abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55590756
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de beperking van de macht van de koningin. Wildebras gebruikt een oneigenlijk argument, dat is, zoals gebruikelijk bij hem, het probleem.
En op je vraag: nee, ook niet. Volgens mij heeft ze helemaal niet onevenredig veel macht.

Wat mij betreft doen we zijn uitspraak af als prietpraat en gaan we over tot de orde van de dag.
Ik maakte slechts een zelfde greep uit de lucht als die opmerking over de smurfen hierboven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55591027
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, journalisten kunnen soms net zo slecht lezen als FOK!kers! Voorbeelden genoeg!
Ik benadruk, dat het betwistbare uit de rede ook een valide mening is over deze toespraak.
quote:
Om met Wildebras' eigen woorden te spreken: als een Marokkaan geen herrieschopper is, hoeft hij zich niet aangesproken te voelen. Dus als Wildebras geen opruiende blater is, waarom doet hij dan verontwaardigd?
Of, volgens onze eigen christelijke cultuur: wie de schoen past, trekke hem aan.
De verontwaardiging zit hem in de verwijzingen en de woordkeuzes uit de rede.
pi_55592360
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik benadruk, dat het betwistbare uit de rede ook een valide mening is over deze toespraak.
[..]

De verontwaardiging zit hem in de verwijzingen en de woordkeuzes uit de rede.
Ja, dat zeg ik!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55593614
Waarom zou het dan perse over Wilders gaan? Er zijn meer mensen die dingen zeggen die (bijna) gelijk zijn aan die van Wilders. Het is ook allemaal begonnen met Fortuyn toch?

Dat mensen denken dat het in de toespraak over Wilders gaat, vind ik een beetje vreemd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 28 december 2007 @ 05:49:16 #205
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55594416
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 02:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het is ook allemaal begonnen met Fortuyn toch?
Nee, het is begonnen met 11-9. Toen vielen de maskers af, toen werd het duidelijk dat de moslims het Westen de oorlog verklaarden. Waarom denk je dat de grote steden in Nederland worden bevolkt met zo veel straatterroristen? Veel Nederlanders leven niet in vrijheid, elke dag worden zij geconfronteerd met de onverdraagzaamheid van buitenlanders/ allochtonen. En als 'dank' krijgen zij van de vorstin op 1e kerstdag te horen dat zij 'onverdraagzaam' zijn.

Het wordt tijd voor een ander staatshoofd dat zich wel bekommerd om de Nederlanders.
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2007 @ 07:05:54 #206
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55594509
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 05:49 schreef Ippon het volgende:

Veel Nederlanders leven niet in vrijheid, elke dag worden zij geconfronteerd met de onverdraagzaamheid van buitenlanders/ allochtonen.
Voorbeelden?
  vrijdag 28 december 2007 @ 07:28:15 #207
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55594570
quote:

[..]

Nee, het is begonnen met 11-9. Toen vielen de maskers af, toen werd het duidelijk dat de moslims het Westen de oorlog verklaarden. Waarom denk je dat de grote steden in Nederland worden bevolkt met zo veel straatterroristen? Veel Nederlanders leven niet in vrijheid, elke dag worden zij geconfronteerd met de onverdraagzaamheid van buitenlanders/ allochtonen. En als 'dank' krijgen zij van de vorstin op 1e kerstdag te horen dat zij 'onverdraagzaam' zijn.

Het wordt tijd voor een ander staatshoofd dat zich wel bekommerd om de Nederlanders.
De oorlogsverklaring ligt bij het westen en niet bij de moslims. Het westen probeert namelijk al eeuwen de moslims af te slachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 28 december 2007 @ 07:38:30 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55594600
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:30 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
En Megumi bijvoorbeeld.
Om te beginnen de kruistochten bijvoorbeeld. Of neem de oorlog in Irak waar het aantal burger doden geschat word op minimaal 300.000 tot maximaal 600.000. Over het algemeen kun je zeggen dat elk continent of cultuur dat door het westen ontdekt werd uitgemoord wordt op grote of kleine schaal. Kijk maar eens naar de geschiedenis van Zuid-Amerika bijvoorbeeld. Voorbeelden te over op dat gebied. Alleen China en Japan wisten daar mee om te gaan de eerste door geluk. De tweede door de de blanken te onthoofden en daarna van hun land af te schieten. Met wapens die ze kado hadden gekregen van de blanken. De shogun had wel gevoel voor humor wat dat aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_55594636
-edit- Als in niets toevoegend voor dit topic

[ Bericht 71% gewijzigd door paddy op 28-12-2007 10:18:14 ]
Sportieve inbreng
  vrijdag 28 december 2007 @ 07:50:54 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55594648
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:47 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Pas maar op, dat die kruisvaarders jou niet te grazen nemen.
Ik ben daar niet bang voor het westen wint uiteindelijk altijd. Eigenlijk zijn problemen als terrorisme enz binnen zeven minuten op te lossen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2007 @ 08:11:33 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55594843
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een arrogantie: alsof Wildebras de enige is die polariseert! Ook een manier om net te doen of je een flinke jongen bent.
Als je van een post een qoute maakt als kennelijk een reactie dan is het 'not done' in diezelfde quote veranderingen aan te brengen waardoor het lijkt alsof de originele post (in dit geval die van mij) zo ook is gepost. Dus die smiley's en wat gecorrigeerde spelfouten zijn niet van mij, dit voor de duidelijkheid. Reageer dan onder een quote en niet in een quote.

Overigens is het maar de vraag of Wilders polariseert, maar dat is de discussie niet, het gaat er om of de majesteit dit soort uitspraken wel moet/kan doen in de positie die ze thans inneemt en daarin heb ik duidelijk stelling genomen.

Overigens heeft de radicale organisatie Hizb ut Tahrirm, die gisteren pamfletten in de randstad en daarbuiten heeft verspreidt tegen de nog uit te komen film van Wilders, al voordeel getrokken uit de kersttoespraak van de vorstin. Vanmorgen op Radio 1 werd aan een woordvoerder van deze organisatie als slotvraag gesteld dat ze wel blij zullen met de kersttoespraak, "Ja inderdaad," werd met een irritant lachje geantwoord. Waarbij gelijk voor mij wederom duidelijk werd dat Beatrix een scheve schaats heeft gereden met haar uitspraken en ik voorstander ben dat haar toespraken maar weer vooraf worden ingezien en eventueel moeten worden bijgesteld, zulks schijnt, zoals ik eerder heb gepost, niet te gebeuren wat overigens wél is vastgelegd.
pi_55594844
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 08:11 schreef Loedertje het volgende:
Gaat dit nog over *onze* Beatrix
-edit- En die doen we dus niet

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 28-12-2007 10:16:40 ]
Sportieve inbreng
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2007 @ 09:56:04 #214
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55595544
Gijsbrecht, ik heb niets met de Oranjes maar krijg ook jeuk van mensen die alles afschuiven op * het is de schuld van (vul maar in) en in deze thread het gezever over het feit dat Beatrix niets van onze samenl;eving zou snappen.

Gezien haar interesses en studies klopt dat gewoon niet met de beweringen die hier eerder zijn gedaan.
quote:
Beatrix gaat in Canada naar de peuterschool. Terug in Nederland volgt ze De Werkplaats in Bilthoven, de basisschool van onderwijsvernieuwer Kees Boeke. In 1956, als de prinses achttien is, studeert ze in Leiden theoretische en toegepaste sociologie, rechtswetenschap, economie, parlementaire geschiedenis en staatsrecht. Later volgt ze ook colleges over de cultuur van Suriname en de Nederlandse Antillen, het Statuut van het Koninkrijk en over actuele internationale staatkunde, volkenrecht, geschiedenis en Europees recht.

Staatkundige taken
Formeel benoemt de Koningin de ministers en staatssecretarissen, maar net als bij alles wat de koningin in functie doet, geldt hierbij de ministeriële verantwoordelijkheid. Het besluit over de benoemin- gen wordt dan ook mede ondertekend door een minister - de minister-president - en hij legt daarvoor verantwoording af aan het parlement. De beëdiging van nieuwe ministers en staatssecretarissen ge- beurt eveneens door de koningin.

De Koningin speelt wel een rol bij de vorming van een nieuw kabinet, omdat zij de kabinetsformateur of een informateur aanwijst. Daarbij heeft zij echter niet de vrije hand, want ze gaat af op adviezen van haar vaste adviseurs en van politici. De Koningin kan wel enige invloed op de formatie hebben door de formulering van de informatieopdracht en de keuze van de informateur dan wel formatieopdracht en de keuze van de formateur. Dit komt echter alleen voor als er geen duidelijke voorkeur voor een be- paalde coalitie bestaat en de politici erg verdeeld zijn.

De Koningin krijgt de notulen van de ministerraad. Mede daardoor weet zij wat daar wordt besproken. Ook bezoeken ministers de Koningin regelmatig om bij te praten. De minister-president doet dat zelfs iedere week. Of zij bij deze gelegenheden invloed of druk uitoefent op het te voeren beleid is niet be- kend. Er wordt wel gesteld dat de Koningin recht heeft om door haar ministers geďnformeerd te worden en hen mag bemoedigen en waarschuwen.

Als hoofd van de regering leest de Koningin op Prinsjesdag de troonrede voor. Dat is een uiteenzetting van het door de regering te voeren beleid voor het komende jaar. Hoewel de Koningin de troonrede voorleest, heeft zij hem niet geschreven. Dat doen de ministers. Een belangrijke taak van de Koningin is het ondertekenen van wetten en koninklijke besluiten. Een probleem ontstaat als het staatshoofd dit zou weigeren.

Ceremoniële taken
Naast formele taken heeft de Koningin vooral een samenbindende rol. De Koningin staat boven de par- tijen en vertegenwoordigt als het ware de gehele natie. Zij treedt bij staatsbezoeken op als 'eerste ambassadrice' van ons land.

De Koningin legt regelmatig werkbezoeken af om zich zo van allerlei ontwikkelingen in het land op de hoogte te houden. Daarnaast is zij soms aanwezig bij jubilea van maatschappelijke organisaties of bij belangrijke tentoonstellingen en sociaal-culturele manifestaties. Op Koninginnedag brengt koningin Beatrix jaarlijks met een groot deel van haar familie een bezoek aan twee gemeenten. Bij rampen met een nationaal karakter, zoals in de Bijlmermeer en in Enschede, toont het staatshoofd vaak belang-stelling, om zo uiting te geven aan haar betrokkenheid.

De Koningin ontvangt regelmatig staatshoofden en regeringsleiders van andere landen. Omgekeerd legt zij staatsbezoeken aan andere landen af. Hiermee wordt de band tussen de landen versterkt, wat niet alleen van diplomatiek maar ook van economisch belang is. Nieuwe ambassadeurs van andere landen bieden bij hun aantreden hun geloofsbrieven aan de Koningin aan.
De oververhitte reacties op haar toespraak bevestigen eigenlijk alleen maar wat zij zei.
pi_55596214
Dat ze niet in een achterstandswijk woont wil nog niet zeggen dat ze niet mag wijzen op ongezonde trends in de samenleving en daarvoor niet mag waarschuwen. Sterker nog, ik zie het als een taak van het staatshoofd om dat te doen. Degelijke toespraken geeft ze al zeker 25 jaar en dan reageert niemand er op. Dus het is raar dat dit jaar Wilders zich plotseling voelt aangesproken. Zoals een kamerlid al zei, zegt dat meer over hemzelf dan over Beatrix.
pi_55596335
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik!
Nee, dat zeg je niet.
Enerzijds wek je de indruk, dat er simpelweg geen andere mening over de kersttoespraak van de koningin kan bestaan dan enkel die met die van jouw overeenkomstig is.
Voortbordurend daarop ga je anderzijds voorbij aan de impliciete omschrijvingen, die door politiek commentatoren en journalisten direct na afloop van de kerstrede ook als verwijzing naar Wilders werden uitgelegd.
Het is helemaal niet bizar dit uit deze rede te halen.

Overigens zit de verontwaardiging ook nog eens in het politiek correct gehalte van de rede; een lichtelijke zweem met het multiculturalisme.
pi_55596481
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg je niet.
Enerzijds wek je de indruk, dat er simpelweg geen andere mening over de kersttoespraak van de koningin kan bestaan dan enkel die met die van jouw overeenkomstig is.
Voortbordurend daarop ga je anderzijds voorbij aan de impliciete omschrijvingen, die door politiek commentatoren en journalisten direct na afloop van de kerstrede ook als verwijzing naar Wilders werden uitgelegd.
Het is helemaal niet bizar dit uit deze rede te halen.

Overigens zit de verontwaardiging ook nog eens in het politiek correct gehalte van de rede; een lichtelijke zweem met het multiculturalisme.
Maar wat is daar precies mis mee? Ik vind dat gewauwel over haar politieke invloed zulke dikke onzin. Als ze nou nog onzinnige dingen zei: oke, maar ze blijft keurig in het politiek correcte straatje, zoals we toch wel gewend zijn? Ik zie het probleem niet.
En dat Wilders er wat van zegt, ja, daar kon je op wachten. Wilders zegt overal wat van, die heeft ook weinig keuze daar in. Als hij zijn partijtje wil blijven opschroeven, is hij gedwongen tot af en toe wat openbare uitspraken die de krant halen. Ook als ze niet mogelijk zijn uit te voeren, het volk is dom genoeg om dat aantrekkelijk te vinden.
Zodra hij ook maar 1 centimeter gematigd toegeeft, zal zijn partij weer in elkaar donderen. Het zou mij niets verbazen als hij nu statements begint te maken waar meneer Wilders zelf niet eens meer achter staat. Die man weet gewoon wat er gebeurt met 1-issue-partijtjes met 1 leider. Die gaan ten onder als ze niets meer te melden hebben volgens het publiek, als de boodschap niet meer werkt, óf als ze opeens een gematigde lijn gaan volgen. Hij moet dus blijven stijgen, en dat maakt zijn partij onzinniger en onzinniger.
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:08:53 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55596565
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:13 schreef gronk het volgende:
In nova wel een aardige vraag: wat moet wilders doen wil-ie te ver gaan.

Antwoord:'mwoah, ik zou niet weten welke opmerking van hem te ver zou gaan'.

De grondwet aanpassen? check
Zomaar uit het niets tegen de koningin gaan ageren? check
Wat ministers uitschelden? check
Mensenrechten afschaffen? check
Een bepaalde bevolkingsgroep minder rechten willen geven? check
Media willen censureren? check

Bron

.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55596573
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:02 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar wat is daar precies mis mee?
Ik vind het lichtelijk paternalistisch en sluit te weinig aan met gevoelens van mensen. Het multiculturalisme (de ideologie, niet de diversiteit in de samenleving) is sowieso achterhaald.

Het is een beetje zoals een vuurtoren die zijn licht laat schijnen in de verte, maar niet ziet wat direct onder gebeurt.
pi_55596634
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het lichtelijk paternalistisch en sluit te weinig aan met gevoelens van mensen. Het multiculturalisme (de ideologie, niet de diversiteit in de samenleving) is sowieso achterhaald.

Het is een beetje zoals een vuurtoren die zijn licht laat schijnen in de verte, maar niet ziet wat direct onder gebeurt.
"Nou en?"

Iedereen is de kersttoespraak al weer vergeten, alleen Wilders zit er nog over te piepen. Bovendien vind ik de boodschap best gepast, we moeten toch ook nader tot elkaar komen? Of moeten we nu maar eens ophouden met het multiculturalisme (de ideologie)? Dat lijkt me niet mogelijk. Ik vind hooguit dat de koningin iets aansnijd waarvan ik juist zoiets heb: geen aandacht aan schenken, er is namelijk nog niet echt iets aan de hand. Maar of de koningin nou zoveel invloed heeft dat die boodschap kwaad kan, nee. En de inhoud van de boodschap vind ik nog kloppen ook.
pi_55597228
Het is typisch voor Wilders dat hij nooit vergelijkt met andere Europese landen ... Hij doet net alsof Nederland een verschrikkelijk land is die een apocalyps tegemoet gaat, maar Nederland is gewoon een gemiddeld West-Europees landje met gemiddelde West-Europese problemen.
  vrijdag 28 december 2007 @ 11:51:40 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55597289
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:48 schreef Dodecahedron het volgende:
Het is typisch voor Wilders dat hij nooit vergelijkt met andere Europese landen ... Hij doet net alsof Nederland een verschrikkelijk land is die een apocalyps tegemoet gaat, maar Nederland is gewoon een gemiddeld West-Europees landje met gemiddelde West-Europese problemen.
Relativeren bij populisten. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:16:36 #223
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_55597827
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:48 schreef Dodecahedron het volgende:
Ik denk dat we zelfs nog wel minder te klagen hebben. Als je kijkt naar Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Belgie en het VK, dan krijg ik altijd zeer sterk het idee dat de hele integratie-problematiek (en daar draait het bij wilders natuurlijk om) daar een stuk moeizamer verloopt. Rellen in Brussel, rellen in Parijs, rellen om cartoons in Denemarken. In het VK zijn sowieso ieder jaar wel een paar rassenrellen (brixton, birmingham, etc.). Allemaal totaal niet vergelijkbaar met die paar autobrandjes in Slotervaart een paar weken geleden.
Tuurlijk, er is genoeg ruimte voor verbetering in de hele situatie. Maar Nederlanders zijn als volk ook gewoon een stel azijnpissers bij elkaar over het algemeen, die over alles wel iets te zeiken kunnen vinden. Als iemand als Wilders dan opstaat, ja dan volgt het oogklepdragende volk wel.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_55597918
quote:
2001
Deze aanslagen tegen de menselijkheid doen ons beseffen hoe kwetsbaar ons aller bestaan is. Zij sterken ons in de overtuiging dat iedere vorm van terrorisme met kracht moet worden bestreden. Nauwe internationale samenwerking is noodzakelijker dan ooit om de fundamentele waarden van vrijheid, democratie en rechtvaardigheid te verdedigen.
http://www.burojeugdzorg.nl/378.htm
oh BEA, Bush napraten?
Waarom zei je het niet zoals Ron Paul het zegt. Zij komen hierheen omdat het westen zich daar misdraagt.

Eigenlijk is het ieder jaar hetzelfde hypocriete gewauwel
quote:
1990
Kort na de Tweede Wereldoorlog werd de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens opgesteld. Deze rechten hebben ook vandaag grote betekenis. Onderdrukking, onrecht en gebrek aan tolerantie moeten worden bestreden. Het gaat juist om ontplooiing in vrijheid, met recht op eigen cultuur en overtuiging, ingebed in respect en zorg voor elkaar. Deze idealen moeten ook richtsnoer zijn voor ons eigen land.
http://www.burojeugdzorg.nl/429.htm
En wel achter de USA aanhobbelen die deze verdragen schendt.
De rechten van de mens...lekker belangrijk... Zolang de Shell aandelen maar stijgen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_55598122
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om te beginnen de kruistochten bijvoorbeeld. Of neem de oorlog in Irak waar het aantal burger doden geschat word op minimaal 300.000 tot maximaal 600.000. Over het algemeen kun je zeggen dat elk continent of cultuur dat door het westen ontdekt werd uitgemoord wordt op grote of kleine schaal. Kijk maar eens naar de geschiedenis van Zuid-Amerika bijvoorbeeld. Voorbeelden te over op dat gebied. Alleen China en Japan wisten daar mee om te gaan de eerste door geluk. De tweede door de de blanken te onthoofden en daarna van hun land af te schieten. Met wapens die ze kado hadden gekregen van de blanken. De shogun had wel gevoel voor humor wat dat aangaat.
Oké, waarom dan ook niet de kruistochten rond het jaarą 600 a 700 na Christus erbij halen? Die waren er ook namelijk en niet vanuit het Westen. Zelfs in Nederland waren er toen kruistochten Gaan we nog meer offtopic

Ik heb het liever over nu, want er is altijd een kruistocht van alle kanten die erbij te halen is.

En om de woorden van Suko er nog even bij te halen
quote:
maar dat is de discussie niet, het gaat er om of de majesteit dit soort uitspraken wel moet/kan doen in de positie die ze thans inneemt
Zullen we het daar dan ook over hebben? Discussies over andere onderwerpen zijn er genoeg te vinden in andere topics
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:39:12 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55598313
quote:

[..]

tering

wat een heerlijke voedingsbodem voor wildersbacterien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:50:35 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55598536
quote:
tuurlijk niet... dit gaat alleen nog maar over het groeperen en onderling versterken van crypto-wilders-racisten
pi_55599113
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:16 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Ik denk dat we zelfs nog wel minder te klagen hebben. Als je kijkt naar Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Belgie en het VK, dan krijg ik altijd zeer sterk het idee dat de hele integratie-problematiek (en daar draait het bij wilders natuurlijk om) daar een stuk moeizamer verloopt. Rellen in Brussel, rellen in Parijs, rellen om cartoons in Denemarken. In het VK zijn sowieso ieder jaar wel een paar rassenrellen (brixton, birmingham, etc.). Allemaal totaal niet vergelijkbaar met die paar autobrandjes in Slotervaart een paar weken geleden.
Komt omdat allochtonen hier ongelofelijk verwend worden. Miljarden wordt er verspild om het immigranten maar zoveel mogelijk naar de zin te maken. Als ze zich misdragen worden ze nauwelijks gestraft.

Als ze een politiebureau aanvallen worden ze niet weggeknuppeld maar blijft de ME op afstand omdat de Cohens van dit land bang zijn dat het anders escaleert.

Omdat wij in Nederland overlopen van het begrip en er voor elke klacht van allochtonen een zak belastinggeld klaar staat om het "op te lossen" zijn allochtonen hier inderdaad minder gauw geneigd om te gaan rellen.

Als we alle geldverslindende knuffelprojecten per 1 januari zouden stoppen voorspel ik dat het hier net zo erg wordt als in de landen die je noemt.
quote:
Tuurlijk, er is genoeg ruimte voor verbetering in de hele situatie. Maar Nederlanders zijn als volk ook gewoon een stel azijnpissers bij elkaar over het algemeen, die over alles wel iets te zeiken kunnen vinden. Als iemand als Wilders dan opstaat, ja dan volgt het oogklepdragende volk wel.
Als er iemand geen oogkleppen op heeft zijn het wel de Wilders-aanhangers dus ik weet niet waar je het over hebt.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:17:57 #229
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55599150
Ah, nog iemand die terugverlangt naar de tijd van wimpie bosboom en loekie knol
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55599386
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:16 schreef rebel6 het volgende:

Als er iemand geen oogkleppen op heeft zijn het wel de Wilders-aanhangers dus ik weet niet waar je het over hebt.

*zucht*
pi_55599426
Wel leuke topics altijd dit. Het laat je weer zien hoe dom de mens kan zijn. Wat het helemaal grappig maakt, is dat je een aantal dingen die Beatrix noemde gewoon terug ziet in dit topic
pi_55599740
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:17 schreef gronk het volgende:
Ah, nog iemand die terugverlangt naar de tijd van wimpie bosboom en loekie knol
Zegt me niks.

Maar ik ben die speciale behandeling van allochtonen in dit land gewoon spuugzat.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:42:02 #233
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55599838
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:38 schreef rebel6 het volgende:

Zegt me niks.
quote:
J-jongens en meisjes.
De bakker staat 's ochtends vroeg op, om broodjes te bakken, voor de mensen.
De slager op zijn beurt, maakt lekkere stukjes vlees zodat wij 's avonds lekkere stukjes vlees kunnen eten, alsmede de jus die daaruit gewonnen wordt.
De tuinman werkt op noeste wijze in de tuin, teneinde deze een weeldig aanzien te verschaffen.
En de smid slaat vrolijk fluitend op het hete ijzer in zijn gezellige smidse, waar een foto van zijn vrouw en kinderen hem de nodige werklust verschaffen.
Zo dragen zij allen hun steentje bij aan onze maatschappij.
Maar, jongens en meisjes, d'r zijn ook mensen, die de hele dag maar een beetje in hun bed blijven liggen stinken!
En het liefste de kantjes ervan aflopen. Behalve natuurlijk, als er ergens een feestje gehouden wordt hč, met gratis drank. Want dan rennen zij plotseling om het hardst, om zo snel mogelijk van het geld van de werkman te kunnen profiteren.
Deze mensen hebben een slap en leugenachtig karakter. Vaak ook zijn zij niet gespeend van een zeer negatieve uitstraling, alsmede een ongewassen uiterlijk. Over het geheel genomen, maken zij dus een muffe en onhygiënische indruk. Deze mensen noemen wij de werkloze.
En ze hebben gewoon een uitkering! Die volgens hun door ons, de oppassende burger, dan maar even opgehoest dient te worden. En, jongens en meisjes, onze regering is het blijkbaar met de werkloze eens, en juicht het van harte toe dat wij de werkloze bij het minste of geringste gepiep het geld met koffers tegelijk toewerpen. Bovendien laten de hoge heren in Den Haag ook nog eens, uit allerlei verre vieze landen, gekleurde en raarpratende werklozen ons land binnenkomen.
Deze werklozen gaan bij aankomst gewoon liggen op bed liggen wachten, totdat wij ze als makke lammetjes ons geld komen brengen. Deze werklozen noemen wij de buitenlanders. Oftewel drugsgebruikers.
En zij getroosten zich geen enkele moeite om kennis te nemen van onze rijke cultuur. Bij het horen van namen als Ad Visser en Loeki Knol kijken ze je laf en ongeďnteresseerd in de ogen. Jullie zullen wel begrijpen jongens en meisjes, dat voor de werkman de maat nu toch bijna vol is. De werkman wil van zijn rust genieten, in plaats van de hele nacht naar het gejammer van een doodbloedend schaap te moeten luisteren.

Maar, gelukkig, zijn er ook nog andere mensen. Mensen, zoals Wimpie Bosboom, die zich niet bang laten maken, maar zeggen waar het op staat. Als wij samen onder leiding van deze inspirerende figuur, de moed hebben om de handen ineen te slaan en schoon schip te maken, dan zal de werkman en zijn nijvere huisvrouw binnenkort weer een veilig blokje om kunnen maken zonder de hete knoflookadem in de nek te voelen.

Zo, dit wilde ik even kwijt, daar bij die molen, die mooie molen. Pbrr pbrrll pbrrll prbrr-rrll, pbrr pbrrll pbrrll prbrr-rrll, pbrr pbrr pbrr pbrrrlll...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55600038
quote:

[..]

Zegt me niks.

Maar ik ben die speciale behandeling van allochtonen in dit land gewoon spuugzat.
Je bent niet de enige.

En die stroom rijst al meer en meer..............
Sportieve inbreng
pi_55600260
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Komt omdat allochtonen hier ongelofelijk verwend worden. Miljarden wordt er verspild om het immigranten maar zoveel mogelijk naar de zin te maken. Als ze zich misdragen worden ze nauwelijks gestraft.

Als ze een politiebureau aanvallen worden ze niet weggeknuppeld maar blijft de ME op afstand omdat de Cohens van dit land bang zijn dat het anders escaleert.

Omdat wij in Nederland overlopen van het begrip en er voor elke klacht van allochtonen een zak belastinggeld klaar staat om het "op te lossen" zijn allochtonen hier inderdaad minder gauw geneigd om te gaan rellen.

Als we alle geldverslindende knuffelprojecten per 1 januari zouden stoppen voorspel ik dat het hier net zo erg wordt als in de landen die je noemt.
LOL, wat is jouw probleem nou precies? Dat allochtonen niet rellen?
pi_55600311
quote:

[..]

Zegt me niks.

Die speciale behandeling van Wilders bedoel je?
pi_55600570
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:42 schreef gronk het volgende:

[..]
Iets zegt me dat dat stukje humoristisch bedoeld is.

Maar goed, fijn dat je iemand hebt gevonden om Wilders-aanhangers belachelijk te maken.
Jammer dat het ontbreekt aan inhoudelijke kritiek op m'n verhaal, maar ik geef toe dat het vrij moeilijk is om belastingverspilling en "positieve" discriminatie goed te praten.
pi_55600713
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Maar goed, fijn dat je iemand hebt gevonden om Wilders-aanhangers belachelijk te maken.
Jammer dat het ontbreekt aan inhoudelijke kritiek op m'n verhaal, maar ik geef toe dat het vrij moeilijk is om belastingverspilling en "positieve" discriminatie goed te praten.
"Positieve" discriminatie praat "negatieve" discriminatie (alsof er een onderscheid is tussen die twee) goed of zo?
pi_55600754
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:58 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

LOL, wat is jouw probleem nou precies? Dat allochtonen niet rellen?
Nee, dat ze zo verwend worden in dit land. Verwende mensen hebben minder behoefte om te rellen.
pi_55600799
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Nee, dat ze zo verwend worden in dit land. Verwende mensen hebben minder behoefte om te rellen.
Valt wel mee volgens mij.
pi_55600842
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:17 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Positieve" discriminatie praat "negatieve" discriminatie (alsof er een onderscheid is tussen die twee) goed of zo?
Wie heeft het over negatieve discrimantie dan?
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:27:55 #242
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55600926
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef rebel6 het volgende:

[..]

inderdaad, omdat er nu zat luitijes rondlopen die dat soort ongein dus menen. No shit.
quote:
Joh, waarom zou ik de moeite nemen om je verhaal te gaan bestrijden met 'inhoudelijke kritiek'? Ten eerste zijn er zat mensen die dat al gedaan hebben, zonder resultaat. Ten tweede is dat een bullshitargument: je zult die 'inhoudelijke kritiek' alleen maar gebruiken om je eigen propaganda nog eens voor het voetlicht te brengen. Ten derde, dit gaat om iets gevoelsmatigs. Dan kan ik een eind aanlullen met 'inhoudelijke kritiek', dat verandert jouw gevoel niet. Alleen verhalen die jouw gevoel bevestigen zul je accepteren. Nou fijn, stik d'r maar in in.

Dus waarom zou ik de moeite nemen?
pi_55601112
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:23 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wie heeft het over negatieve discrimantie dan?
Wat dacht je van de boekenverbrandende Geert Wilders en zijn jügend.
pi_55601397
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:27 schreef gronk het volgende:

[..]

inderdaad, omdat er nu zat luitijes rondlopen die dat soort ongein dus menen. No shit.
[..]

Joh, waarom zou ik de moeite nemen om je verhaal te gaan bestrijden met 'inhoudelijke kritiek'? Ten eerste zijn er zat mensen die dat al gedaan hebben, zonder resultaat. Ten tweede is dat een bullshitargument: je zult die 'inhoudelijke kritiek' alleen maar gebruiken om je eigen propaganda nog eens voor het voetlicht te brengen. Ten derde, dit gaat om iets gevoelsmatigs. Dan kan ik een eind aanlullen met 'inhoudelijke kritiek', dat verandert jouw gevoel niet. Alleen verhalen die jouw gevoel bevestigen zul je accepteren. Nou fijn, stik d'r maar in in.

Dus waarom zou ik de moeite nemen?
Ah, je komt hier alleen om mensen te bashen. Inhoudelijke bijdragen laat je aan anderen over.
  vrijdag 28 december 2007 @ 15:02:17 #245
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55601710
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:48 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ah, je komt hier alleen om mensen te bashen. Inhoudelijke bijdragen laat je aan anderen over.
Joh, ga ergens anders om aandacht bedelen
pi_55602392
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:02 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, ga ergens anders om aandacht bedelen
ik vraag aandacht voor inhoudelijke kritiek, jij komt hier duidelijk om te trollen dus wie is hier nou de aandachtshoer!
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:07:32 #247
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55603085
quote:
Dus het is tijd voor een andere speciale behandeling? Een Grondwetswijziging om te beginnen waarbij Moslims minder burgerrechten krijgen dan anderen?

Er zijn een aantal andere landen in deze wereld waar dat ook al eens is geprobeerd:

In de periode 1935-1945 was in Duitsland een grondwet aanwezig waarbij 1 geloof minder rechten kreeg. Zo kon gemakkelijk het Duitse staatsburgerschap worden afgenomen van een winkeldief bijvoorbeeld, en had de overheid het recht om je de grens over te zetten, wat men ook deed. (Vanaf 1941 deed men niet meer aan grensoverzetten trouwens, en had men een andere "oplossing" gevonden).

In de grondwet van de Verenigde Staten stond tot 1865 dat zwarten minder rechten hadden, en daarna eigenlijk door allerlei "slimme" wetjes waren ze nog tot 1964 minder gerechtigd, door bijvoorbeeld bepaalde gebieden uit te sluiten van verkiezingen en bepaalde staten mochten een "stem belasting" heffen die natuurlijk alleen de rijken konden betalen etc. Pas na grondwetswijzigingen in 1961 en 1964 kwam er echt een einde aan wat effectief gewoon een apartheidsysteem was.

In de grondwet van Zuid Afrika heeft tot 1994 een grondwet bestaan met rassenscheiding. In 1984 werd de eerste stap gezet tot verbetering, maar pas in de periode 1991-1993 werd apartheid echt uit de boeken geschrapt en werd in 1994 een compleet nieuwe grondwet aangenomen waarin alle burgers gelijk werden gesteld. Met dank aan Nelson Mandela.

En Wilders wil dan in Nederland de grondwet weer zo gaan wijzigen dat Apartheid letterlijk weer bestaat door moslims minder grondrechten te geven?

Ik dacht dat we die methoden in de 19e en 20e eeuw genoeg hadden geprobeerd....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:16:09 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55603272
maar dit is anders maartena... alle moslims en allochtonen zijn toch profiterende criminelen dus dan is het toch rechtvaardig om die mensen minder rechten te geven..
pi_55603549
quote:

Helaas niet....de kerstrede is dit jaar hetzelfde geweest als de laatste 100 jaar....lief en aardig doen tegen elkaar, wat wel bij de kerstgedachte past, alleen voelt nu iemand (Wilders) zich beledigd en dus maken sommigen er nu een politiek verhaal van.
pi_55603562
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:16 schreef Re het volgende:
maar dit is anders maartena... alle moslims en allochtonen zijn toch profiterende criminelen dus dan is het toch rechtvaardig om die mensen minder rechten te geven..
Als je Wilders stemt wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')