abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2007 @ 13:13:25 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55570586
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#36)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. Eind mei getrouwd, nu huis gekocht en druk met het huis. Laat de natuur zn gang gaan en bij niet zwanger worden, in 2008 weer naar de gyn.

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

Jose81:
150 mg Clomid. In februari weer naar de gyn.

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 27-12-2007 13:22:35 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 13:14:51 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55570613
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo, 1e Kerstdag weer begonnen met de clomid, de emotionele bijwerkingen zijn alweer voelbaar
Ben wat wankel emotioneel ( tranen zitten snel hoog) en fel in dscussies. Ik heb het gelukkig wel door, dat tweede, dus heb me telkens als ik merkte te fel te worden, maar een beetje teruggetrokken uit een discussie.
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
miss_sly, wat ik me af vroeg, je was altijd vrij nuchter over het zwanger worden 'lukt het dan zou het helemaal super zijn, maar zo niet dan vinden we onze draai ook wel'.

Is dat nu veranderd nu je zwanger geweest bent? Ik kan me voorstellen dat de hoop en het vooruitkijken en mijmeren etc van de vorige toch wel bijgedragen heeft aan een sterkere wens. Of zie ik dat verkeerd?
pi_55570632
madelieve is toch zwanger? of heb ik iemand anders in mijn hoofd?

[ Bericht 52% gewijzigd door Vicky op 27-12-2007 13:21:09 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:22:46 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55570822
Nee, klopt wel. Ze was alleen nog niet uit de OP gehaald. Nu wel.
pi_55570896
Ik ben er nog steeds vrij nuchter onder, geloof ik. Tenminste, ik ken gelukkig helemaal niet dat enigszins jaloerse, dat wanhopige, dat "waarom zij wel en ik niet".

Ik schat onze kansen weliswaar iets hoger in nu ik een keer zwanger ben geweest, dat wel. En nu ik weet hoe het voelt, lijkt het me zo ongelofelijk bijzonder en fantastisch om dat tot het einde mee te mogen maken en dan ook nog eens ons kindje in mijn armen te mogen houden Dat kindje dat bij ons hoort, dat ik uit bedje mag halen, eten mag geven, voor zorgen, troosten, dat bij mij, bij ons hoort

Ik realiseer me echter ook goed dat ik vorige week 39 geworden ben. Dus tja, we gaan er uiteraard voor de volle 100% voor, en mocht het niet lukken dan zal ik zeker wel een soort van rouwperiode nodig hebben om het nu echt definitief af te sluiten, maar ik ben een gelukkig mens, heb een ontzettend lieve vriend en we hebben het zo goed samen, met onze families, vrienden, werk, het leven dat we leiden...de aanvulling is meer dan welkom, maar niet noodzakelijk voor ons geluk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 december 2007 @ 13:27:54 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55570981
Ik ga iig heel hard voor je duimen.
Je zinnetje tussen de hartjes gaat hier echt rechtstreeks mijn hartje in, dat is waar ik nu zo vreselijk naar uit kijk. De visite die naar huis gaat en ik die gewoon bij dat kindje mag blijven, ervoor mag zorgen, niet weer terug hoef te geven etc. etc.

Ik hoop echt dat het jullie (en trouwens alle dames in dit topic) gaat lukken.
pi_55571043
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga iig heel hard voor je duimen.
Je zinnetje tussen de hartjes gaat hier echt rechtstreeks mijn hartje in, dat is waar ik nu zo vreselijk naar uit kijk. De visite die naar huis gaat en ik die gewoon bij dat kindje mag blijven, ervoor mag zorgen, niet weer terug hoef te geven etc. etc.

Ik hoop echt dat het jullie (en trouwens alle dames in dit topic) gaat lukken.
Ja, dat is ook iets wat me zo ongelofelijk fantastisch lijkt
Dat had ik me nooit zo gerealiseerd, tot mijn zusje van de eerste was bevallen en ik op een avond naar huis ging en mezelf utliet, terwijl zij nog met Jens in haar armen op de bank zat te genieten Zo'n rijk en gelukkig gevoel lijkt me dat
  donderdag 27 december 2007 @ 13:47:50 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_55571418
hier ook even een hele dikke knuffel voor miss_sly
Make love, not war ☮
pi_55571645
Diaan
ik hoop ook zo dat jullie 2008 goed wordt en het ook jullie jaar wordt

Ik wens trouwens dat dit topic volgend jaar kerst helemaal dood is, geen mensen meer die zo verdomd lang moeten wachten, geen mmm meer, alleen maar hele gelukkige jonge (aanstaande) moeders
  donderdag 27 december 2007 @ 14:08:25 #10
114177 Diaan73
pi_55571918
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef miss_sly het volgende:
Diaan
ik hoop ook zo dat jullie 2008 goed wordt en het ook jullie jaar wordt

Ik wens trouwens dat dit topic volgend jaar kerst helemaal dood is, geen mensen meer die zo verdomd lang moeten wachten, geen mmm meer, alleen maar hele gelukkige jonge (aanstaande) moeders
Ik wens dit met je mee
Make love, not war ☮
pi_55574033
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik schat onze kansen weliswaar iets hoger in nu ik een keer zwanger ben geweest, dat wel. En nu ik weet hoe het voelt, lijkt het me zo ongelofelijk bijzonder en fantastisch om dat tot het einde mee te mogen maken en dan ook nog eens ons kindje in mijn armen te mogen houden Dat kindje dat bij ons hoort, dat ik uit bedje mag halen, eten mag geven, voor zorgen, troosten, dat bij mij, bij ons hoort
Ik ken dat gevoel
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_55575022
Tally. Hoop zo dat je binnenkort op kunt schuiven naar het volgende topic.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55577654
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel
Tally, dat is lang geleden! Hoe is het met je?
  donderdag 27 december 2007 @ 18:12:49 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55577736
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel

Hoe is het met je?
pi_55578334
Miss_Sly, ik ga ook gewoon weer heel hard voor je duimen dat het ook echt nog een keer gaat lukken. Dat zou helemaal leuk zijn en het is jullie (en iedereen hier) zo gegund...

En ja, dat lijkt me een goed vooruitzicht, iedereen rond kerst 2008 hier weg... en niemand die ooit nog problemen heeft met zwanger raken/blijven. Wat zou dat fijn zijn voor iedereen... het scheelt zoveel verdriet!

Ik heb een paar lekkere weken achter de rug. Doordat ik de vorige maand zo vreselijk teleurgesteld was omdat ik toch ongesteld werd, ben ik er deze maand helemaal niet zo mee bezig geweest. Tuurlijk wel met het 'verplichte' vrijen op het goeie moment (zo ongeveer), en ik heb ook getemperatuurd... maar verder heb ik er zo weinig aan gedacht... Heerlijk Gewoon lekker vakantie vieren... en weten dat die drukke periode op school weer voorbij is, lekker uitslapen, veel vrienden en familie over de vloer...wat wil je nog meer...(uuhmm... toch weet ik nog wel wat )?!

Tally hoe is het met je?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_55583604
Och ja, natuurlijk weten we wat we nog meer willen, maar dat wat je nu beschrijft is al heel veel, toch? Genieten van je leven en dan hopen op (en een beetje werken voor ) dat hele kleine extraatje dat toch zo groot is

Wie weet dat het in deze ontspannen toestand zomaar gelukt is
pi_55595235
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:09 schreef YPPY het volgende:
Tally. Hoop zo dat je binnenkort op kunt schuiven naar het volgende topic.
Sorry wYPPY je zal nog even flink geduld moeten hebben..

Ik heb een paar weekjes geleden een HSG (HCG?!) gehad..
En daaruit is gebleken dat ik een aangeboren afwijking heb aan mijn baarmoeder.
Ik heb of een halve baarmoeder of een baarmoeder die maar voor de helft werkt.
In januari krijg ik een kijkoperatie die ons gaat vertellen of mijn baarmoeder uberhaupt geschikt is voor een zwangerschap.
Dan gaan ze kijken of mijn linker eileider ontbreekt of dat deze gewoon verstopt zit.
Tot die tijd is het wachten geblazen.. En mn hormoon en suikerpreparaten blijven slikken..
pi_55595304
Dat is heftig Tally. Wist je dat al, dat je zoiets kon verwachten? Ik wist niet eens dat een baarmoeder niet geschikt kan zijn voor een zwangerschap. Het wachten moet nu wel verschrikkelijk zijn. Krijg je meteen na de operatie de uitslag?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55595363
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:34 schreef YPPY het volgende:
Dat is heftig Tally. Wist je dat al, dat je zoiets kon verwachten? Ik wist niet eens dat een baarmoeder niet geschikt kan zijn voor een zwangerschap. Het wachten moet nu wel verschrikkelijk zijn. Krijg je meteen na de operatie de uitslag?
Nee wist ik niet..
Ik zag tijdens de rontgenfoto's (ik weet nu niet of het HSG of HCG is) dat het fout zat..
Wat overigs geen pretje is om mee te maken zo'n IETS..

Nou ja als je echt een halve baarmoeder heb zoals het er op de foto uit zag dan zal ik waarschijnlijk geen kinderen kunnen krijgen..
Nu moet ik het maar positief zijn dat de artsen me in elk geval die pillentroep meegeven want dan zou het niet helemaal afgelopen zijn ons kinderverhaal..
Maar het wachten is inderdaad verrot.. Ik zou de datum al weten ware het niet dat ik vorige week op weg naar het ziekenhuis om de afspraak te maken een auto ongeluk kreeg.. En ik dus naar een ander ziekenhuis werd gebracht om me te laten onderzoeken op de S.E.H.
Dus kreeg ik papieren mee die ik moest invullen en terugsturen.. Heb ik gedaan maar tot 7 januari zijn er weinig mensen aanwezig in het ziekenhuis

Ja tijdens de kijkoperatie krijg ik de uitslag en dan gaan ze ook kijken of ik (mocht mn eileider verstopt zijn) zo snel mogelijk echt operereert kan worden aan mijn eileider..

Al met al een heel verhaal.. Houdt het me druk bezig..
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:59:35 #20
114177 Diaan73
pi_55595578
Jeetje Tally, wat een tegenslag. Ik hoop dat je snel weet wanneer de kijkoperatie is en dat daarna toch beter nieuws te vertellen is. En jee ook nog een auto ongeluk? Pff het zit je niet mee... dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_55595746
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:59 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje Tally, wat een tegenslag. Ik hoop dat je snel weet wanneer de kijkoperatie is en dat daarna toch beter nieuws te vertellen is. En jee ook nog een auto ongeluk? Pff het zit je niet mee... dikke knuffel
Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het hierbij gebleven is dit jaar..
Maar helaas.. Maar als ik dat zou vertellen is het meer een klaagtopic aan het worden

Dank je wel voor de knuffels!
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:17:42 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55595790
Tally, jeetje, wat een nare onverwachte ontdekking dan...
Hopelijk hebben ze nog het eea in de trucendoos om jullie te kunnen helpen.

vrijdag 28 december 2007 @ 10:43:41 #23
114177 Diaan73
pi_55596185
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het hierbij gebleven is dit jaar..
Maar helaas.. Maar als ik dat zou vertellen is het meer een klaagtopic aan het worden

Dank je wel voor de knuffels!
2008 kan dus alleen maar beter worden!!!! Met gewoon goed nieuws in januari hoor!!
Make love, not war ☮
pi_55598453
Tjezus... Tally... wat erg voor jullie! Wat kl*te, zeg! Ik kan me voorstellen dat je wereld even helemaal op de kop staat als je zoiets hoort. Ik schrok er echt van toen ik het las... Wat moet het een tegenslag voor jullie zijn (geweest).

Ik hoop ècht dat een zwangerschap alsnog mogelijk is voor jullie... dat ze je kunnen helpen daar in het ziekenhuis om jullie droom werkelijkheid te maken.

Oh ja, het is trouwens een HSG, die baarmoederfoto. HCG is het zogenaamde 'zwangerschapshormoon'.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_55606344
Tally
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')