Er wordt wat schamper aangekeken tegen gematigden die in veilige dorpjes wonen hè. Toch is dat in wezen geen ander argument dan homo zijn in een schotelwijkje en bang zijn voor moslims. We zijn nu eenmaal wat we eten, zeg maar. Ik woon in een veilig dorpje, zoals zeker de helft van de Nederlanders, zo niet meer, en dus kan ik niet relateren aan sentimenten dat we binnenkort worden overgenopmen door boze moezelmannen. Ik zeg altijd maar (en op zich is er heus wel wat aan af te dingen), weest verantwoordelijk voor je eigen situatie als je het niet naar je zin hebt. Mensen die met veel bravoure zeggen: 'ik capituleer niet!', die geloof ik niet echt, wrs kunnen ze niet anders.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:34 schreef raptorix het volgende:
Ik niet me vriend wel al 4 keer de afgelopen 3 jaar, als het aan mij ligt gold er al lang een vrij wapenverbod, maar linkse zieltjes als jou zullen daar vanuit (hun veilige dorpjes) allerlei ethische bezwaren tegen hebben.
PS en de agressie tegen moslims is dus in wezen een compensatie voor hun eigen maatschappelijke mislukking.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er wordt wat schamper aangekeken tegen gematigden die in veilige dorpjes wonen hè. Toch is dat in wezen geen ander argument dan homo zijn in een schotelwijkje en bang zijn voor moslims. We zijn nu eenmaal wat we eten, zeg maar. Ik woon in een veilig dorpje, zoals zeker de helft van de Nederlanders, zo niet meer, en dus kan ik niet relateren aan sentimenten dat we binnenkort worden overgenopmen door boze moezelmannen. Ik zeg altijd maar (en op zich is er heus wel wat aan af te dingen), weest verantwoordelijk voor je eigen situatie als je het niet naar je zin hebt. Mensen die met veel bravoure zeggen: 'ik capituleer niet!', die geloof ik niet echt, wrs kunnen ze niet anders.
Is niet op de persoonlijke toer gaan. Is proberen te begrijpen waarom sommige mensen alles op alles zetten. Dus voorbij verdraagzaamheid, gematigdheid en tolerantie gaan. Dat is omdat ze zo gek veel niet te verliezen hebben. Dat geldt ook zo bij bepaalde moslims btw.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:10 schreef huhggh het volgende:
Zouden we weer ontopic kunnen gaan?
Het gaat immers over de kerstrede van beatrix.
Of gaan we hier weer op de gebruikelijk links-persoonlijke toer?
Is dat een echt bord, dat laatste?quote:Op donderdag 27 december 2007 20:47 schreef maartena het volgende:
De samenleving volgens Beatrix:
[ afbeelding ]
De samenleving volgens Wilders:
[ afbeelding ]
Ach, doe mij die eerste maar eigenlijk......
Wat denk je zelf?quote:
Wilders stelt dat letterlijk voor dus zo gek zou dat niet zijnquote:Op donderdag 27 december 2007 20:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Dan hadden ze zeker gezeik gekregen en stond de hele kamer op zn kop, dat het de schuld van Wilders is enzo.
Nee, een beetje spelen met PAINT.NET, en het woord "Joden" werd veranderd in "Moslims" en het jaartal "1941" werd opeens "2008".quote:Op donderdag 27 december 2007 20:49 schreef SCH het volgende:
Is dat een echt bord, dat laatste?
Daarom noem ik ook Wilders.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Wilders stelt dat letterlijk voor dus zo gek zou dat niet zijn
-edit- Volledig nutteloos
De Grondwets wijziging die Wilders voorstelt waarin hij Moslims bepaalde voor allen in Nederland geldende grondrechten wil ontnemen is uitgebreid in de media en het nieuws geweest, inclusief de FP hier op FOK!.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En wat ik zeg als het echt was geweest had je dat al lang gehoord in het nieuws.
Dat ze invloed heeft, ondanks dat ze geen absolute macht heeft op bestuurlijk gebied. Vergeet niet dat de premier wekelijks op de 'koffie' gaat bij Bea om het één en ander te bespreken. Wat er besproken wordt is geheim, maar als je de premier hoort praten zou je je zelf eens moeten afvragen: "Hoor ik nu Balkenende of hoor ik nu een buikspreekpop van Bea?" Bovendien is Bea wel degene die nieuwe wetten ondertekent waarmee deze bekrachtigd worden. Tekent ze niet, dan komt die wet er ook niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 00:08 schreef The_Interpreter het volgende:
[..]
Dus ze eigent zich macht te die ze niet hoort te hebben. Wat zegt dat over haar?
Sorry maar je begrijpt me echt verkeerd geloof ik, heb ik ergens gezegd dat ik zo een bordje ok vind?quote:Op donderdag 27 december 2007 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stoor me ook aan dingen paddy. Zolang openlijk racisme gewoon glashard getolereerd wordt, hebben we toch weinig keus???
En wat is een FA?
Je suggereert op zijn minst dat je er niet zoveel moeite mee hebt.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Sorry maar je begrijpt me echt verkeerd geloof ik, heb ik ergens gezegd dat ik zo een bordje ok vind?
Ja hij heeft het voorgesteld, maar dat zal nooit gaan gebeuren.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:31 schreef maartena het volgende:
[..]
De Grondwets wijziging die Wilders voorstelt waarin hij Moslims bepaalde voor allen in Nederland geldende grondrechten wil ontnemen is uitgebreid in de media en het nieuws geweest, inclusief de FP hier op FOK!.
En inderdaad, in 1935 hadden ze bij de oosterburen ook dergelijke grondwetswijzigingen doorgevoerd, zodat het opeens heel makkelijk werd om het Duitsch staatsburgerschap af te nemen van Joden, en ze bij Polen (en ook Nederland - Westerbork was in 1938 door Nederland gebouwd als asielopvang) de grens over te zetten.
Dat soort grondwetswijzigingen zijn nogal eng, en het stoort me nogal dat er zoveel mensen zijn die Democratische grondrechten, en gelijkheid voor ALLE mensen in Nederland zomaar over boord willen gooien....
Afgezien van Wilders' beweegredenen: heeft hij wel een punt dat beatrix verder uit het politieke proces moet worden verwijderd.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet op de persoonlijke toer gaan. Is proberen te begrijpen waarom sommige mensen alles op alles zetten. Dus voorbij verdraagzaamheid, gematigdheid en tolerantie gaan. Dat is omdat ze zo gek veel niet te verliezen hebben. Dat geldt ook zo bij bepaalde moslims btw.
Ik denk dat de Koningin een belangrijk statement maakte. Laten we niet alles te grabbel gooien. Maar ook dat dit tot dovemansoren gericht was helaas.
Is niet mijn bedoeling geweest.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Je suggereert op zijn minst dat je er niet zoveel moeite mee hebt.
Dat neemt nog niet weg dat mensen die Wilders steunen dus blijkbaar ook zo'n grondwetswijziging steunen.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja hij heeft het voorgesteld, maar dat zal nooit gaan gebeuren.
En waarom niet?quote:Op donderdag 27 december 2007 21:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja hij heeft het voorgesteld, maar dat zal nooit gaan gebeuren.
en waarom denk je dat?quote:Op donderdag 27 december 2007 21:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Omdat die regel uit de grondwet niet zo snel gewijzigd zal worden denk ik.
Je neemt het op voor een maatregel die Wilders voorstelt die toch behoorlijk racistisch is. Waarom reageer je dan op die manier. Wilders wil namelijk echt dat soort bordjes en jij suggereert dat hij er onterecht op aangekeken zal worden.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Is niet mijn bedoeling geweest.
Racistisch ben ik nl niet.
Dat hebben de D'66, Groen Links en de SP al jaren. Die vinden ook dat Beatrix teveel macht heeft en D'66 wil zelfs een President invoeren. SP heeft het ook al jaren op het partij programma staan.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:38 schreef huhggh het volgende:
Afgezien van Wilders' beweegredenen: heeft hij wel een punt dat beatrix verder uit het politieke proces moet worden verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |