Het is nieuwjaarsdag en je hebt to-taal geen zin om te koken. Er zit sinds kort een KFC in Groningen (Sontweg) en ik hou wel van kip. Dus de auto in, op naar de KFC en in de rij. Op zich al best een lange rij voor de KFC-drive, maar dat is vast een goed teken. Wel jammer van al die sjonnie-auto's, maar goed.
![]()
Sta ik maar liefst 30 (!!!) minuten in de drive voordat ik bij het bestelpraatpaaltje ben. Ik was al vrij zat van de hele situatie, maar ik had wel honger, dus toch maar wat besteld. Je kunt toch niet uit de rij

Besteld, gewacht, de struikjes bekeken, nog wat vuurwerk gezien, radio geluisterd, motor uit. Motor aan, op naar het eerste (en tevens laatste) raampje. Inmiddels in totaal 50 (!!!) minuten vanaf het moment dat ik de auto in de drive heb gemanoeuvreerd.
Eenmaal bij het raampje gezien waarom het allemaal zo langzaam ging en besloten dat ze de kip maar mogen fryen waar de zon niet schijnt. Totaal verbouwereerde jongen -die waarschijnlijk de hele avond al gezeik van klanten naar zijn hoofd krijgt- mompelt iets over 'ik begrijp het', 'sorry' en 'morgen is het beter'. Daarna maar snel naar huis gegaan en een pizza bestelt. Ik ga toch godverdomme geen 50 minuten wachten bij een fastfoodketen en er nog 28 euro voor betalen

Daar kan ik in Groningen ook gewoon voor eten in een leuk eetcafé en ik hoef er geen 50 minuten op te wachten ook.
Korte samenvatting van de klacht: KFC is te duur en het duurt te lang voordat je door de drive bent.
"We know what to do with chicken, but we have no clue about speedy service"
Pizza