Ik ben niet woonachtig in Eindhoven maar je mag me altijd een PM sturen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:42 schreef Nirak het volgende:
Nou, alles ingevuld. Alleen nog even de woz-waarde van onze 2e woning afwachten.. die papieren heeft de vorige eigenaar niet overgedragen helaas.
Weet iemand hier of het mogelijk is om door een persoon die ervaring heeft in belastingpapieren invullen mijn aangifte te laten checken? Want zoals het er nu voor staat krijg ik belachelijk veel geld terug.. (we hebben ook wel 7 maanden 2 woningen gehad afgelopen jaar) En ik wil zeker weten dat ik mezelf niet in de vingers snij, want de bel. dienst betaald waarschijnljk zo uit, maar als ze na gaan rekenen heb ik geen zin om nog eens extra terug te betalen..
Ik ben woonachtig in eindhoven, kent iemand daar een betrouwbaar adviseur? Evt. via pm
Hm... daar ben ik niet zo blij meequote:Op donderdag 31 januari 2008 21:56 schreef ManAtWork het volgende:
Als het geld op een gewone betaal- of spaarrekening staat, valt dit in box 3. En als dit boven de heffingsvrije voet komt, ook belast.
Mocht je een deel in bijv. groene beleggingen of anders vrijgestelde onderdelen hebben, zijn deze (zoals de naam al doet vermoeden) (gedeeltelijk) vrijgesteld.
Het geld blijft dus niet buiten de heffing van box 3. Het blijven tenslotte bezittingen. Gelukkig (lees: helaas voor de belastingheffing).
PM verstuurd, thnx!quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ben niet woonachtig in Eindhoven maar je mag me altijd een PM sturen.
Wil er best even voor je naar kijken.
Let bij het invullen van de tweede woning wel even op de juiste waardering.
De belastingdienst gaat hier met name in 2007 extra op controleren.
Tenzij je een nieuwe, eigen woning (box 1) bedoelt,... dan heb ik niks gezegd.
En retour.quote:
Het programma voor de aangifte IB voor ondernemers is inmiddels beschikbaar bij de fiscus (als ik de mail van de belastingdienst mag geloven). Ter info & have fun met de invuloefening.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ondernemer krijg je vanzelf bericht in je mailbox (als je die hebt ingevuld tenminste) dat er een aangfite klaarstaat om in te vullen.
Op dat moment staat de software ook gereed om te downloaden.
Postvak in de gaten houden, dus.
O ja, stop voorlopig maar met zoeken.
Je mag het geloven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 07:26 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Het programma voor de aangifte IB voor ondernemers is inmiddels beschikbaar bij de fiscus (als ik de mail van de belastingdienst mag geloven). Ter info & have fun met de invuloefening.
Wel flauw, een maand te laat het programma beschikbaar stellen en toch de deadline van 1-4-2008 aanhouden
Ik moet elk jaar aan de BD bijbetalen. Waarschijnlijk zal dat voor 2008 zelfs meer zijn dan 500 euro, hangt nog even af van hoeveel hypotheekrenteaftrek er af kan. Echter de voorlopige aanslag is nu binnen en daarin willen ze voor februari 2008 het geld hebben. In termijnen is inderdaad ook mogelijk, maar dat zie ik ook niet zitten, want de eerste termijn moet ook al in februari betaald worden (en daarna maart, april, etc).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:13 schreef ManAtWork het volgende:
Moet je die ¤ 500 over 2008 nu waarschijnlijk wel of niet betalen?
Als je het wel moet betalen is het vreemd dat dit niet in termijnen kan. Normaal kan het lopend jaar in maandelijkse termijnen betaald worden.
Als het niet terecht is, kun je bezwaar maken en de aanslag op nihil laten zetten. Mocht achteraf blijken dat je het wel moet betalen, begint de rente te rekenen vanaf 1 juli 2008.
Ja, mijn idee was om maar na het weekend te beginnen om iig nog 1 lekker weekend te hebbenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je mag het geloven.
Ik heb 'm al gedownload. (Had echter beter niet kunnen beginnen met invullen.)
Dan moet je gemotiveerd bezwaar maken en de aanslag laten verminderen naar nihil. In het bezwaar ook direct vragen om uitstel van betaling tot het moment dat op het bezwaar is beslist.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik moet elk jaar aan de BD bijbetalen. Waarschijnlijk zal dat voor 2008 zelfs meer zijn dan 500 euro, hangt nog even af van hoeveel hypotheekrenteaftrek er af kan. Echter de voorlopige aanslag is nu binnen en daarin willen ze voor februari 2008 het geld hebben. In termijnen is inderdaad ook mogelijk, maar dat zie ik ook niet zitten, want de eerste termijn moet ook al in februari betaald worden (en daarna maart, april, etc).
Veel liever betaal ik pas in juli 2009, net zoals ik dat vroeger deed. Achteraf betalen dus, ik heb namelijk helemaal geen zin om mijn geld maar renteloos vroegtijdig aan hun over te maken.
volgens mij moet je in jouw geval een papieren biljet aanvragen.. weet de letter niet meer.. maar als je gedeeltelijk buitenlands belasting hebt betaald en in nederland ook belastingplichtig bent voor een periode geloof ik dat het zoiets was...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:07 schreef keesjeislief het volgende:
Goed topic! Ik heb afgelopen jaar twee maanden in NL gewerkt, loon ca. 7300. Daarnaast heb ik 9 maanden in DL gewoond en gewerkt (en dus belasting betaald e.d.). Verder geen belastbaar bezit of andere relevante zaken. Het aangifteprogje zegt na het ingeven van mijn inkomstengegevens uit de NL-periode dat ik recht zou hebben op een teruggave van ca. 2000![]()
, maar er staat ook op de site van de belastingdienst dat je die niet mag gebruiken als je niet heel 2007 in NL hebt gewoond.
Zou het kunnen kloppen dat ik recht heb op zo'n teruggave? Zo ja, hoe doe ik dan het beste aangifte?
Vielen dank im Voraus..
Zie hier en maak uw keuze voor de van toepassing zijnde situatie.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:07 schreef keesjeislief het volgende:
Goed topic! Ik heb afgelopen jaar twee maanden in NL gewerkt, loon ca. 7300. Daarnaast heb ik 9 maanden in DL gewoond en gewerkt (en dus belasting betaald e.d.). Verder geen belastbaar bezit of andere relevante zaken. Het aangifteprogje zegt na het ingeven van mijn inkomstengegevens uit de NL-periode dat ik recht zou hebben op een teruggave van ca. 2000![]()
, maar er staat ook op de site van de belastingdienst dat je die niet mag gebruiken als je niet heel 2007 in NL hebt gewoond.
Zou het kunnen kloppen dat ik recht heb op zo'n teruggave? Zo ja, hoe doe ik dan het beste aangifte?
Vielen dank im Voraus..
Veel plezier met je sigaar uit eigen doos dan maar!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:47 schreef Wexy het volgende:
sjips he.. zit vandaag netjes mn IB in te vullen... nog steeds geen uitnodiging trouwens...
Wacht nog op 1 jaaropgave..... maar die is niet hoog.. krijg ik tot nu toe al 1200 euro terug...
Ik vind mijn oude werkgever echt lieffffff![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Veel plezier met je sigaar uit eigen doos dan maar!
Dank jequote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Veel plezier met je sigaar uit eigen doos dan maar!
ik neem aan dat je het hebt over het eigendom van een woning?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef isweerterug het volgende:
Ik ben braaf alle gegevens aan het invoeren maar loop tegen eea aan:
Per 29-10 is het samenlevingscontract met mijn toenmailge vriendin verbroken. Klopt het als ik invul dat ik tot 28-10 50% eigenaar was en in de periode 29-10 t/m 31-12 100%
Dat kan kloppen:quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wilde net de aangifte gaan versturen maar ik krijg geen verbinding, hebben meer mensen hier last van? Ik krijg de volgende foutmelding:
[ afbeelding ]
ik heb al geprobeerd de std browser te wijzigen en de firewall van windows uit te zetten maar dit hielp niet.
Het is toch niet te geloven,...quote:
quote:
Bedoel je de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet die ze moest betalen aan de Belastingdienst? Zo ja, dan is dat aftrekbaar. Zo nee, wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:46 schreef exode het volgende:
even een vraagje voor mijn schoonzus:
zij was naast haar werk ook nog freelance bezig met kinderkleren verkopen. Hiervoor moest ze elke maand iets van 80 euro aan compensatie zorgverzekering iets betalen (brieven zelf nog niet gezien, alleen onduidelijk verhaal via telefoon gehoord). Kan ze die betalingen opvoeren als inkomst afhankelijke zorgverzekering? (weet zeker dat ik alle termen verkeerd opschrijf...hang al half in de polonaise zeg maar)
Zoveel gedoe is dat niet hoorquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja maar...jij hebt me vorig jaar ook al zo lief geholpen![]()
Weinig bijzonders hier; eigen woning, geen bijzondere ziektekosten, wel levensloop-pensioen en zeer zeker geen groot eigen vermogen![]()
Maar dat gedoe met die werkgeversafhankelijke afdracht ziektekosten snap ik nog niet zo goed
Ohhh, daar komen we dan wel uit.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja maar...jij hebt me vorig jaar ook al zo lief geholpen![]()
Weinig bijzonders hier; eigen woning, geen bijzondere ziektekosten, wel levensloop-pensioen en zeer zeker geen groot eigen vermogen![]()
Maar dat gedoe met die werkgeversafhankelijke afdracht ziektekosten snap ik nog niet zo goed
Ja, kun je in hetzelfde venster invullen. Nee, daar is geen ander gedeelte voor.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:52 schreef tinny het volgende:
dan nog een vraagje over de eigenwoning/aankoop van een woning...
Ik heb in sep - 2007 nog een 2de woning aangekocht (hier ben ik in jan - 2008 ingetrokken en in april - 2008 ga ik de oude eigenwoning verkopen.
Ik vul dus in het eigenwoning venster alle getallen in die betrekking hebben op mijn OUDE eigenwoning aangezien dit mijn hoofdverblijf was voor heel 2007. Dus WOZ waarde en betaalde hypotheekrente vul ik daar allemaal in...
Mijn vraag is nu moet ik de betaalde hypotheek rente en kosten voor de 2de woning nu ook IN DIT VENSTER invoeren bij "betaalde rente en kosten eigenwoningschuld"? of is daar een ander gedeelte voor?
- Als de taxatiekosten zijn gemaakt ten behoeve van de eigenwoningschuld, mag je ze aftrekken. Als je de taxatie hebt laten maken om te kijken of de verkoopprijs van de woning wel reëel is, dan niet.quote:oh ja en nog een vraagje of de af te trekken kosten voor een nieuwe eigen woning ..
Ik mag:
- de taxatiekosten aftrekken voor de nieuwe woning,
- en de Kosten voor de hypotheek akte bij de notaris.
- en de afsluitprovisie (toch?)
Maar mag ik ook de kosten voor de BankGarantiestelling aftrekken?
Hierover heeft DonJames een heel epistel geschreven. (Even een paar bladzijden van dit topic terugbladeren.) Lees dit even door. Daar staat ook wat te doen bij een studie in een deel van het jaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:54 schreef tinny het volgende:
oh ja en dan (toch ) nog een vraagje over studiekosten aftrek..Ik neem aan dat als je het college-geld wil aftrekken voor iemand die van jan-2007 t/m aug-2007 een HBO opleiding heeft genoten je maar 8/12 van dat collegebedrag mag aftrekken in 2007 (en niet het hele bedrag omdat ook een gedeelte in 2006 viel, en we het daar al hebben afgetrokken)
Ja die bedoel ik. Dank je wel!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bedoel je de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet die ze moest betalen aan de Belastingdienst? Zo ja, dan is dat aftrekbaar. Zo nee, wat is het dan wel?
enne, alaaf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |