abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55575010
Lijkt me leuk om 2007 af te sluiten met een poll wie de beste en slechtse minister van 2007 was, plus nog een 'lifetime' award voor een minister die 'we' missen (dit is een open Poll).

Beste minister:
Poll: Beste minister van 2007
  • Balkenende
  • Bos
  • Cramer
  • Donner
  • Eurlings
  • Hirsch-Ballin
  • Hoeven, van der
  • Horst, ter
  • Koenders
  • Klink
  • Middelkoop, van
  • Plasterk
  • Rouvoet
  • Verburg
  • Verhagen
  • Vogelaar
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Slechtste minister:
    Poll: Slechtste minister
  • Balkenende
  • Bos
  • Cramer
  • Donner
  • Eurlings
  • Hirsch-Ballin
  • Hoeven, van der
  • Horst, ter
  • Koenders
  • Klink
  • Middelkoop, van
  • Plasterk
  • Rouvoet
  • Verburg
  • Verhagen
  • Vogelaar
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Life-time award
    Hier is het de bedoeling dat je een oud-minister op geeft die niet meer leeft of niet meer actief is maar wel graag terug zou willen hebben.

2 stemmen voor Winsemius
    2 stemmen voor Hans Wijers
    1 stem voor Ben Bot
    1 stem voor Roelf de Boer
    1 stem voor Pronk
    1 stem voor de Gaay Fortman (senior?)
    1 stem voor Zalm

Hall-of-shame
    Zelfde als hierboven maar dan een oud-minister die absoluut niet meer op een ministerspost mag terugkomen of waarvan je blij bent dat diegen niet meer daartoe in staat is.

- 5 stemmen voor Jan Pronk (oud-minister OSW en VROM)
    - 2 stemmen voor Els Borst.
    - 2 stemmen voor Rita Verdonk
    - 1 stem voor Nawijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 29-12-2007 12:54:33 ]
  • Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_55575164
    Slechtste met overmacht : Vogelaar
    Beste tussen haakjes : Donner
    pi_55575290
    Beste uit dit rijtje: Eurlings .
    Slechtste uit dit rijtje: Vogelaar .

-xxx-
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
    pi_55575297
    Ikzelf heb als beste Vogelaar en als slechtste Balkenende. De lifetime award en hall of shame twijfel ik nog over.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_55575444
    De slechtste minister was een moeilijke keuze tussen Vogelaar en Cramer, maar Vogelaar krijgt de twijfelachtige eer.
    pi_55575621
    Beste: Klink (pakt tenminste door met dat rookverbod)
    Slechtste: Vogelaar (belachelijke uitspraken over islamitische traditie in Nederland)
    pi_55575632
    Slechtste minister met voorsprong: Vogelaar. hall of shame: Pronk. Beste Minister: Verhagen, niet buigen voor terroristen en dus weigeren om aan tafel te gaan zitten met hamas, hulde. eindelijk een keer een minister met wat backbone.
    pi_55575645
    Van Plasterk had ik trouwens meer verwacht...Veel meer...

-xxx-
    pi_55575684
    Beste minister : toch Eurlings denk ik, bij gebrek aan beter.
    Slechtste minister : het gaat tussen Vogelaar en Plasterk, dat lijkt me duidelijk. Ik heb gekozen voor Vogelaar.
    pi_55575834
    Waarom is Eurlings zo populair?
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55575901
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
    bij gebrek aan beter. in het land der blinden is een-oog koning. etc etc etc. Wat ik me meer afvraag, wie zijn die 4 mafketels die een klap van de molen hebben gehad en op vogelaar hebben gestemd? Blijf bij die molen in de buurt rondhangen, mischien dat de volgende tik het weer recht zet.
    pi_55575913
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
    Omdat hij het na mijn idee goed doet .

-xxx-
    pi_55575945
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:47 schreef Sora het volgende:

[..]

bij gebrek aan beter. in het land der blinden is een-oog koning. etc etc etc.
    Ja maar goed, het enige wat hij doet is goedkeuring geven aan nieuwe wegen die al lang en breed waren uitgetekend, het enige wat hij moest doen was het geld vinden en z'n handtekening zetten. Maar als mensen dat een grootste prestatie vinden dan onderschat ik kennelijk die prestatie.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55575969
    Toch een hoop mensen die verkeer (Eurlings) belangrijk vinden.
    Eurlings zet zich in iedergeval hard in om zo snel mogelijk de problemen op te lossen en meer asfalt aan te leggen. Nu nog even dat rekeningrijden niet door laten gaan en overstappen naar de VVD en ik stem zelfs op Eurlings bij de volgende verkiezingen.
      donderdag 27 december 2007 @ 16:56:34 #15
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_55576123
    Ik kan geen keuze maken uit 't lijstje met de beste minister, simpel weg omdat die er niet is. Ik kan dan wel op Eurlings stemmen, in mijn ogen de meest realistiche en sympathieke minister die er momenteel is, maar dat verrek ik, omdat hij bij de CDA kliek hoort, en die verdienen sowieso met hun allen een rotschop de verdoemenis in.

Slechtse ministers zijn natuurlijk Balkenende & Vogelaar, wat mij betreft. Kan er helaas maar 1 aanklikken in de pol, en dat is Balkenende, dus...
    ....nachtrijder...Nachtzwelgje!
    pi_55576228
    weet het niet zo met Eurling hij belooft veel maar maakt niet veel waar. En hij heeft het Noorden geschoffeerd en afgescheept met een fooi. te onervaren voor de functie denk ik. Heb hem dus maar slechtste gemaakt.
    Vind dat Bos het heel aardig doet op financiën en de beste minister van dit kabinet is.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_55576251
    Vogelaar als slechtste zou de meest voor de hand liggende keuze zijn maar zij is me niet echt tegen gevallen, had er al niks van verwacht.

Juist de enige waar ik nog wel hoopvol over was Plasterk is me juist heel erg tegen gevallen.

De beste, moeilijk ga denk ik voor van Middelkoop. Doet zijn werk
    pi_55576285
    Beste Donner
    Stechtste Vogelaar
    pi_55576299
    Als life time award ga ik toch maar voor Ben Bot. Niet omdat er geen betere ministers in de geschiedenis voorhanden zijn (denk aan Jan de Koning) maar omdat hij gewoon onterecht is weggestuurd en geschoffeerd.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55576327
    Ach Vogelaar doet het op integratie in elk geval beter dan d'r voorgangsters .

Al had ik graag Winsemius op haar post gezien.
    pi_55576355
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:
    Ach Vogelaar doet het op integratie in elk geval beter dan d'r voorgangsters .

Al had ik graag Winsemius op haar post gezien.
    Je wordt toch niet stiekum liberaal?
    pi_55576526
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Winsemius is dan ook iemand van de linkerkant.

Maar Vogelaar had ook niet echt voorgangers he? Bij Paars gingen Cohen en Van Boxtel over die zaken en die deden het niet bepaald slecht.

Ook moet je vaststellen dat Vogelaar erg weinig financieele armslag heeft, ja, ze heeft wel wat geld om uit te geven maar het meerendeel moet ze weg pakken van de corporaties. In tegenstelling tot een Eurlings die miljarden extra beschikbaar heeft op z'n begroting (ook omdat er jaaaarenlang niet is geinvesteerd in wegen en OV).

En tsja, met een zak geld achter de hand is het makkelijker om populair te worden, ik denk daarom dat dit kabinet voor de PvdA een best bittere pil kan gaan worden.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55576547
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sociaal-liberaal heet dat toch?

En Winsemius was ooit van VROM, is een groene VVD'er, die zijn te doen .
    quote:
    Bracht in 1985 de notitie 'Op weg naar een schoner autopark' uit, waarin fiscale bevoordeling van schonere auto's (o.a. als deze op loodvrije benzine rijden) wordt aangekondigd
    Kan ik ook wel waarderen.
    pi_55576934
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:47 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Omdat hij het na mijn idee goed doet .

-xxx-
    En na welk idee van jou was het dan dat hij het zo goed ging doen?
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      donderdag 27 december 2007 @ 17:52:22 #25
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_55577320
    Beste Eurlings (ook bij gebrek aan beter)

Slechtste Hirsch-Ballin (tief eens op verbodsgeile moraalridder)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')