the 5th to the 20th of January between Lisbon and Senegal’s capital.
Based on the current international political tension and the murder of four French tourists last 28th of December linked to a branch of Al-Qaeda in Islamic Maghreb, but also and mainly the direct threats launched directly against the race by terrorist organisations, no other decision but the cancellation of the sporting event could be taken by A.S.O.
A.S.O.'s first responsibility is to guarantee the safety of all: that of the populations in the countries visited, of the amateur and professional competitors, of the technical assistance personnel, of the journalists, partners and rally collaborators. A.S.O. therefore reaffirms that the choice of security is not, has never been and will never be a subject of compromise at the heart of the Dakar rally.
A.S.O. condemns the terrorist menace that annihilates a year of hard work, engagement and passion for all the participants and the different actors of the world's biggest off-road rally. Aware of the huge frustration, especially in Portugal, Morocco, Mauritania and Senegal, and beyond the general disappointment and the huge economical consequences in terms of direct and indirect repercussions for the countries visited, A.S.O. will continue to defend the major values of great sporting events and will carry on its engagement for a durable development through the Actions Dakar, started 5 years ago in sub-Saharan Africa with SOS Sahel International.
http://www.dakar.com/indexus.html
quote:Bericht vanuit MAN kamp
De teammanager Fred van Putten van MAN, het team waar Hans Stacey voor rijdt, laat weten dat het team begrip heeft voor het besluit van de organisatie. "Als de veiligheid voor de deelnemers niet te garanderen is, heb ik alle begrip voor dit besluit," aldus Van Putten. "Je moet het rationeel bekijken: als de Franse contraspionage aanwijzingen heeft voor bedreigingen en aanslagen, dan kun je de rally niet laten doorgaan."
De afgelasting van Dakar is voor deelnemer Jaap van der Kooy een persoonlijk drama. De Nederlander zou voor de vijftiende keer deelnemen aan de rally. "Ik heb een half jaar lang dag en nacht getraind en alles opzij gezet. Geld noch moeite is gespaard. In de vorige veertien jaar heb ik me nooit onveilig gevoeld in de rally. Nou ja, ons team is één keer overvallen. Maar in Nederland gebeurt ook wel eens wat, toch?"
Ja, hey, ik moet mn reputatie als onruststoker toch waar maken he?quote:Op woensdag 2 januari 2008 00:13 schreef Barcaconia het volgende:
Onterechte diskwalifikaties zijn er nog nooit uitgedeeld.
beetje mix van beide met een vleugje Franse slag.quote:Op woensdag 2 januari 2008 00:54 schreef sander89 het volgende:
Zijn die regels niet duidelijk, of zijn er weer een paar elk jaar dom?
tvp
Van mij mag jequote:Op woensdag 2 januari 2008 00:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, hey, ik moet mn reputatie als onruststoker toch waar maken he?
En Henk gaat dit jaar natuurlijk gewoon weer winnen, zoals het hoort, Loprais 2e, en een of andere assistentie Kamaz word derde.
geen problemen mee nier.quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:47 schreef Bertjeee het volgende:
pics doen het niet?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:35 schreef Dangel het volgende:
schlesser-fan meldt
AR hoopt er over een paar jaar ook bij te zijnquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:10 schreef dekkered het volgende:
ik ben er ook weer bij (in dit topic)
Theo in de 601 rijdt de assistentie 6X6 bij van Deijnequote:Op woensdag 2 januari 2008 23:24 schreef Bruce117 het volgende:
Heb er weer zin in.
[ afbeelding ]
Deze blijven mooi
Ja vraag ik me ook af. Zit hier in India en Dakar kan ik alleen volgen via rtlgemist.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:14 schreef eNaSnI het volgende:
Op RTLGp.nl kun je uitzendingen terugzien. Het zal wel aan mij liggen, maar waar zijn de RTL GP: Dakar 2008 - Afl.1 t/m 4 gebleven?
Die zijn toch al geweest? Ik vernam geen probleem.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:20 schreef Alleskids het volgende:
MAN schijnt tochwel serieuse probleen te hebben met de assen. En er is nog steeds niks over bekend, dus nog even duimen dat ook MAN er dor komt.
zal der eens aan beginnenquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:05 schreef Autoreply het volgende:
Wie klust er een OP met de nederlandse deelnemers in elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |