abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:58:09 #251
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56444387
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:42 schreef Nirak het volgende:
Nou, alles ingevuld. Alleen nog even de woz-waarde van onze 2e woning afwachten.. die papieren heeft de vorige eigenaar niet overgedragen helaas.

Weet iemand hier of het mogelijk is om door een persoon die ervaring heeft in belastingpapieren invullen mijn aangifte te laten checken? Want zoals het er nu voor staat krijg ik belachelijk veel geld terug.. (we hebben ook wel 7 maanden 2 woningen gehad afgelopen jaar) En ik wil zeker weten dat ik mezelf niet in de vingers snij, want de bel. dienst betaald waarschijnljk zo uit, maar als ze na gaan rekenen heb ik geen zin om nog eens extra terug te betalen..
Ik ben woonachtig in eindhoven, kent iemand daar een betrouwbaar adviseur? Evt. via pm
Ik ben niet woonachtig in Eindhoven maar je mag me altijd een PM sturen.
Wil er best even voor je naar kijken.

Let bij het invullen van de tweede woning wel even op de juiste waardering.
De belastingdienst gaat hier met name in 2007 extra op controleren.
Tenzij je een nieuwe, eigen woning (box 1) bedoelt,... dan heb ik niks gezegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door ManAtWork op 31-01-2008 22:04:02 ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 januari 2008 @ 22:29:35 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56445255
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:56 schreef ManAtWork het volgende:
Als het geld op een gewone betaal- of spaarrekening staat, valt dit in box 3. En als dit boven de heffingsvrije voet komt, ook belast.
Mocht je een deel in bijv. groene beleggingen of anders vrijgestelde onderdelen hebben, zijn deze (zoals de naam al doet vermoeden) (gedeeltelijk) vrijgesteld.
Het geld blijft dus niet buiten de heffing van box 3. Het blijven tenslotte bezittingen. Gelukkig (lees: helaas voor de belastingheffing).
Hm... daar ben ik niet zo blij mee

Maar bedankt voor je antwoord Dat natuurlijk wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56445497
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik ben niet woonachtig in Eindhoven maar je mag me altijd een PM sturen.
Wil er best even voor je naar kijken.

Let bij het invullen van de tweede woning wel even op de juiste waardering.
De belastingdienst gaat hier met name in 2007 extra op controleren.
Tenzij je een nieuwe, eigen woning (box 1) bedoelt,... dan heb ik niks gezegd.
PM verstuurd, thnx!
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:39:53 #254
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56447303
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:38 schreef Nirak het volgende:

[..]

PM verstuurd, thnx!
En retour.
pi_56450568
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als ondernemer krijg je vanzelf bericht in je mailbox (als je die hebt ingevuld tenminste) dat er een aangfite klaarstaat om in te vullen.
Op dat moment staat de software ook gereed om te downloaden.
Postvak in de gaten houden, dus.

O ja, stop voorlopig maar met zoeken.
Het programma voor de aangifte IB voor ondernemers is inmiddels beschikbaar bij de fiscus (als ik de mail van de belastingdienst mag geloven). Ter info & have fun met de invuloefening.

Wel flauw, een maand te laat het programma beschikbaar stellen en toch de deadline van 1-4-2008 aanhouden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_56452133
Even een vraagje wat verstandig is met het betalen van een belastingaanslagen.

Ik krijg net een blauwe brief, waarin ze graag willen dat ik 500 euro overmaak voor 2008, voor 29 feb te betalen. Ik zou natuurlijk echter veel liever pas in juli 2009 het geld over het belastingjaar 2008 willen betalen.
Zeker omdat ik ook al in juni 2007 moest betalen voor belastingjaar 2006, en in december 2007 moest betalen voor belastingjaar 2007.
Oftewel in 6 maanden tijd mag ik even belasting betalen voor 3 jaar.

Nou begrijp ik dat over teveel betaalde belasting vanaf 1juli 2008 rente wordt gegeven. Echter als deze 500 euro gewoon terecht is, neem ik aan dat ik daar geen rente over krijg, en dat zij zich helemaal suf lachen omdat ik in feb 2008 al betaal, wat eigenlijk ook in juli 2009 kan.

Wat is wijsheid hierin?
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:13:07 #257
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56452529
Moet je die ¤ 500 over 2008 nu waarschijnlijk wel of niet betalen?
Als je het wel moet betalen is het vreemd dat dit niet in termijnen kan. Normaal kan het lopend jaar in maandelijkse termijnen betaald worden.
Als het niet terecht is, kun je bezwaar maken en de aanslag op nihil laten zetten. Mocht achteraf blijken dat je het wel moet betalen, begint de rente te rekenen vanaf 1 juli 2008.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:15:15 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56452566
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 07:26 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het programma voor de aangifte IB voor ondernemers is inmiddels beschikbaar bij de fiscus (als ik de mail van de belastingdienst mag geloven). Ter info & have fun met de invuloefening.

Wel flauw, een maand te laat het programma beschikbaar stellen en toch de deadline van 1-4-2008 aanhouden
Je mag het geloven.
Ik heb 'm al gedownload. (Had echter beter niet kunnen beginnen met invullen. )
pi_56453080
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:13 schreef ManAtWork het volgende:
Moet je die ¤ 500 over 2008 nu waarschijnlijk wel of niet betalen?
Als je het wel moet betalen is het vreemd dat dit niet in termijnen kan. Normaal kan het lopend jaar in maandelijkse termijnen betaald worden.
Als het niet terecht is, kun je bezwaar maken en de aanslag op nihil laten zetten. Mocht achteraf blijken dat je het wel moet betalen, begint de rente te rekenen vanaf 1 juli 2008.
Ik moet elk jaar aan de BD bijbetalen. Waarschijnlijk zal dat voor 2008 zelfs meer zijn dan 500 euro, hangt nog even af van hoeveel hypotheekrenteaftrek er af kan. Echter de voorlopige aanslag is nu binnen en daarin willen ze voor februari 2008 het geld hebben. In termijnen is inderdaad ook mogelijk, maar dat zie ik ook niet zitten, want de eerste termijn moet ook al in februari betaald worden (en daarna maart, april, etc).

Veel liever betaal ik pas in juli 2009, net zoals ik dat vroeger deed. Achteraf betalen dus, ik heb namelijk helemaal geen zin om mijn geld maar renteloos vroegtijdig aan hun over te maken.
pi_56453083
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je mag het geloven.
Ik heb 'm al gedownload. (Had echter beter niet kunnen beginnen met invullen. )
Ja, mijn idee was om maar na het weekend te beginnen om iig nog 1 lekker weekend te hebben
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:08:16 #261
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56453830
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:39 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik moet elk jaar aan de BD bijbetalen. Waarschijnlijk zal dat voor 2008 zelfs meer zijn dan 500 euro, hangt nog even af van hoeveel hypotheekrenteaftrek er af kan. Echter de voorlopige aanslag is nu binnen en daarin willen ze voor februari 2008 het geld hebben. In termijnen is inderdaad ook mogelijk, maar dat zie ik ook niet zitten, want de eerste termijn moet ook al in februari betaald worden (en daarna maart, april, etc).

Veel liever betaal ik pas in juli 2009, net zoals ik dat vroeger deed. Achteraf betalen dus, ik heb namelijk helemaal geen zin om mijn geld maar renteloos vroegtijdig aan hun over te maken.
Dan moet je gemotiveerd bezwaar maken en de aanslag laten verminderen naar nihil. In het bezwaar ook direct vragen om uitstel van betaling tot het moment dat op het bezwaar is beslist.

Vervolgens doe je in 2009 aangifte en krijg je de rente gepresenteerd over de periode 1 juli 2008 tot datum van de aanslag.

Snap niet waarom het in termijnen betalen een probleem is. (¤ 500/11 = ¤ 45,... per maand en je voorkomt dat je rente moet betalen in 2009.) Maar goed, het is ieders eigen keuze.
pi_56454147
Nou ja, ik ben er ook nog niet over uit wat het handigste is om te doen. Vandaar mijn eerste post om te kijken wat wijsheid is om te doen. Met name om te kijken wanneer het het meeste voordelig is om te betalen. Ik kan mij voorstellen dat er betere opties zijn dan vooruitbetalen aan de BD? Vooral ook omdat ze in 6 maanden mij de belasting voor 3 jaren willen laten betalen.

Als ik nu in februari al betaal, dan krijg ik tot 1 juli 2008 geen rente over het geld.
Daarnaast krijg ik na 1 juli 2008 geen rente over het geld wat ik uiteindelijk wel moest betalen?
pi_56456007
Ik ben braaf alle gegevens aan het invoeren maar loop tegen eea aan:

Per 29-10 is het samenlevingscontract met mijn toenmailge vriendin verbroken. Klopt het als ik invul dat ik tot 28-10 50% eigenaar was en in de periode 29-10 t/m 31-12 100%
pi_56456044
Oh, en zijn er toevallig ook mensen in de buurt die eens zouden willen nakijken of ik alles goed invul? Ik ben er namelijk niet zo in thuis en heb een ingewikkeld jaar gehad
Noord-Holland (Omg. Enkhuizen)
  vrijdag 1 februari 2008 @ 15:07:45 #265
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56459429
Goed topic! Ik heb afgelopen jaar twee maanden in NL gewerkt, loon ca. 7300. Daarnaast heb ik 9 maanden in DL gewoond en gewerkt (en dus belasting betaald e.d.). Verder geen belastbaar bezit of andere relevante zaken. Het aangifteprogje zegt na het ingeven van mijn inkomstengegevens uit de NL-periode dat ik recht zou hebben op een teruggave van ca. 2000 , maar er staat ook op de site van de belastingdienst dat je die niet mag gebruiken als je niet heel 2007 in NL hebt gewoond.

Zou het kunnen kloppen dat ik recht heb op zo'n teruggave? Zo ja, hoe doe ik dan het beste aangifte?

Vielen dank im Voraus. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 februari 2008 @ 15:18:11 #266
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56459672
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:07 schreef keesjeislief het volgende:
Goed topic! Ik heb afgelopen jaar twee maanden in NL gewerkt, loon ca. 7300. Daarnaast heb ik 9 maanden in DL gewoond en gewerkt (en dus belasting betaald e.d.). Verder geen belastbaar bezit of andere relevante zaken. Het aangifteprogje zegt na het ingeven van mijn inkomstengegevens uit de NL-periode dat ik recht zou hebben op een teruggave van ca. 2000 , maar er staat ook op de site van de belastingdienst dat je die niet mag gebruiken als je niet heel 2007 in NL hebt gewoond.

Zou het kunnen kloppen dat ik recht heb op zo'n teruggave? Zo ja, hoe doe ik dan het beste aangifte?

Vielen dank im Voraus. .
volgens mij moet je in jouw geval een papieren biljet aanvragen.. weet de letter niet meer.. maar als je gedeeltelijk buitenlands belasting hebt betaald en in nederland ook belastingplichtig bent voor een periode geloof ik dat het zoiets was...

0800-0543
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:19:29 #267
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56461092
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:07 schreef keesjeislief het volgende:

Vielen dank im Voraus. .
Zie hier en maak uw keuze voor de van toepassing zijnde situatie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 februari 2008 @ 16:47:33 #268
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56461704
sjips he.. zit vandaag netjes mn IB in te vullen... nog steeds geen uitnodiging trouwens...
Wacht nog op 1 jaaropgave..... maar die is niet hoog.. krijg ik tot nu toe al 1200 euro terug...

Ik vind mijn oude werkgever echt lieffffff
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_56462614
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:47 schreef Wexy het volgende:
sjips he.. zit vandaag netjes mn IB in te vullen... nog steeds geen uitnodiging trouwens...
Wacht nog op 1 jaaropgave..... maar die is niet hoog.. krijg ik tot nu toe al 1200 euro terug...

Ik vind mijn oude werkgever echt lieffffff
Veel plezier met je sigaar uit eigen doos dan maar!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:41:20 #270
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56462779
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 februari 2008 @ 19:24:48 #271
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56464840
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dank je
pi_56467760
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef isweerterug het volgende:
Ik ben braaf alle gegevens aan het invoeren maar loop tegen eea aan:

Per 29-10 is het samenlevingscontract met mijn toenmailge vriendin verbroken. Klopt het als ik invul dat ik tot 28-10 50% eigenaar was en in de periode 29-10 t/m 31-12 100%
ik neem aan dat je het hebt over het eigendom van een woning?
Enkel het verbreken van een samenlevingsovereenkomst zorgt er niet plots voor dat je van 50% eigenaar opeens 100% eigenaar wordt. Volgens mij moet je daarvoor eerst langs dde notaris en zo.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:20:58 #273
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_56476146
Ik wilde net de aangifte gaan versturen maar ik krijg geen verbinding, hebben meer mensen hier last van? Ik krijg de volgende foutmelding:

ik heb al geprobeerd de std browser te wijzigen en de firewall van windows uit te zetten maar dit hielp niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_56476341
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Ik wilde net de aangifte gaan versturen maar ik krijg geen verbinding, hebben meer mensen hier last van? Ik krijg de volgende foutmelding:

[ afbeelding ]

ik heb al geprobeerd de std browser te wijzigen en de firewall van windows uit te zetten maar dit hielp niet.
Dat kan kloppen:

klik
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:48:51 #275
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_56476565
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat kan kloppen:

klik
Het is toch niet te geloven,...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')