quote:Op maandag 31 december 2007 09:49 schreef Juztin_Case het volgende:
Moet je maar geen pron via het internet kopen, fappert!
Onterechte klacht. Eigen schuld!
Als je een aantijging doet, doe het dan wel aan de juiste groep.quote:Op maandag 31 december 2007 09:44 schreef Leipo666 het volgende:
Klacht: klote H4x0rz die mijn CC geplunderd hebben
ik ken de verschillen,quote:Op maandag 31 december 2007 10:02 schreef G3rtjuh het volgende:
[..]
Als je een aantijging doet, doe het dan wel aan de juiste groep.
Zoek het verschil tussen een hacker, een cracker en een script kiddie maar eens op.
bestelling is geplaatst via een bedrijfsnetwerk met alle beveiliging die je je maar kan wensen. De betaling verliep via een SSL verbinding. Het is een bedrijf welke al vele jaren bestaat en waar wereldwijd al vele mensen spullen gekocht hebben zonder problemen.quote:Op maandag 31 december 2007 10:06 schreef Billary het volgende:
Heb je een virusscanner en een firewall"? zo ja dan is het niet echt je eigen schuld maar vind ik in principe de schuld van de creditcard die gewoon onveilig is in gebruik maar toch vaak onmisbaar voor aankopen van sommige dingen.
Lijkt mij dat je het toch wel ergens zou kunnen verhalen maar ja ik ben geen expert maar het ligt volgens mij in elk geval buiten jou schuld. Volgens mij moet je creditcard maatschappij het geld wat is gestolen vergoeden. (edit nie goed gelezen, je krijgt het al terug lees ikquote:Op maandag 31 december 2007 10:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
bestelling is geplaatst via een bedrijfsnetwerk met alle beveiliging die je je maar kan wensen. De betaling verliep via een SSL verbinding. Het is een bedrijf welke al vele jaren bestaat en waar wereldwijd al vele mensen spullen gekocht hebben zonder problemen.
ik heb de eigenaar van de betreffende site dus ook op de hoogte gesteld van dit alles....
Natuurlijk doet de creditcard maatschappij dat ook. Aangezien de bewijs last bij de verkopende partij ligt. Dus de toko's waar de creditcard misbruikt is zijn de klos aangezien zij niet voldoende hebben gecontroleerd dat de koper ook echt de koper is.quote:Op maandag 31 december 2007 10:16 schreef Billary het volgende:
Lijkt mij dat je het toch wel ergens zou kunnen verhalen maar ja ik ben geen expert maar het ligt volgens mij in elk geval buiten jou schuld. Volgens mij moet je creditcard maatschappij het geld wat is gestolen vergoeden.
alleen duurt dat waarschijnlijk wel even. Tot die tijd moet ik maar wat spaargeld aanspreken om mijn rekeningen te kunnen betalen...quote:Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef _Arthur het volgende:
De TS zal geheel gecompenseerd worden.
boeie je krijgt het geld terug, daar gaat het omquote:Op maandag 31 december 2007 10:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alleen duurt dat waarschijnlijk wel even. Tot die tijd moet ik maar wat spaargeld aanspreken om mijn rekeningen te kunnen betalen...
Precies. Dat er even een hap geld weg is, is dan het beetje risico dat je als CC gebruiker loopt.quote:Op maandag 31 december 2007 10:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
boeie je krijgt het geld terug, daar gaat het om
Jij betaalt je rekeningen gewoonlijk met je creditcard?quote:Op maandag 31 december 2007 10:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alleen duurt dat waarschijnlijk wel even. Tot die tijd moet ik maar wat spaargeld aanspreken om mijn rekeningen te kunnen betalen...
al mijn CC betalingen worden aan het einde van de maand in 1 keer van mijn betaalrekening gehaald (dus geen gespreide betaling). Het voordeel is dat mijn CC dan niet bij het BKR geregistreerd staat, het nadeel is dat ik als ik niet oppas ik niet genoeg geld overhou voor mijn vaste lasten en ik daardoor wellicht bij de BKR kan komen met een aantekening omdat bijvoorbeeld mijn hypotheek niet betaald kon worden.quote:Op maandag 31 december 2007 10:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij betaalt je rekeningen gewoonlijk met je creditcard?Of heb je geen gespreide betaling?
Zolang je je cc-betalingen altijd netjes op tijd voldoet, is registratie bij het BKR toch geen enkel probleem? Dan hangt er verder geen negatieve waardering aan ofzo.quote:Op maandag 31 december 2007 10:44 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
al mijn CC betalingen worden aan het einde van de maand in 1 keer van mijn betaalrekening gehaald (dus geen gespreide betaling). Het voordeel is dat mijn CC dan niet bij het BKR geregistreerd staat, het nadeel is dat ik als ik niet oppas ik niet genoeg geld overhou voor mijn vaste lasten en ik daardoor wellicht bij de BKR kan komen met een aantekening omdat bijvoorbeeld mijn hypotheek niet betaald kon worden.
gelukkig dat ik het dus vandaag zag en meteen geld over kon boeken van mijn spaar naar mijn betaalrekening, want begin januari komen er weer een aantal automatische incasso's voor zorgverzekering/GWL/etc.
Het is geen negatieve waardering maar gespreid betalen kan wel een probleem opleveren aangezien het als een doorlopend krediet wordt gezien. Zo staat het dan ook bij het BKR geregistreerdquote:Op maandag 31 december 2007 10:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zolang je je cc-betalingen altijd netjes op tijd voldoet, is registratie bij het BKR toch geen enkel probleem? Dan hangt er verder geen negatieve waardering aan ofzo.
Ja, dat truucje kun je dan makkelijk toepassen. Gaat weer nergens over.quote:Op maandag 31 december 2007 10:51 schreef wormwood het volgende:
[..]
Het is geen negatieve waardering maar gespreid betalen kan wel een probleem opleveren aangezien het als een doorlopend krediet wordt gezien. Zo staat het dan ook bij het BKR geregistreerd
Ik moest dat doorlopend krediet opzeggen om een hypotheek te kunnen krijgen. Maar als je dan je hypotheek hebt kun je gewoon weer gespreid gaan betalen...
Heeft degene wel goed gedaanquote:Op maandag 31 december 2007 11:01 schreef thedude0 het volgende:
sukkel, je weet toch dat je online alles met gestolen credit cards moet betalen, dan kom je zelf niet in de problemen zoals nu wel gebeurd is.
Inderdaad.quote:Op maandag 31 december 2007 10:02 schreef G3rtjuh het volgende:
Zoek het verschil tussen een hacker, een cracker en een script kiddie maar eens op.
quote:Op maandag 31 december 2007 12:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
hacker
[ afbeelding ]
cracker
[ afbeelding ]
kittie
Een duidelijk verschil dunkt me.
*Fap*quote:
Het is hun geld.quote:Op maandag 31 december 2007 09:44 schreef Leipo666 het volgende:
de creditcard maatschappij is gelukkig wel behulpzaam, maar dan nog gaat het enkele dagen duren voordat ik mijn geld weer terug heb
Yup,quote:Op maandag 31 december 2007 12:35 schreef DANILXL het volgende:
En nog een gelukkig nieuwjaarmaar niet heus. Kut voor je, zo, voor het einde van het jaar. (deze zin is op verzoek van janetje)
Ah thanks, ik heb het gezien inderdaad! Even een domme vraag, maar die bestedingslimiet, is dat per maand ofzo? Ik vraag dit voor de zekerheid even, omdat mochten mijn creditcard gegevens eens misbruikt worden, ik de schade in ieder geval kan beperken doordat men dan niet meer kan incasseren dan het bestedingslimiet en ik de kaart dan snel kan blokkeren.quote:Op maandag 31 december 2007 12:58 schreef wormwood het volgende:
Als je internetbankiert met de postbank zou er ook een actueel overzicht van je credit card uitgaves op mijnpostbank.nl moeten staan.
Die bestedingslimiet is per maand. Dan wordt het automatisch geblokkeerd. Als je gegeven worden misbruikt moet je natuurlijk niet wachten tot je limiet is bereikt maar meteen aan de bel trekken bij de postbank.quote:Op maandag 31 december 2007 13:18 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ah thanks, ik heb het gezien inderdaad! Even een domme vraag, maar die bestedingslimiet, is dat per maand ofzo? Ik vraag dit voor de zekerheid even, omdat mochten mijn creditcard gegevens eens misbruikt worden, ik de schade in ieder geval kan beperken doordat men dan niet meer kan incasseren dan het bestedingslimiet en ik de kaart dan snel kan blokkeren.
Kut-username, kutpost. Ga toch fietsen man. Iedereen weet wat er bedoeld wordt.quote:Op maandag 31 december 2007 10:02 schreef G3rtjuh het volgende:
[..]
Ja oke, natuurlijk, maar ik check niet iedere dag mijn actuele status. Ik bedoel, het zou zo kunnen zijn dat het limiet al is bereikt, voordat ik heb gecontroleerd. Het geeft mij daarbij wel een wat rustig gevoel, te weten dat er nooit meer kan worden gestolen dan het limiet.quote:Op maandag 31 december 2007 13:21 schreef wormwood het volgende:
[..]
Die bestedingslimiet is per maand. Dan wordt het automatisch geblokkeerd. Als je gegeven worden misbruikt moet je natuurlijk niet wachten tot je limiet is bereikt maar meteen aan de bel trekken bij de postbank.
Dat is inderdaad wel klote, maar niet onoverkomelijk.quote:Op maandag 31 december 2007 10:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
-nevermind-quote:Op maandag 31 december 2007 10:22 schreef Leipo666 het volgende:
Hun geld!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:36 schreef Leipo666 het volgende:
godsgloeiende baggerzooi![]()
![]()
bel ik vandaag die *** Mastercard om te vragen hoe het met mijn geld staat krijg ik het volgende te horen: uw geld is teruggestort. dus ik denk MOOI eindelijk geld terug, maar toen kwam het addertje: het geld is op mijn CC rekening gezet en niet op de prive-rekening waar ze het geld vanaf gehaald hebben.
Oftewel: ik kan mijn geld wel besteden met mijn creditcard, maar ik kan het niet terugkrijgen op mijn prive-rekening om mijn vaste lasten ervan te kunnen betalenen ik heb helemaal geen creditcard op dit moment omdat de oude geblokkeerd is en de nieuwe nog in aanvraag is dus ik kan gewoon helemaal niet bij mijn geld!!!!!
aahhhh ik ben echt pislink nu
Bij Visa kost het 4% van het transactie bedrag.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:42 schreef Ravage het volgende:
Misschien werkt dit:
Volgens mij kun je een creditcard ook in een pinautomaat drukken en geld mee opnemen.. Kost dan wel een euro aan transactiekosten ofzo, maar kun jij het geld in ieder geval weer gebruiken
(dan heb je wel de pincode van je creditcard nodig)
Niets mis mee, mits je er goed mee omgaat natuurlijk. Alleen bij vertrouwde websites met goede encryptie aankopen doen en er is niets aan het handje. Ok, de server van een vertrouwde website zou misschien gehackt kunnen worden, echter is die kans zo klein dat het te verwaarlozen is.quote:
Omdat dat Visa en Mastercard beleid is. Bescherming van kaarthoudersquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:22 schreef Devlinsect het volgende:
Dat is goed nieuws.![]()
En waarom is het terug gestort?
eeuuuhh nou nee, in ieder geval niet bij MasterCard zo blijkt. Het bedrag dat teruggestort is was ingehouden door PayPal en PayPal is er zelf achter gekomen dat er iets niet in de haak was en heeft het geld teruggestort eind december (nog voordat MasterCard het geld van mijn rekening afhaaldequote:Op woensdag 23 januari 2008 12:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat dat Visa en Mastercard beleid is. Bescherming van kaarthouders
Je bent heus niet de enige hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:33 schreef Leipo666 het volgende:
laatste stand: nog steeds geen geld...........
nee maar het zou wel fijn zijn als je een keer je geld terug zou krijgen. ze kunnen zo je rekening leegplunderen maar teruggeven ho maarquote:
Flikker toch op, sneue brugsmurf. Lees het topic of hou je bekquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:28 schreef DANILXL het volgende:
je mag blij zijn dat je het deels terugkrijgt, ondankbare hond, moet je maar niet zo onzorgvuldig met je spullen omgaan
En dat heeft hij dus ookal niet gedaanquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:50 schreef DANILXL het volgende:
oh ik zie dat je bent gehackt,maja dat is alsnog een beetje onzorgvuldig als je bij dubieuze bedrijven betalingen hebt gedaan.
Doe dat ja.quote:ik weet alleen niet echt hoe de boel is gehackt, dus ik hou mn bek wel
Nog zo'n kneusquote:Op vrijdag 25 april 2008 17:24 schreef TheSorrow het volgende:
Ga je lekker goed met je spullen om zegJe vraagt er gewoon om.
ja, zou toch fijn zijn als mensen echt daadwerkelijk zouden lezen. zal wel te maken hebben met die 'goede' lesmethodes van tegenwoordigquote:
Mwah, van de week heeft iemand anders aardig simpel mijn prive rekening geplunderd door alleen mijn rekening nummer, naam en plaatsnaam op te geven.quote:
Dat is helemaal niet knap. Met enkel de gegevens kun je online kopen wat je maar wil.quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:21 schreef GGMM het volgende:
Ze hebben geld opgenomen zonder fisieke kaart, maar met enkel de gegevens? Knap.
Dat snap ik. In dit geval ging het over geld opnemen volgens de OP.quote:Op zondag 27 april 2008 12:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet knap. Met enkel de gegevens kun je online kopen wat je maar wil.
Zal ik jouw eens een tip geven ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:29 schreef Leipo666 het volgende:
nou MasterCard heeft na 4,5 maand laten weten dat de transactie gedaan is met behulp van de 3 cijferige verificatiecode die achterop je pas staat (ja duh dat is nou eenmaal onderdeel van alle gegevens die je moet geven voor een betalingdie is dus samen met al mijn andere gevens onderschept)
maar dat betekent dus voor MasterCard dat het dan wel een legitieme transactie moet zijn geweest dus volgens hen kan ik fluiten naar mn geld![]()
volgende stap is een klachtenprocedure bij de SNS aangezien ik bij hen de overeenkomst voor de creditcard getekend heb, hopelijk helpt dat nog iets
dit zou dus betekenen dat ik maar maximaal 45 euro kwijt zou mogen zijn en niet de 286 euro die ik dus nu kwijt benquote:Voor misbruik door derden, gemaakt vóór de melding, is
de aansprakelijkheid van de kaarthouder in principe
beperkt tot ¤ 45 (vijfenveertig euro’s), indien sprake is
van misbruik waarbij gebruik van de Pincode niet is
vereist. Indien er sprake is van misbruik vóór melding,
waarbij gebruik van de Pincode wel is vereist, is de
aansprakelijkheid van de kaarthouder in principe
beperkt tot ¤ 150 (honderd en vijftig euro’s).
Dat een ander misbruik maakt van je gegevens? Ja, dat is je eigen schuld.quote:
mij hebben ze niks gemeld, ook niet toen er al meerdere transacties geweigerd waren omdat ik al over mijn limiet was gegaan....quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:06 schreef Ps2K het volgende:
Moet er niet aan denken dat dit bij mijn kaart gebeurt... ik heb op een kaart een limiet van 20.000,-![]()
Gelukkig bellen de heren mij als er verdachte transacties plaats vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |