abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55604343
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus het is tijd voor een andere speciale behandeling? Een Grondwetswijziging om te beginnen waarbij Moslims minder burgerrechten krijgen dan anderen?

Er zijn een aantal andere landen in deze wereld waar dat ook al eens is geprobeerd:

In de periode 1935-1945 was in Duitsland een grondwet aanwezig waarbij 1 geloof minder rechten kreeg. Zo kon gemakkelijk het Duitse staatsburgerschap worden afgenomen van een winkeldief bijvoorbeeld, en had de overheid het recht om je de grens over te zetten, wat men ook deed. (Vanaf 1941 deed men niet meer aan grensoverzetten trouwens, en had men een andere "oplossing" gevonden).

In de grondwet van de Verenigde Staten stond tot 1865 dat zwarten minder rechten hadden, en daarna eigenlijk door allerlei "slimme" wetjes waren ze nog tot 1964 minder gerechtigd, door bijvoorbeeld bepaalde gebieden uit te sluiten van verkiezingen en bepaalde staten mochten een "stem belasting" heffen die natuurlijk alleen de rijken konden betalen etc. Pas na grondwetswijzigingen in 1961 en 1964 kwam er echt een einde aan wat effectief gewoon een apartheidsysteem was.

In de grondwet van Zuid Afrika heeft tot 1994 een grondwet bestaan met rassenscheiding. In 1984 werd de eerste stap gezet tot verbetering, maar pas in de periode 1991-1993 werd apartheid echt uit de boeken geschrapt en werd in 1994 een compleet nieuwe grondwet aangenomen waarin alle burgers gelijk werden gesteld. Met dank aan Nelson Mandela.

En Wilders wil dan in Nederland de grondwet weer zo gaan wijzigen dat Apartheid letterlijk weer bestaat door moslims minder grondrechten te geven?

Ik dacht dat we die methoden in de 19e en 20e eeuw genoeg hadden geprobeerd....
En dit verhaal is aan mijn adres gericht omdat?

Ik vind slechts dat autochtonen op geen enkele manier last mogen hebben van immigranten of hun nakomelingen. Dus geen subsidies, geen voorrang bij sollicitaties, geen voorrang op de woningmarkt, geen aanpassing van wetten aan de wensen van immigranten, geen speciale voorzieningen enz.

Lijkt me toch heel wat anders dan een pleidooi doen voor rassenwetten of voor onderdrukking van het moslimgeloof!
pi_55604593
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat dacht je van de boekenverbrandende Geert Wilders en zijn jügend.
Ben het ook absoluut niet eens met een verbod op de koran.
Ook vind ik dat hij moslims nodeloos provoceert met z'n opmerkingen over de koran en z'n aankomende film.

Grenzen stellen vind ik genoeg, beledigen om het beledigen gaat me te ver.
pi_55604647
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef maartena het volgende:
geleuter
Zeg maarten, zou je eens willen stoppen met in elk topic je geleuter en je creatieve pics over de wereldoorlog te herhalen? Het begint nu wel erg irritant te worden.
pi_55604763
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:04 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ik vind slechts dat autochtonen op geen enkele manier last mogen hebben van immigranten of hun nakomelingen. Dus geen subsidies, geen voorrang bij sollicitaties, geen voorrang op de woningmarkt, geen aanpassing van wetten aan de wensen van immigranten, geen speciale voorzieningen enz.

Lijkt me toch heel wat anders dan een pleidooi doen voor rassenwetten of voor onderdrukking van het moslimgeloof!
Mee eens
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:25:03 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55604810
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zeg maarten, zou je eens willen stoppen met in elk topic je geleuter en je creatieve pics over de wereldoorlog te herhalen? Het begint nu wel erg irritant te worden.
want?.. alleen Wilders adepten hebben recht op geleuter?

geef me 1 valide reden om de grondwet af te schaffen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:27:17 #256
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55604851
quote:

Ik vind slechts dat autochtonen op geen enkele manier last mogen hebben van immigranten of hun nakomelingen.
Joh.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55604915
quote:

[..]

Ik vind dit schokkend. Je vindt autochtonen een groep die meer rechten heeft dan immigranten?

Voor autochtonen zijn al die regelingen er ook, dus waarom niet voor immigranten.
pi_55604987
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dit schokkend. Je vindt autochtonen een groep die meer rechten heeft dan immigranten?

Voor autochtonen zijn al die regelingen er ook, dus waarom niet voor immigranten.
Ik denk niet dat hij minder rechten bedoeld maar dezelfde rechten.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:34:28 #259
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_55605001
quote:

[..]

Ik vind slechts dat autochtonen op geen enkele manier last mogen hebben van immigranten of hun nakomelingen. Dus geen subsidies, geen voorrang bij sollicitaties, geen voorrang op de woningmarkt, geen aanpassing van wetten aan de wensen van immigranten, geen speciale voorzieningen enz.!
Tja immigranten zijn blijkbaar wel welkom als Nederland niet in staat is de rotzooi zelf op te ruimen. Ik stel voor bijvoorbeeld dan dat Canada alle Nederlanders ook dan terug schopt naar hun eigen land. Als er zo een wet komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_55605006
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]
Dus geen voorrang op de woningmarkt enz.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:39:17 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55605117
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het begint nu wel erg irritant te worden.
De waarheid kan ook vrij irritant zijn. Wilders volgelingen zien op een of andere manier niet in dat zijn ideeën enorm veel overeenkomen met al eerder beproefde methoden zoals Apartheid. Men wil als Wilders volgeling liever niet met dergelijke politieke systemen geassocieerd worden, en men heeft dus liever dat men er over zwijgt.

Want dat Apartheid enzo, dat klinkt zo eng..... Nee, we noemen het "Wildersisme" voor de gein, want het echte woord voor zijn ideeën, nee, dat mogen we niet gebruiken......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55605121
quote:

[..]

Niemand heeft dezelfde rechten - dat bestaat eenvoudigweg niet.
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:41:37 #263
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55605169
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:39 schreef maartena het volgende:

Want dat Apartheid enzo, dat klinkt zo eng..... Nee, we noemen het "Wildersisme" voor de gein, want het echte woord voor zijn ideeën, nee, dat mogen we niet gebruiken......
Yep. Wilders-aanhangers zijn op hun eigen manier politiek correct.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55605197
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Mee eens
Verbaast me niks.
pi_55605215
Kindertjes....dit gaat niet over Wilders, maar over de koningin die oproept om wat verdraagzamer te zijn voor elkaar....dat Wilders zich beledigd daardoor voelt wil niet zeggen dat het ook echt over hem gaat.

Het lijkt me prima bij de kerstgedachte passen om over `vrede op aarde` te leuteren.
pi_55605424
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Wellicht omdat die regelingen er uiteindelijk door de inspanningen van autochtonen zijn gekomen. Het is economisch onhaalbaar om immigranten direct gebruik te laten maken van die voorrechten, zonder dat daar direct inkomsten uit premies, belastingen of loonheffing tegenover staan.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55605481
quote:

[..]

Juist.

Maar SCH en Maartena redeneren helaas nogal zwartwit.
Als je een bepaalde groep niet wilt helpen of tegemoetkomen ben je in hun ogen meteen een soort fascist die allemaal discriminerende wetten wil invoeren en kampen wil oprichten.
pi_55605531
quote:

[..]

Wilders wil dezelfde rechten voor zowel moslims als niet-moslims .... tuurlijk joh, geloof je het zelf?
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:58:03 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55605533
quote:

Ik geef alleen aan dat Wilders VOOR de invoering van dergelijke rassenwetten en de onderdrukking van het moslimgeloof is. Als je de bovenstaande dingen graag wil, dan hoor je meer bij de VVD thuis.

En met dat soort maatregelen heb ik ook geen problemen eigenlijk, zeker wat betreft voorrang op sollicitaties en speciale subsidies. (Voorrang op huizen krijgen volgens mij alleen asiel zoekers, niet de gemiddelde straatmarokkaan). Eigen sportscholen? Ach, zolang ze het ZELF financieren is dat geen probleem, maar geen staatssubsidie.

En zoals je zegt "geen wetten aanpassen aan de wensen van immigranten", de wet waarin niet op geloof gediscrimineerd wordt en dat elk geloof zijn eigen scholen en gebouwen mag stichten zit al sinds 1917 in de Nederlandse grondwet. (En eigenlijk al in beperkte vorm daarvoor). En er worden dan ook links en rechts Gereformeerde, Katholieke, Joodse en Islamitische scholen gesticht, geheel gebaseerd op die vrijheid van Godsdienst. (En ja, er zijn 3 Joodse scholen in Amsterdam, 2 basis en 1 voortgezet, voor 1940 was dat mee natuurlijk....) En zo ook met kerken. In nieuwbouwwijken in heel Nederland worden nog steeds nieuwe kerken gebouwd, en sinds een jaar of 20 ook wel eens een moskee.

Er zijn echter mensen zoals Wilders die dat soort vrijheden willen ontnemen, de vrijheden die al ruim 100 jaar gegarandeerd worden door onze grondwet. Opeens mag een moskee of islamitische school niet meer, maar de protestante, katholieke en joodse...... die mogen dan nog wel van Wilders.

Ik denk gewoon dat mensen die roepen "geen moskees" eigenlijk weten wat voor vrijheden we daarvoor moeten inleveren. Wilders weet dat wel, en heeft er klaarblijkelijk geen problemen mee de grondwet zo aan te passen dat dat mogelijk wordt.

Wilders wil een stap te ver gaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 december 2007 @ 17:59:07 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55605565
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:44 schreef Kingstown het volgende:
Kindertjes....dit gaat niet over Wilders, maar over de koningin die oproept om wat verdraagzamer te zijn voor elkaar....dat Wilders zich beledigd daardoor voelt wil niet zeggen dat het ook echt over hem gaat.

Het lijkt me prima bij de kerstgedachte passen om over `vrede op aarde` te leuteren.
hij neemt trouwens wel ownership over dacht ik... narcist
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55605566
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wilders wil dezelfde rechten voor zowel moslims als niet-moslims .... tuurlijk joh, geloof je het zelf?
Ik had het niet over Wilders maargoed...
pi_55605582
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:55 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Juist.

Als je een bepaalde groep niet wilt helpen of tegemoetkomen ben je in hun ogen meteen een soort fascist die allemaal discriminerende wetten wil invoeren en kampen wil oprichten.
Je draait de boel om.
pi_55605592
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik had het niet over Wilders maargoed...
Met alle respect: Wat doe je dan in dit topic.
pi_55605613
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Met alle respect: Wat doe je dan in dit topic.
Uhm reageren op een post van iemand.
pi_55605740
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:55 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Juist.

Dat zeg ik toch nergens. Ik vind alleen dat je steeds naar de persoon moet kijken en zorgen dat die tot zijn recht komt. Dat een blinde recht heeft op voorzieningen, of een bejaarde of soms mensen die hier niet geboren zijn, of topsporters of wie dan ook - als daar reden voor is - dan vind ik dat dat bespreekbaar moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')