Wij hebben gister ook weer een heerlijke dag gehad bij mijn ouders. Mijn schoonouders waren er ook, reuze gezelli!
Begonnen met een stuk zelfgemaakte appeltaart met slagroom en koffie.
Toen een spelletje triviant (de dvd-editie) gedaan met een borrel en lekkere hapjes (geitekaas met honing, zalm, garnalen met coctailsaus, gevulde peppadews, olijven)
Toen het diner. Het was simpel en een beetje traditioneel, maar mijn moeder kan lekker koken en had dit jaar geen zin in allerlei moeilijke dingen en het was prima!
Vooraf een gerookte kipcoctail (met druiven, bleekselderij, walnoten, ijsbergsla, gerookte kip en een dressing van mayo/cremefraiche/honing/mosterd)
Toen een zelfgetrokken runderbouillon met slierten wortel en lenteui
Toen een spoom van champagne met verse bosvruchtenijsbolletjes
Toen het hoofdgerecht: varkenshaas met champignonroomsaus, geglaceerde worteltjes, broccoli, salade en rozevalaardappeltjes met rozemarijn, zeezout en tijm uit de oven.
Toetje was een sneeuwmanne-ijsje
En daarna nog koffie compleet met lekkere snoepjes en een borreltje chrismaslikeur met slagroom
Pfffffffffffff en toen waren onze buikjes rond en onze oogjes slaperig, haha!
Wat wel erg leuk is en waar ik echt van genoten heb: mijn dochter van vijf heeft beide diners (dus ook kerstavond) volop genoten en braaf alle gangen aan tafel gezeten (terwijl ze dat van mij helemaal niet hoefde). Van zes tot een uur of tien braaf aan tafel aan het genieten! Wat heb ik toch een voorbeeldig klnd...(die mijn liefde voor koken en lekker eten ook in zich heeft....)
Alleen met zelfspot kun je overleven...