Bij mij wel gewoon hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Filmpje doet het niet meer.
Edit: ik zie nu op geenstijl dat deze 2 gearresteerde mannen kennelijk iets met de Zaak Rotterdam te maken hebben. Wat precies is dan weer schimmig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar heeft deze aanhouding iets met de 'terroristen' uit dit topic te maken?
de grap is dat zoiets altijd is vol te houden als argument, "een stap voor zijn", want, bewijs maar eens als burger dat dat niet zo is. Zo zitten we nu al meer als een jaar met het belachelijke feit dat we geen eigen water aan boord van een vliegtuig mogen meenemen en nog meer van dat soort grappen. Spreken we dan over professioneel 'voorkomen' van aanslagen of aanhouden van een paniekmaatregel? Het valt mij hooguit op dat we steeds meer van onze vrijheid moeten inleveren en daar staat een zgn schijnvrijheid tegenover.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Eigenlijk is het een groot goed dat veel Nederlanders zich nog altijd kunnen veroorloven te lachen om een in hun optiek amateuristische organisatie als de AIVD. Het feit dat zij nog altijd van mening kunnen zijn dat Nederland geen doelwit is, is echter wel de verdienste van een dienst als AIVD. Zo lang er nog geen grote klapper valt hebben dat soort lieden het gelijk aan hun kant en op feesten en partijen de lachers op hun hand. Het is een soort cadeautje in volslagen onwetendheid te kunnen beweren dat er niets aan de hand is. Dat houdt namelijk in dat speciale opsporingsdiensten tot op de dag van vandaag gevaarlijke lieden nog altijd een stapje voor zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:46 schreef Hathor het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam water mee een vliegtuig in willen nemen? Lekker belangrijk dat zo'n verbod is ingesteld zeg, en ontzettend vervelend voor die hele hordes mensen die dagelijks in de rij staan voor de incheckbalie met al hun waterflessen.
Als je nou meteen me post had gelezen die hier vlak boven staat had je niet 3 keer achter elkaar moeten posten, ook kan je bericht natuurlijk aanpassen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Edit: ik zie nu op geenstijl dat deze 2 gearresteerde mannen kennelijk iets met de Zaak Rotterdam te maken hebben. Wat precies is dan weer schimmig.
quote:De twee mannen worden verdacht van een zaak in Rotterdam, maar wat dat is, is niet duidelijk.
Nee niets:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar heeft deze aanhouding iets met de 'terroristen' uit dit topic te maken?
Ik ben geen jurist, maar ik vraag me toch af op basis waarvan ze zijn aangehouden. Bij mogelijke terroristen kun je die wel aanhouden op verdenking van een aanslag oid, maar voor een overval....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De politie laat weten de auto te hebben aangehouden nadat ze vernomen had dat de passagiers een overval wilden plegen.
ja en als het fout gaat... zie je de krantenkop al bom ontploft op schiphol, AIVD wist ervanquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat ik dus bedoel is dat de AIVD 'triggerhappy' is.. hetzelfde geneuzel krijg je hierdoor als met die Samir A met zn schipholtekeningen, gaan weer tijden overheen. Wacht bijv. tot iemand op Schiphol loopt en dan pak je m op, dat had hier ook gekunt, even wachten tot ze een bommetje plaatsen en voila, direct de bak in. Nu hebben ze niets.
Nederlanders willen graag altijd bevestiging van het feit dat inlichtingendiensten de zaak nog een stap voor zijn. Natuurlijk kunnen die diensten nooit bewijzen leveren zonder zichzelf of andere diensten te compromiteren. Natuurlijk blijft het niet tot het eind der tijden goed gaan. De dag dat ze een stap achter de feiten aan lopen heb jij je bevestiging dat de stap voor uit het verleden wel degelijk bestond. Als de vrijheid die je inlevert (waar hebben we het eigenlijk over) de prijs is die je moet betalen voor een aanhouding als die uit dit topic dan valt die prijs alleszins mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
de grap is dat zoiets altijd is vol te houden als argument, "een stap voor zijn", want, bewijs maar eens als burger dat dat niet zo is. Zo zitten we nu al meer als een jaar met het belachelijke feit dat we geen eigen water aan boord van een vliegtuig mogen meenemen en nog meer van dat soort grappen. Spreken we dan over professioneel 'voorkomen' van aanslagen of aanhouden van een paniekmaatregel? Het valt mij hooguit op dat we steeds meer van onze vrijheid moeten inleveren en daar staat een zgn schijnvrijheid tegenover.
Het heeft niets met in angst leven te maken. Het is gewoon de realiteit dat een aanslag hier in Nederland goed mogelijk is. Duitsland ontsnapte in 2006 aan een aanslag die tientallen levens zou hebben gekost als de daders hen bommen hadden af kunnen laten gaan. Wat is het verschil tussen Duitsland en Nederland? Gestoorde radicalen hebben meer redenen om Nederland te treffen dan Duitsland.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
lot uit de loterij, leef jij maar lekker in angst en breng je geld maar naar de schatkist..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |