Maarja je voetbalt dan nog steeds in Nederland. Het punt is juist dat het totaal geen grote vooruitgang is.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:13 schreef M0NTANA het volgende:
Van een subtopper/middenmoter die nooit meer hoger zal eindigen, naar een topclub met een dip? Van FCG naar Ajax blijft ALTIJD een vooruitgang en dat heeft niets met arrogantie te maken!
Prachtige versnelling bij die tweede goal en netjes afgewerkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:24 schreef venomsnake het volgende:
Zijn doelpunten van afgelopen weekend tegen VVV.
http://www.dailymotion.com/video/x4i9hh_marcus-berg-vs-vvv_sport
't Valt maar te bezien hoe lang Groningen dat vol houdt.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:15 schreef Grunner het volgende:
[..]
Drie punten meer noem ik niet een enorme vooruitgang... Financieel wel. Kut he dat de provinciaaltjes de top aan het naderen zijn![]()
[ afbeelding ]
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de euforie en praatjes erg groot zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:44 schreef The_Verve het volgende:
Willem II kun je toch niet vergelijken met Groningen, man. Heerenveen en Groningen hebben ook meer potentie dan AZ, Twente ook overigens.
Jij doet het een beetje af als toeval. Ik zie het meer als de vruchten van een goed geduldig beleid.
Hou toch op man, de praatjes komen uiit A-Dam. Zo van: ''die speelt volgend jaar voor Ajax''quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de euforie en praatjes erg groot zijn
Daar staan wij Groningers toch om bekend?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de euforie en praatjes erg groot zijn
Ik heb het topic niet doorgelezen zag een paar reacties staan dat Ajax geen vooruitgang was, daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:16 schreef The_Verve het volgende:
Nogmaals: niemand hier zegt dat Ajax geen verbetering is. Of is men in Amsterdam tegenwoordig zo onzeker dat ze dat 10x bevestigd willen zien?
Mwah. Er wordt gesteld dat Ajax geen enorme vooruitgang zou zijn en dan wordt de huidige stand er bij gehaald. Daar kan ik toch best op reageren of niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:21 schreef venomsnake het volgende:
Dan moet je beter lezen...
Hier kan je bijna alle goals van hem zien, ook uit zijn IFK periode.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:30 schreef Tommeke het volgende:
Laten we het dan maar weer over Berg hebben, iemand een gifje van die goals?
Ik was bij een vriendinnetje en kon zondag dus geen voetbal zien ...
WillemII heeft anders een paar jaar geleden heel wat meer bereikt dan Groningen. Een terugval ligt op de loer wanneer de dragende spelers zullen vertrekken. Kijk maar naar RKC die stonden een paar jaar geleden ook in de subtop maar zijn vorig jaar ook gedegradeerd. Het kan soms snel gaan bij WII bijv. van CL voetbal naar degradatie binnen een paar seizoenen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:44 schreef The_Verve het volgende:
Willem II kun je toch niet vergelijken met Groningen, man. Heerenveen en Groningen hebben ook meer potentie dan AZ, Twente ook overigens.
Jij doet het een beetje af als toeval. Ik zie het meer als de vruchten van een goed geduldig beleid.
over een paar jaar misschien wel weer. Groningen heeft het nog niet bewezen structureel bij de top5 te zitten. Als ze over 10 jaar nog top5 voetballen, dan wordt de vooruitgang misschien wat minder.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:48 schreef De.Kromme het volgende:
Groningen > Ajax is gewoon een vooruitgang, maar niet zo'n enorm grote als een aantal jaren geleden.
Wanneer je Willem II en RKC van destijds vergelijkt met het Groningen van nu dan lul je maar wat in de ruimte. Dat is qua continuïteit toch echt een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:44 schreef toma het volgende:
[..]
WillemII heeft anders een paar jaar geleden heel wat meer bereikt dan Groningen. Een terugval ligt op de loer wanneer de dragende spelers zullen vertrekken. Kijk maar naar RKC die stonden een paar jaar geleden ook in de subtop maar zijn vorig jaar ook gedegradeerd. Het kan soms snel gaan bij WII bijv. van CL voetbal naar degradatie binnen een paar seizoenen.
Hij zal komende zomer wel vertrekken, helemaal als hij in dit tempo doorgaat met scoren en ook nog eens het EK gaat spelen. Maar goed, anders wel in 2009.quote:Op maandag 25 februari 2008 13:52 schreef Grunner het volgende:
Hij schijnt na twee seizoenen voor een gelimiteerd bedrag weg te mogen. Na dit seizoen kan Groningen dus nog vragen wat ze willen. Ik denk dat Nijland hem zo in de spotlights wil zetten en voor een veel groter bedrag dan in zijn contract staat hoopt te verkopen. Ik denk dat we hem na dit seizoen dus kwijt zijn. Aan een Engelse club ofzo.
Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´squote:Op woensdag 27 februari 2008 16:43 schreef methodmich het volgende:
Wel aardig trouwens. Artikel in VI over 10 jaar miskopen bij Ajax. Daar komt de scout van Ajax in Scandinavië, die o.a. Zlatan bij de club bracht, aan het woord:
"Ik wil slechts kwijt dat veel van de spelers die bij SC Heerenveen zijn doorgebroken, door mij ook bij Ajax zijn aanbevolen. Ik zie overigens niet alles goed hoor. Marcus Berg (de bij FC Groningen regelmatig excellerende aanvaller, red.) heb ik ook vaak zien spelen, maar ik had destijds niet het idee dat hij een versterking voor Ajax zou zijn. Gezien zijn prestaties bij FC Groningen mag je dat oordeel inmiddels betwijfelen."
Aldus John Steen Olsen.
Jij bent echt grappig...quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof Heerenveen veel goede Scandi´s gehaald heeft, er zijn al uberhaubt nauwelijks goede Scandi´s
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.quote:Op donderdag 13 maart 2008 05:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij bent echt grappig...
Toch moet ik ff happen:
Markus Allback, Alves (gescout uit scandinavie), Petter Hansson, Daniel Jensen, Mika Vayrynen, Erik Edman, Lasse Nilsson, Mika Nurmela... ff snel uit m'n hoofd spelers die het goed deden en dan vergeet ik vast wel een paar...
Klopt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
true, maar een deel daarvan had zeker niet misstaan bij Ajax of PSV. Hoewel Vayrynen weer het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:05 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, alleen dit zijn gewoon nuttige goede spelers, maar zeker ook niet meer dan dat. Volgens mij zijn ze na SCH, op Jensen na, allemaal geflopt bij de volgende club.
sneuquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg loopt inmiddels al ruim twee weken met een rugblessure rond. Ook het duel tegen Heerenveen aankomende vrijdag zal hij moeten missen.
Interview met Berg:
http://www.dailymotion.co(...)et-marcus-berg_sport
quote:Berg is terug: Groningen wint weer
Groningen - Zijn linkeroog is blauw, als gevolg van een klap van Keller in het vorige duel met Utrecht. Wat geeft het? Als Marcus Berg de mouw van zijn T-shirt ophoudt na het gewonnen duel met FC Utrecht, verschijnt de stoere tekst op zijn rechter bovenarm: you bleed just to know you’re alive.
Pijn hoort dus bij het leven. Je bloedt om te weten dat je leeft; het is ook een zin uit een song van de rockband Goo Goo Dolls.
‘Voetbal is geven en nemen’, zegt de Zweed na afloop, als hij zojuist twee keer heeft gescoord, zijn eerste doelpunten na een blessureperiode van tweeënhalve maand. ‘Keller wilde soms meer vechten dan voetballen.’
FC Groningen verslaat Utrecht over twee duels en vervolgt zijn weg naar de entree in de UEFA Cup met twee wedstrijden tegen NEC. Marcus Berg is terug van een rugblessure en FC Groningen wint weer.
In de periode dat de 21-jarige Berg ontbrak, verging het Groningen over het algemeen slecht. Een plek bij de eerste vijf raakte uit zicht. Dat kwam overigens niet alleen door de absentie van de Zweed, want trainer Jans miste tal van geblesseerden.
Maar Berg beleeft een sensationeel eerste seizoen in Euroborg. Hij werd voor de aftrap gehuldigd, als de ‘C1000 speler van het jaar’, gekozen door de supporters. ‘Ik voel me vereerd.’ Met 218 punten bleef hij Tom Hiariej, een jongen uit de streek, 82 punten voor.
Berg is de opvolger van Suarez, destijds ook al een debutant en zijn voorganger als spits. De Uruguayaan verhuisde na één seizoen voor bijna 8 miljoen euro naar Ajax.
En wie garandeert Groningen dat Berg nog blijft na één jaar? Is hij de club nu al ontgroeid? ‘Met een transfer ben ik helemaal niet bezig. Dat soort zaken laat ik over aan mijn zaakwaarnemer.’ Trainer Jans: ‘Nou, als hij gaat, vragen we echt de hoofdprijs.’ Berg was immers de duurste aankoop in de clubgeschiedenis, met zijn 3,4 miljoen euro.
En zijn cijfers zijn schitterend, ook omdat hij eerst moest wennen als nieuweling en omdat hij dus de laatste twee maanden miste. Hij maakte ook bijna alleen belangrijke treffers. Twee in de Arena tegen Ajax, twee in het thuisduel met Feyenoord, eentje in Groningen tegen PSV.
Berg krijgt dus twee keer een staande ovatie deze zondag: eerst als hij de prijs voor de speler van het seizoen ontvangt en zich schaart in een rijtje met onder anderen Houtman, Ronald Koeman, Van Tiggelen en Robben, daarna na de wissel, als Groningen zich zeker waant van de winst.
Misschien is hij nog niet zo populair als Erik Nevland, de Noor die in de winterstop vertrok naar Fulham.
Voor Nevland kocht een heel vak destijds een Vikingpet; groen met witte hoorntjes. Nevland was de speler wiens loopbaan een beetje in het slop was geraakt door blessures, en wiens opgang gelijke tred hield met de opkomst van Groningen in de eredivisie.
Berg is een koele, berekenende Zweed met een vermoedelijk strak loopbaanplan. Jans, lovend: ‘Hij ziet de ruimtes, heeft het vermogen om precies op tijd te vertrekken en behaalt een hoog rendement uit het benutten van kansen.’
Bij de tweede goal stapt hij simpel weg van Pieters, op het moment dat de voorzet van Powel onderweg is; hij neemt de bal met rechts aan en haalt uit met links. Bij de beslissende 3-1 loopt hij eenvoudig weg van Keller, na een diepe vrije trap van Svejdik. Scoren met rechts, scoren met links.
‘Het ging al een stuk beter dan donderdag, tijdens het duel in Utrecht’, aldus Berg. Hij houdt genoeg te wensen over. Zo ziet hij Nijland in de eerste helft niet staan, en schiet hij zelf. ‘Dat was erg slecht van me. Ik moet op zo’n moment weten waar mijn ploeggenoot is.’
Terwijl de verliezende trainer Van Hanegem weer eens een klaagzang begint over het niveau van de scheidsrechters, looft zijn assistent Van Loen de kracht van Berg: ‘Hij is echt een levensgevaarlijke spits. Ook na zo’n lange periode afwezigheid is hij weer meteen gevaarlijk.’
Ron Jans denkt dat de samenwerking met Powel en Nijland, de andere aanvallers, nog veel beter kan. ‘Ze moeten goed naar elkaar kijken. Dan hebben we straks weer een Bermuda-driehoek.’
Berg weet zich in de belangstelling van de Zweedse bondscoach. Assistent Roland Andersson bezocht de Euroborg. Berg debuteerde in februari in de nationale ploeg, in een oefenduel met Turkije. ‘Als ik mee mag naar het EK, is dat een bonus voor me.’
Hij verwacht mooie wedstrijden tegen NEC. Beide duels in de competitie eindigden in 5-1. Hier valt wel iets te halen voor Berg.
Volkskrant
Zou geen verkeerde vervanger voor Huntelaar zijn, maar dan volgend jaar pas want Huntelaar blijft nog een jaartje.quote:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
als hij mee gaat naar het EK, dan mag van Basten zeer diep in de buidel tasten.
international is international.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft Zlatan iig voor zich, en zoveel interlands heeft hij toch nog niet gespeeld?
Ik wist niet wie de andere spitsen waren/zijn daarom had ik alleen Zlatan geplaatstquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ibrahimovic is natuurlijk onomstreden. Als Berg naar het EK gaat moet hij de concurrentie aan met Rosenberg, Elmander en/of Allbäck.
Ik vind Berg niet minder dan die drie, hoewel Allbäck wel veel ervaring met zich meebrengt. Niet onbelangrijk op een eindtoernooi.
Drik heeft geld zat, die willen niet weer een spits mislopen.quote:'AZ houdt verrichtingen Marcus Berg scherp in de gaten'
In de zoektocht naar een nieuwe, scorende, spits worden tal van spelers in verband gebracht met AZ. De Argentijn German Denis zou door trainer Louis van Gaal al bekeken zijn, Carlos Tenorio is in Qatar aan het werk gezien en nu komt ook de naam van Groningen-spits Marcus Berg (foto, links) naar voren.
Het Noordhollands Dagblad weet te melden dat de Zweedse spits nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door de Alkmaarders. Berg staat inmiddels, ondanks divers blessureleed, al op vijftien doelpunten dit seizoen. Over de terugkeer van Jeremain Lens wordt pas na het lopende seizoen besloten. Lens strijdt met NEC, dat hem huurt van AZ, nog om een ticket voor Europees voetbal. (BR)
Sportweek
Suarez denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:05 schreef Blawh het volgende:
Wie is eigenlijk na Berg de duurste speler ooit en wat betaalden ze daarvoor? Nog niet de helft van Berg denk ik?
Dat was Suarez, 1,5 miljoen aangekocht en dat zorgde voor veel zweet en hoofdpijn bij de staf. Zoveel geld voor 1 speler, terwijl ze een jaar later schijnbaar achteloos rond de 3 miljoen neerleggen voor Markus Berg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:05 schreef Blawh het volgende:
Hij is wel erg goed ja, voetballend schaal ik hem zeker nog wel een klasse hoger in dan Alves. Bij Groningen moeten ze altijd wel overtuigd van hem moeten zijn geweest, anders zouden ze er niet zoveel geld voor neerleggen. Zonde van die rugblessure, speelt zeker een belangrijke rol bij het mislopen van Europees voetbal.
Wie is eigenlijk na Berg de duurste speler ooit en wat betaalden ze daarvoor? Nog niet de helft van Berg denk ik?
Dat is Lagerbäck he, beetje (te) behoudend ingesteld. Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat hij Kallström in de basis durfde te zetten (en volgens mij staat hij er nog niet altijd in).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg is niet geselcteerd voor het EK. Althans, hij zit niet bij de eerste 24. Wel staat hij op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld Lindgren.
Bij Zweden hebben ze voor de oudjes gekozen. Zo zijn bijvoorbeeld Marcus Allbäck en Larsson er toch bij.
Tsja... wel Allback?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:28 schreef venomsnake het volgende:
Berg is niet geselcteerd voor het EK. Althans, hij zit niet bij de eerste 24. Wel staat hij op de reservelijst, evenals bijvoorbeeld Lindgren.
Bij Zweden hebben ze voor de oudjes gekozen. Zo zijn bijvoorbeeld Marcus Allbäck en Larsson er toch bij.
quote:Groningen-spits Berg: 'AZ is geen stap vooruit, Ajax wel'
Datum: 14-mei-2008 15:47
Marcus Berg (foto) is tevreden bij FC Groningen. De 21-jarige spits was afgelopen seizoen enkele maanden geblesseerd, maar daarvoor en ook daarna heeft hij zijn waarde bewezen. Uit de statistieken blijkt dat de ploeg van Ron Jans beduidend meer punten haalt als de Zweed in de voorhoede staat. 'Het streelt me absoluut dat de cijfers zo lovend zijn, maar het gaat me te ver om te zeggen dat ik de motor van Groningen ben,' aldus een relativerende Berg in VI. 'Maar ik ben op de goede weg, daar zijn we het over eens.'
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen beweerde enkele maanden geleden dat Berg voor de Nederlandse top drie onbetaalbaar is. Berg: 'Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel. Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Al hoorde ik deze week van een ploeggenoot dat AZ me in de gaten houdt.'
'Maar om eerlijk te zijn, vind ik dat niet echt een stap vooruit,' vervolgt Berg over de Alkmaarse vereniging. 'Het enige verschil is dat ze daar een rijke suikeroom hebben, maar dat is voor mij geen reden voor een transfer. De top drie, en zeker Ajax, is een ander verhaal.' De Zweed weet dat overstappen naar de Arena gevoelig ligt in Groningen, nadat afgelopen seizoen enkele belangrijke spelers door de Amsterdammers uit Euroborg werden weggeplukt. Berg is echter zeer gecharmeerd van de club waar komend seizoen Marco van Basten de touwtjes in handen heeft. 'Ajax is huge. Zeker voor buitenlanders,' weet hij. 'Alleen voor zo'n club zou ik willen nadenken over een vertrek.' (DH)
quote:Berg redder van FC Groningen
HOORN - FC Groningen is ternauwernood ontsnapt aan een blamage in het bekertoernooi. Lange tijd leken de amateurs van hoofdklasser Hollandia te gaan stunten, maar FC Groningen kwam terug van een 2-0 achterstand tot 2-3 in verlenging. Marcus Berg was de grote redder aan Groningse zijde, hij tekende voor alledrie de doelpunten.
Telegraaf
quote:Op donderdag 25 september 2008 22:43 schreef mcyodogg het volgende:
Hij doet de TT weer eer aan.
quote:Op donderdag 25 september 2008 23:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat wanneer Huntelaar vertrekt Danny Blind met een grote zak met geld op de stoep staat vd Euroborg.
Blind heeft wel degelijk iets te vertellen als Technisch Manager zijnde maar dat is niet iets voor dit topicquote:Op vrijdag 26 september 2008 00:06 schreef venomsnake het volgende:
Blind heeft daar niets te vertellen, Van Basten beslist.. En die wil vast Denneboom van Twente.
Volgens mij is daar Cvitanich voor gekocht, met een andere grote zak geld.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat wanneer Huntelaar vertrekt Danny Blind met een grote zak met geld op de stoep staat vd Euroborg.
quote:Op zondag 28 september 2008 21:18 schreef Prosac het volgende:
"I don't talk about goals. I make them.'
Denk dat hij het beste die stap over kan slaan.quote:Op maandag 29 september 2008 10:22 schreef Pritt het volgende:
Die 2e zat er mooi in, potentieel voor Ajax.
quote:Jans: Berg kan topspits worden
GRONINGEN - FC Groningen staat de afgelopen jaren bekend als bakermat voor spelers die moeiteloos de stap naar een Nederlandse topclub kunnen maken. Op dit moment is Marcus Berg de meest opvallende spelers bij Groningen. Dat vindt ook trainer Ron Jans. “Marcus kan een absolute topspits worden."
"Hij kan bijna alles; Links en rechts schieten, koppen, sprinten", aldus de trainer. "En hij is een knokker, een vechter. Marcus moet echter nog beter worden in de combinatie. Hij moet nog balvaster worden. En zijn Nederlands verdient ook nog enige aandacht. Zijn interviews doet hij nog in het Engels. Dat vind ik jammer. Hij durft het misschien nog niet. Maar bij FC Groningen zijn dat wel zaken die we goed in de gaten houden. De buitenlanders dienen zich bij ons aan de Nederlandse aanpak en speelwijze aan te passen. Wie daarin mee wil, gaat mee, anders maar niet.”
telegraaf
Als hij Nederlands spreekt verhoogt dat de kans op een transfer naar Real Madrid!quote:Op maandag 29 september 2008 16:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Gaat ie nu Nederlands leren, is ie aan het eind van het seizoen klaar met de cursus, gaat ie weg
Oei, dat ik die 2 over het hoofd heb gezien.quote:Op maandag 29 september 2008 18:28 schreef The_Verve het volgende:
Sion en natuurlijk het schoolvoorbeeld van een cultheld: Martin Drent.
Dat is dan ook een club waar ze beter allemaal op spaanse les kunnen.quote:Op maandag 29 september 2008 17:22 schreef Grulez het volgende:
Tsja Suarez sprak geinig Nederlands, maar ik las net ergens dat het bij Ajax niet meer hoeft.
Ja inderdaad, met 8 Nederlanders/Belgen in de basis moet je echt op Spaanse lesquote:Op maandag 29 september 2008 23:47 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat is dan ook een club waar ze beter allemaal op spaanse les kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |