Ik dacht even aan de SPquote:Op zondag 30 december 2007 15:19 schreef Harmen1984 het volgende:
[ afbeelding ]
Tomatenplein represent![]()
Morgen naar Parijs voor Oud&Nieuw
29,95 krijg ik net te horen....quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:26 schreef TheSorrow het volgende:
karr-1, jouw vriendje zit toch in de computerbusiness? Kan je eens aan hem vragen hoe duur een externe harde schijf houder kost? Ik heb mn pc geupgrade, alleen heb nu een moederbord waar S-ATA schijven op kunnen, en heb mijn oude harde schijf dus los, maar ik wil graag spullen nog overzetten
B.v.d!
ik heb het inmiddels gevonden op www.zwijndrecht.netquote:Op zondag 30 december 2007 23:02 schreef ThAzOnE het volgende:
btw weet iemand wat er vanavond gebeurd was op de stationsweg thv tomatenplein? Ik zag dat de weg was afgesloten richting station en en zag meerdere auto's met oranje zwaailichten. Nu kwam ik er pas laat langs, dus misschien is er wat gebeurd...
Toen ik zondagavond mn vriendin op wou pikken van het station kon ik idd niet over de Stationsweg vanaf de Bruïnelaan, nu weet ik dus waaromquote:Op maandag 7 januari 2008 08:25 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels gevonden op www.zwijndrecht.net
TANKAUTO VERLIEST PARAFFINE
ZWIJNDRECHT – In verband met een paraffine lekkende vrachtauto is zondagavond 30 december omstreeks 19.30 uur de gehele Stationsweg en de Burg. Doumaweg afgesloten in de richting van de rijksweg A16. De vrachtwagen waar de paraffine in werd vervoerd, bleek niet goed afgesloten te zijn. Een deksel bovenop zat niet helemaal goed dicht. Hierdoor liep de paraffine in de opvangbak maar die ging gezien de hoeveelheid, lekken. Op de vluchtstrook van de oprit naar de A16 lag een hele berg paraffine. Bij vrijkomen stolt dit als een soort kaarsvet en wordt het spekglad. De brandweer verwijderde de paraffine zodat er geen gevaar ontstond op de weg. Daarna werd het wegdek gereinigd. De rekening voor het opruimen van de paraffine is voor het bedrijf waarvoor de vrachtwagen reed.
Goede instelling thoughquote:Op maandag 7 januari 2008 20:19 schreef rollator_GSI het volgende:
join the club,heb het ook.
maar ik ga gewoon werken,werk nog geen week bij mn nieuwe werkgever,om me nu al gelijk ziek te melden
quote:21:43:37 07-01-08 18 G BRAN WVD ploeg HJD naar kazerne ZWIJNDRECHT (ZDT) voor meting
801072143371405377 1405377 BRW Heerjansdam ( WvD )
801072143371403586 1403586 BRW Dordrecht ( Meetplanleider )
801072126261403095
21:26:26 07-01-08 18 I BRAN HOVD graag tel contact GMC
801072126261403095 1403095 BRW ZH-Zuid ( HOvD Spoed )
801072105051433116
21:05:05 07-01-08 18 G POLI Prio 1 Remi G1 GASONTSNAPPING ZDT402 ZDT401 HIA473 DDT183 DDT018 PRORAIL KIJFHOEK Develsingel 11 ZWIJNDRECHT
801072105051433116 1433116 Politie ZH-Zuid ( Persvoorlichting )
801072105051405449
21:05:05 07-01-08 18 G BRAN Prio 1 Remi G1 GASONTSNAPPING ZDT402 ZDT401 HIA473 DDT183 DDT018 PRORAIL KIJFHOEK Develsingel 11 ZWIJNDRECHT
801072105051405449 1405449 BRW Zwijndrecht ( Korpsalarm )
801072105051405387 1405387 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep A Prio 1 )
801072105051405385 1405385 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep B Prio 1 )
801072105051405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
801072105051405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
801072105051404296 1404296 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Groep 2 Prio 2 )
801072105051404289 1404289 BRW Hendrik Ido Ambacht ( SvD )
801072105051404288 1404288 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Chauffeurs )
801072105051403587 1403587 BRW Dordrecht ( Meetplanleiders )
801072105051403091 1403091 BRW Dordrecht ( AGS Prio-1 )
801072105051403064 1403064 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
801072105051403053 1403053 BRW ZH-Zuid ( Millieudienst )
801072105051403050 1403050 BRW ZH-Zuid ( RcVD )
De laatste tijd werkt hij vaker op zaterdag inderdaad omdat er mensen tekort waren. Sinds kort zijn er 2 nieuwe werknemers bij dus de kans dat je hem op zaterdag ziet wordt minder. Maar afgelopen zaterdag was hij er inderdaad dus het zou goed kunnen dat je hem gezien hebt.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:27 schreef renz0r het volgende:
[..]
Werkt je vriend vaker op de zaterdag? Zag hem geloof ik afgelopen zaterdag in de zaak
Ik woon er nu bijna 7 jaar en in die tijd is er 1 keer ingebroken in mijn auto (ruit ingeslagen) maar niets gestolen. Voor de rest weinig problemen gehad.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 06:33 schreef ThAzOnE het volgende:
Nu weet ik het zeker. Zwijndrecht is een crimineel kutdorp en wil er zo snel mogelijk weg!
Woon er nu 3 jaar.. 1 auto bekrast, 1 poging tot inbraak (slotforcering) en zojuist vind ik mijn auto terug op blokjes!!!!!!! Kut ka.... tyfusdorp!
Heb heel mijn leven in Ridderkerk gewoond (wat zo wat in Rotterdam ligt) en heb dit nog nooit meegemaakt.
En nee, ik heb geen gepimpte auto oid. Het is gewoon een normale Golf V zonder poespas.
Gelukkig is het lease, maar kost me wel weer geld omdat de dader niet is te achterhalen.
Op zich gewaagd van die gasten, want de dijk had er waarschijnlijk goed zicht op.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:00 schreef ThAzOnE het volgende:
uh achter de mijn flat (eerste flat vanaf de dijk), daar is een kleine parkeerplaats met 1 lantaarnpaal (en daar stond ik onder). Parkeren bij jullie is een optie...als je op tijd bent voor een plaatsje
Ik ga inderdaad wel even kijken voor wat betere plekken.
Overigens net aangifte gedaan, de agente zei dat het waarschijnlijk om een pechgeval ging omdat er maar 1 wiel ontvreemd is. Fijn, kost mij dus nu max 150 euro (eigen risico)...moeten zie niet te vaak doen.
btw op mijn website vind je nog een een foto (+blog) terug.
Te lam om zelf een wiel te kopen dus dan maar van een andere auto afplukken? Hoe verzin je het.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:00 schreef ThAzOnE het volgende:
Overigens net aangifte gedaan, de agente zei dat het waarschijnlijk om een pechgeval ging omdat er maar 1 wiel ontvreemd is. Fijn, kost mij dus nu max 150 euro (eigen risico)...moeten zie niet te vaak doen.
btw op mijn website vind je nog een een foto (+blog) terug.
Mss hebben ze 1 wiel meegenomen, en de andere 3 laten liggen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:02 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Op zich gewaagd van die gasten, want de dijk had er waarschijnlijk goed zicht op.
Hij stond op blokjes zei je toch? En nu mist er maar 1 wiel?
Ben zaterdag weer is in Breda. Gezelligste stad van Nederland met uitgaan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:15 schreef Ritchie het volgende:
Bier? dat doet het in het Breda topic altijd wel goed
Das ook lekker !!!quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:18 schreef ThAzOnE het volgende:
drink geen bier, hooguit een tap op het terras in de zomer en dan is 1 veel.
Als ik drink, eigenlijk bijna nooit, dan is een koude riesling
je mag singstar wel van me lenen...ga je heel hard het meneer kaktus lied zingen...en opnieuw en opnieuw en opnieuw...quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:40 schreef karr-1 het volgende:
Onze buren hebben sinds een paar maanden een karaoke set aangeschaft en die moest tot voor kort vrijwel elke avond rond 18.00 uitgeprobeerd worden zo hard dat de glazen bij ons in de kast trilden.
Ik heb bij ze aangebeld om te vragen of het wat zachter kon, maar dan doen ze gewoon de deur niet open. Nu heb ik een dag of 2 geleden een briefje bij ze in de bus gegooid met het verzoek om het wat op een normaal volume te houden. Tot nu toe is het rustig....
hebben mensen dan zelf niet door hoe gehorig het is en hoe erg het is om 80 keer het zelfde liedje te horen gezongen door mensen die gewoon NIET kunnen zingen.
How Do I Live van Leann Rimes, afgewisseld met iets wat op Queen moest lijken.quote:
Ha ha ha dat zal ze leren....quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:03 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
je mag singstar wel van me lenen...ga je heel hard het meneer kaktus lied zingen...en opnieuw en opnieuw en opnieuw...
Roadrunner United- The All Star Sessions 2005quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:11 schreef TheSorrow het volgende:
Of zette ik mijn nieuwst brute deathmetal cd aan op repeat, en ging de deur uit ofzo
Die cd is soft manquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:17 schreef renz0r het volgende:
[..]
Roadrunner United- The All Star Sessions 2005
teh memories
Ik vind net Rent to Killquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Die cd is soft man
http://www.youtube.com/watch?v=stUQGcHgs90
That's muuuuuuch better
OMG!quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Die cd is soft man
http://www.youtube.com/watch?v=stUQGcHgs90
That's muuuuuuch better
Hij zit in Dordt volgens mij ergens bij de Markt in de buurt, ik ben er 1 of 2 keer geweest. Die andere grote in Dordt is La Venezia, daar ben ik ook een aantal keren geweest.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:50 schreef alpeko het volgende:
Kijk aan, op loopafstand. Moet wel zeggen dat ik nog nooit van die tent heb gehoord.
Alles in Zwijndrecht is op loopafstandquote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:50 schreef alpeko het volgende:
Kijk aan, op loopafstand. Moet wel zeggen dat ik nog nooit van die tent heb gehoord.
Klopt, het ligt er alleen aan hoe ver je wilt lopen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:01 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Alles in Zwijndrecht is op loopafstand
Oh..was jij dat vorige week ! De glazen wandelden bij mij de tafel af..!!quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:11 schreef TheSorrow het volgende:
Of zette ik mijn nieuwst brute deathmetal cd aan op repeat, en ging de deur uit ofzo
Het is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb though... Meestal doe ik het als de buren Marco Borsato of Jantje Smit op hebben staanquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:36 schreef towncar het volgende:
[..]
Oh..was jij dat vorige week ! De glazen wandelden bij mij de tafel af..!!
Daar zijn het inderdaad wel de typetjes voor ja...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:20 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Het is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb though... Meestal doe ik het als de buren Marco Borsato of Jantje Smit op hebben staan
zal verhagen leuk vindenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 08:50 schreef alpeko het volgende:
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:29 schreef Lausteen het volgende:
Vanaf volgende week ben ik geen Zwijndrechtenaar meer
Verhagen verkoopt alleen softijs, Talamini verkoopt geen softijs, maar van dat echte Italiaanse schepijs. Veel lekkerder, maar ook een hele andere tak van sport. Ik denk niet dat ze elkaar veel in de weg zullen zitten.quote:
Wrom nie?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:29 schreef Lausteen het volgende:
Vanaf volgende week ben ik geen Zwijndrechtenaar meer
Nou, dat denk ik wel. Mensen die alleen voor ijs gaan, zullen dan niet naar Verhage gaan, maar naar Talamani.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verhagen verkoopt alleen softijs, Talamini verkoopt geen softijs, maar van dat echte Italiaanse schepijs. Veel lekkerder, maar ook een hele andere tak van sport. Ik denk niet dat ze elkaar veel in de weg zullen zitten.
Dat lijkt me wel ja, tenzij je ontzettend zin hebt in soft ijs. Ik ben persoonlijk geen fan van softijs, maar er zijn mensen die er wel van houden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:40 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik wel. Mensen die alleen voor ijs gaan, zullen dan niet naar Verhage gaan, maar naar Talamani.
Ik ga, samen met mn vriendin, een appartement huren in Rotterdamquote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]Wrom nie?
Ik ben niet zo thuis in Rotterdam, dus ik zou niet weten waar het is. Maar in ieder geval veel plezier en succes gewenst dan maar.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:55 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Ik ga, samen met mn vriendin, een appartement huren in Rotterdam! Voor de kenners: Vlietlaan (in de buurt van Oostplein).
Minder goed nieuws is dat ik mede daardoor misschien genoodzaakt ben om m'n baan bij Cascade op te zeggen, wat echt klote zou zijn. Maargoed, je moet er wat voor over hebben
Dus ik mag straks in het lijstje van ex-Zwijndrechtenaren
Voor zover ik weet wel ja, ik zal eens even op zoek gaan of ik ze kan vinden. Die zijn volgens mij net voor de kerstvakantie vastgesteld. Momentje....quote:Op maandag 14 januari 2008 09:40 schreef towncar het volgende:
Karr..
Zijn de gemeentelijke tariefverhogingen voor 2008 al bekend ? ( bijv. onroerende zaken belasting..)
Klopt, maar dat was al eerder vastgesteld. Mijn partij was er tegen als enige, samen met de VVD, maar we werden overruled door de rest.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:08 schreef rollator_GSI het volgende:
het parkeren bij walburg is ook verhoogd he ???
quote:In
tarief-
zone
Met parkeer-apparatuur geschikt voor een parkeertijd van
Bedrag
1
30 minuten
60 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten
¤ 8,00 per tijdseenheid van 24 uren of
¤ 0,10 per tijdseenheid van 4 minuten,
¤ 1,50 voor de eerste 120 minuten en
vervolgens ¤ 0,10 per tijdseenheid van 6 minuten
2
30 minuten
60 minuten
120 minuten
240 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 6 minuten
¤ 6,00 per tijdseenheid van 24 uren of
3
30 minuten
60 minuten
120 minuten
240 minuten
1 etmaal
¤ 0,10 per tijdseenheid van 7,5 minuten
¤ 0,10 per tijdseenheid van 7,5minuten
¤ 6,00 per tijdseenheid van 24 uren of
quote:Brandweer rukt uit voor gaswolkje bij Unimilss
ZWIJNDRECHT - De brandweer is vanmiddag rond half een met groot materieel uitgerukt naar vetten- en oliënproducent Unimills aan de Lindtsedijk in Zwijndrecht.
Tijdens onderhoudswerkzaamheden zijn stoffen met elkaar in aanraking gekomen die mogelijk gevaar opleveren.
In een tank met azijnanhydride was water gekomen, waardoor azijnzuurdamp vrijkwam.
Er ontstond in de woorden van de politie een ’gaswolkje’, dat vrijwel onmiddellijk vervluchtigde.
De milieudienst Zuid-Holland Zuid en de adviseur gevaarlijke stoffen van de regionale brandweer hebben vastgesteld dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid.
De gemeente Zwijndrecht heeft in de loop van de middag het incident op haar website gezet.
Aan de omwonenden is daarbij ter geruststelling gemeld dat ze mogelijk nog wel iets zouden van de azijnzuurdamp ruiken, maar dat de stof snel vervliegt.
Unimills was tot 2002 onderdeel van Unilever, sindsdien is het eigendom van Golden Hope in Maleisië.
Lijkt me niet, ik heb geen idee hoe streng die grenzen zijn. Toen wij op gesprek gingen voor ons huidige huis was ik ondertussen ook meer gaan verdienen. Daar deden ze ook niet moeilijk over.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:03 schreef ThAzOnE het volgende:
Joepie mag volgende week op gesprek komen voor een huis in HIA (voel me nu net een verrader hahaha). Ben benieuwd waren wat mensen afgevallen omdat ze 2x ingeschreven stonden en dat de gegevens niet klopten.
Heb mijn gegevens nagekeken en blijkt dat ik op jaarbasis ongeveer 800 euro bruto meer verdien dan opgegeven. Zou dat een probleem zijn?
Volgerlanden is inderdaad HIA, dan woon je dus niet meer in Zwijndrechtquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:20 schreef ThAzOnE het volgende:
nouja het is Volgerlanden en zover ik weet aan de rand van Zwijndrecht ;-)
HIA...tja wil dorpser wonen en zit wat meer familie (goh 3km dichterbij hahaha)
Is het huur of koop? Een huis of een appartement?quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:27 schreef ThAzOnE het volgende:
hihi voor ons wel...maar blijf actief hoor
btw eerst nog door de intake komen...
Succes !!quote:
ik hoorde ze langskomen,de brandweer.quote:
Afgelopen donderdag is bij mijn ouders voor (Nederhoven) een Leon verdwenen ondanks dat hij was voorzien van een alarm. Volgens de politie op bestelling gestolen en waarschijnlijk gewoon weggetakeld.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:28 schreef ThAzOnE het volgende:
Voor de Seat Leon rijders....de auto's schijnen in zijn geheel te verdwijnen in de regio
Volgens mij is het SMS alarm tijdelijk uitgezet omdat er teveel mensen klaagden over onzinnige berichten die ze kregen zoals inderdaad over zwak ijs enzo. Ook kregen mensen berichten dubbel of driedubbel, zodat het nu tijdelijk uitstaat en men aan het onderzoeken is hoe dit op te lossen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:32 schreef ThAzOnE het volgende:
Btw het lijkt me toch dat hiervoor juist een SMS Alert gebruikt ipv zwak ijs?!?!?
Uit de krant vanochtend......quote:Drukte houdt parkeren nog goedkoop
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - De parkeertarieven in de gemeente Zwijndrecht zijn nog altijd niet verhoogd, hoewel de gemeenteraad besloten had om die met ingang van 2 januari op te schroeven.
Dat heeft wethouder A. Dost de gemeenteraad laten weten.
Volgens Dost is de vertraging te wijten aan de leverancier van de parkeerautomaten. Die heeft laten weten dat er zo veel gemeenten zijn die de tarieven ter gelegenheid van de jaarwisseling verhogen, dat hij niet genoeg mensen heeft om die overal tegelijk door te voeren. Inmiddels heeft hij beloofd de veranderingen in Zwijndrecht in de loop van deze week door te voeren. Dost is ontstemd over de mededeling van zijn leverancier: ,,Dit kan zo niet.’’
Fractievoorzitter F. Loos van Algemeen Belang Zwijndrecht (ABZ) vindt het echter al alng prima: ,,Het uitstel kan ons niet lang genoeg duren.’’ Hij wijst er op dat de gang van zaken bij de vorige tariefsverhoging andersom was. Toen was de verhoging al ingevoerd voordat de gemeenteraad daarover besloten had.
ABZ pleitte er afgelopen najaar al voor het betaald parkeren maar helemaal af te schaffen. De partij vindt het een heilloze weg om steeds meer parkeermeters te plaatsen. Dat gebeurt omdat in gebieden waar nu nog niet betaald hoeft te worden steeds meer parkeeeroverlast is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:23 schreef renz0r het volgende:
Ondanks dat ik geen fan van betaald parkeren ben vind ik de tarieven zoals ze NU zijn acceptabel.
50 cent voor half uur.
1 euro voor 2 uur.
Jammer dat dat weer opgeschroefd moet worden
Ik ga er in ieder geval op stemmen, wordt doodziek van de zgn. 'gevestigde' partijen....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja ik ben het er ook niet mee eens, maar als klein partijtje (ABZ) tegen de grote rest begin je zo weinig. Als iedereen nu massaal op ons gaat stemmen over 2 jaar, dan kunnen we wat meer doen.....
Thanx.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:11 schreef towncar het volgende:
[..]
Ik ga er in ieder geval op stemmen, wordt doodziek van de zgn. 'gevestigde' partijen....
Wil ik weten waar dit over gaat ?quote:
Zeg er dan ook even bij dat jouw partij het geweldige plan had om de parkeerkosten via de gemeentebelastingen te innen zodat ook mensen die er geen gebruik van maken moeten betalen voor iets waar ze niets aan hebben. Gratis is niet gratis! Populisme is niet de beste weg naar meer stemmen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja ik ben het er ook niet mee eens, maar als klein partijtje (ABZ) tegen de grote rest begin je zo weinig. Als iedereen nu massaal op ons gaat stemmen over 2 jaar, dan kunnen we wat meer doen.....
Jij noemt het populisme, wij noemen het een betere manier om de kosten te betalen dan de huidige. Als we de betaald parkeer zones gaan uitbreiden of de tarieven verhogen krijg je steeds meer mensen die buiten de zone gaan parkeren, met nog meer overlast voor anderen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat jouw partij het geweldige plan had om de parkeerkosten via de gemeentebelastingen te innen zodat ook mensen die er geen gebruik van maken moeten betalen voor iets waar ze niets aan hebben. Gratis is niet gratis! Populisme is niet de beste weg naar meer stemmen.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:37 schreef ThAzOnE het volgende:
Wij hebben gisteren een huis toegewezen gekregen in HIA, juli/augustus dit jaar gaan we zwijndrecht verlaten. Alhoewel, ik hoef maar 100 meter te lopen om in Zwijndrecht te zijn
Van harte gefeliciteerd, dat is natuurlijk geweldig nieuws voor jullie en slecht nieuws voor onsquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:37 schreef ThAzOnE het volgende:
Wij hebben gisteren een huis toegewezen gekregen in HIA, juli/augustus dit jaar gaan we zwijndrecht verlaten. Alhoewel, ik hoef maar 100 meter te lopen om in Zwijndrecht te zijn
Ik ben meteen lid gewordenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:22 schreef rollator_GSI het volgende:
http://riddervanzwijndrecht.hyves.nl/
Ja en dat spektakel heb ik toevallig gezienquote:Op zondag 27 januari 2008 10:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Wilde achtervolging Zwijndrecht
26 januari 2008
De politie heeft zaterdagmiddag na een wilde achtervolging in Zwijndrecht een Franse auto van de weg getikt. De auto, die werd bestuurd door een 25-jarige Francaise, kwam na een piroutte tot stilstand en raakte zwaar beschadigd.
Bij haar aanhouding vond de politie een bolletje heroine onder haar auto. Eerder had de vrouw een zakje met ruim honderd gram coke uit het raam gegooid.
Nadat de politie op de A16 de vrouw probeerde duidelijk te maken dat ze onnodig links reed, stopte ze op de uitvoegstrook maar ging er daarna weer vandoor. In Zwijndrecht reed ze een aantal keer met hoge snelheid over het fietspad. Daarop besloot de politie de achterkant van haar auto aan te tikken, waarop ze de macht over het stuur verloor.
Bij de vrouw is bloed afgenomen om te kijken of ze onder invloed van drugs was.
Hij woont ook heel dichtbij Winkelcentrum Noordquote:Op zondag 27 januari 2008 10:48 schreef rollator_GSI het volgende:
die loopt altijd in winkelcentrum noord die malloot![]()
heeft nu een of ander brommobieltje
die ridders gaan wel met hun tijd mee![]()
Klopt toen schijnt het begonnen te zijn. wij kwamen rond half 10 weer naar buiten en toen was het nog steeds. Maar hier is niets aan de hand en doet alles het nog.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef TheSorrow het volgende:
Ik zat in de douche, en toen dimde het licht heel even en de afzuiger ging ook een tandje lager, maar dat duurde maar uiterlijk 2 seconden ofzo, heel vaag!
Dit was rond 8 uur trouwens, kan dat kloppen?
Bewijs dan maar dat dat bolletje van die vrouw was, en niet toevallig al op de weg lag.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Bij haar aanhouding vond de politie een bolletje heroine onder haar auto. Eerder had de vrouw een zakje met ruim honderd gram coke uit het raam gegooid.
Jij woont ook praktisch naast het gemeentehuis toch? Volgens de krant lag het getroffen gebied tussen de Koninginneweg en de Bruinelaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik heb van 19.30 tot 22.30 in het donker gezeten
Kort Ambacht was ook niets aan de hand, mijn vriend had niets gemerkt van de stroomstoring, terwijl een paar 100 meter verderop alles in het donker zat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef Ritchie het volgende:
Oh, Sterrenbuurt, geen stroom problemen gisteren.
Klopt, het ging om de gebouwen langs de Stationsweg en de achterliggende wijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij woont ook praktisch naast het gemeentehuis toch? Volgens de krant lag het getroffen gebied tussen de Koninginneweg en de Bruinelaan.
Ik heb nog naar die flats gekeken en inderdaad was alles zwart. Af en toe zag je iemand met een kaars achter het raam enzo, voor de rest alles donker. Het gemeentehuis draaide op een noodaggregaat, alleen het echt minimale deed het nog.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Klopt, het ging om de gebouwen langs de Stationsweg en de achterliggende wijk.
Ja ik was op het station. Echt niks deed het behalve de liften en de omroepinstallatie. Ik stond rond 21:30 op het station en moest naar Barendrecht, maar aangezien ik geen kaartje kon kopen omdat de kaartautomaten het niet deden mocht ik gratis heen en weerquote:Op maandag 28 januari 2008 21:50 schreef karr-1 het volgende:
Heeft er al iemand iets gemerkt van de stroomstoring? Ik kom net uit het Gemeentehuis en dat draait nu op een generator, voor de rest is alles donker. Bij het station en achter het Gemeentehuis was alles donker, totaal geen verlichting.
In het gemeentehuis deden de liften het niet, we moesten in het duister de trap af omdat zelfs de noodverlichting het niet deed.
Ha ha dat is dan wel weer een voordeel. Het station zag er inderdaad ook aardig donker uit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ja ik was op het station. Echt niks deed het behalve de liften en de omroepinstallatie. Ik stond rond 21:30 op het station en moest naar Barendrecht, maar aangezien ik geen kaartje kon kopen omdat de kaartautomaten het niet deden mocht ik gratis heen en weer![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ha ha dat is dan wel weer een voordeel. Het station zag er inderdaad ook aardig donker uit.
Volgens de krant......quote:ZWIJNDRECHT - Enkele honderden huishoudens in Zwijndrecht hebben gisteravond een paar uur zonder elektriciteit gezeten als gevolg van een stroomstoring.
De stroom viel iets voor half acht uit als gevolg van een kapotte kabel. Onduidelijk is nog hoe die kabel het heeft kunnen begeven. De getroffen huishoudens bevonden zich in het gebied rond de Koninginneweg en de Burgemeester Jansenlaan. Woordvoerder C. de Ruiter van Eneco kon gisteravond niet precies vertellen hoeveel huishoudens het zonder elektriciteit moesten stellen. Volgens hem ging het in elk geval om minder dan duizend woningen. De storing was om circa 22.05 uur verholpen.
eerst dacht ik "Auw" toen las ik verderquote:
meer 'tikfout' dan tikfoutquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
eerst dacht ik "Auw" toen las ik verder![]()
geniale tikfout Renz0r
hier in oudeland ook,rond 8 uurquote:Op maandag 28 januari 2008 22:56 schreef renz0r het volgende:
Hier dimde het licht heel even en toen alles weer normaal. Aardig vaag
quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef karr-1 het volgende:
Het schijnt een kapotte kabel of zo te zijn geweest. het grappige was dat onze fractievoorzitter dacht dat hij het gedaan had. Hij wilde koffie tappen in het gemeentehuis en precies op het moment dat hij de knop indrukte, sloeg het hele gemeentehuis op zwart.
Ha ha ja hoor maak je daar maar geen zorgen om. Het was gisteravond de grap van de avond dat hij het veroorzaakt had.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:44 schreef staticdata het volgende:
[..]
OMG, hopelijk redeneert hij beter bij tijdens het voorzitten
was de melk op ??quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef karr-1 het volgende:
de knop indrukte, sloeg het hele gemeentehuis op zwart.
Zoals het er nu uitziet komt het er ook ongeveer uit te zien in het nieuwe gemeentehuis. Maar ze zijn in mijn mening inderdaad wel een beetje doorgeslagen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:20 schreef alpeko het volgende:
Over het gemeentehuis gesproken... ik was vorige week voor het eerst in het tijdelijke onderkomen om mijn paspoort te vernieuwen. Wat dachten ze? "Zullen we onze tijdelijke locatie maar meteen voor tienduizenden euro's verbouwen?" Niet normaal.
De oude locatie voor burgerzaken was niet echt representatief, maar nu slaan ze door voor een tijdelijke locatie. Hadden ze niet even kunnen wachten met geld uitgeven? Dit is niets anders dan geld weggooien. Niet zo vreemd dat ze er financieel niet zo goed voorstaan, prioriteiten stellen is de gemeente kennelijk niet gegeven.
Ik ken hem verder niet zo heel goed, het lijkt me wel een aardige man verder, maar daar houd het dan ook mee op.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
Ik vertrouw de burgemeester ook niet, wat een verschrikkelijk kuthoofd heeft die gast... Hij steekt vast t geld in zn eigen zak, en houdt zich bezig met onderwereld praktijken
Niet zo gek dat Zwijndrecht nu zonder geld zit. Omdat ze meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:53 schreef TheSorrow het volgende:
Ik vertrouw de burgemeester ook niet, wat een verschrikkelijk kuthoofd heeft die gast... Hij steekt vast t geld in zn eigen zak, en houdt zich bezig met onderwereld praktijken
Tsja dat is het grote probleem van deze gemeente. En hoe vaak wij ook roepen dat het moet stoppen, ze blijven maar doorgaan. Het nadeel van oppositie zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:40 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Niet zo gek dat Zwijndrecht nu zonder geld zit. Omdat ze meer geld uitgeven dan dat er binnenkomt.
Hier in Rotjeknor begint het ook al aardig te waaien. Als ik vanavond maar weer in Zwijndrecht kom.quote:
Zag je gister naar huis fietsen vanaf t station, koffertje vastgehouden leunend op je bagagedragerquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier in Rotjeknor begint het ook al aardig te waaien. Als ik vanavond maar weer in Zwijndrecht kom.
Ha ha dat zou zo maar kunnen, dat is in ieder geval de manier waarop ik fiets. Alleen vanochtend heeft mijn fiets het begevenquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:35 schreef renz0r het volgende:
[..]
Zag je gister naar huis fietsen vanaf t station, koffertje vastgehouden leunend op je bagagedrager
Jeetje das wel heftig dan, flink geschrokken zeker? Wij voelen het gebouw hier heen en weer gaan als het een beetje hard waait.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:47 schreef alpeko het volgende:
Hier kwam er door de wind een raam het kantoor in waaien... gelukkig stond er een bureau voor waardoor het raam niet tegen mijn collega aan kon slaan.
Waarom sta je in de storm buiten. Gelukkig is het weer nu wel lekkerquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:11 schreef rollator_GSI het volgende:
heerlijk die rukwinden
sta al de hele avond buiten
Het is nog steeds kutweer buiten en ik moet er straks nog uit ook om inkopen te doen voor het verjaardagsbezoek vanavondquote:
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:52 schreef karr-1 het volgende:
Wat een natte baggerzooi zeg, ik moest er doorheen lopen en fietsen, helemaal zeiknat van onderen.
wat het was weet ik niet, maar het was wel smerig. Alhoewel het nu best mooi weer was, zij het erg koud.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:55 schreef renz0r het volgende:
Ja, mensen zeggen dat er sneeuw ligt![]()
Nee dat ligt er niet....IJS ligt er, lag er maar sneeuw dat is nog beetje leuk en relax ipv deze gevaarlijke zooi.
Er is weereens iemand van de brug af gesprongenquote:18:26:37 09-02-08 Melding : Prio 1 DRENKELING ZDT402 ZDT167 HIA473 DRB49 DDT166 BRUGWEG ZWIJNDRECHT
Regio : 18. Zuid-Holland Zuid
Urgentie : Hoog
Eenheden : Blusgroep-3 Zwijndrecht spoed (1405383)
: Blusgroep-4 Zwijndrecht spoed (1405381)
: Bevelvoerders Zwijndrecht (1405370)
: Duikgroep Zwijndrecht (1405365)
: Blusgroep-3 Hendrik-Ido-Ambacht spoed (1404294)
: Duikleider Zwijndrecht (1405364)
: Staflid van Dienst Hendrik-Ido-Ambacht (1404289)
: Chauffeurs Hendrik-Ido-Ambacht (1404288)
: Officier van Dienst Drechtsteden Zuid spoed (1403064)
: Officier van Dienst Dordrecht spoed (1403062)
: Regio Commandant van Dienst Zuid-Holland Zuid (1403051)
Gebeurt ook constant. Ik dacht ook al dat ik sirenes hoorde.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:38 schreef Robin2130 het volgende:
*kickje*
[..]
Er is weereens iemand van de brug af gesprongen
Je overvalt mij er anders nog al meequote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:33 schreef renz0r het volgende:
Ondertussen wel bekend bij iedereen, maar zie het hier niet staan dus alsnog de link
Lidl in Zwijndrecht overvallen
Ik las het vrijdag al in de krant, het is de winkel waar wij meestal boodschappen doen. Vrijdagavond waren we er nog en toen was er al niets meer van te merken, al was het wel onderwerp van gesprek bij het personeel. Mijn vriend hoopte alleen maar dat zijn winkel niet overvallen zou worden.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:33 schreef renz0r het volgende:
Ondertussen wel bekend bij iedereen, maar zie het hier niet staan dus alsnog de link
Lidl in Zwijndrecht overvallen
Gaat weer lekker
Lees nu ook:quote:11:31:37 11-02-08 18 G BRAN Prio 1 ONGEVAL BEKNELLING ZDT402 HIA473 RINGDIJK ZWIJNDRECHT
802111131371405385 1405385 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep B Prio 1 )
802111131371405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
802111131371405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
802111131371405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
802111131371404298 1404298 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Groep 1 Prio 1 )
802111131371404289 1404289 BRW Hendrik Ido Ambacht ( SvD )
802111131371404288 1404288 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Chauffeurs )
802111131371403064 1403064 BRW ZH-Zuid ( OvD Drechtsteden Prio 1 )
Meer bekend daarover? Geen extra info op de P2000, zal niet veel bijzonders zijn?quote:13:04:24 11-02-08 18 G BRAN Prio 1 OMS MELDING ZDT459 ZDT402 WALBURGHAL BENELUXLAAN 60 ZWIJNDRECHT
802111304241405387 1405387 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep A Prio 1 )
802111304241405383 1405383 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep C Prio 1 )
802111304241405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
802111304241405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
Ik ook.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:27 schreef TheSorrow het volgende:
Ik heb door Zwijndrecht/Heerjansdam/Barendrecht & Ridderkerk gereden, was heerlijk weer
Jeetje dat klinkt wel heftig zeg... Ik hoop maar dat het goed afgelopen is.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:47 schreef renz0r het volgende:
Ik heb nog hulp geboden bij t ongeluk op de dijk vanmiddag.
Ik fietste richting t station toen ik in de verte opeens allemaal mensen de dijk op zag komen. Zag toen dat er zojuist een ongeluk was gebeurd. Een auto die er nog redelijk vanaf was gekomen en een brommobiel waar zogoed als niks meer van over was. Deze lag ook op zn dak.
In die brommobiel zag nog een persoon. Die hing op zijn kop levenloos in die auto. Blauw aangelopen, gezicht helemaal onder t bloed. Ik dacht dat die dood was. De achterkant en dak waren van de auto af en lagen verspreid rond de auto. Om de auto stabiel te houden (viel bijna om en die man zat er dus nog in) heb ik samen met een aantal andere die auto op zn plek gehouden zodat die auto op zn plek bleef en die man dadelijk niet verder bekneld kwam te liggen.
toen eenmaal de ambulance, politie en brandweer er waren werd die man uit zn auto gehaald en neergelegd. Ambulancepersoneel eromheen en reanimeren en alles. Gelijk een blauwe tent om hem heengezet. Zag er erg indrukwekkend uit, nog nooit zoiets gezien en ook nooit bij geholpen.
Van de politie moesten we toen de auto weer op zn wielen duwen. Dat ook gedaan. Daarna werden we bedankt voor de hulp en moesten we afstand nemen omdat t gebied rond de 2 autos werden afgesloten.
Was best heftig, volgens mij leefde hij nog wel, hopelijk red hij het.
quote:Ernstig gewond bij ongeval Zwijndrecht
11 februari 2008
Bij een aanrijding op de Ringdijk in Zwijndrecht is maandag een man ernstig gewond geraakt.
Hij was door nog onduidelijke oorzaak met zijn brommobiel gekanteld in de buurt van de rotonde bij de Zwijndrechtse brug. Een tegenligger kon het voertuig niet meer ontwijken en reed er bovenop.
De bestuurder van de brommobiel raakte bekneld. Hij is met een spoedtransport naar het Erasmus MC gebracht. Personeel van de traumahelicopter is ter plaatse geweest om eerste hulp te verlenen.
De bestuurster van het andere voertuig bleef ongedeerd
quote:ZWIJNDRECHT/H.I.AMBACHT - Hulpverleners bij calamiteiten in Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht kunnen hun werk voortaan in relatieve rust doen.
De brandweer beschikt sinds kort over een speciale tent, waarin ze kunnenw erken zonder dat publiek over hun schouders meekijkt en waarin ze beschut worden tegen de weersomstandigheden.
De tent werd maandag gebruikt bij een ernstig ongeval op de Ringdijk in Zwijndrecht. Personeel van ambulances en traumahelikopter moest daar in actie komen, nadat een 49-jarige Zwijndrechtenaar gekanteld was met zijn brommobiel. Daardoor kwam hij op de verkeerde weghelft terecht, waar een 43-jarige automobiliste hem niet meer kon ontwijken. De man moest ernstig gewond naar het Erasmus Medisch Centrum overgebracht worden.
Volgens een woordvoerder van de brandweer was er alle aanleiding de tent te gebruiken: ,,Het slachtoffer lag midden op straat.’’ Bij een dergelijke situatie op de Lindtsedijk moesten politemensen eind augustus nog in aller ijl geleende lakens omhoog houden om slachtoffer en hulpverleners af te schermen.
quote:21:52:42 11-02-08 18 G AMBU BELLEN GMC ZUID HOLLAND ZUID
802112152421423252 1423252 CPA Zuidholland-Zuid ( Forensisch Arts )
802112152421423001 1423001 CPA Zuid-Holland Zuid
Chaos & ravage rondom de Drechtstedenquote:21:10:37 11-02-08 18 I BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER HIA410 A16 R - Rijksweg A16 29,7 HENDRIK-IDO-AMBACHT
802112110371404299 1404299 BRW Hendrik Ido Ambacht ( Korpsalarm )
Jeetje, blij toe dat jij onbeschadigd bent. Wel pech van je auto, dat gaat vast een boel centen kosten.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Zo even het topic een schop geven hoor
Gister nog een ongeluk gehad met m'n auto, echt kut.
Linkje naar topic maar dat was niet in Zwijndrecht maar ergens op de A17. Gelukkig heb ik het allemaal overleeft alleen m'n auto stond even tegen de vangrail
Gelukkig heb ik niks, goed beschermd gezeten in m'n auto. Daar kan ik echt blij om zijn. Ben zaterdag middag nog bij de schade expert geweest en die taxeerde de schade op ongeveer 2500 euro. Maar gelukkig is m'n auto all risk verzekerd.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jeetje, blij toe dat jij onbeschadigd bent. Wel pech van je auto, dat gaat vast een boel centen kosten.
Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk ;-)quote:Op zondag 17 februari 2008 00:15 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik niks, goed beschermd gezeten in m'n auto. Daar kan ik echt blij om zijn. Ben zaterdag middag nog bij de schade expert geweest en die taxeerde de schade op ongeveer 2500 euro. Maar gelukkig is m'n auto all risk verzekerd.
Je woont zo te zien naast mij. Ik zie hem van hieraf staan.quote:Op zondag 17 februari 2008 00:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Zo even het topic een schop geven hoor
Gister nog een ongeluk gehad met m'n auto, echt kut.
Linkje naar topic maar dat was niet in Zwijndrecht maar ergens op de A17. Gelukkig heb ik het allemaal overleeft alleen m'n auto stond even tegen de vangrail
Ik zie inderdaad dat je naast me woont, grappigquote:Op zondag 17 februari 2008 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je woont zo te zien naast mij. Ik zie hem van hieraf staan.
Gelukkig dat het bij materiele schade is gebleven.
Aan die herrie viel inderdaad niet te ontkomen. Als ik dan toch uit mijn slaap gehouden moet worden, dan graag met betere muziek inderdaad. Waar kwamen die figuren vandaag en wat bracht ze op het idee om midden op de weg hun geluidssysteem te demonstreren?quote:Op zondag 17 februari 2008 10:39 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat je naast me woont, grappigGisternacht (rond 1:30) nog die herrie gehoord van die witte Ford Sierra buiten? Lekker toeteren en stuiterhouse draaien.
Draai dan goeie muziek...
Ik weet niet maar volgens mij hadden mijn bovenburen een feestje en die gasten van buiten waren vrienden van een meisje dat ze oppikten om weer weg te gaan of zo. M'n bovenburen wonen er nog niet zo lang en misschien een house warming party?quote:Op zondag 17 februari 2008 10:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Aan die herrie viel inderdaad niet te ontkomen. Als ik dan toch uit mijn slaap gehouden moet worden, dan graag met betere muziek inderdaad. Waar kwamen die figuren vandaag en wat bracht ze op het idee om midden op de weg hun geluidssysteem te demonstreren?
Zie op jouw last.fm profiel dat je net naar Ome Henk hebt geluisterd... nou vooruit als je dat maar niet hard 's nachts doet =) Zie verder ook Radiohead, Boards of Canada en Incubus terugkomen... daar wil ik dan nog wel mee gewekt worden, in tegenstelling tot wat er uit die witte Ford kwam.quote:
Vorige keer viel er ook niets te bespreken en toen duurde het ruim 2 uur geloof ik. Toen was het al een week of wat eerder uitgesteld omdat er te weinig mensen waren om te stemmen, maar uiteindelijk is er nergens over gestemd en stond er binnen een week een steiger voor mijn deur terwijl er tijdens de vergadering nog helemaal niets zeker was.quote:Op zondag 17 februari 2008 10:48 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik zit had net Therion aan en luister graag naar The Future Sound Of London. Ome Henk is nostalgie en m'n pc stond 's nachts aan (op random) toen ik wat torrents aan het downloaden was. Had jij die VvE brief nog gekregen? We hebben 11 maart een vergadering. Ik kan niet die avond ben ik weg. Zouden er nog dingen te bespreken zijn? Ik gok van niet namelijk...
quote:Vrouw vervoert vijf kinderen in brommobiel
Een vrouw uit Zwijndrecht die zaterdagmiddag een volgepropte brommobiel bestuurde, is bekeurd. Surveillerende agenten kregen de indruk dat er wel erg veel mensen in het wagentje zaten en zetten het voertuigje aan de kant.
In de laadruimte van de wagen vonden de agenten drie kinderen. Ook zat een kind voorin en een ander zat onder het dashboard. De agenten hebben de kinderen uit de brommobiel geholpen. De vrouw moest de kinderen op laten halen door kennissen.
Dat plus een vette boete er bovenop. Wat deed dat mens eigenlijk met zoveel kinderen in dat karretje?quote:Op maandag 18 februari 2008 05:45 schreef ThAzOnE het volgende:
bromcertificaat innemen en het karretje
Ja die heb ik ook gezien, elke hobbel stuiterden al die kinderen door de auto heen.quote:Op maandag 18 februari 2008 17:24 schreef rollator_GSI het volgende:
aardig gek om zo te rijden!
je hebt er malloten bij hoor,zag gister bij wegmisbruikers een Transit busje waar 7 kinderen uit kwamen.
en nee er zaten geen 7 stoelen in.
M'n muziek stond te hardquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:34 schreef rollator_GSI het volgende:
is er weer wat aan de hand in Z'drecht??? hoorde net continu sirene's????
(oude land's ambacht)
quote:Jongen overlijdt na stroomschok
Uitgegeven: 20 februari 2008 00:02
Laatst gewijzigd: 20 februari 2008 07:12
ZWIJNDRECHT - Een 15-jarige jongen uit Zwijndrecht is dinsdagavond in die plaats om het leven gekomen, nadat hij in contact was gekomen met een hoogspanningsleiding van de hogesnelheidslijn (HSL) en daarop in het water viel. Dat heeft de politie gemeld.
De jongen was samen met een 16-jarige vriend, eveneens uit Zwijndrecht, op een omheining naast de rails, aan de Lindtsedijk geklommen. Hij raakte met zijn voet de hoogspanningskabel, die onder de rand van die muur bevestigd was.
Vervolgens viel hij in een naastgelegen sloot. Zijn vriend probeerde de jongen nog uit het water te halen maar kwam te laat.
Overleden
Ambulancepersoneel heeft hem ter plaatse nog gereanimeerd. Later op de avond overleed hij alsnog in het ziekenhuis. De vriend verkeerde in shocktoestand en was onderkoeld.
Geen idee, maar ik vraag me dan meteen af hoe je daar uberhaupt zo dicht in de buurt komt. Is dat niet beveiligd of zo?quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:27 schreef Ritchie het volgende:
Shocking.. maarja.. wat heb je daar te zoeken?
ja met de omheining waar hij overheen is geklommenquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vraag me dan meteen af hoe je daar uberhaupt zo dicht in de buurt komt. Is dat niet beveiligd of zo?
Maar dat is dan blijkbaar niet genoeg als je daar zo eenvoudig over heen kunt klimmen. Zeker als er dit soort ongelukken kunnen gebeuren lijkt het me beter om het strenger te beveiligen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:55 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja met de omheining waar hij overheen is geklommen
Ze zijn er wel mee bezig, misschien stond ie aan om te testen of zo?quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:58 schreef towncar het volgende:
Ik snap alleen niet dat daar spanning op staat, die HSL lijn wordt toch nog niet gebruikt ? Ik zie er alleen soms een werktrein met een dieselllocomotief ervoor rijden...
afweging daarbij is natuurlijk als er duidelijk staat aangegeven pas op hoogspanning, levensgevaarlijk hoe ver je door kan gaan met beveiligen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar dat is dan blijkbaar niet genoeg als je daar zo eenvoudig over heen kunt klimmen. Zeker als er dit soort ongelukken kunnen gebeuren lijkt het me beter om het strenger te beveiligen.
Jeetje ik hoop maar dat je niets hebt dan. sterkte.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:22 schreef ThAzOnE het volgende:
bizar :S
Ik heb ook weer wat. Vanochtend van achteren aangereden op de brienenoord. Auto heeft geen zichtbare schade (gelukkig), maar heb wel nekklachten. Zal wel door de klap komen, ik kijk het even aan...anders even langs Dr Bibber morgen...
HSL wordt nog regelmatig getest.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:58 schreef towncar het volgende:
Ik snap alleen niet dat daar spanning op staat, die HSL lijn wordt toch nog niet gebruikt ? Ik zie er alleen soms een werktrein met een dieselllocomotief ervoor rijden...
En je mag ook geen viagra slikkenquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:48 schreef ThAzOnE het volgende:
Thanks. Wel grappig Dr Google zegt dat ik computeren moet vermijden. Verdorie...je zou maar IT'er zijn hahaha
Je moet ze ook niet in je oren stoppen....quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:21 schreef ThAzOnE het volgende:
heb ik niet nodig
alhoewel ik het gevoel heb dat ik er wel een geslikt heb...rot stijve nek
Heb inmiddels een hele kleine schade gevonden en morgen gaan we de papieren invullen. De leasemaatschappij gaat daarna kijken of het nodig is de schade te repareren. Weet niet of ik dat nog mee ga maken, krijg binnen een maand een andere autoquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:48 schreef rollator_GSI het volgende:
@Thazone
laat je auto goed nakijken,ook al zie je niks,er kan toch veel schade zijn onstaan(bodemplaat e.d.)
Daar heb jij weer gelijk in. Het waren wel hekken van een paar meter hoog, je moet echt wel moeite doen om daar overheen te komenquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:23 schreef staticdata het volgende:
[..]
afweging daarbij is natuurlijk als er duidelijk staat aangegeven pas op hoogspanning, levensgevaarlijk hoe ver je door kan gaan met beveiligen.
Hoeveel kilometer spoor zou je dan niet extra moeten gaan beveiligen?
Ik denk dat een attentiebord + hoge hekken voor de meesten toch wel aanduiding zijn om niet verder te gaan.
Lijkt me dat een 15e jarige dondersgoed weet wat de risico's zijn en waar die mee bezig is als hij een overtreding begaat. En dat hij dit met zijn leven moet bekopen is dan uiteraard wel erg zuur.
Ik ga van een Golf V naar een Peugeot 207. Ruim zat voor ons en scheelt bijtellingquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:32 schreef rollator_GSI het volgende:
dan zullen ze er niks mee doen
wat voor auto neem/krijg je ??
Misschien een sproetje?quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:49 schreef TheSorrow het volgende:
Ambulance scheurt over de dijk..
Ik hoorde dat ding de hele avond heen en weer rijden, misschien hadden ze gewoon ernstige honger en konden niet kiezen waar ze gingen eten...quote:
Bron : http://www.zwijndrecht.netquote:ZWIJNDRECHT - Op 20 februari zijn de politie, de ambulancedienst de brandweer en schooldirectie bij de Margrietschool aan de Hans Lipperheystraat in Zwijndrecht in actie geweest om aandacht te vragen voor het ‘verkeerd’ parkeren van voertuigen.
Met een groot brandweervoertuig werd met zwaailicht en sirene de school bezocht en getoond dat het voor de grote voertuigen van de hulpverleningsdiensten vaak erg moeilijk en soms onmogelijk is om zonder schade op diverse plaatsen in de wijk en bij school te komen. Ook de veiligheid van de kinderen loopt ernstig gevaar door deze vorm van parkeren. De hulpverleners hebben uitgelegd dat dit, als er voldoende tijd is, vooral lastig is, maar dat in noodsituaties elke seconde telt. Iedereen die hulp nodig heeft mag verwachten dat die hulp ook zo snel mogelijk komt.
Een belangrijke hindernis voor de hulpverleningsdiensten wordt opgeworpen door ‘verkeerd’ geparkeerde voertuigen. Begrijpelijk, want de parkeerruimte is tegenwoordig schaars en iedereen wil liefst toch zo dicht mogelijk bij huis of school parkeren.
Toch hebben de hulpverleners benadrukt hoe belangrijk de bereikbaarheid in noodsituaties is. Specifieke aandachtspunten daarbij zijn het vrijhouden van de rijbanen en bochten voor de brede hulpverleningsvoertuigen en het niet parkeren op ondergrondse brandkranen. Met deze publieksvriendelijke actie hopen de hulpverleningsdiensten en schoolleiding op meer besef voor de gevolgen die het vrijblijvend parkeren van voertuigen voor deze diensten en kinderen kan hebben.
Naast deze actie zal de brandweer op willekeurige plaatsen in de gemeente eigenaren van hinderende voertuigen blijven wijzen op hun verantwoordelijkheid door het verstrekken van een rode kaart met de boodschap “De RODE kaart voor u, parkeer voortaan beter dan nu”. Als iemand dit onder de voorruit aantreft weet deze dat de hulpverlening vertraging heeft / kan oplopen door het verkeerd geparkeerde voertuig.
Na deze actie zal door de politie verkeerd staande voertuigen bekeurd worden wegens hinderlijk en gevaarlijk (parkeer) gedrag.
quote:Opknappen Develpark van start
ZWIJNDRECHT, 19 februari - Het Develpark wordt vanaf deze week opgeknapt. Eind vorig jaar stelde de gemeenteraad een bedrag van 1,89 miljoen euro beschikbaar voor de renovatie van het park. Visser Groen uit Zwijndrecht kwam als beste uit de bus bij de aanbesteding en voert de eerste fase van de renovatie uit. Als alles volgens planning verloopt, is het park eind 2009 weer een leuke plek voor iedereen.
Vandaag worden de bomen gemarkeerd die de komende weken worden gerooid. Tijdens de rooiwerkzaamheden is het park vanwege de veiligheid afgezet voor het publiek. Ook worden struiken en heesters verwijderd, bomen geplant, diverse grasvelden ingezaaid, diverse percelen onkruidvrij gehouden en de ingezaaide grasvelden gemaaid. In mei kan met de herinrichting van het park worden begonnen.
Om de levendigheid in het park terug te brengen, komen er nieuwe voorzieningen zoals een strandje met zwemwater en speelvoorzieningen voor kleine kinderen, vissteigers, barbecueplekken, een skatevoorziening en een volleybal- en basketbalveldje. Het park wordt zo ingericht dat ruimte is voor verschillende activiteiten zoals een natuurdag, een zomerkamp of een bouwstad. Kinderboerderij de Kiboehoeve blijft op dezelfde plaats en krijgt tegelijk met het park een opknapbeurt. Aan de noordzijde van het park, waar het zwembad ligt, verandert voorlopig niets.
ik heb de tekeningen al gezien, ben erg benieuwd wat het gaat worden als het klaar is.quote:
Zijn we al weer aan de 10de toe dan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:43 schreef renz0r het volgende:
Zwijndrecht #10 - Jubileumtopic van onze prachtige city
Ik heb het als naaste buurman dit keer ook meegekregen. Eén voordeel: ik hoef geen Sport 1 af te sluiten, ik heb Heracles - Feyenoord zo ook kunnen volgen. Daarna was het weer van die lekkere muziek om mee in slaap te vallen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:14 schreef geelkuikentje het volgende:
Zijn ze weer rotherrie aan het maken boven me. Dit is de tweede zaterdagavond dat ze weer herrie aan het maken zijn. Misschien de laatste keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |