Dat lijkt me wel ja, tenzij je ontzettend zin hebt in soft ijs. Ik ben persoonlijk geen fan van softijs, maar er zijn mensen die er wel van houden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:40 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik wel. Mensen die alleen voor ijs gaan, zullen dan niet naar Verhage gaan, maar naar Talamani.
Ik ga, samen met mn vriendin, een appartement huren in Rotterdamquote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]Wrom nie?
Ik ben niet zo thuis in Rotterdam, dus ik zou niet weten waar het is. Maar in ieder geval veel plezier en succes gewenst dan maar.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:55 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Ik ga, samen met mn vriendin, een appartement huren in Rotterdam! Voor de kenners: Vlietlaan (in de buurt van Oostplein).
Minder goed nieuws is dat ik mede daardoor misschien genoodzaakt ben om m'n baan bij Cascade op te zeggen, wat echt klote zou zijn. Maargoed, je moet er wat voor over hebben
Dus ik mag straks in het lijstje van ex-Zwijndrechtenaren
Voor zover ik weet wel ja, ik zal eens even op zoek gaan of ik ze kan vinden. Die zijn volgens mij net voor de kerstvakantie vastgesteld. Momentje....quote:Op maandag 14 januari 2008 09:40 schreef towncar het volgende:
Karr..
Zijn de gemeentelijke tariefverhogingen voor 2008 al bekend ? ( bijv. onroerende zaken belasting..)
Klopt, maar dat was al eerder vastgesteld. Mijn partij was er tegen als enige, samen met de VVD, maar we werden overruled door de rest.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:08 schreef rollator_GSI het volgende:
het parkeren bij walburg is ook verhoogd he ???
quote:In
tarief-
zone
Met parkeer-apparatuur geschikt voor een parkeertijd van
Bedrag
1
30 minuten
60 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten
¤ 8,00 per tijdseenheid van 24 uren of
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten,
¤ 1,50 voor de eerste 120 minuten en
vervolgens ¤ 0,10 per tijdseenheid van 6 minuten
2
30 minuten
60 minuten
120 minuten
240 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 6 minuten
¤ 6,00 per tijdseenheid van 24 uren of
3
30 minuten
60 minuten
120 minuten
240 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 7,5 minuten
¤ 0,10 per tijdseenheid van 7,5minuten
¤ 6,00 per tijdseenheid van 24 uren of
quote:Brandweer rukt uit voor gaswolkje bij Unimilss
ZWIJNDRECHT - De brandweer is vanmiddag rond half een met groot materieel uitgerukt naar vetten- en oliënproducent Unimills aan de Lindtsedijk in Zwijndrecht.
Tijdens onderhoudswerkzaamheden zijn stoffen met elkaar in aanraking gekomen die mogelijk gevaar opleveren.
In een tank met azijnanhydride was water gekomen, waardoor azijnzuurdamp vrijkwam.
Er ontstond in de woorden van de politie een ’gaswolkje’, dat vrijwel onmiddellijk vervluchtigde.
De milieudienst Zuid-Holland Zuid en de adviseur gevaarlijke stoffen van de regionale brandweer hebben vastgesteld dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid.
De gemeente Zwijndrecht heeft in de loop van de middag het incident op haar website gezet.
Aan de omwonenden is daarbij ter geruststelling gemeld dat ze mogelijk nog wel iets zouden van de azijnzuurdamp ruiken, maar dat de stof snel vervliegt.
Unimills was tot 2002 onderdeel van Unilever, sindsdien is het eigendom van Golden Hope in Maleisië.
Lijkt me niet, ik heb geen idee hoe streng die grenzen zijn. Toen wij op gesprek gingen voor ons huidige huis was ik ondertussen ook meer gaan verdienen. Daar deden ze ook niet moeilijk over.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:03 schreef ThAzOnE het volgende:
Joepie mag volgende week op gesprek komen voor een huis in HIA (voel me nu net een verrader hahaha). Ben benieuwd waren wat mensen afgevallen omdat ze 2x ingeschreven stonden en dat de gegevens niet klopten.
Heb mijn gegevens nagekeken en blijkt dat ik op jaarbasis ongeveer 800 euro bruto meer verdien dan opgegeven. Zou dat een probleem zijn?
Volgerlanden is inderdaad HIA, dan woon je dus niet meer in Zwijndrechtquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:20 schreef ThAzOnE het volgende:
nouja het is Volgerlanden en zover ik weet aan de rand van Zwijndrecht ;-)
HIA...tja wil dorpser wonen en zit wat meer familie (goh 3km dichterbij hahaha)
Is het huur of koop? Een huis of een appartement?quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:27 schreef ThAzOnE het volgende:
hihi voor ons wel...maar blijf actief hoor
btw eerst nog door de intake komen...
Succes !!quote:
ik hoorde ze langskomen,de brandweer.quote:
Afgelopen donderdag is bij mijn ouders voor (Nederhoven) een Leon verdwenen ondanks dat hij was voorzien van een alarm. Volgens de politie op bestelling gestolen en waarschijnlijk gewoon weggetakeld.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:28 schreef ThAzOnE het volgende:
Voor de Seat Leon rijders....de auto's schijnen in zijn geheel te verdwijnen in de regio
Volgens mij is het SMS alarm tijdelijk uitgezet omdat er teveel mensen klaagden over onzinnige berichten die ze kregen zoals inderdaad over zwak ijs enzo. Ook kregen mensen berichten dubbel of driedubbel, zodat het nu tijdelijk uitstaat en men aan het onderzoeken is hoe dit op te lossen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:32 schreef ThAzOnE het volgende:
Btw het lijkt me toch dat hiervoor juist een SMS Alert gebruikt ipv zwak ijs?!?!?
Uit de krant vanochtend......quote:Drukte houdt parkeren nog goedkoop
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - De parkeertarieven in de gemeente Zwijndrecht zijn nog altijd niet verhoogd, hoewel de gemeenteraad besloten had om die met ingang van 2 januari op te schroeven.
Dat heeft wethouder A. Dost de gemeenteraad laten weten.
Volgens Dost is de vertraging te wijten aan de leverancier van de parkeerautomaten. Die heeft laten weten dat er zo veel gemeenten zijn die de tarieven ter gelegenheid van de jaarwisseling verhogen, dat hij niet genoeg mensen heeft om die overal tegelijk door te voeren. Inmiddels heeft hij beloofd de veranderingen in Zwijndrecht in de loop van deze week door te voeren. Dost is ontstemd over de mededeling van zijn leverancier: ,,Dit kan zo niet.’’
Fractievoorzitter F. Loos van Algemeen Belang Zwijndrecht (ABZ) vindt het echter al alng prima: ,,Het uitstel kan ons niet lang genoeg duren.’’ Hij wijst er op dat de gang van zaken bij de vorige tariefsverhoging andersom was. Toen was de verhoging al ingevoerd voordat de gemeenteraad daarover besloten had.
ABZ pleitte er afgelopen najaar al voor het betaald parkeren maar helemaal af te schaffen. De partij vindt het een heilloze weg om steeds meer parkeermeters te plaatsen. Dat gebeurt omdat in gebieden waar nu nog niet betaald hoeft te worden steeds meer parkeeeroverlast is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:23 schreef renz0r het volgende:
Ondanks dat ik geen fan van betaald parkeren ben vind ik de tarieven zoals ze NU zijn acceptabel.
50 cent voor half uur.
1 euro voor 2 uur.
Jammer dat dat weer opgeschroefd moet worden
Ik ga er in ieder geval op stemmen, wordt doodziek van de zgn. 'gevestigde' partijen....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja ik ben het er ook niet mee eens, maar als klein partijtje (ABZ) tegen de grote rest begin je zo weinig. Als iedereen nu massaal op ons gaat stemmen over 2 jaar, dan kunnen we wat meer doen.....
Thanx.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:11 schreef towncar het volgende:
[..]
Ik ga er in ieder geval op stemmen, wordt doodziek van de zgn. 'gevestigde' partijen....
Wil ik weten waar dit over gaat ?quote:
Zeg er dan ook even bij dat jouw partij het geweldige plan had om de parkeerkosten via de gemeentebelastingen te innen zodat ook mensen die er geen gebruik van maken moeten betalen voor iets waar ze niets aan hebben. Gratis is niet gratis! Populisme is niet de beste weg naar meer stemmen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja ik ben het er ook niet mee eens, maar als klein partijtje (ABZ) tegen de grote rest begin je zo weinig. Als iedereen nu massaal op ons gaat stemmen over 2 jaar, dan kunnen we wat meer doen.....
Jij noemt het populisme, wij noemen het een betere manier om de kosten te betalen dan de huidige. Als we de betaald parkeer zones gaan uitbreiden of de tarieven verhogen krijg je steeds meer mensen die buiten de zone gaan parkeren, met nog meer overlast voor anderen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat jouw partij het geweldige plan had om de parkeerkosten via de gemeentebelastingen te innen zodat ook mensen die er geen gebruik van maken moeten betalen voor iets waar ze niets aan hebben. Gratis is niet gratis! Populisme is niet de beste weg naar meer stemmen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:37 schreef ThAzOnE het volgende:
Wij hebben gisteren een huis toegewezen gekregen in HIA, juli/augustus dit jaar gaan we zwijndrecht verlaten. Alhoewel, ik hoef maar 100 meter te lopen om in Zwijndrecht te zijn
Van harte gefeliciteerd, dat is natuurlijk geweldig nieuws voor jullie en slecht nieuws voor onsquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:37 schreef ThAzOnE het volgende:
Wij hebben gisteren een huis toegewezen gekregen in HIA, juli/augustus dit jaar gaan we zwijndrecht verlaten. Alhoewel, ik hoef maar 100 meter te lopen om in Zwijndrecht te zijn
Ik ben meteen lid gewordenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:22 schreef rollator_GSI het volgende:
http://riddervanzwijndrecht.hyves.nl/
Ja en dat spektakel heb ik toevallig gezienquote:Op zondag 27 januari 2008 10:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Wilde achtervolging Zwijndrecht
26 januari 2008
De politie heeft zaterdagmiddag na een wilde achtervolging in Zwijndrecht een Franse auto van de weg getikt. De auto, die werd bestuurd door een 25-jarige Francaise, kwam na een piroutte tot stilstand en raakte zwaar beschadigd.
Bij haar aanhouding vond de politie een bolletje heroine onder haar auto. Eerder had de vrouw een zakje met ruim honderd gram coke uit het raam gegooid.
Nadat de politie op de A16 de vrouw probeerde duidelijk te maken dat ze onnodig links reed, stopte ze op de uitvoegstrook maar ging er daarna weer vandoor. In Zwijndrecht reed ze een aantal keer met hoge snelheid over het fietspad. Daarop besloot de politie de achterkant van haar auto aan te tikken, waarop ze de macht over het stuur verloor.
Bij de vrouw is bloed afgenomen om te kijken of ze onder invloed van drugs was.
Hij woont ook heel dichtbij Winkelcentrum Noordquote:Op zondag 27 januari 2008 10:48 schreef rollator_GSI het volgende:
die loopt altijd in winkelcentrum noord die malloot![]()
heeft nu een of ander brommobieltje
die ridders gaan wel met hun tijd mee![]()
Klopt toen schijnt het begonnen te zijn. wij kwamen rond half 10 weer naar buiten en toen was het nog steeds. Maar hier is niets aan de hand en doet alles het nog.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef TheSorrow het volgende:
Ik zat in de douche, en toen dimde het licht heel even en de afzuiger ging ook een tandje lager, maar dat duurde maar uiterlijk 2 seconden ofzo, heel vaag!
Dit was rond 8 uur trouwens, kan dat kloppen?
Bewijs dan maar dat dat bolletje van die vrouw was, en niet toevallig al op de weg lag.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Bij haar aanhouding vond de politie een bolletje heroine onder haar auto. Eerder had de vrouw een zakje met ruim honderd gram coke uit het raam gegooid.
Jij woont ook praktisch naast het gemeentehuis toch? Volgens de krant lag het getroffen gebied tussen de Koninginneweg en de Bruinelaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb van 19.30 tot 22.30 in het donker gezeten
Kort Ambacht was ook niets aan de hand, mijn vriend had niets gemerkt van de stroomstoring, terwijl een paar 100 meter verderop alles in het donker zat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef Ritchie het volgende:
Oh, Sterrenbuurt, geen stroom problemen gisteren.
Klopt, het ging om de gebouwen langs de Stationsweg en de achterliggende wijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij woont ook praktisch naast het gemeentehuis toch? Volgens de krant lag het getroffen gebied tussen de Koninginneweg en de Bruinelaan.
Ik heb nog naar die flats gekeken en inderdaad was alles zwart. Af en toe zag je iemand met een kaars achter het raam enzo, voor de rest alles donker. Het gemeentehuis draaide op een noodaggregaat, alleen het echt minimale deed het nog.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Klopt, het ging om de gebouwen langs de Stationsweg en de achterliggende wijk.
Ja ik was op het station. Echt niks deed het behalve de liften en de omroepinstallatie. Ik stond rond 21:30 op het station en moest naar Barendrecht, maar aangezien ik geen kaartje kon kopen omdat de kaartautomaten het niet deden mocht ik gratis heen en weerquote:Op maandag 28 januari 2008 21:50 schreef karr-1 het volgende:
Heeft er al iemand iets gemerkt van de stroomstoring? Ik kom net uit het Gemeentehuis en dat draait nu op een generator, voor de rest is alles donker. Bij het station en achter het Gemeentehuis was alles donker, totaal geen verlichting.
In het gemeentehuis deden de liften het niet, we moesten in het duister de trap af omdat zelfs de noodverlichting het niet deed.
Ha ha dat is dan wel weer een voordeel. Het station zag er inderdaad ook aardig donker uit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ja ik was op het station. Echt niks deed het behalve de liften en de omroepinstallatie. Ik stond rond 21:30 op het station en moest naar Barendrecht, maar aangezien ik geen kaartje kon kopen omdat de kaartautomaten het niet deden mocht ik gratis heen en weer![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha dat is dan wel weer een voordeel. Het station zag er inderdaad ook aardig donker uit.
Volgens de krant......quote:ZWIJNDRECHT - Enkele honderden huishoudens in Zwijndrecht hebben gisteravond een paar uur zonder elektriciteit gezeten als gevolg van een stroomstoring.
De stroom viel iets voor half acht uit als gevolg van een kapotte kabel. Onduidelijk is nog hoe die kabel het heeft kunnen begeven. De getroffen huishoudens bevonden zich in het gebied rond de Koninginneweg en de Burgemeester Jansenlaan. Woordvoerder C. de Ruiter van Eneco kon gisteravond niet precies vertellen hoeveel huishoudens het zonder elektriciteit moesten stellen. Volgens hem ging het in elk geval om minder dan duizend woningen. De storing was om circa 22.05 uur verholpen.
eerst dacht ik "Auw" toen las ik verderquote:
meer 'tikfout' dan tikfoutquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
eerst dacht ik "Auw" toen las ik verder![]()
geniale tikfout Renz0r
hier in oudeland ook,rond 8 uurquote:Op maandag 28 januari 2008 22:56 schreef renz0r het volgende:
Hier dimde het licht heel even en toen alles weer normaal. Aardig vaag
quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef karr-1 het volgende:
Het schijnt een kapotte kabel of zo te zijn geweest. het grappige was dat onze fractievoorzitter dacht dat hij het gedaan had. Hij wilde koffie tappen in het gemeentehuis en precies op het moment dat hij de knop indrukte, sloeg het hele gemeentehuis op zwart.
Ha ha ja hoor maak je daar maar geen zorgen om. Het was gisteravond de grap van de avond dat hij het veroorzaakt had.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:44 schreef staticdata het volgende:
[..]
OMG, hopelijk redeneert hij beter bij tijdens het voorzitten
was de melk op ??quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef karr-1 het volgende:
de knop indrukte, sloeg het hele gemeentehuis op zwart.
Zoals het er nu uitziet komt het er ook ongeveer uit te zien in het nieuwe gemeentehuis. Maar ze zijn in mijn mening inderdaad wel een beetje doorgeslagen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:20 schreef alpeko het volgende:
Over het gemeentehuis gesproken... ik was vorige week voor het eerst in het tijdelijke onderkomen om mijn paspoort te vernieuwen. Wat dachten ze? "Zullen we onze tijdelijke locatie maar meteen voor tienduizenden euro's verbouwen?" Niet normaal.
De oude locatie voor burgerzaken was niet echt representatief, maar nu slaan ze door voor een tijdelijke locatie. Hadden ze niet even kunnen wachten met geld uitgeven? Dit is niets anders dan geld weggooien. Niet zo vreemd dat ze er financieel niet zo goed voorstaan, prioriteiten stellen is de gemeente kennelijk niet gegeven.
Ik ken hem verder niet zo heel goed, het lijkt me wel een aardige man verder, maar daar houd het dan ook mee op.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
Ik vertrouw de burgemeester ook niet, wat een verschrikkelijk kuthoofd heeft die gast... Hij steekt vast t geld in zn eigen zak, en houdt zich bezig met onderwereld praktijken
Niet zo gek dat Zwijndrecht nu zonder geld zit. Omdat ze meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
Ik vertrouw de burgemeester ook niet, wat een verschrikkelijk kuthoofd heeft die gast... Hij steekt vast t geld in zn eigen zak, en houdt zich bezig met onderwereld praktijken
Tsja dat is het grote probleem van deze gemeente. En hoe vaak wij ook roepen dat het moet stoppen, ze blijven maar doorgaan. Het nadeel van oppositie zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:40 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Niet zo gek dat Zwijndrecht nu zonder geld zit. Omdat ze meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt.
Hier in Rotjeknor begint het ook al aardig te waaien. Als ik vanavond maar weer in Zwijndrecht kom.quote:
Zag je gister naar huis fietsen vanaf t station, koffertje vastgehouden leunend op je bagagedragerquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier in Rotjeknor begint het ook al aardig te waaien. Als ik vanavond maar weer in Zwijndrecht kom.
Ha ha dat zou zo maar kunnen, dat is in ieder geval de manier waarop ik fiets. Alleen vanochtend heeft mijn fiets het begevenquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:35 schreef renz0r het volgende:
[..]
Zag je gister naar huis fietsen vanaf t station, koffertje vastgehouden leunend op je bagagedrager
Jeetje das wel heftig dan, flink geschrokken zeker? Wij voelen het gebouw hier heen en weer gaan als het een beetje hard waait.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:47 schreef alpeko het volgende:
Hier kwam er door de wind een raam het kantoor in waaien... gelukkig stond er een bureau voor waardoor het raam niet tegen mijn collega aan kon slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |