Op termijn besparen ze hiermee 5 miljoen, maar aan invoering zijn ze welgeteld 18 miljoen euro kwijt?quote:
De leeuw, de kroon en het zwaard zijn allemaal te herkennen in het nieuwe logo van de Rijksoverheid. Minister-president Balkenende toonde met trots het nieuwe logo op zijn wekelijkse persconferentie.
Het officiële Wapen van het Koninkrijk der Nederlanden is de inspiratiebron voor het nieuwe beeldmerk. "Het is een gestileerd rijkswapen. Het is op een moderne manier vormgegeven", aldus de premier.
De gouden kleur ontbreekt, net als de tekst ‘Je Maintiendrai‘ (ik zal handhaven).
Briefpapier
Het kabinet wil een einde maken aan het woud van verschillende logo‘s van rijksinstellingen. Ieder ministerie heeft een eigen beeldmerk op bij voorbeeld zijn briefpapier, het servies en de gevel van het pand staan.
Eén huisstijl moet eenheid uitstralen. "Door al die verschillende logo‘s kunnen burgers door de bomen het bos niet meer zien", aldus Balkenende. "Dit symbool staat voor de Rijksoverheid".
Besparen
De invoering van het nieuwe logo is ook bedoeld om geld te besparen. Die verschillende logo‘s kosten veel geld, weet de premier. Het rijk gaat op termijn zo‘n vijf miljoen besparen.
Het duurt nog tot medio 2008 voor alle rijksinstellingen het nieuwe logo zullen gebruiken. "Eerst wordt het oude papier opgemaakt." De invoering van het logo kost de komende drie jaar overigens zes miljoen per jaar.
Niet het ontwerp, maar de invoering kost 18 miljoen euro totaal! Het ontwerp zal ook ook wel enkele tonnen gekost hebben, maar geen 18 miljoen in ieder gevalquote:Op woensdag 26 december 2007 20:25 schreef Devrim_ het volgende:
Voor 10 miljoen minder had ik een mooier logo ontworpen
Misschien bedoelt hij een besparing van 5 miljoen per jaar?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:03 schreef GentiluomoGC3 het volgende:
[..]
Op termijn besparen ze hiermee 5 miljoen, maar aan invoering zijn ze welgeteld 18 miljoen euro kwijt?
WTF!
Dat lijkt me ookquote:Op woensdag 26 december 2007 20:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij een besparing van 5 miljoen per jaar?
Jep, per jaar. Klik.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij een besparing van 5 miljoen per jaar?
We gaan maken winst.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:03 schreef Mr.J het volgende:
Ik vind 18 miljoen ook niet zo heel veel voor het omgooien van alle huisstijlen van de overheden tot 1 huisstijl.
En als je het over 4 jaar hebt terugverdient si dat toch alleen mooi meegenomen?
Beetje slordige berichtgeving in de eerste post in dat geval.quote:
Omdat er immers op termijn vijf miljoen bespaard gaat worden?quote:Op donderdag 27 december 2007 11:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En weer moeten de boetes of belastingen omhoog.....
Want dit zal toch weer ergens van betaald moeten worden....
Nou en. Denk je nou echt dat wij als burger daar iets van gaan merken?quote:
Had er rood in gezeten, dan was jij vast de eerste die had geklaagd dat het een PvdA-kleur was. Ik vind het juist goed dat ze grijs kiezen. Een zakelijke, neutrale kleur. Of beter gezegd: niet-kleur. Past precies.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
Wat saai en kleurloos. Hey dat past perfect bij dit kabinet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |