Interessant topic Selang.
Ik heb eens een docu gezien over Noord-Korea en als die docu op waarheid is berust, dan is Noord-Korea toch een ziek land. In die docu kwam naar voren dat het een verschrikkelijk, streng en angstzaaiend regime is daar in Noord-Korea.
Ik zag een interview met een ex-bewaker van zo'n gevangenenkamp en die vertelde dat ze getraind en geïndoctrineerd werden als bewaker zijnde om de gevangen niet meer als mensen te beschouwen.
Hij vertelde zelfs een voorval waar twee Koreaanse gevangen in een kamp vochten om een maiskorrel te bemachtigen die in koeiestront lag. Omdat die mensen daar zwaar ondervoed worden en wanhopig zijn.
Verder was de bewaker gevlucht van Noord-Korea, door electrische hekken en door een mijnenveld. Hij nam de vlucht omdat hij een fout had gemaakt bij een omroep die hij moest doen. Hij had zich schijbaar vergist in een of andere feestdag en dat riep hij om. Wat een schande is voor het regime. Hij wist dat hij daar de doodstraf voor kreeg en nam de vlucht.
Zijn hele familie zal waarschijnlijk vervolgens gedeporteerd zijn.
Dit is een ziek land volgens mij, en dat regime is nog zieker dan Nazi-Duitsland.
Undercover in North-Korea National Geographic Channelhttp://video.google.nl/videoplay?docid=3179791344259506905&q=inside+north+korea&total=140&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0[ Bericht 3% gewijzigd door poldergeist op 01-01-2008 20:16:30 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’