abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55698960
en hier weer verder stelletje oliebollen

mijn laatste post:
quote:
Wij gaan misschien wel even naar Artis vandaag. We hoeven nergens op te draven vandaag dus dat is wel fijn.

Ondanks dat wij gisteren zo'n beetje het idee hadden in een oorlogsgebied te wonen wat vuurwerk betreft werden bleven de snoepjes gewoon doorslapen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:34:14 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55698976
Zo, net maar even ons plein van vuurwerk ontdaan. Wat een enorme rotzooi is dat, zeg. En ik hou er niet eens van. Maar die rommel kon echt niet.

Jammer dat de RVS dit jaar niet die leuke dierentuinactie had. Ik had best wel zin om even naar een dierentuin te gaan. Nou ja, wij gaan in ieder geval ook wel even langs mijn ouders en schoonmoeder om gelukkig nieuwjaar te wensen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 10:34:16 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55698977
Oeh artis... ik wil ook weer ff uitwaaien in een dierentuin
volgende week maar eens ff naar kijken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 10:34:55 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55698984
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 10:34 schreef livelink het volgende:
Zo, net maar even ons plein van vuurwerk ontdaan. Wat een enorme rotzooi is dat, zeg. En ik hou er niet eens van. Maar die rommel kon echt niet.

Jammer dat de RVS dit jaar niet die leuke dierentuinactie had. Ik had best wel zin om even naar een dierentuin te gaan. Nou ja, wij gaan in ieder geval ook wel even langs mijn ouders en schoonmoeder om gelukkig nieuwjaar te wensen.
die rommel ligt hier overal in de flat
toen ik vannacht thuis kwam was t protaal behoorlijk bewolkt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_55699066
Goeiemorgen en gelukkig nieuwjaar!

Hier is het nog steeds mistig, maar niet meer zo erg als gister. We konden de overkant van de straat niet eens meer zien. Wat was ik blij dat ik lekker thuis zat en niet meer over straat hoefde zeg, het was onverantwoord geweest.
Er is ook niet zoveel afgestoken volgens mij, er was dan ook geen moer te zien, alleen die potten op de grond kon je zien. Vuurpijlen afsteken had totaal geen zin.
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 11:22:17 #6
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55699233
Ik ga straks mijn rommel bij elkaar vegen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55699383
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 10:52 schreef Nijna het volgende:
Goeiemorgen en gelukkig nieuwjaar!

Hier is het nog steeds mistig, maar niet meer zo erg als gister. We konden de overkant van de straat niet eens meer zien. Wat was ik blij dat ik lekker thuis zat en niet meer over straat hoefde zeg, het was onverantwoord geweest.
Er is ook niet zoveel afgestoken volgens mij, er was dan ook geen moer te zien, alleen die potten op de grond kon je zien. Vuurpijlen afsteken had totaal geen zin.
Hier ook, je kon geen hand voor ogen zien, om 0:30 was alles al stil, geen siervuurwerk niets.
Echt jammer hoor!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55699452
Hier hebben we heerlijk kunnen genieten van het vuurwerk, de mist hing net hoog genoeg om hte vuurwerk mooi te kunnen zien
  dinsdag 1 januari 2008 @ 11:56:59 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_55699567
wij hebben een fijne avond gehad met vrienden. De kinderen zijn heel vroeg naar bed gegaan (om half 6 lag iedereen plat) Ian en Liam hebben we om half 12 wakker gemaakt en die hebben buiten gekeken naar het vuurwerk wat papa afstak. Ik ben bij Ezra gaan kijken en die sliep nog lekker, maar ws door mij werd ie wakker. Ik ben samen met hem voor het raam naar het vuurwerk gaan kijken, hij vond het prachtig!! Om half 2 gingen ze weer naar bed. Het is allemaal goed gegaan en was erg leuk!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:13:01 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_55699708
* _Bar_ net wakker in het dorp waar ik gister was is toch behoorlijk wat afgegaan wat vuurwerk betrefd

Voor de rest ach ik heb me in de kroeg met oude klasgenootjes prima vermaakt, gelijk afgesproken dat we snel weer eens gaan stappen met zijn allen

Vandaag ga ik nergens heen, heb gister gebruik gemaakt van de situatie, aangezien de fam daar allemaal in dat dorp woont, dus voordat ik de kroeg ik gedoken ben, ben ik eerst de hele fam afgegaan

Vandaag maar eens lekker thuis rommelen schoonmaken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 12:41:07 #11
5428 crew  miss_sly
pi_55700002
De beste wensen voor iedereen! Dat 2008 een goed, gelukkig en gezond jaar wordt!

Wij hebben eerst met wat vrienden thuis wat gekletst en tv gekeken. Om 12 uur begon de Chinees bij ons onder met zijn vuurwerk en dat hebben we een uurtje gekeken. Dat is nog eens vuurwerk Daarna even aar een feestje geweest, nog wat andere mensen gezien en gezellig gedanst. Om half 5 thuis en om half 6 eindelijk vermoeid ons bed ingerold
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:48:43 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55700091
Wij hadden vanaf de 4e verdieping een prachtig uitzicht over al het vuurwerk van de buurt
Verder zijn er een heeeeeeleboel sterretjes doorheen gegaan. Noah kon er maar geen genoeg van krijgen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:51:58 #13
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55700136
Alle goeds voor het nieuwe jaar!

Hier een heerlijk avondje gehad bij mijn ouders. Geen mist, en Luuke heeft genoten van het vuurwerk! Leentje sliep lekker door dus ging perfect. Straks de auto in, op naar opa en oma en dan naar huissss! Normaal kijk ik daar niet zo naar uit. Maar nu; heerlijk, alles weer normaal.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 12:54:46 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55700170
gelukkig nieuwjaar allemaal.
en miss_sly, ik hoop voor jou, dat dit jaar jullie wens vervuld wordt
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:06:32 #15
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55700308
Ik wens bij deze iedereen al het goede voor 2008!

Ik heb een half uur gereden om 2-3km afstand af te leggen naar mijn werk gisterenavond, En vuurwerk? We konden niets zien. Echt nog geen 3 meter. Heel bizar...
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 13:08:30 #16
5428 crew  miss_sly
pi_55700330
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:54 schreef lady-wrb het volgende:
gelukkig nieuwjaar allemaal.
en miss_sly, ik hoop voor jou, dat dit jaar jullie wens vervuld wordt
Wat lief! Dank je wel
pi_55700606
Gelukkig nieuwjaar ammaal!
Mijn jaar is begonnen met mijn pc die niet meer aan wil En straks komen mijn ouders lang om eea uit te praten. Ik kon me wel eenfeestelijker begin indenken
Saartje
pi_55700642
verstop je achter de bank, Maneki!!!!!!!!

gelukkig Nieuw Jaar iedereen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55700751
deur op slot..gordijnen dicht en kop onder de dekens
Helaas..
Saartje
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 1 januari 2008 @ 13:38:37 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55700793
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Sterkte Maneki! Dat is niet echt leuk idd

Hier een hele rustige O&N gehad. Lekker met op de bank, geen opsmuk, gewoon relaxen. Baalde alleen wel van het vuurwerk, er was hier echt NIKS te zien door de mist
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:41:03 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55700838
Gelukkig nieuwjaar voor alle verse en minder verse papa's, mama's, rammelaars, twijfelaars en ordinaire OUDlurkers en kleine, middelgrote, slungelig lange, en net uit het ei gekropen kindjes!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:17:25 #22
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55701438
Gelukkig nieuwjaar allemaal
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:42:02 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_55701859
maneki, dat klinkt eigenlijk allebei niet echt fijn.

lieve OUDjes en iedereen die eraan hangt, allemaal een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2008
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:42:15 #24
108648 cattie
lieve moeder
pi_55701864
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
pi_55702060
Ik heb een nieuwe pc dus dat stuk gaat weer goed
Nu straks de grote confrontatie nog..voel me weer helemaal of ik 15 ben
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:58:57 #26
190853 RockabeIIa
pi_55702117
Maneki, als je dat eens zegt als eerste dan kunnen ze zich misschien gelijk al verplaatsen in jouw situatie.

Succes meid! Je staat iig niet alleen
pi_55702145
Weet je..de pest is dat ik net zo goed tegen de muur kan lullen..die snapt me nog beter.
Nou ja, tis een te lang en lastig verhaal om hier neer te plempen, maar ik zou er een goedlopende topicreeks in R&P van kunnen maken iig
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:07:26 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_55702261
rotsituaties sterkte ermee!

ik ben alle kersttroep aan het opruimen
en meteen de kamer aan het verbouwen, ik heb zin in wat nieuws. maar ik denk niet dat mijn man het ermee eens is
die is met de kinderen naar zijn ouders. ik had er ff geen puf voor.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:09:10 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_55702287
Joehoeeee, allemaal een liefdevol 2008!

Hier gister ook geen jota te zien, en dat terwijl er altijd genoeg te zien is vanaf 15 hoog!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_55702297
Bedankt
En succes met de opruim/verbouwing
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:10:06 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55702310
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Weet je..de pest is dat ik net zo goed tegen de muur kan lullen..die snapt me nog beter.
Nou ja, tis een te lang en lastig verhaal om hier neer te plempen, maar ik zou er een goedlopende topicreeks in R&P van kunnen maken iig
Hang in there beeb
pi_55702395
quote:
jij ook al

gewoon doen wat voor jou goed is, dan maar "niet zo aardig" ...

gisteren viel mijn halve kerstboomverlichting dus uit, hè, zo irritant... ik zag het ineens stukken donkerder worden in de kamer, loop ik naar het balkon om te kijken of er ergens massaal de buitenlichten uitgevallen zijn is het mijn eigen kerstboom waarvan de onderkant ineens onverlicht is dus

een hele tijd zitten kutten met reserve lampjes, nou, dat maakte dus geen drol uit, want ms waren er wel meer lampjes stuk, ms wel allemaal, ms sloeg ik net steeds die ene over, ja, daaaaaaaaaaaaag, toen maar een slinger licht elders vandaan gehaald en over de takken "gegooid" , zo klaar, verder buizen

het is wat, hè , verbazing, stress beslissingen wikken en wegen paniek, kortdaadheid en toen was er licht!
pi_55702400
kop in het zand..ook hier
thx beeb
Saartje
pi_55702420
whehe Milagro..soms kun je zo enorm over iets heenkijken, dat je jezelf wel voor je kop kan slaan
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:22:58 #35
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55702537
Maneki succes, en onthoud dat het maar om 1 ding gaat, dat jíj en je gezin gelukkig zijn.

Iedereen gelukkig nieuwjaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 15:36:40 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55702810
mijn eerste jankbui van 2008 hebben we ook al achter de rug
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:42:47 #37
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55702918
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:36 schreef Ynske het volgende:
mijn eerste jankbui van 2008 hebben we ook al achter de rug
Hehe, die had ik om tien over twaalf al
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 15:43:54 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55702945
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:42 schreef m@x het volgende:

[..]

Hehe, die had ik om tien over twaalf al
om precies te zijn 00.03 u
lekker hoor janken bij collega's omdat je je zo ontzettend alleen voelt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_55703006

Ja, het moet even, ik moest hier zo om lachen, de nieuwjaarsduik, met soepblikken én bibberende neger
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:50:42 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55703042
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

om precies te zijn 00.03 u
lekker hoor janken bij collega's omdat je je zo ontzettend alleen voelt
*Knuf geeft

Je hebt ons toch
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:55:05 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_55703103
Lekker uithuilen, een goed begin van het nieuwe jaar en het lucht nog op ook! voor jullie M@x en Ynske wat voor werk doe jij eigenlijk, ik zie zulke rare werktijden voorbijkomen steeds
Maneki heel veel sterkte, hopelijk komt er iets goeds uit het gesprek *wishfull thinking*

Gisteravond was het hier rustig, mijn ouders oma en een oom uit Duitsland zaten hier gezellig en Tobias heb ik om 23.45 wakker gemaakt. Hij vond het gisteravond laat ineens allemaal wel erg spannend worden dus wakkermaken was een goede zet. Na de eerste knallen wilde hij wel even weten of hij straks weer mocht gaan 'lapen' en met die zekerheid heeft hij trillend als een rietje op schoot zitten kijken, na een tijdje vond hij het toch gezellig worden en ging hij zonder moeite weer lekker naar bed. Om 8.50 werd hij pas wakker
Ik ben het nieuwe jaar maar ziek begonnen, leek me leuk voor de verandering gezellig zo'n kaakholteontsteking.
En het leuke nieuws van dit jaar is dat we gister (vorig jaar dus )nog even een lastminute hebben geboekt, de 7e gaan we een midweekje naar Limburg
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 16:02:13 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_55703244
quote:
schoonouders straks...

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_55703264
een heel gelukkig nieuwjaar lieve mensen!

haha milagro, die is inderdaad erg leuk! dat schortje staat 'm ook zo goed.

we hebben 't gisteren heel gezellig gehad met z'n viertjes, samen gegourmet en dat ging wonderwel goed. even voor twaalven de kinderen wakker gemaakt, samen afgeteld bij de klok en geproost met mooie hoge glazen champagne/appelsap. toen vanuit piet z'n kamer vuurwerk gekeken, dat echt weer prachtig en heel erg veel was. anna vond 't wel wat eng ('t was voor haar de eerste keer dat ze dat zag) en die wilde liever weer slapen, dus die ging haar bed weer in en sliep zo weer verder . op straat nog met de buren geproost en piet heeft nog een heleboel sterretjes gebrand, was ook voor 't eerst dat ie dat durfde. daarna kwamen nog vrienden langs, die geweldig leuk nieuws hadden: ze krijgen in jullie hun tweede kindje als alles goed gaat. hun oudste is ongeveer even oud als piet. ik vind 't zó leuk dat hij een broertje of zusje gaat krijgen!

ik zit nu alweer aan de champagne, die was zo lekker en nog niet op. dus: proost allemaal, maak er wat van dit jaar he!
pi_55703274
Lieve allemaal,

Voor iedereen een geweldig, mooi, gezond en gelukkig 2008!

X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 16:04:51 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55703292
@ vivi

@saffier, ik werk bij de eindregies van de publieke netten van de televisie
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:09:47 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55703373
Ik wens jullie ook al het moois in 2008!

Wij hebben ook een leuke avond gehad, bij en met vrienden gegeten. Om 12 uur ging iedereen naar buiten, ik bleef lekker binnen en heb Jetske even wakker gemaakt om samen te kijken. Ze vond het vooral heel wonderlijk. De ramen moesten wel dichtblijven want die knallen vond ze maar niets (en ik na een tijdje de rook ook niet echt). Het was heel knus. Daarna wilde ze niet meer slapen tot we thuis waren, ze bleef wel heel lief (dansen, lachen, lekker hangen). Om 2.30 uur gingen we slapen en om 9.00 uur werd ze pas weer wakker!!!! Nu ligt ze weer heerlijk wat uurtjes weg te knorren. Hmm, een rustige nieuwjaarsdag dus, wel prettig!
Lekker douchen!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:18:08 #47
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55703520
Nou hier ook het eerste huilbuitje gehad.
Noah wilde kijken op de gang bij de buurkindjes die samen aan het spelen waren. Het jongste kindje komt naar hem toe (ongeveer een jaar ouder dan Noah) en 'duwt' hem zachtjes naar binnen en doet de deur dicht....

En dan dat beteuterde koppie van Noah

"Ik mag niet, mama"

Het oudere zusje van dat jongetje sprak hem nog "vermanend" toe dat Noah ook heus wel mocht, maar Noah wilde (natuurlijk) al niet meer.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:18:14 #48
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55703522
Iedereen de beste wensen, dat het een mooi en goed jaar mag worden!
(ikzelf hoop weer ergens halverwege dit jaar zwanger te worden!)

Wij hebben oud en nieuw op de flat bij mijn ouders doorgebracht, 6 hoog in Delft. Alleen was er echt helemaal niks te zien, alleen wat er onder de flat werd afgestoken zag je. Wat er aan de overkant gebeurde hoorde je wel, maar zag je niet. Ook hier was het vrij vroeg rustig.
Lotte is er doorheen geslapen, hebben we ook nog maar niet wakker gemaakt (er was toch niks te zien)

Ben blij dat ik niet zo van vuurwerk hou, er is een hoop geld uitgegeven aan waar je niks aan zag. (vage zin)
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:30:00 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55704853
Maneki succes niet leuk zoiets

Ynkse ook voor jou een dikke en als je hier in de buurt bent en je verveelt je of iets of wilt gewoon wta leuks doen, je bent hier altijd welkom meis!

Wij hebben opzich een heel fijn oudjaars avond gehad, lekker met zijn alle guido gekeken hij was briljant , daarna wat vuurwerk gekeken. Komen er ineens 2 brandweerwagens, 3 poltiewagens en een ambulance door de straat hier een goede 100 meter vandaan was er een partytent in de vlam gevlogen, die weern omgevallen was, en 2 tuinhuisjes in de rook.
Vanochtend werd er op de ruit getikt, de buurvrouw ( niet die rolluikjattende) , hadden ze bij 3 auto;'s hiervoor bij elks een band lek gestoken , inclusief die van rick en anitra .
Die is gelukkig weer gemaakt maar toch . zitten we vanimiddag op de bank, waren net binnen anitra ff sigaret gerookt buiten. knalt er ineens een vuurpijl tegen het raam. rotjoch van hier naast bezig. Dus ik zeg ik waarschuw een keer k zou er maar snel mee kappen. doet die net of ik achterlijk ben en zegt die tegen broertje gaat dat wijf de politie bellen, maar dan zeg ik wel dat je toch wel mag afsteken

Leuk zo;n rustig durpke
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:31:38 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55704879
Tex wta sneu, tis typisch kindegedrag wel denk ik, maar leuk is anders
pi_55705724
Nou tis achter de rug..we hebben het overal over gehad wat lekker neutraal was, en verder met geen woord gerept waar het nou écht allemaal om ging. Geweldig

Achgos Noah, dat is helemaal niet leuk ook al was het waarschijnlijk gewoon kinderlijke onschuld!
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:19:02 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55705832
Voor diegenen die vanochtend te laat op zijn gestaan (of die om een andere reden het vorige topic niet uitgelezen hebben) herhaal ik even mijn nieuwjaarswens:
Een heel fijn, gelukkig, gezond, relaxed 2008 gewenst.

En Loiske, je hoeft geen sorry te zeggen, mallerd!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:19:41 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55705837
En natuurlijk iedereen succes met (schoon)familie perikelen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_55706111
Mikael heeft vanacht ook genoten van het vuurwerk. Hij werd om 10 over 12 wakker! Oh boem mooi. Dus hebben we samen naar de mist gekeken En om 3 uur viel ie weer in slaap terwijl is nog zo druk was met al het vuurwerk. Hij was heel onrustig en heeft ook heel slecht geslapen. Dus nu gaat ie er zo lekker in en gaat mama bank hangen met een vriendin
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55707258
Zal ik dan als nieuwjaaarswens maar iedereen een fijne (schoon)familie wensen?

Anna heeft lekker door het vuurwerk heen geslapen en om 3 uur werd ze overstuur wakker. Kan ook natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 19:46:06 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55707736
Als alle dagen in 2008 zo worden als vandaag schrijven Jeroen en ik ons in voor "logeerweekenden voor ouders van autistische kinderen" ipv andersom Kolere wat had dat meisje het moeilijk vandaag, alweer een soort zondag, en ook al ligt ze bijna elke nacht zelf urenlang wakker, dat uurtje vuurwerk kijken heeft haar humeur niet bevorderd.

Schreeuwen, gillen, huilen, met de deur smijten, het was echt bal in huize Lois.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 19:48:02 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55707789
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:46 schreef Lois het volgende:
Als alle dagen in 2008 zo worden als vandaag schrijven Jeroen en ik ons in voor "logeerweekenden voor ouders van autistische kinderen" ipv andersom Kolere wat had dat meisje het moeilijk vandaag, alweer een soort zondag, en ook al ligt ze bijna elke nacht zelf urenlang wakker, dat uurtje vuurwerk kijken heeft haar humeur niet bevorderd.

Schreeuwen, gillen, huilen, met de deur smijten, het was echt bal in huize Lois.
oe dat is niet zo fijn, gelukkig is t maar 1 dag per jaar oud op nieuw

hoe ervaart Eva het vuurwerk zelf? is ze daar bang voor of genoot ze ervan?
Today is life -

Dale Carnegie
  Jubileum moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 19:52:02 #58
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55707883
Ze was niet bang nee, we hadden haar heel goed voorbereid. Ze vond het wel spannend maar heeft ook echt genoten bij het kijken naar alle mooie kleurtjes. Ze stond zelfs voor het raam te eisen "buurman! Ik wil blauwe vuurwerk! "
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:06:32 #59
190853 RockabeIIa
pi_55708195
Wat heftig Lois...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:52:45 #60
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55709307
Wat moeilijk Lois. Gelukkig zijn die rare dagen nu even achter de rug.
Ik heb morgen een dagje 'vrij'. Lena en Luuk gaan naar het KDV, en ik ga volgende week pas (of; weer) werken. Eigenlijk wil ik een grote schoonmaak, maar bah.

Rockabella, wat doe jij voor werk dat je zo laat op pad moest nog?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55709578
Vervelend dat soort dingen Lois. Nou moet ik zeggen dat ik ook wel weer blij ben dat al die feestdagen zo'n beetje voorbij zijn. De wimpels waaien hier nog dagelijks op en neer en er loopt ook nog een paardje over het dek Die kleine koppies moeten al die indrukken maar zien te verwerken.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:06:29 #62
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_55709650
O Lois, ik had vandaag ook een slechte dag...
Deuren rammelen, tranen, extra medicatie. En dan ook nog het laatste Harry Potter boek uitgelezen, (aan alles komt een eind...)
Dan weer de overgang naar de groep (zondag as. is mijn vakantie, afgelopen)...
Ik lag gister om half 6 nog wakker

Allemachtig! Wat een dagen..
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_55709652
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Kim was 's avonds onrustig en sliep af en toe. Om 22.30 viel ze diep in slaap. Ze heeft keurig doorgeslapen en werd pas om 8.30 weer wakker.
Door de mega mist kon je amper wat zien. Ff de buren een hand gegeven en toen weer naar binnen gegaan. Er was een gigantisch lawaai. Veel tig klappers. Maar Kim werd er gelukkig niet wakker van. Nu weer thuis en ze zijn hier nog aan het knallen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:44:35 #64
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55710545
Lois, heftig allemaal. Het gewone ritme kan nu gelukkig weer beginnen.
Oxy, ik las toevallig dat mevrouw Rowling misschien toch nog een deel 8 gaat schrijven (al zou dat dan niet de eerstkomende tien jaar zijn). Dus het einde is misschien niet zo definitief als je nu denkt.
Lishe, dat opruimen kan vast nog wel even wachten, als ik jou was zou ik iets echt leuks gaan doen, om jezelf even lekker op te laden.
pi_55710613
Er was een documentaire over JK Rowling op nederland 2 vanavond. Leuk mens vond ik het wel.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:52:54 #66
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55710741
Jeetje Lois
Ik ben het zelf idd ook wel zat, al die 'rare' dagen.. Kan me wel voorstellen dat voor mensen als Eva en Oxy het nog -tig keer zo moeilijk is om dat allemaal recht te breien in het koppie.

Deze week nog wel 'niet helemaal normale dagen'; Swets heeft vrij en is druk bezig op zolder een nieuwe kamer voor Saskia te maken.. toch weer anders dan het gewone ritme. We hebben Tijn z'n verjaardag als afsluiting van de kerstvakantie, morgenochtend op jacht naar een verjaardagskado. Schoonmoeder komt oppassen zodat Swets door kan gaan en ik geen rondstuiterende peuter om me heen heb in de speelgoedwinkel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:53:51 #67
3011 E.T.
pi_55710772
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:47 schreef snoopy het volgende:
Er was een documentaire over JK Rowling op nederland 2 vanavond. Leuk mens vond ik het wel.
In Edinburg kun je trouwens goed zien wat er allemaal aan inspiratie is gebruikt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 22:00:26 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55710939
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 21:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

In Edinburg kun je trouwens goed zien wat er allemaal aan inspiratie is gebruikt
daar ben ik 3 jaar geleden ook geweest
volgend jaar misschien weer
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:09:23 #69
3011 E.T.
pi_55711153
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

daar ben ik 3 jaar geleden ook geweest
volgend jaar misschien weer
Ben je ook in 'Real Mary King's Close' geweest? De smalle steegjes onder het nieuwe gemeentehuis?
Vond ik echt geweldig
Maar sowieso.. geweldige stad met smalle steegjes en verborgen pleintjes enzo Erg fotogeniek ook
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:13:33 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_55711249
ach lois, wat een zware dag! het is ook allemaal wat al die feestdagen. dat merk je pas als je kinderen hebt sowieso. heel eerlijk, ik ben ook blij dat het weer achter de rug is. vandaag meteen alles weer opgeruimd ook. behoefte aan normaal
stormy waters...
sailin'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 januari 2008 @ 22:13:59 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55711262
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:09 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ben je ook in 'Real Mary King's Close' geweest? De smalle steegjes onder het nieuwe gemeentehuis?
Vond ik echt geweldig
Maar sowieso.. geweldige stad met smalle steegjes en verborgen pleintjes enzo Erg fotogeniek ook

heel tof

en ook zo'n griezeltocht snachts gedaan, en over t kerkhof waar Bobby ligt
heb nog heel wat foto's gemaakt met mijn paps analoge cam iets van 6 rolletjes vol geschoten in een fotoalbum liggen
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:20:47 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55711435
Ik ben ook blij dat de feestdagen voorbij zijn. Al heb ik het heerlijk gehad, hoor. Ben blij dat het klaar is.

Maar nog geen kerstboom opgeruimd. Daar had ik echt de puf niet voor... Misschien komend weekend, want komende dagen vroeg werken dus dan heb ik er ook geen puf meer voor denk ik
©Dumbo
pi_55711666
de kerstboom is hier vandaag wel ook opgeruimd. hoe leuk ik 't ook vind als ie er staat, opruimen is ook weer echt heerlijk! weg met die rotnaalden ook vooral.

lois, oeioei, hopelijk morgen een betere dag voor jullie. en nu snel weer in 't 'gewone' ritme zien te komen inderdaad. ik vind de vakantie veel te snel om. we hebben ook niet alleen maar vrolijke kerstdagen gehad door een aantal gebeurtenissen in nabije familie, dus ik zou nog wel een vakantietje erachteraan kunnen gebruiken. maar ik mag niet zeuren, heb eigenlijk al heel lang vrij. alleen had ik zo veel meer dingen gepland om te doen in die vrije tijd dan ik uiteindelijk gedaan heb... belachelijk hoe snel tijd soms door je vingers kan glippen. minder tijd verdoen met niksen, maar ook realistischer plannen zijn dus een paar van m'n goede voornemens.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:58:21 #74
56471 pinquit
oh my lama!
pi_55712230
ik heb de kerstboom vrijdag al opgeruimd
was het ineens zo zat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55712240
Kerstboom en kerstpullen opruimen staat hier voor zaterdag op de planning De rare weken zijn nog niet helemaal over, deze week staan er nog 2 verjaardagen op de planning en de kinderen willen van vrijdag op zaterdag gaan logeren. Oudste bij opa&oma en de jongste bij z`n verkering
Lief en ik willen de kans grijpen om nog eens uit eten te gaan, nu het nog kan

Volgend jaar houden we oudste wakker met oud&nieuw, tot het ergste vuurwerk afgelopen is want hij heeft zich gisteravond zó druk liggen maken dat hij geen oog dicht heeft gedaan en uiteindelijk hysterisch was. Niet fijn voor hem..
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:01:20 #76
3011 E.T.
pi_55712277
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:58 schreef Maneki.Neko het volgende: jongste bij z`n verkering
toch wel op aparte kamers he?
pi_55712331
Waarschijnlijk slapen ze samen in een tentje
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:06:02 #78
3011 E.T.
pi_55712368
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Waarschijnlijk slapen ze samen in een tentje
Z'n kennis over bloemetjes en bijtjes heb je wel bijgespijkerd toch?
Een tentje met deze kou..
Geboortegolf Haaksbergen.. the sequel
pi_55712398
Zijn versie van de bloemetjes en de bijtjes lijkt meer op 'iets van de klok en de klepel'
Zo vroeg ik hem vandeweek of hij even bij me op de bank kwam liggen om lekker ff te vrijen..toen hij bloedserieus zei dat dat niet kon omdat zijn piemel daar te klein voor is
Saartje
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:21:02 #80
3011 E.T.
pi_55712679

Die angst voor kleine piemels zit er al vroeg in
pi_55712788
Ik wist niet dat dat zo aangeboren is, maar inderdaad
Saartje
pi_55713324
Maneki

Sven is gisteravond opgebleven, hij had verkondigd dat hij niet ging slapen en heeft dat ook niet gedaan (we waren bij vrienden, en die zonen van hen hebben hem wel bezig gehouden). Normaal ligt hij stipt 7 uur in bed, nu was het 2 uur voordeel was wel dat hij tot half 10 sliep vanmorgen

Vandaag de kerstspullen opgeruimd, en Sven is nu steeds O Denneboom aan het zingen, want de kerst is voorbij, dus is het winter, en O Denneboom is een winterlied volgens hem

Ach Lois, wat is het toch heftig voor Eva he

Oja, en iedereen natuurlijk nog een gelukkig nieuwjaar
(vanmorgen gingen we op nieuwjaarsvisite en net voor we er waren zat Sven in de auto "kersthaar, nee dat is het niet, euhh kerst ... euh haar ... euh, mama wat moet ik nu zeggen straks???
Bedoel je gelukkig nieuwjaar Sven??
Oja, dát wat het die jongens hadden hem gisteren geleerd "gelukkig nieuwhaar" te zeggen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_55713963
Ik wil iedereen een heel goed jaar wensen waarin (een aantal van) jullie dromen uitkomen! Er moet tenslotte wat te wensen overblijven...

En bixis, ik ben het helemaal met je eens, die vakantie duurt veel te kort! Gelukkig is er binnenkort weer de voorjaarsvakantie.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:09:05 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55717407
Dames, mag ik jullie mening?

Dean is gisteravond weer teruggekomen van 2 daagjes logeren bij oma (voor het eerst).
Nu vraag ik me af of ik nu zo'n ontzettende zeikerd ben, maar er zijn een aantal dingen die me gewoon niet lekker zitten.

Ten eerste; mijn moeder is stapel op haar kleinzoon en is ook ontzettend voorzichtg met hem (ik word soms zelf gek van alles wat ze me verbied met hem te doen als ze hier is, ze is voortdurend bang dat ie stikt als ik hem een broodkorstje geef oid, en staat de hele tijd achter hem om hem op te vangen, terwijl ik vaak denk : " " )

Anyway, ik had dus een hele lijst uitgetypt met zijn voedingschema etc.....Dean krijgt hier rond 12.00 altijd een fruithap van 3 vruchten, met een liga, dus dat kan ie echt nét op, en 's avonds 1 Danoontje gemixt met wat volle yoghurt.

Verder krijgt ie tussendoor water met een héél klein beetje diksap voor de smaak...zo'n fles diksap siroop doe ik wel twee weken mee ofzo. Nou ja, iig, alles verteld en nog doorgemaild van te voren, komen ze gisteravond dus aan, Dean als eerste met een blauw oog, (oke, kan gebeuren, hij had misgrepen waar hij dacht dat er nog een stuk tafel was en gevallen met zijn koppie op de punt) maar goed, dan denk ik dus: "je loopt mij continue "op te voeden" wat ik allemaal niet mag doen met hem en wat er gevaarlijk is etc..maar het kind heeft bij mij nog nooit iets gehad..

Verder: ze heeft hele leuke foto's gemaakt, vertelt ze, nou, wat schetst mijn verbazing als ik ze zie?

Sorry, maar je zet een kind toch niet op een tafel, los, om er foto's van te maken? Ook al is het een hele lage tafel...hij klettert zo met zijn koppie op de rand toch?

Verder verteld ze dus vrolijk dat ie in 2 dagen 6 (!!!!) Danoontjes op heeft want: "Dat wilde hij" ..
Hij had zogezegd nog honger na zijn fruithap ( die krijgt ie hier amper op). (daarbij kan ie amper papa en mama zeggen dus "ik wil Danoontje!!!" lijkt me een hele klus .

En de bijna nieuwe fles diksap was ook al zo goed als leeg..na 2 dagen!!!! Kind was al zo actief maar goed, dat kwam natuurlijk door die overload aan suikers.

Nogmaals, mijn moeder is echt een superleuke oma en stapel op d'r kleinkind, ze had zelfs haar duim gekneusd toen ze hem probeerde te grijpen bij de valpartij..maar deze dingen irriteren me toch ergens...zal ik het maar laten gaan, omdat het echt allemaal geen ramp is, dat weet ik ook wel, of zouden jullie er toch iets van/over zeggen???
pi_55717440
Ik ga mijn kerstboom ook zo opruimen. Het ging 2,5 week goed qau gesneuvelde kerstballen maar nu moeten ze eraan geloven: Neej mama mag niet Och boem mama De laatste 2 dagen er zijn er bijna 10 ballen gesneuveld. Gelukkig had na de kerstdagen nieuwe gekocht voor volgend jaar.
Liefde
pi_55717494
Tis de taak van opa`s en oma`s om jou het gevoel te geven dat jij onverantwoordelijk bezig bent als ouder, om vervolgens het kind compleet te verzieken met snoep en speelgoed als je even niet kijkt.
Nu hij nog zo jong is zou ik er wel wat van zeggen, om de suikerhyperacticviteit engizins te beperken maar naarmate hij ouder wordt kun je dat beter gewoon lekker een beetje op z`n beloop laten.
Dat los op de tafel zetten zou ik echt wel wat van zeggen! Hij is nog te klein om te beseffen dat hij stil moet zitten.
Saartje
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:23:41 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55717569
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:17 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tis de taak van opa`s en oma`s om jou het gevoel te geven dat jij onverantwoordelijk bezig bent als ouder, om vervolgens het kind compleet te verzieken met snoep en speelgoed als je even niet kijkt.
Ja, daarom! "Daarom dacht ik ook, laat maar gaan... (hoewel het me wel wat moeite kostte ).

pi_55717590
Viev het is toevallig dat je erover begint.
Mijn ouders doen namelijk precies hetzelfde. Mikael heeft volgens hun altijd honger. Je kan daar niet zijn of hij heeft al iets te eten. En ook met drinken. Hier thuis krijgt ie gewoon water. Soms wel eens appelsap ofzo maar dan verdun ik het ook met water. Bij mijn ouders is het gewoon echt bijna pure ranja wat ie krijgt. En ook gewoon dingen als spekjes enzo. Ik word er ook niet goed van.
Met oud en nieuw heb ik samen met Mikael daar geslapen en ik wist niet wat me overkwam. Ik zeg nee als ie om iets vraagt en mijn ouders geven toch. Dus ik ben dan de boosdoener omdat ik het weer afpak. Is zielig voor Mikael maar ja als ik zeg nee dan is het nee.
En ook zo met slapen. Mijn ma zegt altijd dat Mikael daar heel goed slaapt. Ik had Mikael gewoon om 7 uur naar bed gedaan. En mijn schoonzus (die woont daar tijdelijk) zei dat Mikael normaal pas om half 10 naar bed gaat. En dan ie dan ook heel vaak wakker word 's nachts. Ik snap dat ook wel ja. Kind is dan toch helemaal uit zijn ritme
En ook. Ik had zijn tanden al gepoetst omdat ie na bed moest. Loopt Mikael naar de koelkast geeft mijn moeder hem een toetjes. OK dan maar opnieuw tanden poetsen. Geeft ze hem ook nog een manderijn. Ik dacht echt op dat moment en nu ga ik naar huis. Ik vind fruit eten voordat je naar bed gaat gewoon slecht. En mijn schoonzus zei dus dat het er altijd zo aan toe gaat als Mikael daar slaapt. En ik me maar steeds afvragen waarom Mikael zo moeilijk doet altjd als ie daar is geweest.
Maar ja mijn ouders luisteren ook gewoon niet na me. Ze doen net of ze gek zijn en geven hem steeds van alles. En ik maar steeds afpakken!
Liefde
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:25:53 #89
190853 RockabeIIa
pi_55717600
Vivi, moeilijk... vooral omdat ze jou bij wil brengen hoe het zou moeten. Bij ons is de oppas de baas. Ik neem maar voor het gemak aan dat de oma's capabel genoeg zijn te weten wat het best is voor Brent op dat bepaalde moment. Dus ik ga achteraf niet miepen maar over de dixap of 6 danoontjes zou ik wel wat zeggen, en dan uitleggen waarom ik dat niet prettig vind en waarom het niet goed is voor hem.

ps. Leest ze niet mee? Dan hoef je natuurlijk niets te zeggen Gewoon je boodschap op fok achterlaten en voila!
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:27:06 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55717610
Het is dus overal hetzelfde ..
Dean moest nu ook naar Classic FM luisteren als ie in bed lag volgens oma, want daar sliep hij zo lekker op. Okeeeee....?!

Waarom is fruit eten slecht voordat ze gaan slapen?
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:29:05 #91
190853 RockabeIIa
pi_55717638
citrussap tast tandglazuur aan misschien?
pi_55717656
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:27 schreef Vivi het volgende:
Het is dus overal hetzelfde ..
Dean moest nu ook naar Classic FM luisteren als ie in bed lag volgens oma, want daar sliep hij zo lekker op. Okeeeee....?!

Waarom is fruit eten slecht voordat ze gaan slapen?
Whaha geen idee. Ik heb dat tijdens de zwangerschap ergens gelezen. Had geloof ik iets te maken met het euh verteren ofzo. Dt het gaat gisten ofzo. Zoiets was het! Maar als ik Mikael fruit geef voordat ie gaat slapen is ie heel onrustig en poept ie altijd 's nachts
Liefde
pi_55717870
Oma's.....
Ik hoorde laatst dat het logeren heel goed was gegaan. Ronja kon gewoon tijdens het boodschappen doen blijven slapen want mijn broertje van 12 was thuis. Nou is dat een heel verantwoordelijke jongen en ze sliep en oma was maar een kwartiertje weg. Maar toch, ik wil niet dat mijn broertje de verantwoordelijkheid heeft over Ronja. niet voor haar maar ook niet voor hem en bovendien vind ik niet dat je zoiets moet doen zonder het even aan de ouders te vragen.
Maar goed, ik heb gezegd dat ik het niet fijn vind en daar werd wel een beetje om gelachen maar het wordt ook gerespecteerd.
Ik ga mee met Rocka in die zin dat ik vind dat als je een oppas kiest voor je kind dat je dat doet omdat je hem/haar vertrouwt en dat je dan ook het vertrouwen moet hebben in het doen en laten van de oppas.
Maar zes danoontjes en een halve fles dixap zou ik wel weer even aankaarten. Niet heel dramatisch, maar ik zou het wel even zeggen.
  Moderator woensdag 2 januari 2008 @ 10:59:26 #94
5428 crew  miss_sly
pi_55718120
Heel toevallig hebben wij daar gisteren ook nog een gesprek over gehad. Ik heb nog niet eens een kind en voor mij is zeker het hele eet- en drinkgebeuren al een issue schaap en ik hebben er zelfs al discussies over gehad.

Ik zou er zeker wat van zeggen, maar misschien dan een keer een rustig gesprek hebben en daarin duidelijk aangeven wat je niet prettig vond aan hoe het gelopen is en niet een opsomming maken van afgekeurde dingen, als je begrijpt wat ik bedoel
Ow ja, het vertrouwen hebben in de oppas is natuurlijk erg belangrijk, maar ik vind dat je wel degelijk bepaalde dingen ook mag verwachten van de oppas, of dat nou je (schoon)moeder is of niet. Als jij zegt dat er bepaalde dingen moeten of niet mogen of wat dan ook, vind ik ook dat de oppas zich er aan dient te houden. Natuurlijk mogen zeker opa's en oma's hun kleinkind(eren) ook een beetje verwennen, maar als je als ouder sommige dingen neit wilt, vind ik dat je dat mag zeggen en er dan op moet kunnen vertrouwen dat ze zich daaraan houden.
pi_55718384
in principe wat miss_sly zegt... maar toch ook wel enigzins kop in het zand en niet willen weten wat oma doet/te eten geeft... oma doet toch een boel dingen anders, sommigen dingen vertelde ze me ws niet eens, wetende dat ik het ws of ms niet prettig zou vinden... ja, het niet weten, zolang er tenminste geen overduidelijke schadelijke effecten waren , was per saldo voor deze moeder beter dan dat de eventuele overdaad aan zoet of andere aanpak slecht was voor mijn kinderen.

de dingen die ik écht niet wilde hebben, gooide ik 'op doktersadvies' , het kon niet anders.
pi_55718471
Kijk sommige dingen vind ik ook niet erg dat ze dat doen. Maar ik wil niet steeds als ie daar is geweest met een kind zitten dat niet lekker in zijn vel zit. Of omdat ie tig manderijnen eet of omdat ie veel te laat naar bed gaat maar wel heel vroeg weer wakker word of omdat ie veel te veel suiker binnen krijgt. Dat zijn simpele dingen waar ze zcih gewoon aan moeten houden.
Liefde
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:25:01 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55718595
Vivi ik zou er gewoon wat van zeggen hoor.
Nu is de situatie hier wat anders, maar heb mijn ouders/schoonouders nooit betrapt op iets geven waar ze niet tegen kon.
Schoonvader geeft zelfs door hoe ontlasting was ivm verhoging/verlaging medicijnen

Het tafel zitten, arwen is ouder dus sja , heeft ze geen stoeltje voor hem te eten? anders eentje van de ikea halen voor der?

ik stond welt e kijken 3 stuks fruit en een liga wow ben al blij als er hier 3 druifjes of een halve banaan binnen komt
pi_55718649
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:18 schreef MeNicole het volgende:
Kijk sommige dingen vind ik ook niet erg dat ze dat doen. Maar ik wil niet steeds als ie daar is geweest met een kind zitten dat niet lekker in zijn vel zit. Of omdat ie tig manderijnen eet of omdat ie veel te laat naar bed gaat maar wel heel vroeg weer wakker word of omdat ie veel te veel suiker binnen krijgt. Dat zijn simpele dingen waar ze zcih gewoon aan moeten houden.
doktersadvies, en anders 1 keer echt goed kwaad worden als oma blijft volharden in dat gedrag.

oma's willen toch maar al te graag oppassen, dat verspelen is dus ' een ramp' en zullen ze als je zien dat het jou, als moeder, echt menens is wel zich aantrekken dan.

ik snap ook niet zo waarom je je niet aan gewone eetregeltjes zou houden bij andermans kind als oppas... maar ja, oma's, sommigen dan, hebben zoiets van "ik heb jou ook opgevoed, en dus hoef je mij niet te vertellen hoe ik wat moet doen, en wat maken die paar danoontjes nou uit en blabla"

ja, dan word jij dus pissig, en maak jij een drama van zoiets onbenulligs
ik heb dus tot op zekere hoogte (!!) de wat niet weet wat niet deert taktiek gebruikt, voor mijn eigen bloeddruk.
een beetje druk kind terugkrijgen die enkele keer, nu ja, soit, ook dan denk ik 'pick your fights' ... maar goed, mijn moeder gaf en geeft zoveel aanleiding tot ergenis dat ik genoeg keuze heb uit potentiele 'fights' , dat zal het ws zijn, dat ik niet over alles een punt maakte, op een bepaald moment, zolang het geen echt serieus effect op mijn kids had.
  Moderator woensdag 2 januari 2008 @ 11:38:26 #99
5428 crew  miss_sly
pi_55718850
Nou, als het om de veiligheid gaat en om het eet- en drinkgedrag van mijn (eventuele toekomstige ) kind zou ik zeker mijn regels uitspreken en ook verwachten dat die worden gehanteerd. Ik vind ook dat Vivi dat netjes heeft gedaan met een lijstje enzo, zo zou ik het ook willen doen, denk ik. maar ja, dan moet de oppas zich er wel aan houden natuurlijk.

Inderdaad, veel oma's denken dat ze het wel weten omdat ze toch ook hun eigen kind(eren) goed hebben opgevoed, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal wel prima is. De schoonmoeder van mijn zusje heeft geen traphekje geplaatst want "(insert naam) is vroeger ook wel eens van de trap gevallen en had alleen een buil hoor, dus zo'n ramp is dat niet"...
pi_55719005
ik bedoel , eet en drink gedrag, zonder dat er sprake is van allergie of andere serieuze zaken, 1 dagje anders dan anders, ik zou het liever niet willen weten dan , dan dat ik er weer een punt van zou maken, iedere keer weer, als het per saldo niet echt schadelijke effecten heeft.

maar aan de andere kant, als het een terugkerend issue is, waar ik wél een punt van wil maken, zou ik een andere oppas kiezen, of anders dan maar niet meer uitgaan.

het ligt er dus aan... aan de gevolgen (is het nu écht zo'n ramp, 1 dagje anders eten/slaappatroon, algehele aanpak) en aan de frequentie... en wb dat laatste kan het dus of een fikse ruzie waard zijn (als het echt belangrijk is dat de kleine bepaalde dingen níet eet of doet) of je 'pickt' je fights... laat bepaalde dingen schieten, want ach.. het scheelt voor jou een hoop ergenis, en voor de kleine maakt het eigenlijk niet echt uit.

maar geloof me, ik weet echt wel wat het is je te ergeren aan dit soort dingen, breek me de bek niet open
daarom zeg ik dus dat je je ergenis, je woede , je bloeddruk moet afzetten tegen 'de schade' bij het kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')