abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55841082
Ooooeeehh Evenstar wat spannend! Het gaat vast allemaal goed meis, ze zal het vast onwijs leuk vinden
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 09:50:08 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55841233
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen

Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder geluk Gisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 januari 2008 @ 09:53:02 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55841285
brokkenpilootjes die van jullie , hier een kapotte lip dus ook hier.

en ja ik vind het moeilijker hihi , held op sokken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55841303
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:50 schreef Sjeen het volgende:
Spannend he Evenstar! Maar ik denk dat jij het moeilijker vind dan Arwen

Fuente, Saar is ook zo'n klimmer, las ik in een ander topic. Isa ook, maar met minder geluk Gisteren is ze met haar voorhoofd op de rand van de tafel gevallen. Flink geschrokken, snee in hoofd... Maar nu (even bij huisartsenpost geweest) loopt ze stoer te vertellen waarom ze een pleister heeft
Agossie! Nou da's dan wel sneu zeg Wel stoer van de pleister
Maar inderdaad, klimmen, klauteren, op het randje, altijd op het randje, gelukkig nog nooit echte sneeen hier, vooral bulten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 11:23:51 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55842931
Evenstar, heb je Arwen alweer opgehaald? Hoe was het gegaan?

Fuente, hier ook meestal beperkt tot bulten en blauwe plekken. Maar eens op de zoveel tijd zitten we met een tand door de lip ofzo bij de huisartsenpost
  maandag 7 januari 2008 @ 11:39:26 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55843307
crosspostje:

ze heeft nog een kwartier gehuild , de juf heeft haar lekker laten doen ,
juf zelf vond het ook wel spannend en is daarom ook extra voorzichtig.
Vind het wel een fijne gedachten dat ze er niet licht over doen zeg maar.
Voor hun is het ook vrij nieuw zo;n kindje met zoveel extra zorgen, maar ze vonden het sneu als ze hierom anders naar een medisch kinder opvang moest.
Denk dat het voor hun ook wel goed is en ze als leidsters hier van leren zeg maar.

maar bovenal ben ik zo trots op haar, mijn lief groot stoer meisje die heel blij ja da issie mammie riep

foto's in topic
pi_55844869
Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Jeetje, Arwen op de peuterspeelzaal Helemaal weer een nieuwe fase!
Hoe vaak zal ze nou gaan Evenstar?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 januari 2008 @ 19:55:44 #108
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55856108
Wauw Evenstar, wat goed dat het zo goed gegaan is op de peuterspeelzaal met je dochtertje! Kan me voorstellen dat je je toch wel meer zorgen maakt als er zoveel extra zorg bij komt kijken.

Voor de geďnteresseerden: met Aiken was het ook prima op school. Allez, dat denk ik toch, want veel meer dan 'ja' op mijn vraag of het leuk was heeft hij niet geantwoord.
Hij is deze ochtend braaf met de juf meegegaan
Zijn brooddoos is toch leeg dus hij heeft wel goed gegeten.
Zijn trui was helemaal vuil dus hij heeft ook goed gespeeld.
Zijn onderbroekje was nog droog!!
Hij heeft zijn avondeten nog opgegeten zonder erboven in slaap te vallen.
Al bij al wel een goede eerste dag!

Al is de tweede dag veelzeggender natuurlijk, nu dat hij weet wat er komen gaat zal het morgenochtend misschien moeilijker zijn. Maar daar gaan we maar niet van uit.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:05:50 #109
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55856359
Wat fijn dat het zo goed is gegaan, evenstar en Libel

Saskia heeft vandaag Puk mee naar huis gekregen van de psz. Puk blijft bij ons logeren en donderdag gaat ie weer mee naar de psz om bij een ander kindje te logeren.
Puk z'n tanden zijn al 50x gepoetst, z'n pyama al 100x aan en uit getrokken.. Hij moest ook boodschappen uit het schap pakken en in het karretje doen, een middagslaapje.. en hij ligt nu in een poppenbedje naast Saskia d'r bed met een BabyBorn-speen in z'n mond

Ben benieuwd of ze zo zorgzaam blijft tot donderdag

Ik weet nu ook dat ze straks bij d'r grootste vriendin in de klas komt op de basisschool. Twee andere meisjes, ook op dezelfde dag op de psz en ook bij ons uit de straat komen ook bij haar in de klas. (er zijn twee kleuterklassen.. en die vier meiden zijn binnen drie weken van elkaar jarig en trekken dus best naar elkaar toe. Saskia d'r grootste vriendin kent ze al vanaf d'r geboorte en die kunnen af en toe amper zonder elkaar naar de wc )
Juf krijgt 't zwaar straks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:31:43 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55857084
Fijn dat het met Aiken goed gegaan is

E.t puk is dat de puk van puk en ko? leuk :-) beetje de nieuwe flip de logeerbeer dus
  Licht Ontvlambaar maandag 7 januari 2008 @ 20:46:39 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55857481
Al die kindjes die het zo goed doen op PSZ
  maandag 7 januari 2008 @ 21:31:33 #112
3011 E.T.
pi_55858834
Idd van Puk en Ko
De basisscholen hier in de buurt werken allemaal met het vervolgprogramma hiervan, dus straks hebben we Ko
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55858990
Fijn dat het zo goed ging met Arwen en Aiken

ET, wel een lekker idee dat ze met bekenden in een klas komt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55861013
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.

Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)

En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.

Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:13:43 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55861781
Volgens mij is psz meestal alleen een dagdeel. Anders praat je meer over kinderopvang.
Ik heb geen idee wat beter is, 1 of 2 dagdelen. Ligt heel erg aan je kind ook, natuurlijk. Het slaat nergens op, maar zo vanuit de foto's lijkt Kim me wel een kindje dat heel veel plezier zou hebben in een psz.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55861905
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.

Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_55862805
Hier kan je niet meer dan 2 dagdelen opgeven, dus minimaal 1 en maximaal 2. En dat is dus óf 2 ochtenden óf 2 middagen óf een ochtend en een middag (in het geval van 2 dagdelen dus).

Ik heb zelf 2 dagdelen gedaan (ochtend/middag), waarom niet? 't Lijkt me alleen maar goed voor het wurm om eens van d'r moeder weg te zijn. Bovendien, als ik het goed begrijp Ingrid, ben jij ook thuis met Kim. Dan kunnen 2 dagdelen toch makkelijk? Zij kan dan eens met andere kindjes spelen en in een groepje meedraaien en bijkomend voordeel: ji hebt ook even tijd voor jezelf

Wat fijn dat het zo goed ging met Arwen, evenstar. Ik kan me zó voorstellen dat je reuze zenuwachtig was. Wat goed dat de juffen het zo oppakten!

Ook fijn Libel van Aiken. Poeh, het lijkt me niks om mijn dochter al naar 'school' te doen. Maar wat me opviel: is hij al zindelijk? En dat is niet eens mijn echte vraag, wat ik wil vragen is: moeten kindjes van 2,5 zindelijk zijn om naar school te gaan?
Variety is the spice of life
  maandag 7 januari 2008 @ 23:52:48 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55862830
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:17 schreef Igraine het volgende:
Bij ons kan je bij de psz alleen maar opgeven voor minimaal 2 dagdelen, verspreid over twee dagen.
Ik wilde haar opgeven voor 1 dagdeel, omdat ze ook al 2 dagen op het KDV zit, maar dat kon dus niet.

Twee dagdelen is wel goed denk ik, ook voor de gewenning en de regelmaat.
Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 08:36:07 #119
3011 E.T.
pi_55865569
De psz is meer 'schools' dan het kdv.
Op de psz doen ze meer opdrachtjes en moeten ze ook wel eens stil blijven zitten en luisteren. Saskia vind de psz duidelijk een stuk leuker dan het kdv, puur omdat ze hier 'echt leert' zoals ze het zelf zegt.
Er zijn trouwens ook kdv met een zgn. 'plus-groep' waarin ze kinderen extra voorbereiden op de basisschool en meer schoolsere dingen doen.

Hier zijn ze trouwens gestart met VVE-peuterspeelzalen (Vroeg en Voorschoolse Educatie) en daar is het 'verplicht' om drie dagdelen heen te gaan. (hoewel dat VVE-gebeuren meer speelt voor 'de grote steden'; het is er op gericht om er op te letten dat alle kinderen die naar de kleuterschool gaan een bepaald basis-nivo hebben en niet dat de allochtone kindjes een achterstand hebben bijv. door een taalachterstand).
pi_55865570
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het goedging met Arwen! En Aiken.

Ik vroeg me af wat jullie denken wat beter is. Een dagdeel psz, of 2 dagdelen. (en in geval van 2 dagdelen vespreid of de hele dag)

En Kim wil ineens geen melk meer. Tips? Ik dacht dat iemand hier ervaring mee heeft. Of het ligt aan de fles. En dan vooral dat ze het eerder uit de "gewone" fles kreeg. Dus met gewone speen.
Ik wil liever niet daar weer aan beginnen. WAnt ze kan nu goed met de tuitbeker overweg. En de rietjesbeker.

Nu eerst maar eens slapen. De lettertjes gaan dansen.
Sara drinkt ook geen melk meer, al een tijdje niet. Wij geven haar wat extra yoghurt en zo vang je het op!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:26:14 #121
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55867392
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.

En ons Luuke is 3!! Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:29:39 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55867465
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:26 schreef Lishe het volgende:
Wat een dappere peuterspeelzaalmonsters!
Ingrid, ik heb niet alles gelezen, maar ik zou kiezen voor 2 dagdelen. Een halve dag in de week is zo weinig om ergens een beetje vertrouwd te raken. En omgekeerd, voor de juffen is het ook moeilijker jouw kindje te leren kennen.
Luuk gaat niet naar de psz, ik vind 1,5 dag kinderopvang genoeg. Kindjes van 3,5 mogen bij ons op het kdv vaak een middag naar de bso om met de grotere kinderen mee te doen.

En ons Luuke is 3!! Zondag hadden we feest, maar gisteren kwam bijna iedereen gewoon nog een keer! Druk dus, maar vooral ook erg gezellig. Ze is zo verwend, veel spellen en boeken en My Little ponys. (En een Mega Mindy pak, hihi.) Maar haar allerlievelingskado is een vergrootglas. "Ben ik nou een onderzoeker mam?". Lief kleutermeisje. En ze heeft ook een groot bed gekregen, dan lijkt ze weer een beetje klein.
Maar dus. 3 jaar geleden was het zo'n klein mini hummeltje van 2690 gram. Nu is het een stuiterbal van 13 kilo die niet meer rustig op mijn schoot wil zitten. Die mam zegt, een zusje heeft, zingt, ballet, en heel ongeduldig is.
Dat samen met die zaklamp, dan is ze wel een eind op weg.
Gek hč, als ze 3 zijn zijn ze echt ineens geen peuter meer maar echt kleuter. Die verandering gaat zo rap.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55867478
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:52 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen kdv en psz eigenlijk? Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde van een psz als je kind ook al naar een kdv gaat? Wat ik ervan gelezen heb kwam het aardig overeen vond ik. Of doen ze nog iets speciaals op een psz?
Qua sociale contacten is het inderdaad niet echt nodig. Maar ik vond het leuk omdat haar vriendjes (jongen en meisje) hier in de straat die twee maanden ouder zijn, er ook heen gaan. Ze is heel gek met ze en so wie so houdt ze erg van bij andere kinderen zijn. En omdat ik dan even twee uurtjes per week ongestoord aan mijn studie zou kunnen besteden.

En wat ET zegt, dat het wat meer voorbereidend is op de kleuterschool. Hoewel het KDV waar zij op zit, dus wel met 3+ groepen werkt voor kinderen die aan wat meer 'leren' toe zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:32:21 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55867516
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. I k weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:33:56 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55867548
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:32 schreef Lishe het volgende:
Ja he? Ik vind het heel leuk, maar tegelijk ook ; Waar blijft mijn kleine mini.
En volgend jaar vraagt ze vast een microscoop. En een aantekeningenboekje. En dat ze me dan dingen gaat vragen over microben. of amoeben. Ik weet daar niks van, ik wil gewoon met de barbies.
Dan weet ik wel een leuk kadootje voor als ze iets ouder is: bij de Hema hebben ze zo'n wetenschappers-pakket voor kinderen.
Wilde altijd al zo'n ding kopen voor iemand, maar pas als ik al een kadootje heb gekocht denk ik er weer aan.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')