abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55762819
http://www.omroepbrabant.(...)tie+niet+filmen.aspx

Via geenstijl kwam ik op het bovenste linkje uit. Zelf ben ik in het verleden ook eens verboden te filmen op de openbare weg, ging uiteraard gewoon door. Is het niet schunnig dat politie agenten proberen te voorkomen dat dit soort dingen aan het grote publiek worden getoond?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 4 januari 2008 @ 03:27:13 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55762993
Censuur en staatsterreur!

Alhoewel er wel iets is als ordehandhaving en privacy, dus gewoon doen wat oom agent zegt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55763001
Had de desbetreffende cameraman de moeite genomen om zijn perskaart om zijn nek te hangen, dan was er niets aan de hand geweest.

Vind het ook erg schunnig dat agenten proberen te voorkomen dat er beelden van hun werk worden gemaakt. maar aan de andere kant begrijp ik het ook weer wel.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 januari 2008 @ 03:30:15 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_55763002
Je mag op de openbare weg gewoon filmen Maar in dat soort gevallen wel doen wat ze zeggen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_55763010
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je mag op de openbare weg gewoon filmen Maar in dat soort gevallen wel doen wat ze zeggen
Of anders schenden ze even je grondrecht en gooien je in de cel als je jezelf niet kan AUSWEISEN .
pi_55763029
Je bent ten alle tijde verplicht een bevel van een agent op te volgen.
Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat leden van arrestatieteams er niet op zitten te wachten om met hun kop op tv te komen als ze redelijk zware jongens oppakken (want het zijn geen winkeldiefjes als ze hen midden op de snelweg oppakken).
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 januari 2008 @ 03:36:35 #7
Toezicht is gezond!
pi_55763032
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Of anders schenden ze even je grondrecht en gooien je in de cel als je jezelf niet kan AUSWEISEN .
Het zijn leden van het arrestatieteam ( in dit geval ook nog eens DSI ) als die met hun bek op tv komen kunnen ze hun carriere wel vergeten. Is gewoon niet meer dan logisch dat die lui onherkenbaar blijven Dat weegt imho veel zwaarder dan de persvrijheid
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_55763062
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het zijn leden van het arrestatieteam als die met hun bek op tv komen kunnen ze hun carriere wel vergeten. Is gewoon niet meer dan logisch dat die lui onherkenbaar blijven Dat weegt imho veel zwaarder dan de persvrijheid
Mja, dat is wel jammer dat dat zo moet.
Een beetje crimineel heeft ook wel door dat die mensen gewoon grondig hun werk doen en dat wraakacties op die mensen weinig uithaalt.

Het wordt een beetje link als je politie niet mag filmen op openbaar terrein, ongeacht locatie.

Creëert ruimte voor lelijke tafereeltjes, want zij hebben de wapens.
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 januari 2008 @ 03:47:29 #9
Toezicht is gezond!
pi_55763085
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mja, dat is wel jammer dat dat zo moet.
Een beetje crimineel heeft ook wel door dat die mensen gewoon grondig hun werk doen en dat wraakacties op die mensen weinig uithaalt.

Het wordt een beetje link als je politie niet mag filmen op openbaar terrein, ongeacht locatie.

Creëert ruimte voor lelijke tafereeltjes, want zij hebben de wapens.
Ja, de geenstijl filmpjes... Het is gewoon triest dat die agenten (de meeste nog in opleiding) de wet niet kennen op dat gebied. En als de pers en niet pers gewoon netjes achter het lintje blijft moet het gewoon kunnen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 03:55:19 #10
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_55763130
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:30 schreef Djarum het volgende:
Had de desbetreffende cameraman de moeite genomen om zijn perskaart om zijn nek te hangen, dan was er niets aan de hand geweest.
Waarom mag alleen de pers dingen op de gevoelige plaat leggen?
Dan controleert de Man gewoon de media en mogen we alsnog niks.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_55763136
Ik heb dit 2 keer meegemaakt. Het mooie is dat je als burger volledig in je recht staat, maar dat je op dat moment niet zoveel kan doen.
Secrets never die. Only people.
pi_55763140
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het zijn leden van het arrestatieteam ( in dit geval ook nog eens DSI ) als die met hun bek op tv komen kunnen ze hun carriere wel vergeten. Is gewoon niet meer dan logisch dat die lui onherkenbaar blijven
De leden van het arrestatieteam zijn toch ook onherkenbaar gemaakt.
pi_55763153
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja, de geenstijl filmpjes... Het is gewoon triest dat die agenten (de meeste nog in opleiding) de wet niet kennen op dat gebied. En als de pers en niet pers gewoon netjes achter het lintje blijft moet het gewoon kunnen.
Jah...
Echt slecht dat hij ten eerste z'n naam niet wil geven, beweert dat er niet gefilmd mag worden in het openbaar, terwijl de politie duizenden camera's heeft hangen die ons ongevraagd filmen... En dan wil hij ook nog de camera afpakken.

Dat hebben ze mijn broertje ook eens geflikt.. hebben ze filmpjes gedelete.
pi_55763154
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:36 schreef StrayDog het volgende:
Je bent ten alle tijde verplicht een bevel van een agent op te volgen.
Natuurlijk niet, als je van mening bent dat je de bevelen niet op hoeft te volgen hoef je dat niet te doen. Wel zal het zo zijn dat je die keuze gegrond moet kunnen onderbouwen bij een rechter. Als je stelt dat je ten alle tijde het bevel van een agent op moet volgen kan er een situatie ontstaan waarbij de overheid tegen de regels in haar macht kan doen gelden in de vorm van censuur. Het onmogelijk maken om te filmen is immers al censuur omdat de beelden niet alsnog gemaakt kunnen worden. Die situatie kan natuurlijk nooit acceptabel zijn.
pi_55763165
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:56 schreef PizzaSalami het volgende:
Ik heb dit 2 keer meegemaakt. Het mooie is dat je als burger volledig in je recht staat, maar dat je op dat moment niet zoveel kan doen.
Ze hebben daar kennelijk training in gehad, maar niet voldoende, want met data recovery prog's kom je een heel eind Noobs .
Als ze het repsstteecctt terug willen van de burger zoals ze zeggen, moeten ze mensen weer individueel behandelen, niet volgens 1 of ander script wat ze is aangeleerd door een overtuigd propagandist die de straat niet kent.
pi_55763192
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:03 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ze hebben daar kennelijk training in gehad, maar niet voldoende, want met data recovery prog's kom je een heel eind Noobs .
Als ze het repsstteecctt terug willen van de burger zoals ze zeggen, moeten ze mensen weer individueel behandelen, niet volgens 1 of ander script wat ze is aangeleerd door een overtuigd propagandist die de straat niet kent.
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen, maar ik denk het wel te begrijpen .

"Ambtenaren" om ze zo dan even te noemen beroepen zich op allemaal dingen waarop "de burger" zich dat moment niet kan verweren. En iedere discussie op dat punt loopt spaak, daarom gaat het mis .
pi_55763199
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, als je van mening bent dat je de bevelen niet op hoeft te volgen hoef je dat niet te doen. Wel zal het zo zijn dat je die keuze gegrond moet kunnen onderbouwen bij een rechter.
Dat kun je natuurlijk over elke regel of wet zeggen
Dan blijft die wet of regel toch nog steeds van kracht.
pi_55763208
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 03:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het onmogelijk maken om te filmen is immers al censuur omdat de beelden niet alsnog gemaakt kunnen worden. Die situatie kan natuurlijk nooit acceptabel zijn.
Natuurlijk wel, wel zal het zo zijn dat de politie die keuze gegrond moet kunnen onderbouwen bij een rechter (zie jouw argument)
Ook inperken van persvrijheid kan gerechtvaardigd zijn als andere belangen zwaarder wegen.
pi_55763212
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:09 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je precies wilt zeggen, maar ik denk het wel te begrijpen .

"Ambtenaren" om ze zo dan even te noemen beroepen zich op allemaal dingen waarop "de burger" zich dat moment niet kan verweren. En iedere discussie op dat punt loopt spaak, daarom gaat het mis .
Er is mijn inziens niets voor politieagenten om op te beroepen wat ze in het recht stelt films van camera's te deleten. In feite is het vernieling van eigendom. I'd kick your ass for vernieling van eigendom.
pi_55763217
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:16 schreef StrayDog het volgende:
Natuurlijk wel, wel zal het zo zijn dat de politie die keuze gegrond moet kunnen onderbouwen bij een rechter (zie jouw argument)
Ook inperken van persvrijheid kan gerechtvaardigd zijn als andere belangen zwaarder wegen.
Het kwaad is dan echter al geschied. De film is dan niet gemaakt. De overheid kan dus censuur toepassen ook al handelt zij buiten het wettelijk kader om, zoals wellicht later vastgesteld door een rechter, het beeld kan dan niet meer worden teruggehaald. Het is juist de geest van de Grondwet om censuur te verbieden. Het is dan ook buitengewoon fout dat deze agent het filmen onmogelijk maakt, ook al zijn daar wellicht juiste gronden voor te bedenken.
pi_55763218
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er is mijn inziens niets voor politieagenten om op te beroepen wat ze in het recht stelt films van camera's te deleten. In feite is het vernieling van eigendom. I'd kick your ass for vernieling van eigendom.
Maar de 'burger' weet het juiste wetsartikel er niet bij en laat zich afschepen.
pi_55763235
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:12 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk over elke regel of wet zeggen
Dan blijft die wet of regel toch nog steeds van kracht.
Precies.
Dus als de wet zegt dat mensen in het openbaar ongevraagd mag filmen, net zoals de overheid doet, dan sta je dus volledig in je recht als je de politie filmt.
pi_55763260
Die individu in burger is geen agent totdat hij zich heeft gelegitimeerd. Aangezien de camera man expliciet nog heeft gevraagd om legitimatie lijkt mag hij zelfs aannemen dat het om iemand gaat die zich voordoet als agent, maar het niet is.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_55763261
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het kwaad is dan echter al geschied. De film is dan niet gemaakt. De overheid kan dus censuur toepassen ook al handelt zij buiten het wettelijk kader om, zoals wellicht later vastgesteld door een rechter, het beeld kan dan niet meer worden teruggehaald. Het is juist de geest van de Grondwet om censuur te verbieden. Het is dan ook buitengewoon fout dat deze agent het filmen onmogelijk maakt, ook al zijn daar wellicht juiste gronden voor te bedenken.
Dat is dus de grap.
Er zijn gewoon data-recovery programma's te downloaden overal, die de betreffende filmpjes in veel gevallen kunnen terughalen.

Het is nogal verontrustend als de burger de politieagenten op de wet moet wijzen die zegt dat men in het openbaar alles mag filmen. Helemaal als hij dan ook nog je eigendom wil vernielen.
pi_55763268
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 04:32 schreef Salvad0R het volgende:
Het is nogal verontrustend als de burger de politieagenten op de wet moet wijzen die zegt dat men in het openbaar alles mag filmen. Helemaal als hij dan ook nog je eigendom wil vernielen.
In beslag nemen is niet vernielen he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')