abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55593898
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:04 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kan met beide precies hetzelfde, met windows ben je gewoon meer aan het klooien. Ik zit de hele dag voor m'n werk met computer te ouwehoeren, thuis moet het gewoon werken.

't zijn gewoon van die kleine dingetjes, m'n ouders hadden b.v. een nieuwe monitor gekocht, een of andere acer breedbeeld ding. Kost je gewoon een paar uur klooien met drivers en gezeik omdat windows niet ziet dat het een breedbeeld ding is en dat ie dus de juiste resoluties moet laten zien. Voordat je alle drivers gedownload heb (met hun ultra-trage ADSL) en alles hebt geinstalleerd, 3 keer gereboot, etc. ben je drie kwartier verder. Probeer je 't zelfde met een Mac, werkt 't in een keer, en dan bedoel ik niet eerst je resolutie aanpassen en dat ie er direct bij staat, nee, hij ziet dat het een ander scherm is, kiest direct de juiste resolutie en stelt die automatisch in. klaar. Niks geen "er is nieuwe hardware gevonden en ik ga nu zoeken naar een driver", gewoon *poef*, werken.

Zelfde soort verhaal, had een midi keyboard gekocht, vriend van me had precies dezelfde gehaald. Ik plug 't ding in m'n mac, start Reason op en kan aan de slag. Vriend van me plugt 'm in z'n XP machine, bluescreen (bleek achteraf een bug in de standaard midi drivers van winXP). Na ff googlen, drivers downloaden en installeren en 10 'nieuwe hardware gevonden' schermpjes later werkt 't ook, maar je bent wel 15 minuten verder.

Ik heb gewoon geen zin meer in dat geklooi.
wtf, Drivers voor een monitor voor de juiste resolutie???
Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Windows geeft mij gewoon een keuze lijst van resoluties die de monitor aan kan en die kan ik dan gewoon kiezen, geen drivers voor nodig. Zelfs bij mijn tv doet hij dat standaard, hij geeft zelfs dan de 1080i resolutie door als een van de mogelijke resoluties.
pi_55593963
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 03:05 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Windows geeft mij gewoon een keuze lijst van resoluties die de monitor aan kan en die kan ik dan gewoon kiezen, geen drivers voor nodig. Zelfs bij mijn tv doet hij dat standaard, hij geeft zelfs dan de 1080i resolutie door als een van de mogelijke resoluties.
Die dingen heb ik ook echt meegemaakt hoor. Windows is gewoon achterlijk wat randapparatuut betreft.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 28 december 2007 @ 08:08:30 #153
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55594714
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 03:05 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Nee, drivers voor de grafische kaart. Standaard drivers snapten geen breedbeeld resolutie, nieuwere wel.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_55605895
maar,

zijn hier ook mensen met een pc EN een imac?

en wat voegt het voor jou dan toe aan een PC ?

wat heeft bijvoorbeeld een imac wat een pc niet heeft?

kortom: waarom zou je een imac kopen als je al een PC hebt?

(nja misschien is een pc wel hetzelfde als een imac, ik weet niet wat daar onder verstaan wordt, maar ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat ik bedoel. gewoon een computer met Windows.)
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:19:54 #155
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55605930
Een PC heeft een rechtermuisknop en een iMac niet.
pi_55605987
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
Wat heb jij dan voor oude mac?
Woooooooooooooooo!
pi_55606026
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
Jawel hoor, die kan je instellen...
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:34:30 #158
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55606241
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:18 schreef stefan1187 het volgende:
maar,

zijn hier ook mensen met een pc EN een imac?

en wat voegt het voor jou dan toe aan een PC ?

wat heeft bijvoorbeeld een imac wat een pc niet heeft?

kortom: waarom zou je een imac kopen als je al een PC hebt?

(nja misschien is een pc wel hetzelfde als een imac, ik weet niet wat daar onder verstaan wordt, maar ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat ik bedoel. gewoon een computer met Windows.)
Ik had een windows-pc EN een iBook... Toen een iBook en een iMac, nu alleen nog een MacBookPro

Swets heeft een windows-pc EN een MacBook (hiervoor had hij een PowerBook).. en voor allebei geldt: sinds we een apple hebben staat de windows-bak stof te happen. Gewoon omdat de mac prettiger en intuitiever werkt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55606335
maaar zou een laptop & een imac dubbel op zijn?

ik werk nu heel veel op de laptop. ik gebruik hem zowel als thuis computer als dat ik hem meeneem. maar het lijkt me zo fijn werken. ik ga morgen even naar arnhem naar de HTR (apple reseller) en dan ga ik ff vragen voor een demonstratie.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:45:18 #160
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55606471
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:22 schreef Breitling het volgende:

[..]

Wat heb jij dan voor oude mac?
Zie je, ook jij hapt.
pi_55606799
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:38 schreef stefan1187 het volgende:
maaar zou een laptop & een imac dubbel op zijn?

ik werk nu heel veel op de laptop. ik gebruik hem zowel als thuis computer als dat ik hem meeneem. maar het lijkt me zo fijn werken. ik ga morgen even naar arnhem naar de HTR (apple reseller) en dan ga ik ff vragen voor een demonstratie.
Waarom zou je EN met windows EN met Leopard willen werken? Ik zie dan niet echt het nut in om beiden te kopen want je gaat meestal OF voor windows OF voor Leopard..
google is your friend
pi_55606943
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:58 schreef ThijsThijs het volgende:

[..]

Waarom zou je EN met windows EN met Leopard willen werken? Ik zie dan niet echt het nut in om beiden te kopen want je gaat meestal OF voor windows OF voor Leopard..
het is dus dubbelop?
pi_55607026
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:03 schreef stefan1187 het volgende:

[..]

het is dus dubbelop?
Als de computer die je nu hebt nog voldoet zou ik geen nieuwe kopen en je pas gaan orienteren als je computer aan vervanging toe is. ik zou op dat moment wel gaan voor een Mac. Maar dat zie je dan tegen die tijd wel weer.
pi_55607144
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 19:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Als de computer die je nu hebt nog voldoet zou ik geen nieuwe kopen en je pas gaan orienteren als je computer aan vervanging toe is. ik zou op dat moment wel gaan voor een Mac. Maar dat zie je dan tegen die tijd wel weer.
Helemaal mee eens, en het voordeel van wachten is dat je tegen de tijd wanneer je wel een nieuwe nodig hebt hoogswaarschijnlijk een nieuwere versie kunt verwachten (hij is dan wel onlangs nog geupdate maar ik weet ook niet hoe oud jouw laptop is )
google is your friend
pi_55607223
m'n laptop is gekocht op 26 mei 2006

tis een Acer 5670
pi_55607260
maar ik wil nu eigenlijk die imac dan vooral gaan gebruiken als ik thuis ben en die laptop alleen gebruikan als ik ergens heen ga... eigenlijk als vervanging voor een thuiscomputer.
pi_55612264
Als je laptop nog goed genoeg is zou ik het zelf een beetje geldverspilling vinden maar ik weet niet hoe jij met je financiën zit Het is natuurlijk wel helemaal super wanneer je een iMac hebt (maar dat kan ook aan mijn avatar liggen (A))
google is your friend
pi_55620904
Kopen die iMac

Ben je toevallig student? Via de Onderwijsstore van Apple kun je vaak zo'n 8% korting krijgen op aangeschafte spullen. Als je onderwijsinstelling bij Surfspot is aangemeld kan dat wel 's oplopen tot 10%.
Calmer than you are
pi_55647731
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:45 schreef Elixabete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat jij eens moet gaan lijnen
Vetsenegger
pi_55647893
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:19 schreef classpc het volgende:

[..]

Mijn Vaio laptop draait al weken te downloaden en uploaden en nog steeds snel en stabiel.
En ja is een originele Vista installatie zonder stability shit of iets dergelijks, de installatie is namelijk een image van eind 2006/begin 2007.
En ook mijn ACER (jaja) laptop met Vista draait al vanaf 22 december ononderbroken. In hoofdzaak downloads, parren, rarren en branden. Maar met Vista nog niet 1 serieus probleem gehad. Goed, je moet de UAC even wat vriendelijker instellen zodat je gebruikelijke dingetjes gewoon direct mag doen, maar da's een kleintje.
pi_55648183
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:07 schreef Osramp het volgende:

[..]

En ook mijn ACER (jaja) laptop met Vista draait al vanaf 22 december ononderbroken. In hoofdzaak downloads, parren, rarren en branden. Maar met Vista nog niet 1 serieus probleem gehad. Goed, je moet de UAC even wat vriendelijker instellen zodat je gebruikelijke dingetjes gewoon direct mag doen, maar da's een kleintje.
Al een week
pi_55648939
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:20 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Al een week
Tja, om het nou echt te gaan bijhouden, nou nee. Maar mijn laptop gaat mooi in slaap als ik het deksel dichtdoe, en na 5 minuten slaapstand in hibernate. Heus niet meer alleen aan Mac voorbehouden hoor. En opnieuw opstarten? Poeh, zelden. Denk niet dat ik 1 volledige herstart haal per maand. Dus systeem uptime zonder nieuwe herstart is wel even wat langer dan 1 week.
  zondag 30 december 2007 @ 13:50:44 #173
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55651022
quote:
Op zondag 30 december 2007 11:57 schreef Osramp het volgende:

[..]

Vetsenegger
Als jullie wat tegen elkaar hebben vechten jullie dat maar vrolijk over PM/MSN/Mail of what ever uit maar niet in topics .
phluphy for president!
pi_55651330
Vetsnikkers begon zelf dat men anoniem reageerde. Maar zelf laat hij zijn gezicht nergens zien.
Woooooooooooooooo!
  zondag 30 december 2007 @ 14:12:36 #175
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55651775
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:59 schreef Breitling het volgende:
Vetsnikkers begon zelf dat men anoniem reageerde. Maar zelf laat hij zijn gezicht nergens zien.
Dan had je zelf zo verstandig kunnen zijn geweest om er niet op in te gaan.
phluphy for president!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 december 2007 @ 14:47:56 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55653144
quote:
Op zondag 30 december 2007 13:59 schreef Breitling het volgende:
Sorry
pi_55660569
ik had thuis eerst 4 windows pc's. altijd kankeren op apple/mac.

toen 1 mac bij iemand thuis mogen aanschouwen. even mee gewerkt ook.

paar weken later werden 2 windows pc's ingeruild voor een imac g5.

nu 2 jaar later geen windows pc meer in huis. alles wordt op apple gedaan. 2 imac's en 2 macbooks. laatst ook nog een airport extreme in huis gehaald.

nooit meer windows voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')