abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55867701
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.

jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:46:57 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55867797
ik vind nu het verschil al zo groot

Hier hebben wij 2 ochtenden in de week ingrid
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55867966
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:51 schreef nebelung het volgende:
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).

Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf
Ja klopt, ik ben huisvrouw zeg maar.
In de straat zijn geen kindjes van haar leeftijd. Alleen al daarom lijkt het me leuk voor haar. En sowieso voordat ze naar school gaat , anders is het zo'n grote overgang. Maar dat duurt nog heel lang.
2 dagdelen wordt het dan denk ik.

Ik ga nog een prijslijst ophalen. Helaas moeten we daar ook aan denken. Maar dat komt vast wel goed!
We zitten nu bij gkb, dus we moeten het verantwoorden. Maar dat is meer voor een ander topic.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:56:46 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55867980
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:41 schreef knorretje het volgende:
zijn er hier ook peuters eigenlijk die het beslist niet leuk vinden op de psz ? ik heb al wat terug zitten bladeren en lezen, maar hoor veel enthousiaste verhalen na een eerste wenperiode.

jayden gaat vanaf dat ie ongeveer 2.5 is naar de psz eerst 1 ochtend, nu sinds ie 3 is 2 ochtenden, de eerste wenperiode, zeg een week of 5/6 ging dat enorm goed, hij wilde ons al weg hebben nog voor we zijn jas uit konden trekken, hij leek het leuk te vinden, maar tegenwoordig de laatste maanden is het vreselijk, afscheid nemen duurt een eeuw als het aan hem ligt, hij peert hem uit de klas zodat ie weer senller buiten richting auto is dan wijzelf (of gaat sneakie halverwege de ochtend aan de wandel naar de klas van alicia) hij doet echt al het mogelijk om maar niet naar de psz te moeten, vind het niet leuk, gaat met tegenzin en verzint allerlei smoesjes, hij vermaakt zich er wel al is dat niet van harte. (nou heeft ie overigens ook niet de meest briljante geweldige leuke juf waar het enorm mee klikt ofzo)
Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen ) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras

maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55868197
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Bram vind het ook niet geweldig. Niet dat ie wegloopt, maar ook niet dat ie er nou met plezier blijft. Sinds hij een vriendje gevonden heeft gaat het beter. Maar vanochtend was het weer mis : ik ben toch niet klein ofzo
gelukkig wordt hij bijna 4. Ik heb al een paar keer overwogen hem er maar weer af te halen. Maar ja, die twee dagen naar de pzs is wel heeeeel lekker (qua niet hoeven entertainen ) Gelukkig speelt hij nu met vriendje en is de tegenzin iig weg...
Hij laat ook niet zien wat hij kan. Thuis zeer gedetailleerde auto's of "monstertrucks" en oneindig veel families op school alleen gekras

maar "moet" jullie zoon naar de PSZ? Want met tegenzin is ook niks natuurlijk. Of is er een andere oplossing te bedenken?

moeten, tja, ik kan hem alledagen thuis hebben, geen werkverplichtingen, maar dan zit ik in september met het punt dat ie naar school moet/gaat en ik dus hetzelfde probleem houdt alleen dan 4 keer in de week dat ie bij mama (of papa) wil blijven. Hij gaat helemaal nergens graag heen zonder ons, ook niet uit logeren of uit spelen bij oma's/ opa's. Maar hij trekt daar wel eerder bij en dan heb ie ook echt wel lol (maar das dus bij familie, stukje eigen) Thuis houden zie ik aan de ene kant dus niet helemaal zitten omdat iets in mij zegt dat hij er toch echt aan moet wennen dat ie niet altijd bij mij kan zijn, hoe vervelend dat ook voor hem mag zijn. Ik geloof ook niet dat hij echt een vriendje of vriendinnetje daar heb, hij speelt met iedereen of lekker alleen.

(je stukje over tekeningen herken ik trouwens heel erg bij de oudste die deed de eerste maanden op school precies hetzelfde, paar krasjes zetten en klaar en thuis mooie huisje en princessen tekenen, na een paar maanden was het 'gekras' over.)
pi_55869177
Nog gefeliciteerd met Luuke

De verschillen tussen psz en kdv worden de komende jaren kleiner, omdat de financiering gelijk getrokken gaat worden (ik dacht vanaf 2010 maar weet dat niet 100% zeker). Dan krijg je dus ook kinderopvangtoeslag voor de psz en wordt in het VVE-kader ook van het kdv meer educatieve inbreng verwacht.

Myrthe laat op de psz ook niet zien wat ze kan. Hangt ook samen met wat ze denkt dat anderen van haar verwachten. De eerste keer dat ze naar de 3+-creche ging had ze een kleurplaat ook alleen volgekrast ipv ingekleurd, op een klein stukje na wat door de oppas gedaan bleek te zijn. "Ik kan het ook wel zelf mama, maar die mevrouw wilde me graag helpen, en dat was best wel lief van die mevrouw, hè."
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:54:37 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55869362
Ons kdv is bezig met een VVE achtig programma, terwijl ik via mijn werk weet dat de psz er daar juist niet mee bezig zijn. Dat kan ook nog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:03:10 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55869591
Ah, nog meer "duikers" Ik heb Bram net van de peuters gehaald en ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Hij heeft zelf (!) zijn naam geschreven.
Dat doet ie zelfs thuis niet...
Ik had dus dezelfde afweging Knorretje.. Ook ik had m thuis kunnen houden maar ja, dan moet die stap bij de kleuters. Alhoewel hij daar al tijden zin in heeft. Meer omdat zijn broers daar zijn denk ik, maar toch.

Jemig, ik sta echt ff versteld. Wat moet ik hier nou weer van denken...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:45:11 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55870654
Wat een gedoe Knorretje. Lijkt me lastig.

Ingrid, Jolie ging de eerste maanden ook maar één ochtend naar de peuterzaal. Ze kon toen wel haar draai vinden maar dat verschilt natuurlijk per kind. Ze zat toen ook in een leuke groep en de juf is heel lief.

En! ik heb doorgezet. Jolie gaat zonder luier naar bed, schijnbaar was het toch genoeg om een keer te zeggen dat ik vond dat het wel klaar was. Ze gaat s nachts helemaal zelf naar de wc dat vind ik zo knap en schattig. Loopt ze helemaal roze over de gang Nadeel is wel dat d'r kamerdeur niet meer op slot kan en ze van de week ineens in mijn bed zat toen ik naar de wc was. Niet zo erg op zich alleen ik had de tv nog aan. Hotel Rwanda.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:51:27 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55870775
Oh en ik wilde nog iets vertellen. Toen ik vanmorgen kwam kijken of Jolie al wakker was, bleek dat ze zat te huilen in haar kamer. Er zat iets in haar haren zei ze, stukken van haar hoofd. Ze had mij niet geroepen want ik heb de afgelopen weken nogal vaak gezegd dat ze niet zo moet krabben. Ze krabt vaak haar hele navel open in d'r slaap en ook d'r nagelriemen zijn geregeld helemaal los. Maar ze had natuurlijk waterpokken gehad en vanmorgen in alle vroegte alle korstjes los zit te krabben. Daarna was ze in paniek geraakt. 'Er zitten allemaal stukken dood van mijn hoofd in mijn haar. Ik ben pas drie jaar.' Zooooo zielig vond ik het. Zulke gekke dingen denken ook.
pi_55870891
Ach gut toch, Jolie

Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.

Vanochtend stond kleine pruts (2 jaar) hier vanochtend met de armen in haar zij (jawel) peinzend naar haar kledingkast te staren. Elk truitje/shirtje/rokje enz. ging ze bij langs: mooi.. nee mooi... mooi... neemooi.

(waarop mijn man bromt: begint dat gedonder nu al? )
Variety is the spice of life
pi_55872638
Haha Nebelung, zo gaat het hier al een paar maanden en die van mij is ook nog geen 2 1/2

Zo heeft ze een duidelijke eigen mening over welke sokken ze wel of niet aan wil.
"Nee, ik wil die niet, nie mooi!! "

En of er een broek of een jurk/rok gedragen word.
"Ik wil nie broek aan, ikke jurk aan, mooi dansen!!!!"

Dus de komende 10 jaar kunnen we ons lol op, denk ik zo.

Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55872718
Ooh ja lippenstift inderdaad. Ze heeft ontdekt waar ze liggen en probeert steeds op slinkse wijze eraan te komen. En kettinkjes en armbandjes
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:20:22 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55874575
tuttebollen, zo liep ik laats naar de kruidvat hier, even een pak luiers zoeken, loopt mevrouw naar de mape-up.. ik loop der achterna, zit mevrouw haar lippen te stiften met een tester
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:35:29 #140
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55874958
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.

En ons Luuke is 3!! Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.

Ohhhh, Luuke is 3!!! Ik zou het bijna vergeten zijn. Een dikke klapkus voor je kleutertje Lies. En 1 voor jouw driejarig moederschap. Je hebt een prachtige dochter!
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:17:09 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55891031
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:07 schreef Igraine het volgende:

Oh ja, als ik me opmaak dan wil ze ook
"Ikke ook lippelip, ja mama??"
En als ik haar dan een beetje labello ofzo opdoe dan "Oh, mooi" en tegen iedereen "Kijk! Ik heb mooie lippelip"
Dat wil Noah ook
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:19:09 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55891058
Luchtbel wat knap dat Jolie nu toch zonder luier durft te slapen

Noah slaapt sinds paar dagen ook zonder luier 's nachts. Eigenlijk is ie sinds ie overdag zindelijk is ook 's nachts altijd droog geweest. Maar het leek mij zoveel tegelijk ineens, en dacht met alle feestdagen komt er misschien weer een terugslag. Maar van de week wilde ie geen luier om 's nachts (vooral om dwars te doen volgens mij, maar goed ), dus okay dan niet En het gaat goed
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55906124
Mag ik even heel trots zijn?? Mijn kleine meisje ligt nu prinsesselijk te slapen in haar nieuwe peutermeegroeibed. Ze was steeds aan het springen in haar oude bed en over de rand aan het leunen. Ze was er ook al een keertje uitgevallen, zo ondersteboven.. en omdat ik niet wil dat ze dat vaker ga doen hebben we vandaag haar nieuwe bed neergezet..
Ze is zonder mokken gaan slapen. Heb net even gekeken en had even traantjes in mijn ogen..

Mijn kleine meisje wordt groot!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55906277
Mooi he zo een klein kindje in een groot bed. Hier ben ik ook nog steeds trots dat Merlijn zo goed in zijn grote bed gaat slapen, zelfs nu hij zo verkouden is probeert hij echt zelf te gaan slapen. Ik vroeg hem een uur geleden of hij naar bed wilde en ineens was meneer verdwenen. Hij gaat zo graag naar bed dat hij de trap al op klimt. Een tijdje terug had hij een paniekavond, en toen hadden we hem bij ons in bed gelegd, hij vond het even prima maar na half uurtje wilde hij weer terug naar zijn eigen bed.

Onze kindjes worden groot

Merlijn lijkt goed verkouden maar het wil ook maar niet echt wegtrekken volgens mij. Jammergenoeg is Magneet vanavond weg, vind het altijd fijn om even samen te relativeren of het nu erg is of niet. Want met naar bed brengen was meneer goed aan het piepen bij het ademen. Vind ik niet lekker om te horen. Hoop dat hij gauw over deze verkoudheid heen is.
pi_55913550
Zo groot al en tegelijk ook weer zo klein in zo'n groot bed, he?! Randy slaapt er prima! Helaas heeft hij ook al ontdekt dat hij zelf speelgoed in zijn bed kan slepen als hij niet kan slapen. En vanmorgen kwam hij -voor het eerst- op eigen initiatief naar onze slaapkamer!

En... hij loopt vanaf gisteren in grote-jongens-onderbroeken! Tot nu toe moest hij NIETS van zindelijkheid weten ("Leg die onderbroeken maar achterin de kast, mama, die hebben wij nog niet nodig" , wilde met geen mogelijkheid met blote billen op het potje zitten en op mijn vraag of hij poep in zijn luier niet vies vond: "Maar dan geef jij me toch een schone luier?!" ). Maar na een half jaartje aankaarten en het onderwerp ook weer laten rusten (omdat ik denk dat dwang niet werkt) had ik vorige week onderbroekjes voor hem en mezelf gekocht. Hij reageerde al niet negatief toen hij ze zag en we hebben ze even uitgebreid bekeken, waarna ze weer in een tasje belandden. Tot Tinka het tasje gisteren omdraaide en ik haar vertelde dat die van Randy en mij waren, voor als Randy echt een grote jongen werd. Ineens wilde hij wel zo'n broekje aan, zelfs als hij dan ook op het potje moest en zo gezegd, zo gedaan! Meteen Tinka ook maar met blote billen op het potje gezet; je weet maar nooit! Tot nu toe alleen maar ongelukjes gehad en nog geen druppel in het potje, maar het begin is er!
pi_55916262
Amber heeft de hele nacht geslapen in haar grote bed!!
Ze lag om 19.45 tot vanmorgen 8.00 uur. Niet wakker geworden vannacht

*trots is*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55916313
knap hoor al die kindjes die de potjes gebruiken en zonder luier willen slapen (daar kunnen wij alleen nog maar over dromen en op hopen)
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:56 schreef nebelung het volgende:

Knor, zegt hij ook waarom hij net niet leuk vindt of kom je daar niet achter? Lastig lijkt het me als je kind niet wil eigenlijk.
nee helaas niet, veel verder als 'omdat ik het niet leuk vind' of 'ik wil bij jou blijven' komen we niet.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:40:33 #148
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55939056
Vicky, leuk joh! heb de foto gezien, echt heel schattig!

Ik ben ook zo tots op mijn meisje, kan er niks aan doen.

Plassen op de wc en potje gaat nog goed, alleen overdag en poepen doet ze nog niet op de wc of potje.
Maar we kregen op de PSZ te horen dat Demi wel een extreem pientere dame ( exacte verwoording) is.
Ze doet puzzels vanaf 3 jaar alleen, dat zijn dus 20 stuks of meer (ze is 2.5 jaar) en haar woordenschat gaat ook ineens met sprongen vooruit.

Heb echt het gevoel dat mijn kleine meisje ineens een hele grote meid wordt..
pi_55949157
Wat leuk en knap KD!

Nog even over de peuterspeelzaal. Ik kreeg net een brief dat ze hier ook overgaan op Ko Totaal. Ik las er hierboven al iets over (ET?). In plaats van 2 dagdelen wordt het dan 3 dagdelen. Alleen zat er eigenlijk vrijwel geen informatie over bij, alleen dat het een educatief voorschoolprogramma is.
pi_55951270
Hoe krijg je je kind wakker 's ochtends . Merlijn gaat om 19.30 ongeveer naar bed. Maar zoals vandaag als hij om 7.30 richting KDV moet, is hij om 7.00 nog niet wakker te krijgen. Eerst de deur open gezet zodat hij onze geluiden meekrijgt, daarna roepen, daarna rolgordijn open en grote lamp aan, deken van hem af trekken. Deert hem niets, slaapt gewoon verder. Na nog een aantal keer roepen is meneer dan eindelijk wakker, zo grappig. Denk ook vaak dat we echt geluk ermee hebben dat hij zo goed slaapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')