abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:53:19 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55953090
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:19 schreef nebelung het volgende:
Wat leuk en knap KD!

Nog even over de peuterspeelzaal. Ik kreeg net een brief dat ze hier ook overgaan op Ko Totaal. Ik las er hierboven al iets over (ET?). In plaats van 2 dagdelen wordt het dan 3 dagdelen. Alleen zat er eigenlijk vrijwel geen informatie over bij, alleen dat het een educatief voorschoolprogramma is.
www.ikenko.nl
Ko en Puk (Ko komt op de basisschool, Puk is op de psz) samen

De subsidieregeling van de overheid "vereist" dat op VVE-psz kinderen 3 dagdelen aanwezig moeten zijn, om zodoende de volledige aandacht en begleiding te kunnen krijgen die dit programma wil bereiken. Op de meeste psz zijn echter nog niet voldoende gediplomeerde leidsters aanwezig om dit waar te kunnen maken en wordt volstaan met 2 dagdelen.
Bij ons zijn ze het nu geleidelijk aan aan het invoeren per psz-locatie.

(als je googelt op 'vroeg- en voorschoolse educatie' kom je best een hoop zinnige info tegen hierover )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55953989
Ik ga eens lezen en googelen, bedankt !
Variety is the spice of life
pi_55957703
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Maar wat me opviel: is hij al zindelijk? En dat is niet eens mijn echte vraag, wat ik wil vragen is: moeten kindjes van 2,5 zindelijk zijn om naar school te gaan?
De meeste kindjes zijn wel zindelijk tegen dat ze 2,5 jaar zijn.
Hoewel ze in de eerste kleuterklas wel voorzien zijn op ongelukjes.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:54:34 #154
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55958378
Het gaat goed met Aiken op school.
Zijn eerste week is goed verlopen!
Afscheid nemen op de speelplaats blijft wel moeilijk voor hem. Gelukkig hoef ik dat niet zelf te doen, mijn vriend brengt hem weg.
Maar als ik hem 's avonds oppik is hij zoooooo blij om me te zien. Heerlijk gewoon!

En ja, hij is zindelijk. Hij heeft zelfs van de hele week geen enkel ongelukje gehad
Super vind ik het van mijn kanjer!
pi_55958859
Wat goed zeg Libel!

Kim loopt ineens raar. Ze helt een beetje naar links. Heel raar gezicht. Ligt denk ik niet aan de schoenen. Getest met oude en nieuwe. Denk dat ik toch maar naar de ha ga volgende week. Het valt ineens meerdere mensen op. (die we niks hadden verteld)
Verder gaat het ok! Van een potje moet ze niks weten, maar ja, tijd genoeg toch?
En ze wil nog steeds geen melk, maar wel drinkyoghurt oid, van lidl. Zal nog ff kijken wat er precies in zit, vooral of er zoetstof in zit, want dat is geloof ik niet goed.
Ze vertelt hele verhalen en praat ons regelmatig na. Ze kent ineens veel meer woordjes en maakt steeds meer zinnen. En geeft nu veel kusjes en knuffels.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:47:01 #156
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55959515
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat goed zeg Libel!

Kim loopt ineens raar. Ze helt een beetje naar links. Heel raar gezicht. Ligt denk ik niet aan de schoenen. Getest met oude en nieuwe. Denk dat ik toch maar naar de ha ga volgende week. Het valt ineens meerdere mensen op. (die we niks hadden verteld)
Verder gaat het ok! Van een potje moet ze niks weten, maar ja, tijd genoeg toch?
En ze wil nog steeds geen melk, maar wel drinkyoghurt oid, van lidl. Zal nog ff kijken wat er precies in zit, vooral of er zoetstof in zit, want dat is geloof ik niet goed.
Ze vertelt hele verhalen en praat ons regelmatig na. Ze kent ineens veel meer woordjes en maakt steeds meer zinnen. En geeft nu veel kusjes en knuffels.
Hè Ingrid wat vervelend. Heeft ze misschien last van haar oortjes? Want dat kan ik me nog wel herrinneren, dat een van mijn jongens ook last van zijn evenwicht had. Idd maar even door de HA naar laten kijken....

Leuk is die ontwikkeling naar een echte peuter. En peuterkusjes zijn helemaal
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55959837
Ingrid, drinkyoghurt zou ik ivm met de suikers juist vermijden. Hier krijgt Merlijn eigenlijk niet of nauwelijks melk, drinken we zelf ook niet. Maar een bakje yogurt en kaas op de boterham zit je ook al vlug aan de 300ml melkproducten die ze moeten hebben hoor. Gemiddeld zal Merlijn wel aan de hoeveelheid komen in een week want op het KDV krijgen ze 's middags iets van yoghurt en tussen de middag melk. Ik denk dat je veel beter eens zoiets als karnemelk moet proberen, evt met een beetje ranja, lijkt me minder kwaad kunnen dan dagelijks drinkyoghurt. Verder zou ik me om die melk toch niet al te druk maken als ze bijvoorbeeld dus wel toetjes krijgt ofzo. 300ml zit je zo aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 11-01-2008 21:06:56 ]
pi_55961979
he ingrid, naar & een beetje griezelig dat scheve lopen... ik zou er ook zeker even mee naar een HA gaan.

libel, wat geweldig knap van Aiken, daar mag je zeker trots op zijn hoor!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 06:49:25 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55967601
Belana, gaat Liam nu naar de Mariaschool? Ik ben gewoon benieuwd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56017290
Vannacht hadden we een kleine jongetje met heel erge diarree. Het liep gewoon zijn luier uit. Dus een paar keer bed verschonen Vraag me af of het een virus is of dat hij iets verkeerd heeft gegeten. HIj is verder niet ziek ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56017860
Ah wat zielig Snoopy, hopelijk wordt hij niet echt ziek!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56018050
Nou, het liep er net weer uit als water. En hij wil niks eten. Zal eens proberen of hij iig wat thee wil drinken.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:19:39 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56018090
Vervelend Snoopy Dat kun je er ook net bij hebben met je rug, natuurlijk. Ik hoop dat hij wel wat wil drinken en dat het er een beetje in blijft ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:20:39 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56018112
Ingrid, ik heb ook wel eens van kindjes gehoord die scheef liepen omdat ze problemen hadden met hun ogen. Maar dat komt natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Ik zou inderdaad maar even naar de HA gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:23:16 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_56020815
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 06:49 schreef Sugar het volgende:
Belana, gaat Liam nu naar de Mariaschool? Ik ben gewoon benieuwd.
was even weg, heb sinds woensdag een aardige zware griep te pakken
vandaag voor het eerst weer op, gaat eindelijk iets beter.
magoe, om je vraag te beantwoorden
Vorige week maandag heb ik gebeld met de school en het lag allemaal nogal moeilijk, leerlingenstop e.d. en bovendien net een nieuwe directrice. een heel lief mens die mij persoonlijk belde om uit te leggen dat ze even geen overzicht had, maar dat ze vrijdag terug zou bellen. en dat deed ze
Er is plek Morgen hebben we een kennismakingsgesprek.
Of ik er persoonlijk heen kan weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel.
we hebben intussen ook gehoord dat onze vaste oppas ermee ophoudt en we zijn dus met andere opvang bezig. aangezien Liam toch al onder een andere stichting ging vallen met de BSO, hebben we Ezra maar opgegeven voor het kdv. hele veranderingen dus, maar wel goed
we zijn echt blij dat Liam naar de Mariaschool kan, het is een fijne school
stormy waters...
sailin'
pi_56021293
fijn belana! maar die montessori-school is dus helemaal van de baan? ik dacht dat die nog altijd optie nr. 1 was eigenlijk.
vervelend zo'n zware griep. hopelijk voel je je snel weer helemaal beter!
  maandag 14 januari 2008 @ 13:08:08 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_56021883
Nou ja, na het verkrijgen van "de boodschap" zijn wij gewoon erg gaan nadenken. ik vind dus dat je zo'n boodschap niet voor niks krijgt. Ik sta niet negatief tegenover de montessorischool ineens, maar we denken eigenlijk wel dat Liam toch beter af is in iets meer "ouderwets klassikaal" en dus zijn we gaan informeren of er plaats was

Liam heeft nu trouwens mijn griep overgenomen, wat ziet dat arme mannetje er uit. Hij ligt op de bank onder zijn deken, als een dood vogeltje. verbaasd me niets, want zo voelde ik me ook. bah, rotgriep.
stormy waters...
sailin'
pi_56021947
Hè bah Belana, rotgriep ook. Beterschap voor allebei
  maandag 14 januari 2008 @ 13:15:51 #169
3011 E.T.
pi_56022062
Zit de Mariaschool nog steeds in dat oude gebouw, alles gelijkvloers met die mooie ArtDeco-letters op de gevel? Fijn dat er toch plek is

Ik moet deze week even bellen met school om af te spreken over het wennen.. Maar ik ben nog een beetje mijn kop in het zand aan het steken Ik stel het ook steeds uit.. mijn kleine meisje wordt zo groot
Saskia is echt aan de basisschool toe, alleen mama nog niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 januari 2008 @ 13:21:02 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_56022182
deze ET

heb je er zo'n moeite mee? Ik vind het leuk en spannend dat Liam straks naar school gaat juist.
Maar ze worden wel snel groot dan ja.
Dat heb ik laatst aan Iris van Lois gezien. als die hier was, was ze altijd best verlegen en nu ineens heeft ze een babbels! geweldig om te zien!
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:00 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56022241
Waaahhh 'ons' Sas wordt al gauw 4!!
Nou Léon is jaloers hoor, die wil ook zo graag naar school. Maar we hoeven maar een half jaar te wachten.

Léon heeft geheel onverwachts krentebaard.
Hadden we niet in de gaten. We (of vooral ik dus) waren veel te druk met het zorgen voor Cas die bijna de hele dag door spuugde en spuitluiers had, dat Léon er een beetje bij in schoot. Het was dat we samen naar de hap gingen voor Cas en manlief melding maakte van de vlekjes die we die ochtend in bad ontdekt hadden. Anders was het wel erger geworden denk ik. Hij heeft er in ieder geval geen last van, zelfs krabben doet hij niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:49 #172
3011 E.T.
pi_56022261
Ik vind 't ook wel spannend enzo.. en 't lijkt me ook wel erg prettig dat er weer genoeg uitdaging voor haar is elke dag en dat ze waarschijnlijk daardoor ook wel weer stukken beter gehumeurd zal zijn..
Maar toch..

Ik ben al een eind op weg.. telefoonnummer ligt al voor m'n neus
  maandag 14 januari 2008 @ 13:54:36 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_56023013
he bah dutch, wat naar. ook verminderde weerstand dus. sterkte met je jongens!

ET, al gebeld?
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 januari 2008 @ 14:02:56 #174
3011 E.T.
pi_56023177
ik word na schooltijd teruggebeld door de juf
  maandag 14 januari 2008 @ 14:17:05 #175
3011 E.T.
pi_56023529
wat vervelend trouwens, krentenbaard bij Leon dat is toch ook hartstikke besmettelijk?
Fijn dat ie er geen last van heeft )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')