abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55721248
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ook als je weet waar ik kan zoeken (internet/dierenartsen/winkels omgeving Arnhem), meld het even
In Velp zit een asiel dat uitpuilt van de leuke (jonge) katten, ga daar eens kijken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:31:25 #27
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55721513
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:19 schreef Twiggy het volgende:

[..]

In Velp zit een asiel dat uitpuilt van de leuke (jonge) katten, ga daar eens kijken.
Als je het over de Dierenborgh hebt ben ik het met je eens
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:36:51 #28
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55721632
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:58 schreef RealZeus het volgende:

Als ik je een tip mag geven: kijk niet naar welke kat mooi is, maar naar degene die gelijk naar je toe komt.
Dat heb ik ook gedaan en da's goed bevallen.
Ja!
Zo ging het met Ziggy ook! Ze kwam naar ons toe en liet een chago mauw horen En ze leek ook nog eens sprekend op een voormalige poes van me, dus de klik was er snel
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 2 januari 2008 @ 14:06:22 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55722331
Janneke moest niet zoveel van ons hebben toen we haar kwamen ophalen, maar dat is helemaal goed gekomen hoor . Maw: de eerste indruk zegt ook niet alles.
Niet meer actief op Fok!
pi_55722927
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:58 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Sowieso moet je je kat de eerste paar weken binnen houden.

Wij hebben ook een asielkat en ik kan niet anders zeggen dan dat het de tofste kat is die we ooit gehad hebben. Ook de grootste en de zwaarste.
Ik heb hem in 2000 als kitten bij het asiel in Beilen gehaald, een paar maanden later moest hij even terug voor castratie en inmiddels hebben we hem ruim zeven jaar.

Als ik je een tip mag geven: kijk niet naar welke kat mooi is, maar naar degene die gelijk naar je toe komt.
Dat heb ik ook gedaan en da's goed bevallen.
poezebeest blijft hier ook binnen totdat we verhuisd zijn naar Nijmegen, en dan daar lekker wennen. We houden wel dezelfde meubels enzo, dus het beestje hoeft dan ook niet al te veel te wennen bínnen Dus daarom willen we graag een beestje dat nog niets gewend is vind het zielig om een buitenkat zo lang binnen te houden...

en idd.. deed ik met mijn oude kat ook.. kijken welke het meest 'open' was naar ons toe.. al heeft dat niet écht uitwerking gehad: hij is nu zo'n eigenheimer als de neten
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2008 @ 14:40:38 #31
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_55723119
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
we liggen nu in bed allemaal namen te bedenken

de leukste tot nu toe zijn Mr. Byrnes en Sushi
Je verzint een naam voordat je de kat hebt??
Mijn katten waren allebei al meer dan een week bij me voordat ze een naam kregen die bij ze paste. Mijn poes Dara heeft geloof ik zelfs bijna 3 weken 'poesje' geheten voordat ze een naam kreeg
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_55723722
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:31 schreef Litso het volgende:

[..]

Als je het over de Dierenborgh hebt ben ik het met je eens
Die bedoel ik inderdaad.
Komen mijn twee kleine tijgers ook vandaan.
pi_55723774
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:40 schreef Lips het volgende:

[..]

Mijn katten waren allebei al meer dan een week bij me voordat ze een naam kregen die bij ze paste. Mijn poes Dara heeft geloof ik zelfs bijna 3 weken 'poesje' geheten voordat ze een naam kreeg
als de naam er niet bij past dan gaatie anders heten hoor.. we proberen ook wat meerdere leuke opties te bedenken
Ja doei.
pi_55729386
Waarom een kat? Twee is veel leuker, zeker als je niet vaak thuis bent, dan hebben ze wat aan elkaar.
Een asiel is een goede plek om een katje te halen, de mensen kunnen je vaak veel vertellen over het karakter van de katjes.
Van marktplaats ben ik niet zo gecarmeerd. Vaak niet ingeent en ontwormd en veelste jong van de moeder af.

Succes met het vinden van een leuke kat/ kitten.
pi_55729628
we zijn redelijk vaak thuis, aangezien we beide studeren, werken we heel veel thuis en ook de avonden zijn we door studie heel veel thuis, dus daarom is één voorlopig prima. Eenzaam zal 't beestje niet zijn nee. En we zijn juist nú op zoek naar een kattebeest nu ik nagenoeg de hele maand januari thuis kan zijn
Ja doei.
pi_55730957
Ja dat is wel fijn, dat je er de eerste tijd lekker vaak bij kan zijn, tijdens het wennen.
Ik heb zelf wel 2 katten genomen toen, ook omdat ik het zo leuk vind hoe ze met elkaar spelen en slapen.
Je ziet echt dat ze wat aan elkaar hebben.
pi_55775258
vanmiddag bij een asiel gekeken hier in de buurt, die van Litso en clumsy

niet al te veel katten, maar wel wat leuken gezien..

een was iets te druk voor ons kleine huisje, maar die vond een leuk huis bij twee aardige jongens die ook een huisgenootje zochten..
De kat waar we verliefd op werden is gereserveerd en wordt maandag opgehaald en dan is er nog Brutus, een kat van 6 daar worden we maandag over gebeld, want die was gereserveerd, maar al begin december. Daar is een tijd overheen gegaan door een verstuikt pootje, dus even afwachten of dat het daarom was dat hij nog niet weg was, omdat hij nog pijnstillers kreeg..

Verder gaan we morgen in Doetinchem kijken bij een asiel daar hebben ze ook een kittenzolder en ook oudere katten..

wel zijn de katten daar 70 euro, en in het asiel hier 40.. maargoed.. als je een kat écht leuk vindt.. dan moet je dat er voor over hebben
Ja doei.
pi_55775534
Een goede zak voer van 4 kilo kost ook al 30 euro en als je moet enten ( jaarlijks ) ben je ook 45 euro per keer kwijt. Ook mag je blij zijn als je beessie niet ziek wordt, anders kunnen de kosten helemaal oplopen.
Hou daar dus wel rekening mee, dieren kosten nou eenmaal ( veel ) geld.

Ik vind het dus maar weinig geld voor een ingeente en soms ook al gecastereerde kat in het asiel.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:36:57 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55775832
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
vanmiddag bij een asiel gekeken hier in de buurt, die van Litso en clumsy

niet al te veel katten, maar wel wat leuken gezien..

een was iets te druk voor ons kleine huisje, maar die vond een leuk huis bij twee aardige jongens die ook een huisgenootje zochten..
De kat waar we verliefd op werden is gereserveerd en wordt maandag opgehaald en dan is er nog Brutus, een kat van 6 daar worden we maandag over gebeld, want die was gereserveerd, maar al begin december. Daar is een tijd overheen gegaan door een verstuikt pootje, dus even afwachten of dat het daarom was dat hij nog niet weg was, omdat hij nog pijnstillers kreeg..

Verder gaan we morgen in Doetinchem kijken bij een asiel daar hebben ze ook een kittenzolder en ook oudere katten..

wel zijn de katten daar 70 euro, en in het asiel hier 40.. maargoed.. als je een kat écht leuk vindt.. dan moet je dat er voor over hebben
Bedenk wel dat je dan, anders dan bij een particulier, precies weet wat je mee naar huis krijgt. Je krijgt als het goed is ook een dierenpaspoort mee met daarin alle inentingen en ook zal de kat al ontvlooid en ontwormd zijn. Vooral in het eerste jaar kost het idd veel geld.

Wij zijn nu alleen geld kwijt aan voer en kattenbakvulling. Omdat onze katjes niet buiten komen, doen we niet aan vlooienbestrijding (ook al heeft Taco een vlooienallergie) en dat gaat al heel lang goed. Ze krijgen ook niks tegen wormen en ze hebben nergens last van. Volgens mij is er ook een verband tussen vlooien en wormen? Ook is Janneke niet gesteriliseerd, aangezien Taco al gecastreerd is. In het voorjaar is ze wel een paar dagen wat zeurderig geweest, maar verder hebben we er geen last van gehad .
Als ze ooit nog buitenkatjes worden omdat we gaan verhuizen naar de provincie, dan krijgen ze natuurlijk wel al hun inentingen e.d.
Niet meer actief op Fok!
pi_55776655
ik zeg toch ook niet dat het geld het niet waard is?

heb mijn leven lang huisdieren gehad, dus ik wéét dat een beestje ziek kan worden, eten nodig heeft en kattenbakvulling

maar we willen dus sowieso een asielkat, kosten of geen kosten, al is het maar omdat ze daar echt eerlijk zijn over de beesten. Een van de mensen van het asiel Dierenborgh zei over een kat die echt wel leuk leek, dat hij dus chronische diarree had en dat ze hem zelf óók niet mee zou nemen... eerlijke mensen

en we hadden zelfs een maand garantie ik dacht dat ze een geintje maakten was nog nooit in een asiel geweest.. dus stond echt alleen maar en en

nog steeds jammer dat het katje op wie we verliefd waren weg was al

maar, morgen in Doetinchem hebben ze een ' kittenzolder ' waar de katten tot een jaar ofzo lekker de hele tijd rondspelen enzo. Kun je kijken hoe een beestje reageert in de ruimte, of ze naar je toe komen, etc.. ben benieuwd
Ja doei.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:00:42 #41
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_55777806
Smilies galore..!

Hebben zelf ook een tijdje zitten twijfelen over een katje, dus ik ga dit topic even verder in de gaten houden.. Wel leuk om te lezen dat jullie ze bij asiels vandaan halen..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_55777981
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:36 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja!
Zo ging het met Ziggy ook! Ze kwam naar ons toe en liet een chago mauw horen En ze leek ook nog eens sprekend op een voormalige poes van me, dus de klik was er snel
Is dat die kat waar ik zo om moest lachen? Die met die blik?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:21:38 #43
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55778320
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:40 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik heb mijn kat ook een naam gegeven voor ik hem had, ik had wel foto's gezien, de naam past echt bij hem, Jack, soms noem ik hem Dikkie of Doos
De andere katten hadden al namen voor we ze kregen, die korten we wel vaak af, maar zijn verder niet veranderd.(Chrystaldee => Dee, en Dexter, vaak Dex dus)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:30:15 #44
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55778522
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
ik zeg toch ook niet dat het geld het niet waard is?

heb mijn leven lang huisdieren gehad, dus ik wéét dat een beestje ziek kan worden, eten nodig heeft en kattenbakvulling

maar we willen dus sowieso een asielkat, kosten of geen kosten, al is het maar omdat ze daar echt eerlijk zijn over de beesten. Een van de mensen van het asiel Dierenborgh zei over een kat die echt wel leuk leek, dat hij dus chronische diarree had en dat ze hem zelf óók niet mee zou nemen... eerlijke mensen
en we hadden zelfs een maand garantie ik dacht dat ze een geintje maakten was nog nooit in een asiel geweest.. dus stond echt alleen maar en en

nog steeds jammer dat het katje op wie we verliefd waren weg was al

maar, morgen in Doetinchem hebben ze een ' kittenzolder ' waar de katten tot een jaar ofzo lekker de hele tijd rondspelen enzo. Kun je kijken hoe een beestje reageert in de ruimte, of ze naar je toe komen, etc.. ben benieuwd
Wij hebben een nieuw poesje(nu drieenhalve maand), ze is anderhalf en we hebben haar van mensen die ons niet hebben verteld dat zechronisch diarree heeft.
We hebben bloed laten prikken, ze heeft pilletjes gehad, omdat het heel erg heerste kennelijk, ze gaan komende week haar ontlasting onderzoeken en het kan zijn dat ze een leveraandoening heeft.

En weet je, ik ben zo blij dat die mensen dat niet gezegd hebben, hoe stom dat ook klinkt, en het is natuurlijk absoluut niet ndtjes geweest van hen, maar als ze het wel hadden gezegd, hadden we haar niet meegenomen en het is absoluut een geweldige kat
Iedereen die hier komt, vindt haar leuk. ze houdt van mensen om zich heen, is nergens bank voor (met feestjes(drukke feestjes) loopt ze tussen iedereen in gewoon te spelen, ze klimt bij iedereen in de nek en ze is zo'n knuffelbeest.
Ik zou haar voor geen geld meer willen missen
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:29:06 #45
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55780101
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Is dat die kat waar ik zo om moest lachen? Die met die blik?
Allebei mijn katten hebben de neiging zo te kijken
Lucky
en Ziggy
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:31:42 #46
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55780178
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:30 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Wij hebben een nieuw poesje(nu drieenhalve maand), ze is anderhalf en we hebben haar van mensen die ons niet hebben verteld dat zechronisch diarree heeft.
We hebben bloed laten prikken, ze heeft pilletjes gehad, omdat het heel erg heerste kennelijk, ze gaan komende week haar ontlasting onderzoeken en het kan zijn dat ze een leveraandoening heeft.

En weet je, ik ben zo blij dat die mensen dat niet gezegd hebben, hoe stom dat ook klinkt, en het is natuurlijk absoluut niet ndtjes geweest van hen, maar als ze het wel hadden gezegd, hadden we haar niet meegenomen en het is absoluut een geweldige kat
Iedereen die hier komt, vindt haar leuk. ze houdt van mensen om zich heen, is nergens bank voor (met feestjes(drukke feestjes) loopt ze tussen iedereen in gewoon te spelen, ze klimt bij iedereen in de nek en ze is zo'n knuffelbeest.
Ik zou haar voor geen geld meer willen missen
Same here, Ziggy heeft een schildklieraandoening en moet dus elke ochtend en elke avond een pilletje... Héél handig, not Maar dat wist ik ook niet toen we haar uitkozen in het asiel, en misschien had ik haar dan idd niet genomen en dat zou ik nu eeuwig zonde gevonden hebben Ze is zooooo lief en leuk En iedereen vind haar ook leuk
Ziggy played guitar
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:53:28 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55784245
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mooi [afbeelding]

Ik heb namelijk een actie gehouden voor het jochem project van mijn dierenarts. Daar zitten Grote poezen, maar ook kittens die gedumpt zijn.

Je kan ze daar gratis afhalen. Er moet alleen wel een klik zijn met de kat, en het is verplicht dat als het niet klikt, de poes terug gaat naar de DA.

Link PM ik je even. Ze heeft 11 kittens voor wat ik weet, dus keus genoeg [afbeelding]
Kun je mij dat ook even PMen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55789574
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 20:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Allebei mijn katten hebben de neiging zo te kijken
Lucky
en Ziggy
Lucky is het.

pi_55790015
kijk ook eens op www.dierenasiels.com
Daar staat een groot aantal katten en ook kittens die op dit moment in het asiel zitten door heel Nederland heen.
pi_55800887
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wij zijn nu alleen geld kwijt aan voer en kattenbakvulling. Omdat onze katjes niet buiten komen, doen we niet aan vlooienbestrijding (ook al heeft Taco een vlooienallergie) en dat gaat al heel lang goed. Ze krijgen ook niks tegen wormen en ze hebben nergens last van. Volgens mij is er ook een verband tussen vlooien en wormen? Ook is Janneke niet gesteriliseerd, aangezien Taco al gecastreerd is. In het voorjaar is ze wel een paar dagen wat zeurderig geweest, maar verder hebben we er geen last van gehad .
Als ze ooit nog buitenkatjes worden omdat we gaan verhuizen naar de provincie, dan krijgen ze natuurlijk wel al hun inentingen e.d.
Vlooien zijn mobiel, dus het is niet gezegd dat als jou katten niet buiten komen je katten ook geen vlooien kunnen krijgen.
Ook is het ontwormen van de kat hezelfde verhaal, ze kunnen het altijd oplopen.
Ontwormen bij binnen katten kun je het beste toch wel 2 keer per jaar preventief doen.
Dan wel met middelen van de dierenarts!
Waarom is je kat niet gesteriliseerd? Dat ze dan maar steeds krols kan worden? Wat heeft die kat er nou aan dat ze de hormonen door haar lijf heeft gieren? Het kost een kat heel veel energie om steeds weer krols te worden en ze kunnen er baarmoeder tumoren van krijgen. Ook worden ze een stuk huiselijker als ze geholpen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')