Wat ik aan Amsterdam waardeer wat Rotterdam totaal niet heeft is het leven na 22.00uquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:15 schreef Koewam het volgende:
Zo echt he. Opzich kan ik een aantal dingen aan Amsterdam nog wel waarderen, maar dan de plekken die de toerist niet heeft gevonden...een grote kerkmis daar
En de mensen zijn sowieso iets minder aardig... en sommige nederlanders die me in het engels aanspreken?
quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik merk dat er nogal wat mensen zijn met pleinvrees in dit topic.
Drugs, drugs, drugs...ennuh...drugs en over de wallen te lopen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:25 schreef Semisane het volgende:
De zoveelste klaagtopic over Amsterdam en of het nou terecht is of niet ga ik nu even niet op in. Ik woon er en zie ook wel de nadelen. De TS heeft er een aantal opgenoemt
Maar goed waar ik me een beetje over verbaas is dat ondanks dat het blijkbaar zo'n kutstad is, zijn mensen masochistisch genoeg om toch steeds weer naar de stad te gaan...om naderhand er een klaagtopic over te maken.
Kan er niet gewoon een centraal Amsterdam-is-kut topic komen?
ceintuurbaanquote:
Dat terwijl je overal in Nederland even gemakkelijk drugs kan krijgen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:28 schreef renz0r het volgende:
[..]
Drugs, drugs, drugs...ennuh...drugs en over de wallen te lopen.
Zowel voor NLers als de toeristen.
Tsja, sommige mensen werken er.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:25 schreef Semisane het volgende:
Maar goed waar ik me een beetje over verbaas is dat ondanks dat het blijkbaar zo'n kutstad is, zijn mensen masochistisch genoeg om toch steeds weer naar de stad te gaan...om naderhand er een klaagtopic over te maken.
wilde net zeggen, als er iets een kutstad is!quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nee, Rotterdam is een lekkere stad
hihi, je ziet er blijkbaar uit als een toerist!quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:15 schreef Koewam het volgende:
Zo echt he. Opzich kan ik een aantal dingen aan Amsterdam nog wel waarderen, maar dan de plekken die de toerist niet heeft gevonden...een grote kerkmis daar
En de mensen zijn sowieso iets minder aardig... en sommige nederlanders die me in het engels aanspreken?
Ik woon en werk er. Althans nu dan, kan weer veranderen met ander project, om heel eerlijk te zijn zou ik ook liever niet ergens anders willen wonen, ben op gegroeit in een dorp, maar ben echt allergisch tegen dat kleinburgelijk gepeupel wat je meestal in dat soort dorpjes (en in veel van die zogenaamde "steden" in Nederland) tegenkomt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:33 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Tsja, sommige mensen werken er.Ik ben blij dat ik hier niet hoef te wonen.
Ik kom enkel op de wallen, om naar mijn favo Thai restaurant te gaan..zo interesant is het verder niet...en drugs doe ik niet aan, behalve thee en zo nu en dan alcohol....braaf he.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:28 schreef renz0r het volgende:
[..]
Drugs, drugs, drugs...ennuh...drugs en over de wallen te lopen.
Zowel voor NLers als de toeristen.
Hmm, dan weet ik niet waar jij zoal komt, maar ik zie de hele dag door mensen overal en altijd rijden er auto's. Nee niet in een straatje op een woonerf...quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:17 schreef renz0r het volgende:
[..]
Wat ik aan Amsterdam waardeer wat Rotterdam totaal niet heeft is het leven na 22.00u
Na 22.00u is Rotterdam een spookstad (op de uitgaansgebieden na) terwijl je in Amsterdam altijd leven hebt. Of dat door de toeristen komt of niet weet ik niet, maar er is iig leven.
Ja hey! Wat is het nou?!quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:50 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
Hmm, dan weet ik niet waar jij zoal komt, maar ik zie de hele dag door mensen overal en altijd rijden er auto's. Nee niet in een straatje op een woonerf...
Amsterdam is leuk om naar te kijken met die mooie oude gebouwen en grachten, maar zou er nooit willen wonen of werken. Oude pauperzooi!
Doe ik dat dan?quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:55 schreef Davoice het volgende:
[..]
Vooral als mensen die stad de hemel inprijzen
Amsterdam als centrum van de beschaafde wereld neerzetten
Nee, ik had je quote effe moeten verwijderen, sloeg niet op jouw opmerkingquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Doe ik dat dan?En waar precies?
Boefje!quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:58 schreef Davoice het volgende:
[..]
Nee, ik had je quote effe moeten verwijderen, sloeg niet op jouw opmerking
Raap me opquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:55 schreef Davoice het volgende:
Amsterdam als centrum van de beschaafde wereld neerzetten
Ik doe dit altijd middels het quoten, anders krijg ik geen smilies en die horen bij dit soort berichtenquote:
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat doenquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:00 schreef renz0r het volgende:
[..]
Raap me op!
Ga t niet eens meer onderbouwen
Vorig jaar hadden we dan ook wel een beetje medelijden met de Feyenoorders...quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn moeder is in Amsterdam geboren, dus ik zeg altijd dat ik half Nederlander en half Amsterdammer ben.
Maar toen ik vorig jaar op koninginnedag met mijn Feyenoord-polsbandjes om naar Amsterdam ging ben ik niet in elkaar geslagen, dus dat is dan wel weer mooi.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:22 schreef Ixnay het volgende:
Amsterdam
Rotterdam
Randstad
Parkstad
Fryslan![]()
Och er zijn best wel een boel wereldvreemde mensen die wonen in Amsterdam hoor en die echt geen weet hebben van de rest van de wereld...maar dat ligt niet echt specifiek aan Amsterdam...sterker nog ik denk dat het percentage wereldvreemde figuren in Amsterdam lager ligt dan in andere gemeenten in Nederland...althans dat is dan mijn ervaring. Ja echt ik kom ook wel eens ergens in Nederland.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:02 schreef Davoice het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat doen
ten opzichte van wat?quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Amsterdam is zwaar overrated.
I know, dat soort mensen neem ik bij t leven niet eens meer serieusquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:02 schreef Davoice het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat doen
Dat gelijk in de OP bijgezet!quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:01 schreef RetepV het volgende:
Ik werk in Amsterdam. Ik kan helemaal niks bedenken om tegen je klacht in te brengen. Je hebt dus 100% gelijk.
Je vergeet eigenlijk nog die taxichauffeurs die voor een paar centen het leven van voetgangers op het spel zetten.
Vaak genoeg geweest. Van kut, naar kutter, naar kutst...Tja, dan kan je wel een mening gevormd hebbenquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:15 schreef Zyggie het volgende:
Je kan inderdaad makkelijk een karikatuur van Amsterdam maken, helemaal als je er 3x in je leven komt.
Zie je wel...maar 3x geweest!quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:18 schreef renz0r het volgende:
[..]
Vaak genoeg geweest. Van kut, naar kutter, naar kutst...Tja, dan kan je wel een mening gevormd hebben
quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:18 schreef renz0r het volgende:
[..]
Vaak genoeg geweest. Van kut, naar kutter, naar kutst...Tja, dan kan je wel een mening gevormd hebben
Ondanks dat het helemáál mijn stad niet is, zitten er wel een paar winkels waar ik graag kom.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:25 schreef Semisane het volgende:
Wellus, we hadden net geconcludeerd dat Renzor er maar 3x was geweest....dussss.quote:
Je liegt!quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:28 schreef renz0r het volgende:
Meer dan 3x..en nee geen 4, of 5 of weet ik het...Woont familie daar
Amsterdam de gekste!quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:29 schreef renz0r het volgende:
Nog in t centrum ook, moet niet gekker worden!
Ze willen gewoon niet dat jij de hele tijd over de vloer komt.quote:
Is dat niet zo dan?quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:57 schreef -Beer- het volgende:
Wel grappig dat veel mensen uit de provincie vaak denken dat Amsterdam één groot bordeel is en er in de randstad een constante burgeroorlog aan de gang is ("Al die criminaliteit daar in het westen")
Wat vreemd.....quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:26 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan?
Hier in het oosten gebeurd echt veeeel minder dan in het westen.
Dat is echt geweldig jaquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:57 schreef -Beer- het volgende:
Wel grappig dat veel mensen uit de provincie vaak denken dat Amsterdam één groot bordeel is en er in de randstad een constante burgeroorlog aan de gang is ("Al die criminaliteit daar in het westen")
Dat is in elke redelijk grote stad te vinden, is niet echt kenmerkend of typisch voor Amsterdamquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:03 schreef renz0r het volgende:
Amsterdam is en blijft een KUTSTAD!
De sfeer die er hangt samen met het 'cultuurtje' is kut.
Je struikelt over de toeristen, allemaal van die irritante Amerikanen, Engelsen, Duitsers en Zuid Europees volk die er allemaal alternatief uitzien.
Stad wat niks anders te bieden heeft dan drugs en hoeren.
Stad vol met Junks, vaag duister volk, constante wietlucht, om de paar meter weer een persoon zo stoned als een garnaal of zwaar dronken.
Taxichaffeurs die t leven op t spel zetten van zowel de inzittende als voetgangers én die tevens niet weten wat verkeersregels zijn.
Ik schaam me echt voor deze stad om wat het heeft en biedt. Dit moet de hoofdstad en presentatie van het land zijn? Ben je lekker mee!
Optyfen ermee!
mensen die dat taalgebruik hanteren komen meestal uit utrecht, den haag of rotterdam...quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:25 schreef DuTank het volgende:
Eens met TS.. Kankerstad...
Dat is juist heerlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
In Utrecht waar ik studeer is het (overigens mooie) centrum bijna altijd uitgestorven tov. Amsterdam. In Den Haag loopt ook geen hond en Rotterdam is lelijk.
Altijd blij als ik weer 'terug' in Amsterdam ben
wat...uitgestorven andere plaatsen of amsterdam+'+)(_&%quote:
Het lege centrum van Utrecht.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat...uitgestorven andere plaatsen of amsterdam+'+)(_&%
lolquote:
Wat een haatdragende emoties weer.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:03 schreef renz0r het volgende:
Amsterdam is en blijft een KUTSTAD!
De sfeer die er hangt samen met het 'cultuurtje' is kut.
Je struikelt over de toeristen, allemaal van die irritante Amerikanen, Engelsen, Duitsers en Zuid Europees volk die er allemaal alternatief uitzien.
Stad wat niks anders te bieden heeft dan drugs en hoeren.
Stad vol met Junks, vaag duister volk, constante wietlucht, om de paar meter weer een persoon zo stoned als een garnaal of zwaar dronken.
Taxichaffeurs die t leven op t spel zetten van zowel de inzittende als voetgangers én die tevens niet weten wat verkeersregels zijn.
Ik schaam me echt voor deze stad om wat het heeft en biedt. Dit moet de hoofdstad en presentatie van het land zijn? Ben je lekker mee!
Optyfen ermee!
Ja, jij bent serieus te nemenquote:
Oerlelijk? Man, als je 5 minuten uit de stad wegrijdt ben je in het glooiende Limburgse landschap.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:57 schreef Madine het volgende:
[..]
Ja, jij bent serieus te nemen![]()
Parkstad is het meest verderfelijke en oerlelijke gebied van Nederland. Doe me dan nog maar liever de Randstad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
Da's iets anders. Parkstad ligt op een prima locatie: dicht bij de Belgische en Duitse grens, mooi landschap om de hoek, Maastricht op steenworpafstand. Maar de Parkstad gemeenten zelf, daar is toch geen bal aan? Volgepropt en alles behalve mooi. Amsterdam is ook een drukke bedoening, maar dat heeft tenminste nog sfeer. Wil je beweren dat Heerlen en Kerkrade mooie centra hebben? Ik vind het hier niet fijn wonen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Oerlelijk? Man, als je 5 minuten uit de stad wegrijdt ben je in het glooiende Limburgse landschap.
Verderflijk? Kijk eens hoe het 10 jaar geleden was en nu. Alle junks weg, pleinen worden opgeknapt, stations worden opgefrist. Er wordt aan gewerkt. In Amsterdam zien je alleen maar het percentage werklozen, criminelen, buitenlanders etc. stijgen.
Ik woon nu in Eindhoven, en in 2008 ga ik in Parkstad wonen in een twee maal zo groot huis voor hetzelfde geld. En ik vind de centra best ok.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:57 schreef Madine het volgende:
[..]
Da's iets anders. Parkstad ligt op een prima locatie: dicht bij de Belgische en Duitse grens, mooi landschap om de hoek, Maastricht op steenworpafstand. Maar de Parkstad gemeenten zelf, daar is toch geen bal aan? Volgepropt en alles behalve mooi. Amsterdam is ook een drukke bedoening, maar dat heeft tenminste nog sfeer. Wil je beweren dat Heerlen en Kerkrade mooie centra hebben? Ik vind het hier niet fijn wonen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:07 schreef Doodmetaal het volgende:
Als dat het enige is wat je van Amsterdam hebt gezien ben je zelf een kuttoerist, er zijn namelijk nog vele andere mooie plekken, maarja, dat weet jij niet, en dat houden we ook graag zo.
Rosmalenquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mensen die dat taalgebruik hanteren komen meestal uit utrecht, den haag of rotterdam...
Noem ze isquote:Op zaterdag 29 december 2007 02:07 schreef Doodmetaal het volgende:
Als dat het enige is wat je van Amsterdam hebt gezien ben je zelf een kuttoerist, er zijn namelijk nog vele andere mooie plekken, maarja, dat weet jij niet, en dat houden we ook graag zo.
Of er gewoon opgegroeid zijn en er je leven lang wonen zodat je niet als een simpel provinciaaltje je door de stad hoeft te manoevreren. Zoals de TS bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:06 schreef Nosh het volgende:
Amsterdam moet je behandelen als een militaire operatie. Met de tram heengaan waar je wilt zijn, zo snel en efficient mogelijk kopen wat je nodig hebt, en met de tram weer terug, om te maken dat je wegkomt. Zo krijg je het minst van alle korstige backpackers, dronken Engelsen en Chinezen die allemaal dezelfde vier gebouwen staan te fotograferen mee, en vermijd je al helemaal die schurftige kalverstraat, waar al het domme klootjesvolk elkaar voor de voeten loopt.
Sim-pel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |