Zometeen ga ik bij mijn ouders aanschuiven aan het kerstontbijt. Mijn moeder kennende zal dat zeer compleet zijn (met suikerbrood, harde broodjes, croissants, gekookte eieren, roerei, spek, zalm, fruit, verse vleeswaren etc. etc.)
Vanavond daar ook dineren en ik heb nog geen flauw idee wat we krijgen! Behalve het voorgerecht (gerookte kipcoctail) want dat moet ik zelf maken....
Eerst naar de kerk, daarna ga ik met mijn vriendin het diner maken. We beginnen met een garnalencoctail, daarna gevulde courgettes, als hoofdgerecht omelet met tuinkruiden, Amerikaanse beenham uit de oven, gelardeerd met groenten en een nog niet bepaalde saus. Als dessert lekker simpel ijs met slagroom. Daarna lekker een Irish coffee!
staat het ontbijt te maken, oa roerei met gerookte zalm en bieslook, warme broodjes en wat lekkers te drinken
Vanavond eten we lekker samen ... oa coquilles, kreeft met groenten en wasabisaus en iets slechts doch waarschijnlijk overheerlijks chocolade-achtigs toe
en er ligt een goeie fles champagne koud....
[ Bericht 10% gewijzigd door DarkElf op 25-12-2007 11:56:45 ]
We hebben de hele middag in de keuken gestaan bezig met de kalkoen
Wij eten rozenval aardappeltjes met rozemarijn en spek. Kalkoen met port, madeira, champignons, port, paprika, rozemarijn, knoflook, lenteui, sjalotten en cantharellen. En stoofpeertjes En als toetsje een sneeuwmanijsje!
Wij eten vanavond niets speciaal: Quick (hamburgerrestaurant in Belgie)
Wij hebben het feestje gisteren gehad - Tomaten soep - Gevulde sint-jacobs schelpen - Kwarteltje met kroketten, witloof, boontjes en worteltjes - Verschillende kleine dessertjes oa chocolademousse, ijs, cake, chocolaatjes, fruit..
Met familie en vriend bij mijn pa gegeten Wij gingen om 16.00 uur al eten Was heel normaal met kerst zeiden ze Mijn ouders kunnen echt geweldig koken Mijn pa vandaag ook weer! Groentesoep. Verse bonen en rode kool. En een pan met stukken Flappie Klein stukje geproefd, maar gelukkig had ik nog een schnitzel. Het hele huis stinkt ook naar konijn
Op woensdag 26 december 2007 01:51 schreef MUUS het volgende: Ik klok ook nog maar wat glazen water weg anders begint tweede kerstdag niet zo grappig.
Oef. .
Ken het.
De wijn die om 16.00 al open gaat, rond 19.00 het eten onder ondersteuning van meer wijn. Een tussengerecht in de vorm van een neutralizer bestaande uit o.a. champagne. Hoofdgerecht ossenhaas inclusief drank, irish coffee na het eten, vers gemaakte cocktails om de avond af te sluiten...