abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55535593
Na het monteren van een hangend toilet lekt er tijdens/ na het spoelen water uit 2 gaatjes aan de onderzijde van de pot.
Dit lijken wel ontluchtingsgaten voor het bakproces.

De pot is gemonteerd op een geberit duofix, kan het zijn dat het water te hard de pot instroomd?
Zag op de geberit site wel een doorstroombegrenzer.

De pot al een paar keer gemonteerd/ gedemonteerd, de aan en afvoerbuizen zitten allebei perfect in de pot, wc papier aan de achterzijde geplaatst, dit wordt niet nat.

Het komt echt puur uit de 2 gaatjes aan de onderzijde, heeft iemand enig idee?, of is het probleem te verhelpen door die doorstroombegrenzer te plaatsen.

Op dit moment staat er een bakje onder de wc, het is nog geen half kopje per spoelbeurt, schoon kraanwater
pi_55536130
Pers eens lucht door de gaatjes tegen de stroomrichting in en probeer te achterhalen waar het water vandaan komt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_55536144
oh en kun je ook een foto maken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 25 december 2007 @ 18:36:23 #4
67385 ROG
Go on, say it.
pi_55536263
TVP, zelfde pot op het oog/in de offerte momenteel..
pi_55538713
Heb op de site van duravit gekeken naar een doorsnede van een starck 3 wc-pot.
http://www.duravit.nl/pro(...)2f29_useo6q3rtg.html

en dan technische tekening aan klikken.

Als het goed is zie ,je drie tekeningen met maten en een doorsnede ervan.
Kan zijn dat jij op een of andere manier niet goed heb aangesloten ??
Zijn de rubberen ringen van Geberit wel goed gemonteerd aan de wc-pot?
Kan zijn dat ,je de buis tekort heb afgezaagd?
Heb ,je wel een beetje zuurvrije vaseline eraan gedaan zodat de buis makkelijk de rubberen ring in gaat ,en in de mondstuk van de wc-pot?
pi_55539350
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 21:57 schreef jeanm51 het volgende:
Heb op de site van duravit gekeken naar een doorsnede van een starck 3 wc-pot.
http://www.duravit.nl/pro(...)2f29_useo6q3rtg.html

en dan technische tekening aan klikken.
was het eerste wat ik gisteravond heb gedaan.
quote:
Als het goed is zie ,je drie tekeningen met maten en een doorsnede ervan.
Kan zijn dat jij op een of andere manier niet goed heb aangesloten ??
Nee, aan en afvoer zijn absoluut niet te verwisselen, is zowiezo niet de eerste hangende pot die ik gemonteerd heb, wel de eerste niet bouwmarkt "rotzooi"
quote:
Zijn de rubberen ringen van Geberit wel goed gemonteerd aan de wc-pot?

Ja, rubbers zijn goed gemonteerd, heb de pot er al een keer of 4 afgehaald om te controleren
quote:
Kan zijn dat ,je de buis tekort heb afgezaagd?
Nee, ook dit heb ik 4 keer nagemeten
quote:
Heb ,je wel een beetje zuurvrije vaseline eraan gedaan zodat de buis makkelijk de rubberen ring in gaat ,en in de mondstuk van de wc-pot?
ja, door de vaseline alleen op de rubbers te smeren, kan ik ook precies zien hoever de aan en afvoer pijpen de rubbers ingaan, dit zit allemaal perfect.

Nogmaals, ik heb wc papier geklemd tussen de muur en onderkant toilet, dit blijft droog.
Wanneer de aan of afvoer zou lekken, dan moet dat papier wel nat worden.
Ik zal zo even een foto plaatsen, muur is nog niet getegeld btw, dit was juist even "proefpassen"
(en het is wel makkelijk een werkend toilet boven te hebben)

hierbij de foto's

hierboven zijn de 2 gaten te zien waar het water uitkomt
Achter tussen muur en toilet zie je nog net een stukje toiletrol hangen, die blijft keurig droog

[ Bericht 2% gewijzigd door peer_boy op 26-12-2007 10:16:03 ]
pi_55540043
Hmm vreemd alles goed aangesloten volgens gebruiksaanwijzing en dan toch nog lekkage .
Kan zijn dat de wc-pot een inwendig een schuurvorming heeft door het bak proces.
Zelf heb ik ook diverse keren wc-potten aangesloten maar wat jij heb nog niet meegemaakt, wel een keer bij een sfinx wc-pot ,de fabrikant had toen vergeten een plastic verdeel sproeibakje onder de rand te monteren .
Als ,je de bon nog heb zou ik gewoon terug gaan en zeggen dat de pot lekt ,zodat ze jou weer een nieuwe mee kan geven .
pi_55546180
Als je de pot zonder water ophangt (Dus een leeg sifon) Heb je dan ook last van lekkage?

Gooi eens wat gekleeurd water in je pot. Dan kun je vaststellen of het uit het reservoir komt, of uit de pot. Verder schrijf je dat de lengte van de pijpen goed is, maar dat is eigenlijk de enige plek waar de lekkage vandaan kan komen.

Tenzij de pot kapot is, en er een haarscheurtje oid inzit. Als je met een hard voorwerp op de pot tikt, dan kun je soms horen of er een barstje inzit.
pi_55546460
quote:
Op woensdag 26 december 2007 09:10 schreef Marsepein het volgende:
Als je de pot zonder water ophangt (Dus een leeg sifon) Heb je dan ook last van lekkage?
Nee, dan blijft alles droog.
quote:
Gooi eens wat gekleeurd water in je pot. Dan kun je vaststellen of het uit het reservoir komt, of uit de pot. Verder schrijf je dat de lengte van de pijpen goed is, maar dat is eigenlijk de enige plek waar de lekkage vandaan kan komen.
Wanneer de spoelbeurt klaar is, is het lekken ook meteen over
Heb de truc met ranja in de pot ook al geprobeert, maar zie geen gekleurd water verschijnen.
quote:
Tenzij de pot kapot is, en er een haarscheurtje oid inzit. Als je met een hard voorwerp op de pot tikt, dan kun je soms horen of er een barstje inzit.
Hij klinkt nog wel helder
Morgen haal ik een doorstroombegrenzer op voor het reservoir, helpt dat ook niet dan hoop ik dat ik de pot ergens om kan ruilen.
Via marktplaats gekocht bij een handelaar
  woensdag 26 december 2007 @ 10:34:13 #10
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_55546620
de speolbuis dicht niet af of de afvoerbuis dicht niet af. Scheef gemonteerd, rubber verschoven, scheef afgezaagd, te kort afgezaagd, 1 van de 2 te lang afgezaagd. Kan van alles zijn, maar is duidelijk foute montage. Schenk je pot vol met blauwe wc eend, spoel door, haal de pot er VOORZICHTIG vanaf en kijk waar de leksporen zitten. Gr Roy
it's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_55547118
Ik zie een toiletpot die op een compleet niet afgewerkte wand gemonteerd wordt en lekt.
Ik zie hout wat niet helemaal passend lijkt op de achterzijde van de pot is dat hout tijdelijk ? of geeft het aan hoe dik de afwerking zou moeten worden ? Rare manier van werken.

Volgens mij is de montage volgorde fout eerst de wand compleet afwerken en dan pas alles pas maken want nu heb je alles straks goed en waterdicht lekvrij gemonteerd en dan komt de afwerking erop en ja dan past e.a. misschien weer niet goed dus weer kans op lekage!!!

Dus eerst de wand compleet maken en dan alles pasmaken is de enige juiste volgorde in mijn ogen hoe graag je ook e.a. nu al wil controleren het is niet verstandig op deze manier. Er zijn maar twee plaatsen die kunnen lekken. De water invoer en de waterafvoer uit ervaring weet ik dat de invoer erg lastig goed te krijgen is de manchet gaat snel een beetje dubbel of stropen en dan heb je lekkage.
pi_55547495
het hout is precies 1 cm dik, exacte dikte van de lijm+tegels.

Waarom ik hem tijdelijk wilde proefpassen, is omdat hij achter een 7 cm ytong muurtje staat ipv een 18 mm multiplex wandje.

Het ging me er in eerste instantie om of de aan en afvoer pijpen wel lang genoeg waren of dat ik na de kerst nieuwe moest kopen
(en een zwangere vrouw vind een werkend toilet boven ook wel prettig)

De aan en afvoer zijn lekdicht, ben ik absoluut niet bang voor, ik kan net met mijn handen tussen de wand en de pot omdat de pot op die plankjes rust, als er ook maar 1 druppel zou hangen dan zou ik het wel voelen.

Of het water stroomt te hard de pot in, of hij is lek, die 2 opties heb ik nu helaas nog.
Ik hoop op het eerste.
pi_55551018
Lijkt me dan dat de pot lek is ik geloof er niet in dat het water te hard de pot in zou lopen want waar zou dan het water tussen door moeten komen een pot is normaal van af de bovenrand van de pot compleet waterdicht mits juist aangesloten.
pi_55558856
quote:
Op woensdag 26 december 2007 10:13 schreef peer_boy het volgende:
...
Via marktplaats gekocht bij een handelaar
Een door de fabrikant afgekeurd exemplaar misschien ... ?
Lijkt er inderdaad op dat ie inwendig lek is
  woensdag 26 december 2007 @ 21:29:37 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_55559784
haal de pot eens van de muur.
stop de water invoer dicht en leg de pot op zijn rug (achterkant).
vul nu de pot met water.
als het goed is komt er niets uit.
komt er toch water uit dan is de pot lek.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_55649322
Vul anders het watereservoir eens met gekleurd water en spoel dan eens door, het lijkt er inderdaad op dat de spoelbuis van de pot inwendig gescheurd is waardoor deze door de 2 gaatjes lekt.

Wat je ook kan doen is de pot op een workmate leggen op zijn kop, en de pot via de 2 gaatjes vullen, dan zie je ook waar het water eruit komt, komt het er via de vulopening aansluiting eruit, dicht deze dan even af,
Komt het er nu via de spoelgang uit dan weet je zeker dat de inwendige spoelbuis gescheurd is.

Dan kan het inderdaad een afgekeurd exemplaar zijn, maar het lijkt me sterk dat deze er bewust doorgeglipt is of bewust verkocht word.
  zondag 30 december 2007 @ 13:08:02 #17
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55649558
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:29 schreef z80 het volgende:
haal de pot eens van de muur.
stop de water invoer dicht en leg de pot op zijn rug (achterkant).
vul nu de pot met water.
als het goed is komt er niets uit.
komt er toch water uit dan is de pot lek.
Dit zou ik ook doen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55724020
het probleem is al "opgelost"

De verkoper was toevallig in de buurt op vakantie, hij heeft de pot meegenomen en ons het geld teruggegeven.
Nieuwe pot is al besteld, hopelijk lekt die niet
pi_55724191
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:18 schreef peer_boy het volgende:
het probleem is al "opgelost"

De verkoper was toevallig in de buurt op vakantie, hij heeft de pot meegenomen en ons het geld teruggegeven.
Nieuwe pot is al besteld, hopelijk lekt die niet
Dixie in de tuin geplaatst?
pi_55739308
Nee, pot is bestemd voor de badkamer die volgende week pas betegeld wordt
We hebben gelukkig nog een wc beneden...
pi_56295476
nog even een laatste update.

Nieuwe pot gekocht en gemonteerd.
Deze lekt gelukkig niet.

Voor de liefhebbers heb ik een filmpje gemaakt van het resultaat van 2 maand klussen
(alleen de weekenden)

http://www.youtube.com/watch?v=3xIpSHRwyEU

youtube maakt het wel wat donkerder dan in werkellijkheid.
pi_56311343
Dat is een mooi resultaat!!! Ziet er strak uit!!!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 03:55:20 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56314358
Ziet er mooi uit

Maaruh, dat spotje recht boven de douche..., mag dat wel??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_56315141
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 03:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maaruh, dat spotje recht boven de douche..., mag dat wel??
tuurlijk, 12 Volt, ip 23
pi_56315376
Goed filmpje. Interessant om te zien hoe je met een minimale kamerruimte toch een maximaal ingerichte (en afgewerkte) badkamer hebt weten te maken. Ik bedoel, alles zit erin: douche ruimte, hangend toilet, wastafel en bad. En de ruimte is hoe groot, 1,8 meter bij 2,5 meter?

Wat ik me nog afvraag is waarom je besloten hebt om de doucheruimte met een stenen muur af te bakenen? Nooit overwogen om dit met een glazen wand te doen? Dit vanwege wat een muur doet met licht en schaduwval in een kleine ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')