Natuurlijk kan dat, maar het idee dat er geen schaal in nut aan te brengen zou zijn vind ik wel een beetje mal hoor.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is bij vuurwerk ook. Men is er zelfs bereid voor om er honderden euro's voor neer te tellen, en wie ben jij om te bepalen wat voor die mensen nuttig is? Het is exact zo nuttig als nagenoeg alle verkeer op nieuwjaarsdag: men zoekt plezier. Voor de een is dat op nieuwjaarsdag naar oma gaan en voor de ander is het om die ene keer uit je dak te kunnen gaan met kruit. Je kunt de mensen ook dat pleziertje gunnen.
Dat zeg ik niet. Het punt is dat nagenoeg alle vuurwerk net zo veel nut heeft als nagenoeg alle autoverkeer op nieuwjaarsdag: plezier. En het is ongeveer net zo gevaarlijk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, maar het idee dat er geen schaal in nut aan te brengen zou zijn vind ik wel een beetje mal hoor.
Alles verbieden behalve eten en drinken? De rest is bijzaak. TV, radio, muziek, allemaal nutteloos.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:17 schreef sigme het volgende:
Natuurlijk kan dat, maar het idee dat er geen schaal in nut aan te brengen zou zijn vind ik wel een beetje mal hoor.
Welk stukje van afwegen was onduidelijk?quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alles verbieden behalve eten en drinken? De rest is bijzaak. TV, radio, muziek, allemaal nutteloos.
Je fijne rechtse regering heeft anders nog niets verboden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
altijd als een linkse partij in het nieuws komt is het omdat ze wat willen verbieden.stellletje kutcommunisten
Sorry, maar er gaan al lang stemmen op om bepaalde soorten van eten te verbieden, althans te ontmoedigen. Om te beginnen: vlees.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Alles verbieden behalve eten en drinken?
Straks gewoon een algeheel leven belasting in voeren want alles wat met leven te maken heeft vervuilt. Denk maar eens aan de scheten die je laat....quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Alles verbieden behalve eten en drinken? De rest is bijzaak. TV, radio, muziek, allemaal nutteloos.
Heb jij een plezierweegschaal voor al die mensen die intens veel genot beleven van het afsteken en kijken naar vuurwerk?quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:23 schreef sigme het volgende:
Welk stukje van afwegen was onduidelijk?
Overheidsverboden zijn per definitie niet rationeel, dus een ratioargument gaat inderdaad niet op. Overheidsverboden zijn: wij vinden dat X daarom verbieden wij Y. Statistische gegevens en emperisch bewijs zegt 99/100 keer het tegenovergestelde of het effect is niet bewijsbaar.quote:Zoals ik al zei: het argument je kan niet iets verbieden met argument X omdat anderfe zaken ook X zijn, is kul.
Ik vind is een goede afweging om vuurwerk te verbieden?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:00 schreef sigme het volgende:
Verboden berusten op afwegingen, niet per se op statistiek of bewijsbaarheid. Wat toch een technocratische armoe om dat als kritiek te geven.
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom zijn het nou net de Nederlanders die helemaal door het lint gaan zodra ze legaal een pijltje af mogen steken?
Ja hoor. Op mijn land mag je geen vuurwerk afsteken, wat dacht jij dan? En als een gemeenschap het op hun terrein wil verbieden, ja, dan zie ik daartegen geen grote bezwaren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind is een goede afweging om vuurwerk te verbieden?
Het milieuargument vind ik kul maar de ongein die sommigen menen moeten uit te halen met vuurwerk is voor mij genoeg om te zeggen "verbieden die hap". Vanochtend om 5.00 stak iemand vlak voor mijn huis een illegale keiharde knaller af. Zo'n iemand mag van mij ter plekke kapot worden geschoten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Straks gewoon een algeheel leven belasting in voeren want alles wat met leven te maken heeft vervuilt. Denk maar eens aan de scheten die je laat....
Oh, tof, dus ik mag op mijn grond wel vuurwerk afstand, top.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:24 schreef sigme het volgende:
Ja hoor. Op mijn land mag je geen vuurwerk afsteken, wat dacht jij dan? En als een gemeenschap het op hun terrein wil verbieden, ja, dan zie ik daartegen geen grote bezwaren.
Sjuust. Vermits jouw lawaai en gifgas mij niet bereikt natuurlijk. Want jij mag mijn eigendom niet bezoedelen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, tof, dus ik mag op mijn grond wel vuurwerk afstand, top.
Ons buurmeisje is gisteren al begonnenquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het wordt wel elk jaar meer. Vorig jaar vrienden op bezoek gehad. 1 van de gasten die er was stond al om 22u buiten te knallen en te doen, en was pas om 01:30 klaar. En dan heeft hij misschien in de tussentijd een half u in huis gezeten. Meneer heeft dit jaar een keer zoveel gekocht
Gifgas.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:58 schreef sigme het volgende:
Sjuust. Vermits jouw lawaai en gifgas mij niet bereikt natuurlijk. Want jij mag mijn eigendom niet bezoedelen.
Oh, als je kruiden gaat afsteken wordt het wel kluchtig ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gifgas.![]()
Ik vind die zwavel en kruidlkucht geweldig
er zijn er wel meer dingen die jarenlang gebeur(d)en en volledig ingeburgerd zijn/waren .. veel van die dingen vinden wij nu, nu wij beter weten, barbaars of zoquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:47 schreef Sora het volgende:
[..]
Want? Het gebeurd al jaren lang, is volledig ingeburgerd dus lijkt mij toch redelijk een traditie?
Daar kan ik mij dan wel weer in vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben tegen een verbod. Het is echter wel een goed plan om grote vuurwerkshows te organiseren om in behoeftes van de bevolking te voorzien om zo een prikkel weg te nemen voor mensen om individueel (gevaarlijker, meer verspreide rommel, etc) vuurwerk te kopen en af te steken.
Overheidsvuurwerk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben tegen een verbod. Het is echter wel een goed plan om grote vuurwerkshows te organiseren om in behoeftes van de bevolking te voorzien om zo een prikkel weg te nemen voor mensen om individueel (gevaarlijker, meer verspreide rommel, etc) vuurwerk te kopen en af te steken.
Hoeveel heeft die man aan goede doelen geschonken dit jaar?quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:00 schreef Patries86 het volgende:
Andere man op tv; Ik heb dit jaar maar 200 euro uitgegeven aan vuurwerk...
Van jouw internet abbonnement ook.quote:
Man daar kunnen kinderen in andere landen maanden van eten en drinken!!
Je geeft 200 euro aan een 'goed doel" ?quote:Nee hoor! Hier geen vuurwerk!
Grappig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Na paddo's, nu vuurwerk.. Naja, dan moet drank ook maar verboden worden. Als we immers alles gaan verbieden dat gevaarlijk is, is drank nog wel het meest gevaarlijk.
Stelletje softe flikkers daar in Den Haag...
Natuurlijke selectie enzo.
Waarom maar in 1 stad?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:16 schreef Harajuku. het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik ben voor één plaats in Nederland waar SIERvuurwerk afgestoken wordt. Hoe vaak wordt er niet een mens of dier door vuurwerk verminkt van die kneuzen die het "zo'n kick" vinden om strijkers af te steken.
Wat is het probleem als het gewoon op één plaats gebeurd? Mij lijkt het juist mooi. Veel en mooi sierwerk ipv die irritante rotjes ed..
Nog altijd beter dan overheidsvuurwerkschoonmaak.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |