Een interview met
Snuff, het teefje van Aad de Mos.
Ha, Snuff. Wat te vieren?Klopt. Ik ben jarig vandaag!
Gefeliciteerd. Hoe oud ben je geworden?Nou, dat weet ik niet precies. Mijn baasje mompelde iets over 3=21. Dat zegt me niet zoveel.
Hoe is de relatie met je baasje?Goed. We zijn dikke maatjes. Aad is een echte gezinsman. Hij, Tessa en ik zijn een typische hoeksteen van deze samenleving. Ik heb het ontzettend naar mijn zin in huise de Mos, vooral als Vitesse weer eens gewonnen heeft.
Vitesse doet het best aardig. Ben je trots op de prestaties?Zeker weten! Ik en Febo (de hond van Theo Janssen,
red) zitten elke week op de tribune. Vol trots blaffen we dan naarmate het goed gaat steeds harder. Soms komen we zelfs boven alles en iedereen uit! Maarja, dat gaat ook al snel in het Gelredome. Hoewel die dekselse trommels het ons soms flink lastig maken.
Zijn jij en Febo goede vrienden?Jazeker. We hebben het erg gezellig samen.
Zit het je dan niet dwars dat Aad heeft aangegeven dat het voor Febo's baasje, Theo Janssen, beter is om een andere club te zoeken?Ja, best wel. Daar heb ik het ook wel over gehad met Aad, maar met dit soort dingen is hij erg standvastig. Hij heeft dan weinig aan de adviezen van een hond, zegt hij. Ik begrijp dat wel, en misschien heeft Aad ook wel gewoon gelijk en moet Theo gewoon een andere club zoeken. Voor je het weet zet Aad hem immers linksback of rechtsbuiten en gaat Vitesse met een stuk of vijf tegengoals onderuit. Ik heb nu vrede met de keuze van Aad, ook omdat ik hem al heb teruggepakt voor dit dubieuze besluit.
Vertel?Haha, ach, dat is een gek verhaal. Ik had met Aad wat discussie gehad over het wel of niet laten gaan van Theo Janssen, zoals ik al zei, en ik was best boos op Aad dat hij al mijn adviezen zomaar naast zich neer legde. Voor straf heb ik toen in zijn slaap een oude zonnebril aan zijn voorhoofd vast gelijmd. Hij had het pas ver na de wedstrijd door. Liep hij even voor joker, haha!
Je baasje heeft nogal een dubbele reputatie. Aadje Afkoopsom, Aadje Maximaal: dat verschilt nogal. wat vindt je daar van?Onterecht. Ik kan aan onze manier van leven zien dat Aad echt nog nooit een rode cent van die afkoopsommetjes heeft gezien. Jullie zouden eens bij Jazzy Koeman moeten kijken. Gouden bordjes daar, en dat is vast niet om Ronald Koeman zo'n goede trainer is! De bijnaam Aadje Maximaal vind ik dan wel weer terecht.
Zo te horen doet het je deugd dat Aad weer als trainer actief is.Dat klopt. De periode als analist vond ik vreselijk. Ik was toen nog erg jong en dacht bij mezelf "als ik de rest van mijn leven met hém moet delen, dan hoeft het van mij niet meer.". "Laat me dan maar in het asiel", dacht ik dan. Ik weet niet wat dat is. Aad is gewoon niet zo handig in analyseren. Hij kraamt dan allerlei onnavolgbare one-liners uit. Ik ben blij dat hij weer trainer is, ja.
Gewoon nog jaren doorgaan met Vitesse dus?Dat lijkt me een uitstekend idee. We worden vanzelf kampioen!
I'd like the whole fucking world
supersized. Can I have a
supersize death, with a coke?