abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55667902
Mijn vriend en ik wonen nu samen, en zouden heeeeel graag een huisgenootje willen. En dit dus in de vorm van een kat.

Hij komt uit een huis met een kat die helaas niet van hem was, en ik heb een kat bij mijn ouders wonen die ik niet mee wilde nemen uit zijn vertrouwde omgeving.
In mijn vorige woning heb ik tijdelijk twee katten geadopteerd, maar aangezien ze niet naar buiten konden én ze nogal haarden en ik daar niet écht tegen bleek te kunnen, heb ik noodgedwongen een ander huis voor ze moeten vinden..

Gelukkig kan het toekomstige kattenbeest hier wel naar buiten, en we zoeken naar een huis waar dat ook weer zo is in de toekomst.

Nu heb ik de komende maand opzich niet veel te doen waarvoor ik de deur uit moet, dus kan ik alle aandacht en tijd besteden om het beestje te laten wennen aan zijn/haar nieuwe plekje, dus leek het ons wel een idee om binnenkort eens aan gezinsuitbreiding te beginnen

Nu vroeg ik mij af: is hier iemand die een nestje kittens heeft, of iemand die kennissen heeft met een nestje, betrouwbaar en goed? Je kat op marktplaats zetten vind ik zo naar en ondanks dat ik wel heb gekeken krijg ik altijd zo'n naar gevoel bij mensen die een kat het alle 'toebehoren' in één regeltje op marktplaats te koop zetten..

We zjin niet op zoek naar een raskat, dat kunnen we helaas niet betalen maar gewoon, een leuke huis tuin en keukenkat met heldere ogen en een gezond lichaampje Het zal een goed en liefdevol huis vinden

Ook als je weet waar ik kan zoeken (internet/dierenartsen/winkels omgeving Arnhem), meld het even
Ja doei.
  zondag 30 december 2007 @ 23:43:05 #2
92409 Twinky
Little star.
pi_55667939
een kat zonder haar?
pi_55668011
die mauwen zo raar

heb geen last van een kattebeest als hij/zij lekker regelmatig naar buiten mag/kan was de grote fout op mijn oude etage twee haarballen op 50m2 non-stop

Gewoon een korthaar
Ja doei.
pi_55669031
Gewoon dierenasiel inderdaad. Zijn ze gecastreerd/gesteriliseerd en hebben ze de juiste inentingen gehad. Genoeg katten/poezen die een leuk baasje zoeken
pi_55669120
Litso en ik zijn niet heel lang geleden op kittenzoektocht geweest in een dierenasiel in arnhem. Was in de buurt van de HAN, hij zou je het adres moeten geven. Prima asiel, de katten waren goed verzorgd en hadden goede hokjes. Ze hadden echt ontzettend schattige katten, zowel oud als jong.

Ik kan het je aanraden. Het geeft toch een fijn gevoel om ze uit het asiel te halen en een mooi plekje te geven. Nestjes van mensen thuis komen toch sneller aan de man, heb ik het idee.
  maandag 31 december 2007 @ 01:02:22 #7
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55670517
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Litso en ik zijn niet heel lang geleden op kittenzoektocht geweest in een dierenasiel in arnhem. Was in de buurt van de HAN, hij zou je het adres moeten geven. Prima asiel, de katten waren goed verzorgd en hadden goede hokjes. Ze hadden echt ontzettend schattige katten, zowel oud als jong.

Ik kan het je aanraden. Het geeft toch een fijn gevoel om ze uit het asiel te halen en een mooi plekje te geven. Nestjes van mensen thuis komen toch sneller aan de man, heb ik het idee.
Wat zij zegt ja
Hetzelfde asiel wat ijsmeis al post
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_55670617
Ze zijn trouwens standaard gechipt en als ze niet oud genoeg zijn voor castratie/sterilisatie krijg je een kortingsbon mee voor wanneer het moet. Superhandig.
pi_55717392
dank voor de tip

we gaan even kijken of ze zaterdag open zijn we willen heel graag een kat zonder baggage, een kleintje dus, die we écht vanaf begin af aan meemaken én, daarbij komt dat als je een oudere kat neemt uit een asiel in de buurt, dat je moet oppassen als ze naar buiten gaan, dat ze niet hun oude huis gaan opzoeken... schijnt...

blijf ondertussen rondvragen bij collega's en op internet of iemand een nestje weet/heeft enzo
Ja doei.
pi_55717414
In asielen hebben ze niet alleen oude(re) katten . Ze hebben er ook vaak genoeg nestjes en 'losse kittens'.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:21:15 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55717542
En wat voor een kittens
Ik moet daar ook niet zomaar langsgaan, dan kom ik niet thuis zonder nieuwe katten
pi_55717637
er staat opde site niet of ze zaterdag open zijn.. straks maar even bellen
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:30:33 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55717655
Het is erg lastig om in deze tijd aan het jaar aan een kitten te komen. Wij hebben het vorig jaar via Marktplaats geprobeerd. Nou, kijk maar eens hoeveel reacties er op 1 dag op een nestje kittens komen. Niet normaal.
We hebben echt een hele dag bij de computer gezeten, steeds automatisch de pagina laten refreshen . Er is gewoon veel meer vraag dan aanbod. Maar ons geduld werd beloond, want na een paar dagen konden we ons schatje ophalen van een Friese boerderij . Dus ja, het kán wel, maar het gaat wel even moeite kosten .

Je kunt idd ook een katje uit het asiel nemen. Ik zag destijds ook een doof kitten op een asielsite en aangezien ik zelf doof ben, sprak dat me natuurlijk heel erg aan, maar het was zó ver weg dat ik hem moest laten schieten.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:38:34 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55717756
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:42 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn vriend en ik wonen nu samen, en zouden heeeeel graag een huisgenootje willen. En dit dus in de vorm van een kat.

Hij komt uit een huis met een kat die helaas niet van hem was, en ik heb een kat bij mijn ouders wonen die ik niet mee wilde nemen uit zijn vertrouwde omgeving.
In mijn vorige woning heb ik tijdelijk twee katten geadopteerd, maar aangezien ze niet naar buiten konden én ze nogal haarden en ik daar niet écht tegen bleek te kunnen, heb ik noodgedwongen een ander huis voor ze moeten vinden..

Gelukkig kan het toekomstige kattenbeest hier wel naar buiten, en we zoeken naar een huis waar dat ook weer zo is in de toekomst.

Nu heb ik de komende maand opzich niet veel te doen waarvoor ik de deur uit moet, dus kan ik alle aandacht en tijd besteden om het beestje te laten wennen aan zijn/haar nieuwe plekje, dus leek het ons wel een idee om binnenkort eens aan gezinsuitbreiding te beginnen

Nu vroeg ik mij af: is hier iemand die een nestje kittens heeft, of iemand die kennissen heeft met een nestje, betrouwbaar en goed? Je kat op marktplaats zetten vind ik zo naar en ondanks dat ik wel heb gekeken krijg ik altijd zo'n naar gevoel bij mensen die een kat het alle 'toebehoren' in één regeltje op marktplaats te koop zetten..

We zjin niet op zoek naar een raskat, dat kunnen we helaas niet betalen maar gewoon, een leuke huis tuin en keukenkat met heldere ogen en een gezond lichaampje Het zal een goed en liefdevol huis vinden

Ook als je weet waar ik kan zoeken (internet/dierenartsen/winkels omgeving Arnhem), meld het even
Drenthe is te ver voor een poesje zeker?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55717779
nou ja.. als we 'm met een mand met de trein ophalen kan 't misschien wel..
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:41:47 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55717812
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi

Ik heb namelijk een actie gehouden voor het jochem project van mijn dierenarts. Daar zitten Grote poezen, maar ook kittens die gedumpt zijn.

Je kan ze daar gratis afhalen. Er moet alleen wel een klik zijn met de kat, en het is verplicht dat als het niet klikt, de poes terug gaat naar de DA.

Link PM ik je even. Ze heeft 11 kittens voor wat ik weet, dus keus genoeg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:41:58 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55717817
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, dat is te doen, maar reken wel op een hoop gepiep en gemiauw. We zijn met Taco in een doos van Emmen naar Groningen gegaan in de bus en we hadden veel bekijks. Moesten vervolgens nog 10 mins naar huis lopen. Taco onder mijn jas, bleef mooi zitten . Janneke hebben we met de auto opgehaald uit Friesland. Die ging lekker in m'n trui liggen slapen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55717855
mijn katje hebben we toen in de buurt opgehaald en dat was ook een hoop geMIEUW, want Miauw was het nog niet

heb toen nog de hele nacht beneden geslapen op de bank omdat hij zo alleen was en miewde
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:47:15 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55717897
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
mijn katje hebben we toen in de buurt opgehaald en dat was ook een hoop geMIEUW, want Miauw was het nog niet

heb toen nog de hele nacht beneden geslapen op de bank omdat hij zo alleen was en miewde
.
Ik ben gewoon jaloers op jullie, want het is een hele leuke tijd: in spanning afwachten welk katje het zal worden, hoe hij het gaat vinden... en in ons geval: hoe de katjes elkaar gaan vinden . En naar de winkel spulletjes kopen... heerlijk .
Wij willen nog een derde katje erbij, maar dat gaat nog wel even duren, want op dit moment hebben we niet voldoende ruimte. Als onze derde huisgenoot weggaat, dan wel .
Niet meer actief op Fok!
pi_55718294
we liggen nu in bed allemaal namen te bedenken

de leukste tot nu toe zijn Mr. Byrnes en Sushi
Ja doei.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:44:27 #21
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55718996
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
we liggen nu in bed allemaal namen te bedenken

de leukste tot nu toe zijn Mr. Byrnes en Sushi
Sushi, leuke
Goede kattennaam ook, katten reageren goed op s-klanken. Namen als zwartje, hoe cliché ook, werken toch het best
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:20:20 #22
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_55719870
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef Litso het volgende:

[..]

Sushi, leuke
Goede kattennaam ook, katten reageren goed op s-klanken. Namen als zwartje, hoe cliché ook, werken toch het best
Alleen een beetje lastig als je in een verkeerde wijk woont en het is een buitenkat.. Komen al je buren direct naar buiten om ruzie met je te zoeken..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:23:03 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55719935
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:44 schreef Litso het volgende:

[..]

Sushi, leuke
Taco werkt ook prima.
2 keer roepen en meneer komt aangerend vanuit een andere kamer.
Janneke daarentegen werkt niet. Ook al ligt ze op 2 meter afstand, ze spitst d'r oortjes niet eens als je haar roept . En nee, ze is niet doof, want ze hoort het wel als ik brokjes in haar bakje doe .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:29:09 #24
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55720087
Ik noem mijn volgende gewoon zwartjoekel en droplul
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 12:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Taco werkt ook prima.
2 keer roepen en meneer komt aangerend vanuit een andere kamer.
Janneke daarentegen werkt niet. Ook al ligt ze op 2 meter afstand, ze spitst d'r oortjes niet eens als je haar roept . En nee, ze is niet doof, want ze hoort het wel als ik brokjes in haar bakje doe .
De t heeft ook een goede klank voor katten
pi_55720753
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
dank voor de tip

, daarbij komt dat als je een oudere kat neemt uit een asiel in de buurt, dat je moet oppassen als ze naar buiten gaan, dat ze niet hun oude huis gaan opzoeken... schijnt...
Sowieso moet je je kat de eerste paar weken binnen houden.

Wij hebben ook een asielkat en ik kan niet anders zeggen dan dat het de tofste kat is die we ooit gehad hebben. Ook de grootste en de zwaarste.
Ik heb hem in 2000 als kitten bij het asiel in Beilen gehaald, een paar maanden later moest hij even terug voor castratie en inmiddels hebben we hem ruim zeven jaar.

Als ik je een tip mag geven: kijk niet naar welke kat mooi is, maar naar degene die gelijk naar je toe komt.
Dat heb ik ook gedaan en da's goed bevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')