abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:24:26 #51
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55598005
Ik heb de héle dag al zin in lekkere, ongezonde en veel te zoete/vette dingen Iemand nog tips om mezelf te weerstaan? Vanmiddag ga ik al sporten met een vriendin, dus dan kan ik ook niet eten
pi_55598125
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:24 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb de héle dag al zin in lekkere, ongezonde en veel te zoete/vette dingen Iemand nog tips om mezelf te weerstaan? Vanmiddag ga ik al sporten met een vriendin, dus dan kan ik ook niet eten
veel water drinken helpt bij mij meestal wel
ik zit dan zo vol dat ik niets wil eten
pi_55598128
Fruit eten!
Of peterselie of wortel of komkommer of veel zoete thee drinken
pi_55598184
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:24 schreef Heavenlyblue het volgende:
Dat zijn de afkickverschijnselen van de kerst: je lichaam heeft weer geroken aan vies en vet en wil méér van die rotzooi. Nu is wel het moment om jezelf weer in de hand te nemen en niet te wachten op 1 januari, want na een week van nog meer ongezond, dikmakend eten zitten er zo nóg 2 kilo aan en dat wil je niet.

Dus: ga eens heel uitgebreid je tanden poetsen, dat wil nog weleens helpen!

Ik heb net 600 gram naar boven geupdate, 't valt me alleszins mee!!
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:00:58 #55
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55598761
Dank jullie wel voor de tips. Ik heb al thee gezet en mandarijntjes klaar gelegd. Tot nu toe nog niets vreemds gegeten hoor, maar het is wel allemaal in huis (gewoon ontbeten met roggebrood/kaas en knackebrod/pindakaas, lunch was yoghurt met muesli, tussendoor een mango gehad en walnoten...wel een beetje vaag menu maar in ieder geval geen chips, koekjes of chocolade gehad)
pi_55598856
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kende where the wild roses grow helemaal niet Wat een geweldig lied De tekst, de muziek
Ligt het nou aan mij dat ik totaal geen idee heb waar dit over gaat? (1995, tja ik was 5 jaar ... en heb me nooit geinteresseerd in popmuziek, ligt het daar aan?)

Ondertussen hangt mijn gordijn (totaal 3 uur gekost, inclusief 2x fietsen en kopen en monteren) en begin ik eindelijk honger te krijgen. Na kerst moet mijn lichaam ook afkicken: het wil nu helemaal niet meer eten, behalve het broodnodige.

Vanavond 2,5 uur trainen, zo'n zin in (en zelfs de mogelijkheid tot 3,5 uur, maar daar ben ik nu al te moe voor )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:10:32 #57
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55598977
Ik wil pas weer dingen eten die niet echt bekend staan als gezond en slank op 31 december, dus de komende 3 dagen rustig aan doen. Ik zie niet in waarom ik dat pas weer in januari zou gaan doen, ik vind dat een beetje vreemd als je per se pas in januari weer 'verder' wilt met gezond eten.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:11:02 #58
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55598985
Oh en fantastisch dat je gordijn dan eindelijk hangt, Chicolate!
pi_55599809
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:11 schreef Heavenlyblue het volgende:
Oh en fantastisch dat je gordijn dan eindelijk hangt, Chicolate!
Dankje Eigenlijk heeft mn vader hem opgehangen ... maar dr gingen wat dingen mis enzo

Even een misschien hele stomme vraag: maar waar zit allemaal ijzer in? Ik weet het van tomaten, maar die heb ik hier in huis niet gezien. Ben namelijk steeds duizelig/zwart voor mijn ogen als ik opsta en ooit heeft dokter me vertelt dat het aan een ijzertekort kan liggen. Dus tomaten en wat nog meer?
pi_55600284
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Even een misschien hele stomme vraag: maar waar zit allemaal ijzer in? Ik weet het van tomaten, maar die heb ik hier in huis niet gezien. Ben namelijk steeds duizelig/zwart voor mijn ogen als ik opsta en ooit heeft dokter me vertelt dat het aan een ijzertekort kan liggen. Dus tomaten en wat nog meer?
Ijzer (Fe)

Functie
Ijzer is een onderdeel van hemoglobine en van myoglobine, die beide een rol spelen in het zuurstoftransport. Hemoglobine is de rode kleurstof van bloed. Myoglobine zit vooral in spieren. Hemoglobine is de stof in het bloed die zuurstof bindt en deze vanuit de longen naar de cellen vervoert.
IJzer is eveneens aanwezig in de cytochromen die essentieel zijn voor de celademhaling. Daarenboven is ijzer belangrijk voor talrijke oxydatie-enzymen. IJzerreserves komen in het organisme voor onder de vorm van ferritine en van hemosiderine in zowel de lever, de milt, het beenmerg als in de skeletspieren.
Voeding
Van het ijzer in onze voeding wordt maar 10 % opgenomen. Mensen met een grotere behoefte aan ijzer, zoals kinderen, zwangere vrouwen en zieken, kunnen meer ijzer opnemen uit het voedsel, door aanpassingen van het lichaam.
De opname hangt sterk af van de vorm waarin het ijzer in het voedsel voorkomt. Plantaardig ijzer (bv. spinazie) wordt meestal slechter opgenomen dan dierlijk ijzer (bv. bloed, vlees). Ook wordt de opname beinvloed door andere stoffen in ons dieet. Sommige stoffen, zoals vitamine C, bevorderen de opname van ijzer. Andere stoffen, zoals tanninen (oa in thee en walnoten), fytaten (in granen), oxalaten (oa in rabarber), fosfaten, cafeïne (in koffie), polyfenolen (in fruit), soja-eiwitten, ei-albumine en caseïne (in melk) kunnen de opname van ijzer verminderen. Dit is echter ook weer afhankelijk van de vorm van het ijzer in het product.
Goede ijzerbronnen zijn onder andere : vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten en citrusvruchten; matige ijzerbronnen zijn aardappelen, wortelen, ananas en bloem (zonder zemelen). Slechte ijzerbronnen (meestal door aanwezigheid van remmende stoffen) zijn rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen en eieren
Behoefte
De behoeften zijn in verhouding tot het lichaamsgewicht het grootst gedurende het eerste levensjaar en dan vooral tussen de 4 en 12 maanden. Tijdens de eerste 3 à 4 maanden beschikt de pasgeborene over een goede ijzerreserve, voornamelijk in de lever en de rode bloedcellen (ongeveer 50 mg per kg lichaamsgewicht). Het hoge hemoglobineniveau bij de geboorte vormt een belangrijke ijzerreserve, die tijdens de eerste 6 à 8 weken aangesproken wordt. Dit mechanisme laat toe het hemoglobineniveau op een peil van 12 g per liter te houden tot de leeftijd van 3 à 4 maanden. De totale ijzerreserve van het organisme blijft dus stabiel op ongeveer 250 mg, terwijl het gemiddeld lichaamsgewicht van 3,5 naar 6 kg stijgt.
Vanaf deze leeftijd is een externe ijzeropname van 0,7 mg per dag noodzakelijk om het haemoglobine op een normaal peil te houden. Dergelijke opname laat tevens toe de ijzerreserve naar ongeveer 330 mg op 6 maanden en 450 mg op 12 maanden te brengen. Gezien de verliezen wordt de behoefte tijdens het eerste levensjaar op 0,9 mg ijzer per dag geraamd.
Tijdens de tienerjaren neemt de groei aanzienlijk toe en de gemiddelde behoefte aan ijzer bedraagt ± 1,5 mg per dag. Dit leidt tot een aanbeveling voor jongens van 10 tot 13 mg per dag. Voor meisjes in de puberteit is hieraan nog de hoeveelheid toe te voegen, nodig om de maandstonden te compenseren.
Voor volwassenen geldt een dagelijkse aanbevolen opname van 9 mg per dag voor de man en 8 mg per dag voor de vrouw, verhoogd met 12 mg per dag tot 20 mg per dag om de menstruatie te compenseren.
De ijzeropname van zwangere vrouwen moet de verliezen compenseren, in de placentaire en foetale behoeften voorzien en de uitbreiding van de rode celmassa mogelijk maken. Dit komt neer op een totaal van ongeveer 1 g voor de ganse zwangerschapsperiode.IJzersupplementatie is bijgevolg nuttig na het eerste trimester van de zwangerschap. Tijdens de borstvoeding geldt een aanbeveling van 10 mg per dag.
Ijzertekort leidt tot anemie, met als gevolg: verlaagd lichamelijk uithoudingsvermogen bij de volwassene, aantasting van de psychomotorische ontwikkeling van kinderen, invloed op de zwangerschap en op het vermogen om weerstand te bieden aan besmettingen.
Tekorten aan ijzer komen voor bij mensen die veel ijzer verliezen uit wonden en als de darm het ijzer niet goed opneemt. Dit kan al optreden bij een relatief gering gebrek aan ijzer. De belangrijkste risicogroepen voor een ijzertekort zijn: zuigelingen, adolescenten en vooral jonge meisjes die snel groeien en al menstrueren, vrouwen in het algemeen en zwangere vrouwen in het bijzonder.
Een teveel aan ijzer veroorzaakt een verhoogde bloedafbraak. Het ijzer dat hierbij vrijkomt wordt niet uitgescheiden maar opgeslagen in organen, waardoor deze beschadigen. Misbruik van ijzersupplementen kan leiden tot vergiftiging van de lever, de milt en andere organen, tot constipatie en groeistoornissen bij kinderen.
pi_55601196
Dankje

Maar vlees ... zou je denken dat ik afgelopen dagen genoeg heb binnengekregen tijdens het gourmetten ...
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:51:24 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55601474
Wij gaan op Oudejaarsavond pas gourmetten. Nu al zin in . Straks maar even kijken wat voor gourmetschotels ze precies hebben bij de Plus. Ga Oudejaarsavond alleen met Mark vieren. Geen zin in allerlei mensen om me heen. Is toch maar vermoeiend ivm m'n oren. We gaan tv kijken, spelletjes spelen... .
Niet meer actief op Fok!
pi_55604785
En dan kom je thuis en staat het eten nog niet klaar. Geen enkel probleem, maar ik ga over een halfuur trainen. Dus maar een tosti gegeten, en dan vanavond een bakje vla/andere zuivel ofzo.
pi_55613302
vanavond was helemaal geweldig
en had ook nog kerstkado's gekregen, een foto van ons samen en een lekker luchtje
pi_55614543
Vanavond was hier verschrikkelijk slecht voor de lijn vooral
Wel érg gezellig.
  zaterdag 29 december 2007 @ 00:53:20 #66
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55615904
Wat heb je gegeten dan freecell?

bij mij is iets vreemds aan de hand. Vanmorgen ontbeten met een chocolaatje (jajaja, nu issie tenminste op ) en daarna eigenlijk niets meer gegeten. Vanmiddag naar de sportschool geweest buiten wat gewichten 25 minuten de crosstrainer aan stukken getrokken. En 's avonds werken. Samen met een collega heb ik een maaltijdsoepje klaar gemaakt (kip en groente bouillon met tomatensoep, stukjes kip en alle groenten die we vinden konden in de keuken) met wat stukjes bruin brood erin. Maar ik had geen honger, ervoor niet en daarna ook niet!

Vreemd eigenlijk. Misschien is de honger door het kerst vreetfestijn wel gestild maar ik vind 't een vreemde zaak. Normaal altijd hongerig als ik getraind heb, maar nu dus helemaal niet. Liep de hele training op dat chocokerstmannetje wat ik op had. Vreemd...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_55619185
Goedemorgen!

Gisteravond bij de fastfoodwok gegeten, was best lekker en je kon i.i.g. zien dat ze er verse dingen bij gooiden
Vriendje heeft het idee oliebollen te gaan bakken Maar bakken is nog niet eten natuurlijk....
En gisteren voor vriendje die het erg graag wilde zien een skinny gepast, maat 28 paste zelfs de gekken.... Maar kvond het het geld niet waard, hij vond het wel mooi. Die mode is vast snel over
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:11 schreef Miss_S het volgende:
ik kende het wel maar was het vergeten totdat mijn vriendje er weer over begon
Where the wilde roses grow is een erg mooi liedje, maar wel een beetje morbide om snel aan je vriendinnetje te laten horen misschien
Al houdt mijn vriendje erg van eels en daar zit ook wel wat bij waar je in het begin samen luisteren wat ongemakkelijk bij wordt (beautiful freak bv )
Het mooi kotsende meisje.
pi_55619205
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:06 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!

Where the wilde roses grow is een erg mooi liedje, maar wel een beetje morbide om snel aan je vriendinnetje te laten horen misschien
Al houdt mijn vriendje erg van eels en daar zit ook wel wat bij waar je in het begin samen luisteren wat ongemakkelijk bij wordt (beautiful freak bv )
ik hou wel van een beetje raar
pi_55619297
Offtopic
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:05 schreef Chicolate het volgende:

Ligt het nou aan mij dat ik totaal geen idee heb waar dit over gaat? (1995, tja ik was 5 jaar ... en heb me nooit geinteresseerd in popmuziek, ligt het daar aan?)
Ik snap het niet!! Je wilde wel graag naar festivals zei je van de zomer, maar je interesseert je niet voor popmuziek (Als je pop als in bubblegummuziek bedoelt, telt Nick Cave echt niet mee hoor, die heb ik op Sziget gezien ook was wel mooi, maar wel slecht geluid)

Of bedoel je dat je totaal niet van muziek houdt? Zoals m'n broertje van 15; die wil af en toe wel wat geluid op hebben staan, maar zet dan zonder probleem kinderen voor kinderen achtige liedjes op Muziek interesseert hem echt NIETS Heel anders dan m'n pa, m'n broer en ik
Het mooi kotsende meisje.
  zaterdag 29 december 2007 @ 10:49:18 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55619665
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 10:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik hou wel van een beetje raar
Heeft jouw vriendje Where the wild roses grow aan je laten horen? .
Ik zou dat echt verkeerd opvatten, denk ik . Maar ja, wees blij dat 'ie niet Rammstein aan je laat horen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55619912
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 00:53 schreef zwahiel het volgende:
Wat heb je gegeten dan freecell?

bij mij is iets vreemds aan de hand. Vanmorgen ontbeten met een chocolaatje (jajaja, nu issie tenminste op ) en daarna eigenlijk niets meer gegeten. Vanmiddag naar de sportschool geweest buiten wat gewichten 25 minuten de crosstrainer aan stukken getrokken. En 's avonds werken. Samen met een collega heb ik een maaltijdsoepje klaar gemaakt (kip en groente bouillon met tomatensoep, stukjes kip en alle groenten die we vinden konden in de keuken) met wat stukjes bruin brood erin. Maar ik had geen honger, ervoor niet en daarna ook niet!

Vreemd eigenlijk. Misschien is de honger door het kerst vreetfestijn wel gestild maar ik vind 't een vreemde zaak. Normaal altijd hongerig als ik getraind heb, maar nu dus helemaal niet. Liep de hele training op dat chocokerstmannetje wat ik op had. Vreemd...
Uhm, chocolaatje, chips drop en alcohol

En ik heken wel wat je zegt. Op derde kerstdag heb ik echt praktisch niets gegeten, gewoon geen honger. Na van die vreetdagen doet mijn lichaam automatisch balansen denk ik
pi_55619933
Moet je om een kilo aan te komen echt 7000/8000 kcal meer eten dan je verbrandt, ongeacht je metabolisme? Of kan je ook van een paar 100 kcal een kilo aankomen als die om zeep is? Ik heb gisteren wat meer gegeten dan normaal en ik schrok me wezenloos net op de weegschaal, is dat vocht wat er morgen weer af is of is dat 'echt' gewicht?
pi_55620044
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:07 schreef grizegrijn het volgende:
Moet je om een kilo aan te komen echt 7000/8000 kcal meer eten dan je verbrandt, ongeacht je metabolisme? Of kan je ook van een paar 100 kcal een kilo aankomen als die om zeep is? Ik heb gisteren wat meer gegeten dan normaal en ik schrok me wezenloos net op de weegschaal, is dat vocht wat er morgen weer af is of is dat 'echt' gewicht?
Als je alleen gisteren meer hebt gegeten dan normaal, dan kan je niet ineens een kilo zijn aangekomen die er ook aan blijft zitten. Het meeste daarvan is vocht. Maar als je al een paar dagen/weken bv. 200 cal. meer eet dan je normaal zou doen, dan kan het wel degelijk zijn dat het er bij zit. Die 7000 cal. teveel voor 1 kilo heb ik ook weleens gehoord en ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ik wat sneller aankom. Maar goed, dat is dan ook een algemene regel...het zal misschien voor iedereen anders zijn, dat weet ik eigenlijk niet.

@ Freecell: ik wilde maar dat ik zo'n zelfregulerend lichaam had!! Mijne is weer helemaal verslaafd aan de zoetigheid en vettigheid, ik heb gister echt de grootst mogelijke moeite gehad om overal af te blijven! (is dan ook niet helemaal gelukt, heb een broodje met roomboter en serranoham gegeten, 2 bonbons en een fles aardbeien/bananensmoothie en dan nog m'n normale rantsoen erbij)
pi_55620250
Het was alleen gisteren, dan hoop ik maar dat het morgen weer weg is
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:38:48 #75
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_55620413
* MisterJ.Lo meld zich

Doel: 10 kg afvallen, van 70 naar 60 (was hiervoor 60)
Wanneer: binnen 2 maanden!

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')