abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 19:13:24 #101
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56969966
Van een subtopper/middenmoter die nooit meer hoger zal eindigen, naar een topclub met een dip? Van FCG naar Ajax blijft ALTIJD een vooruitgang en dat heeft niets met arrogantie te maken!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 25 februari 2008 @ 20:05:35 #102
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56971202
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:13 schreef M0NTANA het volgende:
Van een subtopper/middenmoter die nooit meer hoger zal eindigen, naar een topclub met een dip? Van FCG naar Ajax blijft ALTIJD een vooruitgang en dat heeft niets met arrogantie te maken!
Maarja je voetbalt dan nog steeds in Nederland. Het punt is juist dat het totaal geen grote vooruitgang is.

edit wat the_verve zegt dus.
pi_56983708
Zijn doelpunten van afgelopen weekend tegen VVV.
http://www.dailymotion.com/video/x4i9hh_marcus-berg-vs-vvv_sport
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56983970
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:24 schreef venomsnake het volgende:
Zijn doelpunten van afgelopen weekend tegen VVV.
http://www.dailymotion.com/video/x4i9hh_marcus-berg-vs-vvv_sport
Prachtige versnelling bij die tweede goal en netjes afgewerkt.
pi_56991058
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:15 schreef Grunner het volgende:

[..]

Drie punten meer noem ik niet een enorme vooruitgang... Financieel wel. Kut he dat de provinciaaltjes de top aan het naderen zijn

[ afbeelding ]
't Valt maar te bezien hoe lang Groningen dat vol houdt.
Zie Willem II, Heerenveen, AZ...
Doen 1 of meedere seizoenen leuk echt bovenin mee, maar zakken dan weer af, hoewel Heerenveen nu wel structureel een subtopper is.
Ajax daarentegen is gewoon structureel een topclub, al hebben alle clubs wel hun ups en downs
Dus dat het nu ff 3 punten zijn zegt helemaal niets en dat weet je ook.
Edit: is natuurlijk niet een enorme vooruitgang, maar dan spreek je denk ik over de (sub)top van Spanje, Engeland, Duitsland etc..
pi_56991528
Pfff, anders ga Groningen even met AZ vergelijken zeg..
Daar zit één of andere rijke suikeroom die gewoon 7 miljoen voor een Pelle neerlegt. (hebben daar 30 miljoen uitgegeven)
Groningen moet het gewoon van een goede organisatie en scouting hebben. Bovendien beweert niemand hier dat Groningen een topclub is (itt AZ) en boeit dat verder ook helemaal niet.
De Nederlandse competitie in zijn geheel stelt niet zoveel voor, bij een middenmotor in Engeland kan je meer verdienen.

Maargoed, dit topic gaat over Marcus Berg!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:44:53 #107
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56991539
Willem II kun je toch niet vergelijken met Groningen, man. Heerenveen en Groningen hebben ook meer potentie dan AZ, Twente ook overigens.

Jij doet het een beetje af als toeval. Ik zie het meer als de vruchten van een goed geduldig beleid.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_56991583
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:44 schreef The_Verve het volgende:
Willem II kun je toch niet vergelijken met Groningen, man. Heerenveen en Groningen hebben ook meer potentie dan AZ, Twente ook overigens.

Jij doet het een beetje af als toeval. Ik zie het meer als de vruchten van een goed geduldig beleid.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de euforie en praatjes erg groot zijn
Groningen doet het idd meer zoals Heerenveen, op een verstandige slimme manier
pi_56991610
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hou toch op man, de praatjes komen uiit A-Dam. Zo van: ''die speelt volgend jaar voor Ajax''
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:03:07 #110
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56991941
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar staan wij Groningers toch om bekend?
pi_56992006
Allemaal leuk en aardig, maar natuurlijk is de stap Groningen -> Ajax een verbetering. Net als dat Groningen - Feyenoord een verbetering zou zijn.

Je staat meer in de schijnwerpers, je salaris is beter, de faciliteiten zijn beter etc etc. oke de medische staf is minder, maar agh.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:16:34 #112
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56992173
Nogmaals: niemand hier zegt dat Ajax geen verbetering is. Of is men in Amsterdam tegenwoordig zo onzeker dat ze dat 10x bevestigd willen zien?
pi_56992211
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:16 schreef The_Verve het volgende:
Nogmaals: niemand hier zegt dat Ajax geen verbetering is. Of is men in Amsterdam tegenwoordig zo onzeker dat ze dat 10x bevestigd willen zien?
Ik heb het topic niet doorgelezen zag een paar reacties staan dat Ajax geen vooruitgang was, daar reageerde ik op.
pi_56992268
Dan moet je beter lezen...
pi_56992352
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:21 schreef venomsnake het volgende:
Dan moet je beter lezen...
Mwah. Er wordt gesteld dat Ajax geen enorme vooruitgang zou zijn en dan wordt de huidige stand er bij gehaald. Daar kan ik toch best op reageren of niet?
pi_56992404
Jawel, maar dat is op dit moment toch ook zo, bovendien wordt er duidelijk bij gezegd dat het financieel wel degelijk een vooruitgang is. Kortom, een vooruitgang.

Het is irritant omdat dit topic over Berg gaat, niet over Ajax.
pi_56992469
Laten we het dan maar weer over Berg hebben, iemand een gifje van die goals?
Ik was bij een vriendinnetje en kon zondag dus geen voetbal zien ...
pi_56992545
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:30 schreef Tommeke het volgende:
Laten we het dan maar weer over Berg hebben, iemand een gifje van die goals?
Ik was bij een vriendinnetje en kon zondag dus geen voetbal zien ...
Hier kan je bijna alle goals van hem zien, ook uit zijn IFK periode.
http://marcusberg.web-log.nl/
pi_56992825
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:44 schreef The_Verve het volgende:

WillemII heeft anders een paar jaar geleden heel wat meer bereikt dan Groningen. Een terugval ligt op de loer wanneer de dragende spelers zullen vertrekken. Kijk maar naar RKC die stonden een paar jaar geleden ook in de subtop maar zijn vorig jaar ook gedegradeerd. Het kan soms snel gaan bij WII bijv. van CL voetbal naar degradatie binnen een paar seizoenen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:48:52 #120
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_56992974
Groningen > Ajax is gewoon een vooruitgang, maar niet zo'n enorm grote als een aantal jaren geleden.
pi_56993049
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:48 schreef De.Kromme het volgende:
Groningen > Ajax is gewoon een vooruitgang, maar niet zo'n enorm grote als een aantal jaren geleden.
over een paar jaar misschien wel weer. Groningen heeft het nog niet bewezen structureel bij de top5 te zitten. Als ze over 10 jaar nog top5 voetballen, dan wordt de vooruitgang misschien wat minder.
pi_56993188
Anders open er een topic over..

ow wacht, die is er al:
Het Subtoppers Hoofdkwartier [Viva la Revolucion!]
ga daar er maar verder over kletsen.

[ Bericht 49% gewijzigd door venomsnake op 26-02-2008 19:00:47 ]
pi_56993438
Wou net zeggen, de ene Groninger is nog niet naar Amsterdam, of we hebben het al over de volgende die daar heen zou moeten

Denk dat Berg het aardig naar zijn zin heeft in Groningen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:23:19 #124
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56994053
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:44 schreef toma het volgende:

[..]

WillemII heeft anders een paar jaar geleden heel wat meer bereikt dan Groningen. Een terugval ligt op de loer wanneer de dragende spelers zullen vertrekken. Kijk maar naar RKC die stonden een paar jaar geleden ook in de subtop maar zijn vorig jaar ook gedegradeerd. Het kan soms snel gaan bij WII bijv. van CL voetbal naar degradatie binnen een paar seizoenen.
Wanneer je Willem II en RKC van destijds vergelijkt met het Groningen van nu dan lul je maar wat in de ruimte. Dat is qua continuïteit toch echt een wereld van verschil.

Dit is ook het laatste wat ik hierover zeg in dit topic.
pi_56996002
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:55 schreef venomsnake het volgende:
Anders open er een topic over..
Je had de discussie ook allang kunnen afkappen en deleten.
pi_57002099
Alles kan, theekan, koffiekan..
Maar ik verwijder niet zo snel berichten..
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:52 schreef Grunner het volgende:
Hij schijnt na twee seizoenen voor een gelimiteerd bedrag weg te mogen. Na dit seizoen kan Groningen dus nog vragen wat ze willen. Ik denk dat Nijland hem zo in de spotlights wil zetten en voor een veel groter bedrag dan in zijn contract staat hoopt te verkopen. Ik denk dat we hem na dit seizoen dus kwijt zijn. Aan een Engelse club ofzo.
Hij zal komende zomer wel vertrekken, helemaal als hij in dit tempo doorgaat met scoren en ook nog eens het EK gaat spelen. Maar goed, anders wel in 2009.
Die clausule zal ook nog best hoog zijn aangezien Groningen zelf al bijna 4 miljoen voor Berg heeft betaald. Wat mij betreft blijft hij nog een jaar, maar dat lijkt me niet reëel.

Je kunt nu wel zien hoe zenuwachtig hij nog was toen hij net bij ons kwam, eng onwennig en een tikkeltje angstig, maar hij is nu helemaal los. Hij ontwikkelt zich echt als een sneltrein. Hij is ook zo balvast, zoekt altijd de voetballende oplossing, heerlijk rustig gevoel geeft dat. Prima aanspeelpunt.

Hij snapt de steekpasses van Lovre ook, die 2 voelen elkaar goed aan.
pi_57013841
Wel aardig trouwens. Artikel in VI over 10 jaar miskopen bij Ajax. Daar komt de scout van Ajax in Scandinavië, die o.a. Zlatan bij de club bracht, aan het woord:

"Ik wil slechts kwijt dat veel van de spelers die bij SC Heerenveen zijn doorgebroken, door mij ook bij Ajax zijn aanbevolen. Ik zie overigens niet alles goed hoor. Marcus Berg (de bij FC Groningen regelmatig excellerende aanvaller, red.) heb ik ook vaak zien spelen, maar ik had destijds niet het idee dat hij een versterking voor Ajax zou zijn. Gezien zijn prestaties bij FC Groningen mag je dat oordeel inmiddels betwijfelen."

Aldus John Steen Olsen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57333416
Berg loopt inmiddels al ruim twee weken met een rugblessure rond. Ook het duel tegen Heerenveen aankomende vrijdag zal hij moeten missen.

Interview met Berg:
http://www.dailymotion.co(...)et-marcus-berg_sport
pi_57336506
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:43 schreef methodmich het volgende:
Wel aardig trouwens. Artikel in VI over 10 jaar miskopen bij Ajax. Daar komt de scout van Ajax in Scandinavië, die o.a. Zlatan bij de club bracht, aan het woord:

"Ik wil slechts kwijt dat veel van de spelers die bij SC Heerenveen zijn doorgebroken, door mij ook bij Ajax zijn aanbevolen. Ik zie overigens niet alles goed hoor. Marcus Berg (de bij FC Groningen regelmatig excellerende aanvaller, red.) heb ik ook vaak zien spelen, maar ik had destijds niet het idee dat hij een versterking voor Ajax zou zijn. Gezien zijn prestaties bij FC Groningen mag je dat oordeel inmiddels betwijfelen."

Aldus John Steen Olsen.
Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´s
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57344330
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´s
Jij bent echt grappig...
Toch moet ik ff happen:
Markus Allback, Alves (gescout uit scandinavie), Petter Hansson, Daniel Jensen, Mika Vayrynen, Erik Edman, Lasse Nilsson, Mika Nurmela... ff snel uit m'n hoofd spelers die het goed deden en dan vergeet ik vast wel een paar...
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:05:33 #131
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57346127
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 05:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jij bent echt grappig...
Toch moet ik ff happen:
Markus Allback, Alves (gescout uit scandinavie), Petter Hansson, Daniel Jensen, Mika Vayrynen, Erik Edman, Lasse Nilsson, Mika Nurmela... ff snel uit m'n hoofd spelers die het goed deden en dan vergeet ik vast wel een paar...
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
pi_57347831
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
Klopt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:39:06 #133
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57347931
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:

[..]

true, maar een deel daarvan had zeker niet misstaan bij Ajax of PSV. Hoewel Vayrynen weer het tegendeel bewijst.
pi_57450331
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg loopt inmiddels al ruim twee weken met een rugblessure rond. Ook het duel tegen Heerenveen aankomende vrijdag zal hij moeten missen.

Interview met Berg:
http://www.dailymotion.co(...)et-marcus-berg_sport
sneu
Hier zet ik niets neer!
  zondag 4 mei 2008 @ 16:25:09 #135
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58473652
2x gescoord tegen Utrecht vanmiddag.. Dikke prima, ben blij dat ie er weer bij is.
  zondag 4 mei 2008 @ 17:24:43 #136
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58474718
2 goede goals ook. 1e rechts aannemen en direct links uithalen, 2e geweldige loopactie.
  zondag 4 mei 2008 @ 17:30:31 #137
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_58474829
Zijn laatste paar weken bij FC Groningen.
  zondag 4 mei 2008 @ 17:46:12 #138
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58475051

http://www.dailymotion.co(...)utreg-playoffs_sport

[ Bericht 24% gewijzigd door venomsnake op 04-05-2008 19:06:09 ]
  maandag 5 mei 2008 @ 11:51:23 #139
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58488192
quote:
Berg is terug: Groningen wint weer

Groningen - Zijn linkeroog is blauw, als gevolg van een klap van Keller in het vorige duel met Utrecht. Wat geeft het? Als Marcus Berg de mouw van zijn T-shirt ophoudt na het gewonnen duel met FC Utrecht, verschijnt de stoere tekst op zijn rechter bovenarm: you bleed just to know you’re alive.

Pijn hoort dus bij het leven. Je bloedt om te weten dat je leeft; het is ook een zin uit een song van de rockband Goo Goo Dolls.

‘Voetbal is geven en nemen’, zegt de Zweed na afloop, als hij zojuist twee keer heeft gescoord, zijn eerste doelpunten na een blessureperiode van tweeënhalve maand. ‘Keller wilde soms meer vechten dan voetballen.’

FC Groningen verslaat Utrecht over twee duels en vervolgt zijn weg naar de entree in de UEFA Cup met twee wedstrijden tegen NEC. Marcus Berg is terug van een rugblessure en FC Groningen wint weer.

In de periode dat de 21-jarige Berg ontbrak, verging het Groningen over het algemeen slecht. Een plek bij de eerste vijf raakte uit zicht. Dat kwam overigens niet alleen door de absentie van de Zweed, want trainer Jans miste tal van geblesseerden.

Maar Berg beleeft een sensationeel eerste seizoen in Euroborg. Hij werd voor de aftrap gehuldigd, als de ‘C1000 speler van het jaar’, gekozen door de supporters. ‘Ik voel me vereerd.’ Met 218 punten bleef hij Tom Hiariej, een jongen uit de streek, 82 punten voor.

Berg is de opvolger van Suarez, destijds ook al een debutant en zijn voorganger als spits. De Uruguayaan verhuisde na één seizoen voor bijna 8 miljoen euro naar Ajax.

En wie garandeert Groningen dat Berg nog blijft na één jaar? Is hij de club nu al ontgroeid? ‘Met een transfer ben ik helemaal niet bezig. Dat soort zaken laat ik over aan mijn zaakwaarnemer.’ Trainer Jans: ‘Nou, als hij gaat, vragen we echt de hoofdprijs.’ Berg was immers de duurste aankoop in de clubgeschiedenis, met zijn 3,4 miljoen euro.

En zijn cijfers zijn schitterend, ook omdat hij eerst moest wennen als nieuweling en omdat hij dus de laatste twee maanden miste. Hij maakte ook bijna alleen belangrijke treffers. Twee in de Arena tegen Ajax, twee in het thuisduel met Feyenoord, eentje in Groningen tegen PSV.

Berg krijgt dus twee keer een staande ovatie deze zondag: eerst als hij de prijs voor de speler van het seizoen ontvangt en zich schaart in een rijtje met onder anderen Houtman, Ronald Koeman, Van Tiggelen en Robben, daarna na de wissel, als Groningen zich zeker waant van de winst.

Misschien is hij nog niet zo populair als Erik Nevland, de Noor die in de winterstop vertrok naar Fulham.

Voor Nevland kocht een heel vak destijds een Vikingpet; groen met witte hoorntjes. Nevland was de speler wiens loopbaan een beetje in het slop was geraakt door blessures, en wiens opgang gelijke tred hield met de opkomst van Groningen in de eredivisie.

Berg is een koele, berekenende Zweed met een vermoedelijk strak loopbaanplan. Jans, lovend: ‘Hij ziet de ruimtes, heeft het vermogen om precies op tijd te vertrekken en behaalt een hoog rendement uit het benutten van kansen.’

Bij de tweede goal stapt hij simpel weg van Pieters, op het moment dat de voorzet van Powel onderweg is; hij neemt de bal met rechts aan en haalt uit met links. Bij de beslissende 3-1 loopt hij eenvoudig weg van Keller, na een diepe vrije trap van Svejdik. Scoren met rechts, scoren met links.

‘Het ging al een stuk beter dan donderdag, tijdens het duel in Utrecht’, aldus Berg. Hij houdt genoeg te wensen over. Zo ziet hij Nijland in de eerste helft niet staan, en schiet hij zelf. ‘Dat was erg slecht van me. Ik moet op zo’n moment weten waar mijn ploeggenoot is.’

Terwijl de verliezende trainer Van Hanegem weer eens een klaagzang begint over het niveau van de scheidsrechters, looft zijn assistent Van Loen de kracht van Berg: ‘Hij is echt een levensgevaarlijke spits. Ook na zo’n lange periode afwezigheid is hij weer meteen gevaarlijk.’

Ron Jans denkt dat de samenwerking met Powel en Nijland, de andere aanvallers, nog veel beter kan. ‘Ze moeten goed naar elkaar kijken. Dan hebben we straks weer een Bermuda-driehoek.’

Berg weet zich in de belangstelling van de Zweedse bondscoach. Assistent Roland Andersson bezocht de Euroborg. Berg debuteerde in februari in de nationale ploeg, in een oefenduel met Turkije. ‘Als ik mee mag naar het EK, is dat een bonus voor me.’

Hij verwacht mooie wedstrijden tegen NEC. Beide duels in de competitie eindigden in 5-1. Hier valt wel iets te halen voor Berg.

Volkskrant
  maandag 5 mei 2008 @ 11:54:33 #140
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58488262
Op naar Ajax!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58512108
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:54 schreef M0NTANA het volgende:
Op naar Ajax!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:27:43 #142
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58512214
quote:
Op naar Ajax!
als hij mee gaat naar het EK, dan mag van Basten zeer diep in de buidel tasten.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:29:09 #143
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58512244
quote:
Op naar Ajax!
Zou geen verkeerde vervanger voor Huntelaar zijn, maar dan volgend jaar pas want Huntelaar blijft nog een jaartje.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef Prosac het volgende:

[..]

als hij mee gaat naar het EK, dan mag van Basten zeer diep in de buidel tasten.
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:48:43 #144
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58512696
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:

Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
international is international.
Zo grepen wij ooit naast Svensson, bijna rond, ging mee naar het EK, speelde niks, maar Rangers meldden zich toen wel.
Bye bye deal.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:21:32 #145
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_58513415
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.

Ik vind Berg niet minder dan die drie, hoewel Allbäck wel veel ervaring met zich meebrengt. Niet onbelangrijk op een eindtoernooi.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:25:08 #146
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58513484
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.

Ik vind Berg niet minder dan die drie, hoewel Allbäck wel veel ervaring met zich meebrengt. Niet onbelangrijk op een eindtoernooi.
Ik wist niet wie de andere spitsen waren/zijn daarom had ik alleen Zlatan geplaatst Berg vind ik iig beter dan Rosenberg en Elmander, Allback zie ik haast nooit spelen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:33:40 #147
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58513685
Rosenberg en Elmander hebben wel een streepje voor, spelen bij grotere clubs dan FC Groningen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:55:59 #148
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58514102
quote:
'AZ houdt verrichtingen Marcus Berg scherp in de gaten'

In de zoektocht naar een nieuwe, scorende, spits worden tal van spelers in verband gebracht met AZ. De Argentijn German Denis zou door trainer Louis van Gaal al bekeken zijn, Carlos Tenorio is in Qatar aan het werk gezien en nu komt ook de naam van Groningen-spits Marcus Berg (foto, links) naar voren.

Het Noordhollands Dagblad weet te melden dat de Zweedse spits nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door de Alkmaarders. Berg staat inmiddels, ondanks divers blessureleed, al op vijftien doelpunten dit seizoen. Over de terugkeer van Jeremain Lens wordt pas na het lopende seizoen besloten. Lens strijdt met NEC, dat hem huurt van AZ, nog om een ticket voor Europees voetbal. (BR)

Sportweek
Drik heeft geld zat, die willen niet weer een spits mislopen.
  maandag 12 mei 2008 @ 09:53:42 #149
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58622448
Nou, het seizoen zit erop. Gister nog een doelpuntje meegepikt tegen NEC zodat hij nog iets duurder is geworden.
http://www.dailymotion.co(...)s-nec-playoffs_sport

In totaal 18 goals gemaakt in zijn eerste seizoen eredivisie. Knap! Helemaal als je nagaat dat hij in het begin het moest doen met invalbeurten omdat hij nog wat moest wennen. Toen dat eenmaal gebeurd was begon het te lopen, een ware doelpuntenmachine. Tot hij in de wedstrijd tegen VVV geblesseerd raakte aan zijn rug, 9 weken lag Berg eruit. Je kon het direct merken, het gevaar was weg en er werd bijna geen wedstrijd meer gewonnen. Na 9 weken kwam Berg terug en scoorde direct 3x in de playoffs, ook knap na er ruim 2 maand uit te zijn geweest. Mijn mening: Berg heeft de potentie om een hele HELE goede spits te worden (Al vind ik hem nu al een geweldenaar)

100% zeker weten dat er nu een zooi clubs achter hem aan gaan zitten. AZ en Feyenoord worden al genoemd, evenals wat buitenlandse clubs. Ik ben benieuwd of hij nog te houden is voor Groningen. Ik vrees van niet, maar Berg is echt wel een zooi miljoenen waard. Zeker gezien zijn leeftijd, hij kan zich nog veel verder doorontwikkelen en dus wordt hij alleen maar meer waard.

Ik heb van hem genoten dit seizoen.
Doodzonde van die rugblessure, anders was hij dik over de 20 goals gegaan.
pi_58622741
Een EK selectie zal de prijs ook nog wel behoorlijk opdrijven. Ben benieuwd wat ie zelf wil gaan doen.
  maandag 12 mei 2008 @ 10:35:13 #151
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58622888
Het is alleen nog even afwachten of hij geselecteerd gaat worden. Ze hebben daar een hele berg ( ) aan goede spitsen lopen. Ik geloof dat deze week bekend wordt wie er bij Zweden allemaal meegaan naar het EK.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:37:27 #152
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58624895
Ik heb zelf sterk het gevoel dat we gisteren de laatste goal van Markus Berg in een Groningen shirt hebben gezien.
Niet dat het iets uitmaakt, dat was na een paar goals al duidelijk, weer een spits die te goed is voor het huidige FC Groningen. Erg knap van de club.
15 miljoen en naar het buitenland lijkt me een goede optie.
  maandag 12 mei 2008 @ 18:11:43 #153
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_58630034
15 miljoen

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  maandag 12 mei 2008 @ 18:14:08 #154
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58630076
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:11 schreef Juan Zueco het volgende:
15 miljoen

J.
20 dan.
pi_58640796
Ik ben ook erg benieuwd wat hij zelf eigenlijk wil. Is er iets over bekend of hij zelf ook weg wil of niet?
pi_58640866
Hij is wel erg goed ja, voetballend schaal ik hem zeker nog wel een klasse hoger in dan Alves. Bij Groningen moeten ze altijd wel overtuigd van hem moeten zijn geweest, anders zouden ze er niet zoveel geld voor neerleggen. Zonde van die rugblessure, speelt zeker een belangrijke rol bij het mislopen van Europees voetbal.

Wie is eigenlijk na Berg de duurste speler ooit en wat betaalden ze daarvoor? Nog niet de helft van Berg denk ik?
pi_58641101
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:05 schreef Blawh het volgende:

Wie is eigenlijk na Berg de duurste speler ooit en wat betaalden ze daarvoor? Nog niet de helft van Berg denk ik?
Suarez denk ik.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:24:37 #158
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58641216
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:05 schreef Blawh het volgende:
Hij is wel erg goed ja, voetballend schaal ik hem zeker nog wel een klasse hoger in dan Alves. Bij Groningen moeten ze altijd wel overtuigd van hem moeten zijn geweest, anders zouden ze er niet zoveel geld voor neerleggen. Zonde van die rugblessure, speelt zeker een belangrijke rol bij het mislopen van Europees voetbal.

Dat was Suarez, 1,5 miljoen aangekocht en dat zorgde voor veel zweet en hoofdpijn bij de staf. Zoveel geld voor 1 speler, terwijl ze een jaar later schijnbaar achteloos rond de 3 miljoen neerleggen voor Markus Berg.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:28:36 #159
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58649438
Berg is niet geselcteerd voor het EK. Althans, hij zit niet bij de eerste 24. Wel staat hij op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld Lindgren.

Bij Zweden hebben ze voor de oudjes gekozen. Zo zijn bijvoorbeeld Marcus Allbäck en Larsson er toch bij.
pi_58649702
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg is niet geselcteerd voor het EK. Althans, hij zit niet bij de eerste 24. Wel staat hij op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld Lindgren.

Bij Zweden hebben ze voor de oudjes gekozen. Zo zijn bijvoorbeeld Marcus Allbäck en Larsson er toch bij.
Dat is Lagerbäck he, beetje (te) behoudend ingesteld. Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat hij Kallström in de basis durfde te zetten (en volgens mij staat hij er nog niet altijd in).
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:23:29 #161
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_58650678
Voor de winterstop tijdens SC Heerenveen - FC Groningen deed ik nog wat lacherig over 'm, na de winterstop tijdens FC Groningen - SC Heerenveen was ik erg blij dat Marcus Berg niet van de partij was. In korte tijd (na het vertrek van Nevland) uitgegroeid tot de steunpilaar van FCG.
Goed gescout en daadkrachtig aangetrokken Misschien voor Groningen nog wel een geluk dat hij niet bij de Zweedse selectie zit, zo kan hij op het EK ook niet opvallen en heeft men een grotere kans 'm na de zomer nog steeds in de Euroborg te mogen bewonderen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:48:18 #162
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58651234
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:28 schreef venomsnake het volgende:

Tsja... wel Allback?
pi_58666510
quote:
Groningen-spits Berg: 'AZ is geen stap vooruit, Ajax wel'
Datum: 14-mei-2008 15:47

Marcus Berg (foto) is tevreden bij FC Groningen. De 21-jarige spits was afgelopen seizoen enkele maanden geblesseerd, maar daarvoor en ook daarna heeft hij zijn waarde bewezen. Uit de statistieken blijkt dat de ploeg van Ron Jans beduidend meer punten haalt als de Zweed in de voorhoede staat. 'Het streelt me absoluut dat de cijfers zo lovend zijn, maar het gaat me te ver om te zeggen dat ik de motor van Groningen ben,' aldus een relativerende Berg in VI. 'Maar ik ben op de goede weg, daar zijn we het over eens.'

Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen beweerde enkele maanden geleden dat Berg voor de Nederlandse top drie onbetaalbaar is. Berg: 'Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel. Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Al hoorde ik deze week van een ploeggenoot dat AZ me in de gaten houdt.'

'Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat niet echt een stap vooruit,' vervolgt Berg over de Alkmaarse vereniging. 'Het enige verschil is dat ze daar een rijke suikeroom hebben, maar dat is voor mij geen reden voor een transfer. De top drie, en zeker Ajax, is een ander verhaal.' De Zweed weet dat overstappen naar de Arena gevoelig ligt in Groningen, nadat afgelopen seizoen enkele belangrijke spelers door de Amsterdammers uit Euroborg werden weggeplukt. Berg is echter zeer gecharmeerd van de club waar komend seizoen Marco van Basten de touwtjes in handen heeft. 'Ajax is huge. Zeker voor buitenlanders,' weet hij. 'Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek.' (DH)
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:37:18 #164
121310 venomsnake
El Saltador
pi_58667040
Hier het hele interview. Gewoon een prima interview. De kop is zwaar uit zijn verband gerukt.
Ron jans is wel erg lovend Berg vind hem dan ook een topcoach..

klikbaar

klikbaar

Klikbaar

Met dank aan maral, fcgforum.
pi_58695332
De kop is lichtelijk overdreven, maar absoluut niet zwaar uit zijn verband gerukt. Feitelijk zegt hij hetzelfde.
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:59:02 #166
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58696117
nee hoor, hij zo voor een club met de statuur van Ajax Groningen willen verlaten, niet Groningen voor Ajax.
pi_61625355
Wat een topper

Alweer twee gemaakt dit seizoen.
Die van vanmiddag was zeer fraai, zweefduik en dan keurig in in de hoek koppen.

[ Bericht 26% gewijzigd door venomsnake op 16-09-2008 13:39:28 ]
pi_61918343
quote:
Berg redder van FC Groningen

HOORN - FC Groningen is ternauwernood ontsnapt aan een blamage in het bekertoernooi. Lange tijd leken de amateurs van hoofdklasser Hollandia te gaan stunten, maar FC Groningen kwam terug van een 2-0 achterstand tot 2-3 in verlenging. Marcus Berg was de grote redder aan Groningse zijde, hij tekende voor alledrie de doelpunten.

Telegraaf
pi_61918530
Hij doet de TT weer eer aan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_61919783
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:43 schreef mcyodogg het volgende:
Hij doet de TT weer eer aan.

Ga er maar vanuit dat wanneer Huntelaar vertrekt Danny Blind met een grote zak met geld op de stoep staat vd Euroborg.
pi_61920145
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:20 schreef toma het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat wanneer Huntelaar vertrekt Danny Blind met een grote zak met geld op de stoep staat vd Euroborg.
Grote zak geld = goed
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:05:36 #172
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61921140
Toch aardig van Danny.
pi_61921170
Blind heeft daar niets te vertellen, Van Basten beslist.. En die wil vast Denneboom van Twente.
pi_61921251
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:06 schreef venomsnake het volgende:
Blind heeft daar niets te vertellen, Van Basten beslist.. En die wil vast Denneboom van Twente.
Blind heeft wel degelijk iets te vertellen als Technisch Manager zijnde maar dat is niet iets voor dit topic
pi_61923148
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:20 schreef toma het volgende:

[..]

Volgens mij is daar Cvitanich voor gekocht, met een andere grote zak geld.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_61951062
pi_61973017
TOPSPITS

2x gescoord tegen Feyenoord
pi_61973156
geweldig hij scoort veel tegen Feyenoord vorig jaar ook al
AFC AJAX
pi_61973197
Eigenlijk maar goed geweest voor Groningen, dat ie geblesseerd was geraakt vorig seizoen.
Anders weet ik niet of ie nu nog bij Groningen had gevoetbald.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 28 september 2008 @ 17:08:40 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61974209

Als we Berg in de winter weten te behouden, dan komen we goed weg. Vandaag 5 scouts uit de Bundesliga op de tribune.
pi_61974704
En de Zweedse bondscoach was er ook!
AFC AJAX
  zondag 28 september 2008 @ 21:18:28 #182
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_61981062
Berg tijdens de nabeschouwing
"I don't talk about goals. I make them.'

pi_61981109
topper dit.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_61981160
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:18 schreef Prosac het volgende:

"I don't talk about goals. I make them.'

pi_61981346
Hij schiet er weer 2 niet al te makkelijke kansen in alsof het niets is, klasse spits.
pi_61990525
pi_61990671
Die 2e zat er mooi in, potentieel voor Ajax.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_61990911
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:22 schreef Pritt het volgende:
Die 2e zat er mooi in, potentieel voor Ajax.
Denk dat hij het beste die stap over kan slaan.
pi_61990943
Ik vind een club als Schalke wel iets voor Berg.
pi_61998376
quote:
Jans: Berg kan topspits worden

GRONINGEN - FC Groningen staat de afgelopen jaren bekend als bakermat voor spelers die moeiteloos de stap naar een Nederlandse topclub kunnen maken. Op dit moment is Marcus Berg de meest opvallende spelers bij Groningen. Dat vindt ook trainer Ron Jans. “Marcus kan een absolute topspits worden."

"Hij kan bijna alles; Links en rechts schieten, koppen, sprinten", aldus de trainer. "En hij is een knokker, een vechter. Marcus moet echter nog beter worden in de combinatie. Hij moet nog balvaster worden. En zijn Nederlands verdient ook nog enige aandacht. Zijn interviews doet hij nog in het Engels. Dat vind ik jammer. Hij durft het misschien nog niet. Maar bij FC Groningen zijn dat wel zaken die we goed in de gaten houden. De buitenlanders dienen zich bij ons aan de Nederlandse aanpak en speelwijze aan te passen. Wie daarin mee wil, gaat mee, anders maar niet.”

telegraaf
pi_61999816
Gaat ie nu Nederlands leren, is ie aan het eind van het seizoen klaar met de cursus, gaat ie weg
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61999921
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Gaat ie nu Nederlands leren, is ie aan het eind van het seizoen klaar met de cursus, gaat ie weg
Als hij Nederlands spreekt verhoogt dat de kans op een transfer naar Real Madrid!
pi_61999989
Hij spreekt al Nederlands hoor. Buitenlandse spelers die bij de club komen krijgen direct Nederlandse les op de club. Als ze eenmaal redelijk verstaanbaar Nederlands spreken is het genoeg. Ze hoeven echt geen diploma te halen hoor.

Hij kan die interviews dus ook in het Nederlands doen, maar hij kiest het engels, dat bedoeld Jans ermee.
  maandag 29 september 2008 @ 17:22:14 #194
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62001025
Tsja Suarez sprak geinig Nederlands, maar ik las net ergens dat het bij Ajax niet meer hoeft.
  maandag 29 september 2008 @ 18:20:03 #195
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62002420
Op dit moment de best scorende Groningen-spits aller tijden.

http://www.fcgstats.nl/coef.php

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Verve op 29-09-2008 18:26:09 ]
pi_62002500
Wat een culthelden staan er tussen
Magno, Bombarda, Eijkelkamp, Djurovski, Meijer en Ahmad
  maandag 29 september 2008 @ 18:28:26 #197
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62002603
Sion en natuurlijk het schoolvoorbeeld van een cultheld: Martin Drent.
pi_62002684
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:28 schreef The_Verve het volgende:
Sion en natuurlijk het schoolvoorbeeld van een cultheld: Martin Drent.
Oei, dat ik die 2 over het hoofd heb gezien.
  maandag 29 september 2008 @ 23:47:29 #199
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62013186
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:22 schreef Grulez het volgende:
Tsja Suarez sprak geinig Nederlands, maar ik las net ergens dat het bij Ajax niet meer hoeft.
Dat is dan ook een club waar ze beter allemaal op spaanse les kunnen.
pi_62014248
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:47 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat is dan ook een club waar ze beter allemaal op spaanse les kunnen.
Ja inderdaad, met 8 Nederlanders/Belgen in de basis moet je echt op Spaanse les
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')