abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55604709
Al sinds mijn hele leven heb ik last van verlegenheid, als ik me buiten mijn eigen huis begeef. Ik vind het erg vervelend, en het lijkt na mate de jaren volgen steeds erger te worden. Ik ben zelfs verlegen in de winkel, of ziekenhuis.
Het liefst zou ik willen dat al die blokkades op één of andere manier weg zouden gaan.
Soms weet ik ook niet hoe ik iets moet zeggen, en dan moet ik continu zoeken in mijn hoofd van wat voor woord moet ik zeggen.

Ik zou graag wat advies van jullie willen hebben, van wat ik hiertegen kan doen.

(geen alcohol, of drugs svp)
pi_55604726
Drinken.
pi_55604755
Jezelf oppeppen, positief denken en doen doen doen.

Face your fears and take risks.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2007 17:22:08 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:22:51 #4
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_55604773
Wat voor mij geholpen heeft is met hele mooie meisjes rollenbollen, m'n zelfvertrouwen schoot dan omhoog. Mannen he
En tijdens feestjes e.d. kan je genoeg drinken totdat je geen remmingen meer hebt.
And all the things you do with it
pi_55604811
Fake it, make it.
pi_55604818
Herman brood en Jules deelder gebruikten daar alcohol en speed tegen.

Hoe dan ook, iedereen is ooit verlegen geweest, de meesten komen er in een paar jaar vanaf wanneer ze meer sociale contacten hebben; veel met vrienden op de bank hangen en bier drinken of blowen. Met klasgenoten of collega's ouwehoeren. Een vriendinnetje krijgen. Je onzekerheid zien te overwinnen. Overigens gaat dat vaak wel een paar jaar duren.

Maar goed, jij vond het toch niet erg om geen vrienden te hebben; dan lijd je toch ook niet onder verlegenheid?
pi_55604887
hoezo ben je verlegen? bang om wat anderen over je denken?? nou dan hoef je niet verlegen te zijn want je boeit die andere mensen echt totaal niet. ( niet in persoonlijke zin bedoelt, als je begrijpt wat ik bedoel )
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:30:30 #8
164931 Houtspeer
pi_55604911
Ja luister vooral naar MouzurX, die gast durft niet eens mooie vrouwen te benaderen.
pi_55604913
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:25 schreef Paltos het volgende:
Fake it, make it.
Dat en regelmatig dingen doen die je eng vindt.

Ken het, ben ook erg lang extreem verlegen geweest.
pi_55604943
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:30 schreef Houtspeer het volgende:
Ja luister vooral naar MouzurX, die gast durft niet eens mooie vrouwen te benaderen.
Durf ik dat niet dan? ik benader haar vaak genoeg hoor, ik weet alleen dat ik haar niet zal krijgen ... zit nogal een verschil in .. o sorry "pakken" .. of ik moet haar verkrachten
pi_55604954
Doe gewoon alsof je heel zelfverzekerd bent, dat doen er zoveel. Niemand die het merkt, en jij zelf op een dag ook niet meer

Ohja en niet belachelijk veel gaan drinken, beter een beetje verlegen dan een beetje teveel dronken, dat is wmb een echte afknapper.
know'm sayin?
word? word.
pi_55604960
Ik denk dat het met de tijd minder wordt.Je bent pas zeventien en als je alleen maar daarover na denkt wordt het veel moeilijker.Wat al iemand zei.Een vriendin kan ook enorm bij helpen.
pi_55604973
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:22 schreef Houtspeer het volgende:
Wat voor mij geholpen heeft is met hele mooie meisjes rollenbollen, m'n zelfvertrouwen schoot dan omhoog. Mannen he
En tijdens feestjes e.d. kan je genoeg drinken totdat je geen remmingen meer hebt.
Het probleem bij mij is dat ik juist helemaal niemand heb, en niet durf om contacten te maken. De meeste tijd verdoezel ik aan de PC zitten circa zón 15-19 uur per dag.
pi_55604977
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:32 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik denk dat het met de tijd minder wordt.Je bent pas zeventien en als je alleen maar daarover na denkt wordt het veel moeilijker.Wat al iemand zei.Een vriendin kan ook enorm bij helpen.
ja maar dat lukt waarschijnlijk niet he
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:37:29 #15
164931 Houtspeer
pi_55605058
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:33 schreef F04 het volgende:

[..]

Het probleem bij mij is dat ik juist helemaal niemand heb, en niet durf om contacten te maken. De meeste tijd verdoezel ik aan de PC zitten circa zón 15-19 uur per dag.
Dan kan je dingen doen waar je 'verplicht' bent om contact te maken. Neem een baantje waar contact met mensen heel belangrijk is. Achter een kassa bijvoorbeeld, heb ik ook gedaan. Dan spreek je met honderden verschillende mensen per dag.
pi_55605069
quote:

[..]

WTF.

En maak je dan geen contact met andere mensen?
pi_55605115
Als ik naar school moet, is het natuurlijk wel een stuk minder.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:46:31 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55605269
G
A

N
A
A
R

B
U
I
T
E
N

!!!!
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:05:30 #19
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_55605659
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:46 schreef Hephaistos. het volgende:
G
A

N
A
A
R

B
U
I
T
E
N

!!!!
Echt joh, fucking 15-19 uur per dag?
Pak de trein naar Den Bosch jonge, ik speel wel met je
Thinking about thinking of you.
pi_55606481
quote:

[..]

jesus
Ik doe niet meer aan een signature
pi_55606649
Naah, 19 uur is een beetje overdreven, ik denk dat een uurtje of 16-17 beter is. Als ik naar school moet is dit uiteraard een stuk minder.
pi_55606711
hoezo ben je verlegen?
pi_55606795
Wees trots op wie je bent!

Ook al is dat niet veel, en denk je weinig te bieden te hebben. Dat is niet waar, iedereen is boeiend.
Als jij liever de hele dag thuis zit en niets wil doen, wel dan is dat jouw karakter. Anderen moeten daar maar rekening mee houden.

Leef hoe je zelf wil, maar ondermijn jezelf en je eigenheid nooit.
pi_55607111
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:55 schreef MouzurX het volgende:
hoezo ben je verlegen?
Ik zit steeds met dat gevoel als ik in de stad ben bijv dat ik op één of andere manier voor lul sta, en niet zo goed uit mijn woorden kan komen.
pi_55607171
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:10 schreef F04 het volgende:

[..]

Ik zit steeds met dat gevoel als ik in de stad ben bijv dat ik op één of andere manier voor lul sta, en niet zo goed uit mijn woorden kan komen.
Gewoon wat ik net zei denken: waarom zou ik hun ook maar meer dan een seconde boeien
Want dat is ook gewoon zo .. tenzij je er als een "freak"(lees: gothic/andere excentrieke kledij aan) uit ziet zal je niemand boeien
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:17:57 #26
201150 Barmanxxl
What's next...?
pi_55607284
Hoe oud ben je dan?

Daar zijn trainingen voor die je kunnen helpen.
life is all about chances we take...
pi_55610829
Edit: Hou nou eens op

[ Bericht 84% gewijzigd door Inekris op 28-12-2007 23:48:54 ]
pi_55611115
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:20 schreef tho_Omas het volgende:
Drinken.
Had je al veel eerder mee moeten beginnen.
pi_55612490
quote:

[..]

oefenen jongen, je moet zoveel mogelijk met mensen omgaan
pi_55621900
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:17 schreef Barmanxxl het volgende:
Hoe oud ben je dan?

Daar zijn trainingen voor die je kunnen helpen.
17
pi_55622166
Je weet het antwoord toch wel. Kwestie van achter je pc vandaan komen en er wat aan doen.
Stop crying and do something about it. Jankert.
pi_55622225
quote:

[..]

Word lid van een sportclub oid. Er is vast wel een sport die je leuk vindt.

Tip: Volleybal of korfbal, het laatste is altijd gemengd, en het eerste kan je op recreanten niveau vaak ook gemengd spelen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:17:25 #33
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_55627320
Oefening baart kunst.

Je zult die enge dingen gewoon vaak moeten doen, totdat je eraan gewend bent geraakt.
Wat misschien helpt is om samen met een goede vriend naar sociale aangelegenheden te gaan, waarbij je wel moet afspreken dat die vriend niet al het praten voor jou gaat doen.

Sportclub is inderdaad heel goed hiervoor.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_55628295
gewoon schijt aan alles en iedereen hebben
niet over nadenken, dat werkt het beste en je eigen ding doen.
pi_55628362
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:56 schreef Chasiner het volgende:
gewoon schijt aan alles en iedereen hebben
niet over nadenken, dat werkt het beste en je eigen ding doen.
ga jij nou maar je reet afvegen .. er zit allemaal pis en water op
pi_55630117
heb je een probleem ofzo? :S stalk me niet zo. en OT blijven.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:24:38 #37
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55630253
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Durf ik dat niet dan? ik benader haar vaak genoeg hoor, ik weet alleen dat ik haar niet zal krijgen ... zit nogal een verschil in .. o sorry "pakken" .. of ik moet haar verkrachten
Ghb
pi_55630278
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:24 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ghb
ik wil niet maar een keer er overheen ik wil er heel vaak overheen en zij moet het leuk vinden ook
pi_55630304
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 13:08 schreef koudhier het volgende:
Je weet het antwoord toch wel. Kwestie van achter je pc vandaan komen en er wat aan doen.
Stop crying and do something about it. Jankert.
^^ Misschien hard, maar zo fucking waar

Alleen heeft de TS misschien moeite met hoe en waarom?
Nou, je hebt vast vrienden, zo niet (screwed )

Ga eens na kroeg, eens na een discotheek, van mij part gaan jullie naar LAN-parties
Als je dit niet hebt maar wel goede band met bepaalde leden via fok of ander forum. -> meeten

Ken een kerel die via deze 2 manieren stukken zelfverzekerder is geworden.
Nee, gaat niet over mij, ik heb me zelfverzekerdheid aan me gigantische ego te danken.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:28:59 #40
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55630356
assertiviteits cursus?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_55638514
Stoppen met mmorpg's spelen
pi_55645904
Waarom durf je wel met mensen op een forum te praten? Die zijn toch ook eng? Die kunnen toch ook rare dingen over je denken?

En wat dan nog als iemand rare dingen over je denkt? Ga je dan dood? Voel je er iets van? Kruipt er iets je kont in? Nee toch?

Buiten die computer zijn de mensen niet veel anders hoor
  zondag 30 december 2007 @ 12:50:06 #43
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_55649011
quote:
Op zondag 30 december 2007 09:29 schreef missie18 het volgende:
Waarom durf je wel met mensen op een forum te praten? Die zijn toch ook eng? Die kunnen toch ook rare dingen over je denken?

En wat dan nog als iemand rare dingen over je denkt? Ga je dan dood? Voel je er iets van? Kruipt er iets je kont in? Nee toch?

Buiten die computer zijn de mensen niet veel anders hoor
Sterker nog, achter de computer zijn de meeste mensen gemener en onaardiger dan in het echt
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_55654389
Ach joh ,had ik vroeger ook last van.
Maar als je en tijdje uitgaat in de kroeg krijg je vanzelf wel vrienden of zuipmaten.
Emancipatie me reet, waarom zie ik anders zo weinig vrouwen op de motor?
pi_55659873
ga een keer wat drinken met je klasgenoten
  zondag 30 december 2007 @ 20:19:16 #46
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_55661887
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:19 schreef F04 het volgende:
Al sinds mijn hele leven heb ik last van verlegenheid, als ik me buiten mijn eigen huis begeef. Ik vind het erg vervelend, en het lijkt na mate de jaren volgen steeds erger te worden. Ik ben zelfs verlegen in de winkel, of ziekenhuis.
Het liefst zou ik willen dat al die blokkades op één of andere manier weg zouden gaan.
Soms weet ik ook niet hoe ik iets moet zeggen, en dan moet ik continu zoeken in mijn hoofd van wat voor woord moet ik zeggen.

Ik zou graag wat advies van jullie willen hebben, van wat ik hiertegen kan doen.

(geen alcohol, of drugs svp)
Komt me bekend voor. Ik heb er nog steeds last van. Wat helpt is veel sociaal contact, ook online wat chatten helpt. Heb je een hobby? Zoek mensen met dezelfde interesses op, het liefst op een nl site. Zo heb je een beetje afstand hebt naar de anderen toe, maar is het toch dichtbij.
Gewoon lekker kletsen, en je zult zien dat je *altijd* veel leuker in de omgang bent dan je zelf denkt. Meepraten, wees niet bang om te laten merken als je het met iemand eens of oneens bent, dan ontstaan er vanzelf discussies, en je hebt niets te verliezen.

Een teamsport gaan doen helpt ook enorm. Als ze je vragen om buiten de sport iets leuks te gaan doen, gewoon ja zeggen. Maakt niet (veel) uit wat het is. Je bent dan in no-time deel van het groepje. Je hebt maar een paar contacten nodig om het beginnetje te maken, daaruit vloeit dan snel een leuk sociaal leven uit.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
pi_55662527
quote:

[..]

Je bent gewoon onzeker.
En daar zijn er gelukkig veel meer van Serieus je bent echt niet de enige. Als je je zo voelt bedenk dan dat andere mensen die op dat moment om je heen staan misschien precies datzelfde gevoel hebben.
Ga bij een club met een wat serieuzere activiteit zoals schaken, politiek, tweakershobby's zeg maar, dan heb je kans op iets minder popie jopie volk.
kerst op aarde
  Moderator zondag 30 december 2007 @ 21:25:42 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55663633
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:37 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Dan kan je dingen doen waar je 'verplicht' bent om contact te maken. Neem een baantje waar contact met mensen heel belangrijk is. Achter een kassa bijvoorbeeld, heb ik ook gedaan. Dan spreek je met honderden verschillende mensen per dag.
Dat heeft idd (gek genoeg) enorm geholpen met mij ! Verder zat ik op een school doe doet aan persoonlijke ontwikkeling (dalton / jenaplan onderwijs) Ik werd gewoon door mijn leraar voor het blok gezet. En daar sta je dan. Je kan dan een paar dingen doen. Go for it of afdruipen. Ik kan zeggen: Go for it!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55664912
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:29 schreef MouzurX het volgende:
hoezo ben je verlegen? bang om wat anderen over je denken?? nou dan hoef je niet verlegen te zijn want je boeit die andere mensen echt totaal niet. ( niet in persoonlijke zin bedoelt, als je begrijpt wat ik bedoel )
precies. Dat moet je onthouden, anderen liggen er echt niet wakker van wat jij doet of zegt.
(of je moet echt heel bot zijn)
pi_55665086
Sporten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')