Ja.. zomaar een SC op FOK!... en dan zo'n onderwerp (en nog serieus ook)quote:
Luiheid is toch geen slechte eigenschapquote:Op zondag 23 december 2007 15:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Pffff, ik kijk van nature naar 't goede van de mens. Een manager heeft toch ook weer een manager in een hogere laag. Alsof die dan ook lui is etc.. Natuurlijk zijn er gevallen zoals deze maar of dat nou het hoofdzakelijke probleem is weet ik niet. Ontslaan is duur, daar zoek ik meer de oorzaak
.
I blame Management.quote:Op zondag 23 december 2007 15:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe kan iemand nou "tientallen jaren niet zo goed funtioneren". Dan zit er ergens iets niet goed, managers die niks durven te zeggen, een gedoogcultuur, een lambalcultuur maar iig iets
.
In een bedrijf waar je als doel heb 't uiterste uit mensen, je product en de markt te halen wel lijkt mequote:Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Luiheid is toch geen slechte eigenschapHet is alleen af en toe wat minder practisch als er rendement gehaald moet worden.
In het onderwijs noem ik ze omhoog gevallen docenten. Maar ik leg niet alle schuld bij hen neer, ook de werknemer heeft een eigen verantwoordelijkheid toch?quote:Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Talitha het volgende:
[..]
I blame Management.Wij hebben een boel leidinggevenden die enkel op die functie terecht zijn gekomen o.g.v. hun dienstjaren. Geen opleiding, geen bijscholing, en vaak ook geen leidinggevende capaciteiten. Wat ze in tientallen jaren 'fout' hebben gedaan, willen ze nu in een paar jaar rechtzetten. En daarbij vallen nogal wat slachtoffers. Vreemd genoeg niet op managementniveau.
Het uiterste? Ik heb graag nog wat energie over aan het einde van een werkdag....Ik wil best een loonslaaf zijn, maar wel op een manier dat ik niet het gevoel heb leeg gezogen te worden.quote:Op zondag 23 december 2007 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
In een bedrijf waar je als doel heb 't uiterste uit mensen, je product en de markt te halen wel lijkt me.
Je had toch al in deze nieuwe gepost, dus ga maar door...quote:Op zondag 23 december 2007 15:51 schreef Jappie het volgende:
[..]
Elke post van mij is er een met een vorm van winstbejag...mag ik nu in de nieuwe niet meer posten ?
Jij praat ook vanuit de doelstellingen van jezelf, ik praat vanuit de doelstellingen vanuit 't bedrijf. Het ging om presteren op de werkvloer enz.quote:Op zondag 23 december 2007 15:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het uiterste? Ik heb graag nog wat energie over aan het einde van een werkdag....Ik wil best een loonslaaf zijn, maar wel op een manier dat ik niet het gevoel heb leeg gezogen te worden.
Ook zonder winstbejag kunnen ze duurder uitkomen dan anderen, juist omdat ze geen winstbejag hebben, hebben ze wellicht een minder grote reserve waarmee ze het verlies kunnen opvangen wat ze oplopen door te stunten met goedkope verzekeringen.quote:Op zondag 23 december 2007 15:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
@TT
Even het gevalletje Unive met hun belachelijke reclames. Ze hebben geen winstbejag, maar ze zijn lang niet de goedkoopste in het rijtje verzekeraars.
Daarmee geven ze toch aan dat ze een waardeloze onderneming zijn? Of is dat iets te kort door de bocht?
Die komen dan vaak ook rechtstreeks van Nijenrode vandaan en spijtig genoeg voor hun hebben zij geen Al Pacino om ze op tijd weer op jet juist pad te brengen.quote:Op zondag 23 december 2007 15:53 schreef Talitha het volgende:
Vreemd genoeg niet op managementniveau.
De luiheid van mensen is de grootste motivator geweest voor onze huidige welvaart.quote:Op zondag 23 december 2007 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
In een bedrijf waar je als doel heb 't uiterste uit mensen, je product en de markt te halen wel lijkt me.
Een goed bedrijf, daar gaan beide doelstellingen een beetje hand in hand. Daar is én de werkgever én de werknemer blij. Je moet het eigenlijk ook wat breder trekken en de mens, het bedrijf plaatsen in het systeem waarbinnen ze moeten functioneren. En dat systeem, het kapitalistisch systeem, gaat zichzelf vroeg of laat volledig opblazen omdat het ooit op zal houden met nog meer uitbuiten van mens en planeet, omdat het ooit niet sneller zal kunnen, omdat ooit het moment komt dat zij die niet hebben het komen halen bij hen die het wel hebben.quote:Op zondag 23 december 2007 15:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Jij praat ook vanuit de doelstellingen van jezelf, ik praat vanuit de doelstellingen vanuit 't bedrijf. Het ging om presteren op de werkvloer enz.
Zelfs de top-manager praat mede vanuit zijn eigen doelstellingen...quote:Op zondag 23 december 2007 15:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Jij praat ook vanuit de doelstellingen van jezelf, ik praat vanuit de doelstellingen vanuit 't bedrijf. Het ging om presteren op de werkvloer enz.
Er kunnen vele redenen zijn waardoor iemand niet functioneert. Het is lang niet altijd onwil van de werknemer. Dat daar iets mee gedaan moet worden begrijp ik. Maar iemand eerst jarenlang aan laten modderen en hem dan in korte tijd eruit werken vind ik niet erg sociaal.quote:Op zondag 23 december 2007 15:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tja, mensen die tientallen jaren niet functioneerden, de deur uitgewerkt worden, daar heb ik ook weinig compassie mee. Mensen die zichzelf krampachtig vasthouden aan hun positie evenmin. Het verschilt natuurlijk ook per organisatie.
quote:Op zondag 23 december 2007 16:02 schreef Jappie het volgende:
[..]
De luiheid van mensen is de grootste motivator geweest voor onze huidige welvaart.![]()
quote:Op zondag 23 december 2007 15:47 schreef Jappie het volgende:
[..]
Misschien heeft Nookie nog wat oude macaroni voor je...kun je een vrolijke noodlesoep maken.
Dat is ook niet sociaal! Maar ook niets heeft die werknemer, die nu 50 is, een strobreed in de weg gelegd om z'n uitdaging elders te zoeken. Er is, lijkt mij, op z'n minst sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 23 december 2007 16:04 schreef Talitha het volgende:
[..]
Er kunnen vele redenen zijn waardoor iemand niet functioneert. Het is lang niet altijd onwil van de werknemer. Dat daar iets mee gedaan moet worden begrijp ik. Maar iemand eerst jarenlang aan laten modderen en hem dan in korte tijd eruit werken vind ik niet erg sociaal.
De bonussen zijn juist een middel om de top-manager persoonlijk te motiveren om zich in te zetten voor het bedrijfsbelangquote:Op zondag 23 december 2007 16:04 schreef Leandra het volgende:
Zelfs de top-manager praat mede vanuit zijn eigen doelstellingen...
De doelstelling vanuit het bedrijf is over het algemeen zoveel mogelijk winst maken, zodat vooral de top zo goed mogelijk in de bonussen kan worden gelegd. En dat is weer een doelstelling van die top-manager.
Schopje TRU dan maarquote:Op zondag 23 december 2007 16:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Je moet het eigenlijk ook wat breder trekken en de mens, het bedrijf plaatsen in het systeem waarbinnen ze moeten functioneren. En dat systeem, het kapitalistisch systeem, gaat zichzelf vroeg of laat volledig opblazen omdat het ooit op zal houden met nog meer uitbuiten van mens en planeet, omdat het ooit niet sneller zal kunnen, omdat ooit het moment komt dat zij die niet hebben het komen halen bij hen die het wel hebben.
Bonussen zijn de dood in de pot. Er mag van iedereen verwacht worden dat hij zijn salaris waar kan maken. Een bonus heeft als resultaat dat iemand er beter van wordt over de rug van.......De manager gaat de werknemer opjagen, een loopje nemen met CAO's, veiligheid, de menselijke maat uit het oog verliezen om zijn pecunia maar binnen te halen.quote:Op zondag 23 december 2007 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De bonussen zijn juist een middel om de top-manager persoonlijk te motiveren om zich in te zetten voor het bedrijfsbelang.
Het is godgeklaagd dat topmanagers met een inkomen 10 keer zo hoog als jan modaal uberhaupt nog gemotiveerd moeten worden om iets te presteren...het mag dan wel de realiteit zijn maar het tekent wel de persoonlijkheid van die managers.quote:Op zondag 23 december 2007 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De bonussen zijn juist een middel om de top-manager persoonlijk te motiveren om zich in te zetten voor het bedrijfsbelang.
En dus voor zijn eigen belangquote:Op zondag 23 december 2007 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Idd godsgeklaagd dat iemand met een inkomen ter hoogte van 30 bijstandsuitkering nog een "motivatie" nodig heeft... zeker als die persoon dan ook nog een keer voor een semi-overheid werkt.quote:Op zondag 23 december 2007 16:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
Het is godgeklaagd dat topmanagers met een inkomen 10 keer zo hoog als jan modaal uberhaupt nog gemotiveerd moeten worden om iets te presteren...het mag dan wel de realiteit zijn maar het tekent wel de persoonlijkheid van die managers.
En nu kom je op een punt van belang..ken je dat nummer van Geneisis/Phil Collins ? waarbij de spot word gedreven met die TV dominees...welnu..ook in het bedrijfsleven doen werknemers wat ze hun meerderen zien doen ipv datgene wat hun meerderen hun vertellen wat ze moeten doen.
Het punt is dat er continu bezuinigd wordt op personeel en sociale omstandigheden. Daarvoor moet ondermeer de EU uitgebreid worden. Dat is niet voor de mensen, maar voor het kapitaal. Goedkope arbeidskrachten, groter afzetgebied. Daarnaast worden belastingen voor bedrijven keer op keer verlaagd om maar bedrijven binnen te halen. Als je die lijn doortrekt, die competitie, dan verdient aan het einde van de rit de grauwe massa geen moer meer en kan men de producten ook niet meer afzetten en de overheid heeft geen geld meer voor basisvoorzieningen. Wat overblijft is een beperkte groep enorme rijken, zitten op hun geld achter hoge muren, omgeven met bewaking om de armen van zich af te houden. Het systeem is een soort van pyramidespel.quote:Op zondag 23 december 2007 16:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Schopje TRU dan maar![]()
?
Dit is te filosofisch omschreven, ik geloof er niet in. Indien de natuurlijk bronnen opraken zorgt het kapitalistische systeem er juist voor dat bedrijven miljarden gaan investeren in alternatieven, want daar zit 't geld dan juist.
http://nl.youtube.com/watch?v=RTrYE4a1BmEquote:Op zondag 23 december 2007 16:17 schreef Jappie het volgende:
En nu kom je op een punt van belang..ken je dat nummer van Genisis/Phil Collins ? waarbij de spot word gedreven met die TV dominees...
Thanks..quote:Op zondag 23 december 2007 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd godsgeklaagd dat iemand met een inkomen ter hoogte van 30 bijstandsuitkering nog een "motivatie" nodig heeft... zeker als die persoon dan ook nog een keer voor een semi-overheid werkt.
Genesis: Jezus, he knows me
En zo komen we dan toch nog bij de rustdag....de zondag....quote:Op zondag 23 december 2007 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd godsgeklaagd dat iemand met een inkomen ter hoogte van 30 bijstandsuitkering nog een "motivatie" nodig heeft... zeker als die persoon dan ook nog een keer voor een semi-overheid werkt.
Genesis: Jezus, he knows me
Misschien kijk ik iets teveel vanuit mijn huidige werksituatie. De leidinggevenden waar ik nu mee te maken heb, maken het je bijna onmogelijk om je werk goed te doen. Ik neem graag mijn verantwoordelijkheid, maar dat wordt me niet altijd in dank afgenomen.quote:Op zondag 23 december 2007 15:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
In het onderwijs noem ik ze omhoog gevallen docenten. Maar ik leg niet alle schuld bij hen neer, ook de werknemer heeft een eigen verantwoordelijkheid toch?
Ik ben blij met je hoor....alleen dat brood....dat is wel weer een minpuntje.....quote:Op zondag 23 december 2007 16:25 schreef Talitha het volgende:
[..]
Misschien kijk ik iets teveel vanuit mijn huidige werksituatie. De leidinggevenden waar ik nu mee te maken heb, maken het je bijna onmogelijk om je werk goed te doen. Ik neem graag mijn verantwoordelijkheid, maar dat wordt me niet altijd in dank afgenomen.![]()
![]()
Ik heb overigens een heleboel fijne en betrokken non-profit collega's, die absoluut niet lui zijn aangelegd.
Gelukkig straalde het respect voor de gemiddelde COS'er gisteren weer van jouw posts aldaar af.quote:Op zondag 23 december 2007 15:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.. zomaar een SC op FOK!... en dan zo'n onderwerp (en nog serieus ook)
En dan te bedenken dat het gepeupel in de COS ons SC'ers als "minderwaardig" ziet
Dat komt door het weer... overmachtquote:Op zondag 23 december 2007 16:27 schreef Jappie het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de bal op het veld vanmiddag vierkant bleek.![]()
Ik begon niet op de man te spelenquote:Op zondag 23 december 2007 16:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig straalde het respect voor de gemiddelde COS'er gisteren weer van jouw posts aldaar af.
Over "overmacht" gesproken... http://nl.youtube.com/watch?v=3KiAvmzcZbgquote:Op zondag 23 december 2007 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt door het weer... overmacht
Zo'n man met lef mag mij wel de baas zijn.quote:Op zondag 23 december 2007 16:01 schreef Jappie het volgende:
[..]
Die komen dan vaak ook rechtstreeks van Nijenrode vandaan en spijtig genoeg voor hun hebben zij geen Al Pacino om ze op tijd weer op jet juist pad te brengen.
http://nl.youtube.com/watch?v=nqsf0XynGz8
voor het mooiste effect volume open aub![]()
quote:Op zondag 23 december 2007 16:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Over "overmacht" gesproken... http://nl.youtube.com/watch?v=3KiAvmzcZbg
Wat zegt Ian nu ook altijd in dit soort gevallenquote:Op zondag 23 december 2007 16:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig straalde het respect voor de gemiddelde COS'er gisteren weer van jouw posts aldaar af.
Ik zag ze vooral elkaar afslachten. Gedoe, PM's, ban. En dat terwijl het in de SC zo enorm gezellig was.quote:Op zondag 23 december 2007 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik begon niet op de man te spelen
En nee, ik noem het niet voor niets "gepeupel"... als ik complimentjes geef dan doe ik dat over het algemeen duidelijker
Ik blijf het een geweldige film met een zo mogelijk nog mooiere speech vinden...quote:Op zondag 23 december 2007 16:36 schreef Talitha het volgende:
[..]
Zo'n man met lef mag mij wel de baas zijn.![]()
Mwah ach kruis kruis...het schijnt dat ze indertijd altijd alleen maar het dwarsbalkje zelf hoefden mee te torsen.quote:Op zondag 23 december 2007 16:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]Holy shit......hadden ze toen maar bussen gehad, dat had hem toch een paar spijkergaten en moeizaam zeulen met een kruis gescheelt.
quote:Op zondag 23 december 2007 16:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Over "overmacht" gesproken... http://nl.youtube.com/watch?v=3KiAvmzcZbg
Hij lijkt wel wat op deze: http://nl.youtube.com/watch?v=m3boE5SJ3h8quote:Op zondag 23 december 2007 16:41 schreef Jappie het volgende:
[..]
Mwah ach kruis kruis...het schijnt dat ze indertijd altijd alleen maar het dwarsbalkje zelf hoefden mee te torsen.
O jij hebt je ei gelegd over de economie en nu is het klaar?quote:Op zondag 23 december 2007 16:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gert, waarom moeten hier oude discussies opgerakeld worden.
Omdat dit de SC is en het dus nooit off-topic isquote:Op zondag 23 december 2007 16:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gert, waarom moeten hier oude discussies opgerakeld worden.
Vreemd genoeg heeft de betrokken medewerker zelf vaak het idee dat hij prima functioneert, en zal dan ook uit zichzelf geen uitdaging elders gaan zoeken.quote:Op zondag 23 december 2007 16:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is ook niet sociaal! Maar ook niets heeft die werknemer, die nu 50 is, een strobreed in de weg gelegd om z'n uitdaging elders te zoeken. Er is, lijkt mij, op z'n minst sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
Helaas mag ik niet werken op deze rustdag, anders zou ik met liefde een heerlijk knapperig brood voor je bakken.quote:Op zondag 23 december 2007 16:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik ben blij met je hoor....alleen dat brood....dat is wel weer een minpuntje.....
Ik haal wel wat bij de chinees.....die mogen wel werken op deze dagen.....quote:Op zondag 23 december 2007 16:50 schreef Talitha het volgende:
[..]
Helaas mag ik niet werken op deze rustdag, anders zou ik met liefde een heerlijk knapperig brood voor je bakken.
Sorry..was even afgeleid door Ezechiel 25:17quote:Op zondag 23 december 2007 16:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hij lijkt wel wat op deze: http://nl.youtube.com/watch?v=m3boE5SJ3h8
Daar zou ik zelf nog "kut-puber" aan willen toevoegen.quote:Op zondag 23 december 2007 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat dit de SC is en het dus nooit off-topic is
Die flim is idd gaaf....quote:Op zondag 23 december 2007 16:51 schreef Jappie het volgende:
[..]
Sorry..was even afgeleid door Ezechiel 25:17
quote:Op zondag 23 december 2007 16:53 schreef Jappie het volgende:
Daar zou ik zelf nog "kut-puber" aan willen toevoegen.
Kom je de volgende keer toch gezellig hier boodschappen doen?quote:Op zondag 23 december 2007 16:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Anyway, ik kan het empirisch onderzoek van Talitha niet bevestigen. Het was wederom DRUK.
Ik kan niet zo goed tegen agressie. Heb die film niet afgekeken.quote:Op zondag 23 december 2007 16:51 schreef Jappie het volgende:
[..]
Sorry..was even afgeleid door Ezechiel 25:17
Ach.. bij jullie loopt het voor het winkelend publiek ook niet altijd even makkelijk door.quote:Op zondag 23 december 2007 16:56 schreef Talitha het volgende:
[..]
Kom je de volgende keer toch gezellig hier boodschappen doen?
Anyway..genoeg gerust..lvl 59 is wederom behaald..time to move on ...er wachten mij behoorlijke bonussen @ 60.quote:
quote:Op zondag 23 december 2007 17:05 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen agressie. Heb die film niet afgekeken.![]()
Oh shit, helemaal vergeten... 3 dagen kroeg heeft kennelijk wel effectquote:Op zondag 23 december 2007 16:53 schreef Jappie het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf nog "kut-puber" aan willen toevoegen.
Te laat.quote:Op zondag 23 december 2007 17:10 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dan kun je waarschijnlijk de Japanse opvoeding beter overslaan...![]()
Die ben ik nog niet tegengekomen bij de Appie.quote:Op zondag 23 december 2007 17:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Ach.. bij jullie loopt het voor het winkelend publiek ook niet altijd even makkelijk door.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 december 2007 17:24 schreef Talitha het volgende:
[..]
Te laat.![]()
![]()
Wel grappig die suggestie in de blauwe balk rechts in het scherm.
[ afbeelding ]
Eens denken wie ik blij kan maken met zo'n kerstgedachte.
Probeer je nou te zeggen dat je Pulp Fiction NIET op dvd hebt?quote:Op zondag 23 december 2007 17:38 schreef Jappie het volgende:
[..]
Lol![]()
![]()
En ik wilde je nog wel blij maken met een praktisch geweldloos stukje uit de film waarbij het mysterie van het koffertje wellicht geopenbaard word.![]()
Meeen I love that movie.......ff kijken of ik hem ergens snel kan scoren.
![]()
quote:Op zondag 23 december 2007 17:40 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Probeer je nou te zeggen dat je Pulp Fiction NIET op dvd hebt?
Hij heeft wel ruim 250 films op video hoor.quote:
"I think fast; I talk fast so I might be a little short sometimes.......now pretty please with sugar on top"...wat is het wat u ziet?quote:
Winston The Wolfquote:Op zondag 23 december 2007 17:50 schreef Jappie het volgende:
[..]
"I think fast; I talk fast so I might be a little short sometimes.......now pretty please with sugar on top"...wat is het wat u ziet?
Nopequote:Op zondag 23 december 2007 17:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij heeft wel ruim 250 films op video hoor.![]()
allemaal HP
quote:Op zondag 23 december 2007 17:52 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Winston The Wolf
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."![]()
Ik moest hem iets aanpassen..quote:Op zondag 23 december 2007 17:56 schreef Ian_Nick het volgende:
Jappie, hij was niet helemaal compleet hè
"I think fast, I talk fast and I need you guys to act fast if you wanna get out of this. So, pretty please... with sugar on top."
Denk ut....nu kan het natuurlijk ook schelen dat het wederom 6 uur is dus denk dat al die burgertrutjes aan het eten zijn...Geert voorop natuurlijk.quote:Op zondag 23 december 2007 17:59 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Hebben we nou iedereen weggejaagd?
Wat natuurlijk betekend dat ik aan het werk magquote:Op zondag 23 december 2007 18:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk ut....nu kan het natuurlijk ook schelen dat het wederom 6 uur is dus denk dat al die burgertrutjes aan het eten zijn...Geert voorop natuurlijk.
Zeg zeg, wie zijn er hier burgertrutjes?quote:Op zondag 23 december 2007 18:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Denk ut....nu kan het natuurlijk ook schelen dat het wederom 6 uur is dus denk dat al die burgertrutjes aan het eten zijn...Geert voorop natuurlijk.
Cool enough..we zullen aan je denken as always..quote:Op zondag 23 december 2007 18:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Wat natuurlijk betekend dat ik aan het werk mag
Tot vanavond ofzo.
Werk ze ofzo Ianquote:Op zondag 23 december 2007 18:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Wat natuurlijk betekend dat ik aan het werk mag
Tot vanavond ofzo.
Hoi Jappie, wat een mooie maatschappelijke discussie vanmiddag hier, jammer dat ik het allemaal gemist hebquote:Op zondag 23 december 2007 18:11 schreef Jappie het volgende:
[..]
Cool enough..we zullen aan je denken as always..![]()
Hi Blurk![]()
Tijd gelee dat het hier ergens over ging idd.quote:Op zondag 23 december 2007 18:15 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Hoi Jappie, wat een mooie maatschappelijke discussie vanmiddag hier, jammer dat ik het allemaal gemist heb
Mis.quote:Op zondag 23 december 2007 18:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Die heb ik een dag vrij gegeven...zie boven.quote:Op zondag 23 december 2007 18:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Mis.![]()
Maar hoe komt het dat jij nog niet aan tafel zit?
Of laat de pizzakoerier weer eens lang op zich wachten?![]()
Hi Blurk, dancing queen.
Ah. Dus morgen weer. En dan 1e kerstdag sambal-bij.quote:Op zondag 23 december 2007 18:25 schreef Jappie het volgende:
[..]
Die heb ik een dag vrij gegeven...zie boven.
1e ben ik op de willem de zwijgerlaan te vinden....eens zien of ze daar een beetje fatsoenlijke shoarmatent hebben.quote:Op zondag 23 december 2007 18:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah. Dus morgen weer. En dan 2e kerstdag sambal-bij.
En bedankt honeybunny. Nou weet ik nog niets.quote:Op zondag 23 december 2007 17:38 schreef Jappie het volgende:
[..]
Lol![]()
![]()
En ik wilde je nog wel blij maken met een praktisch geweldloos stukje uit de film waarbij het mysterie van het koffertje wellicht geopenbaard word.![]()
Meeen I love that movie.......ff kijken of ik hem ergens snel kan scoren.
![]()
Hoi Veulen, en is het een mooi pakket?quote:Op zondag 23 december 2007 18:39 schreef Veulen het volgende:
Ben ik weer![]()
Even een kerstpakketje gescoort
Het is een vreetpakket, er zit al jaren het zelfde in. Kwa dingen dan, dat maakt het iets minder leuk. Maar blijft fijn zo'n pakket.quote:Op zondag 23 december 2007 18:48 schreef -Blurk- het volgende:
Hoi Veulen, en is het een mooi pakket?
Lekker Veulen, vooral die notenmixquote:Op zondag 23 december 2007 18:58 schreef Veulen het volgende:
[..]
Het is een vreetpakket, er zit al jaren het zelfde in. Kwa dingen dan, dat maakt het iets minder leuk. Maar blijft fijn zo'n pakket.
Er zat in:
- Vruchten in blik
- Zalm in blik
- Afrikaanse wijn
- Smooty drank (lekkker)
- Noten mix (met rozijntjes)
- Noten mix (met gesuikerde nootjes)
- Merci chocola
- kerstbrood
- Kerststol
- Kaars
- Kadobon
De kaars een de gesuikerde noten mix is nieuw. Vorig jaren waren dat toostjes en gesuikerde kerstkransjes.
Een kerstbrood lijkt op paasbrood.quote:Op zondag 23 december 2007 19:03 schreef -Blurk- het volgende:
Lekker Veulen, vooral die notenmixMaar wat is het verschil tussen een kerstbrood en een kerststol? De spijs?
Ik had minder eten en meer gebruiksartikelen in mijn pakket.quote:Op zondag 23 december 2007 19:06 schreef Veulen het volgende:
[..]
Een kerstbrood lijkt op paasbrood.
En een kerststol is zo'n lange staaf gevult met spijs.
Hoi Lobascaquote:Op zondag 23 december 2007 19:14 schreef Lobasca het volgende:
Iefning! (oeh...bijna vergeten)
Op je ava? Ik heb Fok zo ingesteld dat ik geen ava's zie....quote:Op zondag 23 december 2007 19:23 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Hoe vind je mijn sneeuw Lobasca? Mooi he?
O? Kan dat ook al?quote:Op zondag 23 december 2007 19:24 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Op je ava? Ik heb Fok zo ingesteld dat ik geen ava's zie....
Heb geen zin in al die poespas... Zie ook geen signs of onderschriftenquote:Op zondag 23 december 2007 19:28 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
O? Kan dat ook al?
Ik vind het juist leuk, al die ava's, of doe je het om ruimte te maken voor andere dingen?
Hoi Bong!quote:Op zondag 23 december 2007 19:32 schreef BONG4002 het volgende:
Een zeer rustige en goede avond allen!
Hej Blurk!quote:
Bong!!!!!quote:Op zondag 23 december 2007 19:32 schreef BONG4002 het volgende:
Een zeer rustige en goede avond allen!
Ow, ik dacht dat je pas net wakker wasquote:Op zondag 23 december 2007 19:37 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ja hoorBong, ben helemaal uitgerust, en vanmiddag nog naar het strand geweest, was heerlijk!
Lekker, naar het strand!quote:Op zondag 23 december 2007 19:37 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ja hoorBong, ben helemaal uitgerust, en vanmiddag nog naar het strand geweest, was heerlijk!
Vrije dagquote:
Ik ookquote:Op zondag 23 december 2007 19:39 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Vrije dag(morgen dus) 3e Kerstdag moet ik helaas wel te arbeid
![]()
Ik kan bunkeren wat ik wil, er komt geen grammetje aanquote:Op zondag 23 december 2007 19:41 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Ik ookis toch lekker als je twee dagen hebt lopen bunkeren, calorietjes weer verbranden..
Ik vind het altijd fijn aan het strand, elk jaargetijde Bongquote:Op zondag 23 december 2007 19:38 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je pas net wakker wasOmdat je begin van de middag nog zei dat je even ging bijslapen
Maar zeker lekker weer geweest om even naar het strand te gaan
Dan ben je vast een beweeglijk typequote:Op zondag 23 december 2007 19:42 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik kan bunkeren wat ik wil, er komt geen grammetje aan
quote:Op zondag 23 december 2007 19:42 schreef Calimero_31 het volgende:
Hoi Blurk en Bong
und Eefje auch naturlich!!![]()
Strand is ook fijn, zeker als je er dicht in de buurt woont zodat je er makkelijk ff naartoe kan gaan op elk moment dat je wiltquote:Op zondag 23 december 2007 19:43 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ik vind het altijd fijn aan het strand, elk jaargetijde Bong
Haha, op de Wii jaquote:Op zondag 23 december 2007 19:43 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Dan ben je vast een beweeglijk type
quote:Op zondag 23 december 2007 19:45 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Haha, op de Wii jaEn dan verbrand je ook een hoop calorieën dus wat dat betreft ben ik wel sportief
Mja, herken wel iets in wat je zegt, maar zelf ben ik gewoon een die hard en heb zo ook mijn Wii-loze dagen maar over het algemeen weet het apparaat me toch altijd wel te boeien, al is het maar een potje Super Mario Bros 1 op de VCquote:Op zondag 23 december 2007 19:46 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Ik heb hem weggedaan, nadat het nieuwtje eraf was vond ik het maar een saai ding.
Wat is VC?quote:Op zondag 23 december 2007 19:47 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Mja, herken wel iets in wat je zegt, maar zelf ben ik gewoon een die hard en heb zo ook mijn Wii-loze dagen maar over het algemeen weet het apparaat me toch altijd wel te boeien, al is het maar een potje Super Mario Bros 1 op de VC
Virtual Console (Virtueel dus) daar kan je een aantal oude Nintendo spellen spelen (die worden geëmuleerd zegmaar) dus is het net alsof je weer achter je oude 8-bit NES zit bijvoorbeeldquote:
oh gaaf... vooral dat muziekje van de 1e Mario..quote:Op zondag 23 december 2007 19:49 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Virtual Console (Virtueel dus) daar kan je een aantal oude Nintendo spellen spelen (die worden geëmuleerd zegmaar) dus is het net alsof je weer achter je oude 8-bit NES zit bijvoorbeeld
Sorry, hier haak ik af.quote:Op zondag 23 december 2007 19:49 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Virtual Console (Virtueel dus) daar kan je een aantal oude Nintendo spellen spelen (die worden geëmuleerd zegmaar) dus is het net alsof je weer achter je oude 8-bit NES zit bijvoorbeeld
Hoezooooooooooooo niet?quote:Op zondag 23 december 2007 19:49 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Hahaha...hoef ik het niet te vragen dit keer
oh, dat vond ik dan weer het enige geile uit die hele zin.quote:Op zondag 23 december 2007 19:52 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ik ook, geëmalueerd is iets te hoog gegrepen voor mij
Emuleren=nabootsen, gewoon een applicatie die in het Wii Systeem zit ingebouwd die dus de oude spelletjes kan "lezen" waardoor je ze gewoon kan gebruiken. Op de PC is het ook mogelijk bijv. om oude spellen van bijv. Nintendo te kunnen spelen dmv zo'n programmaquote:Op zondag 23 december 2007 19:52 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Emuleren schatje... emulerenquote:Op zondag 23 december 2007 19:52 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 december 2007 19:54 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
oh, dat vond ik dan weer het enige geile uit die hele zin.
hmmmm......uitleg hieronder voelt aan als een koude douche....![]()
Sorry, no can do.quote:Op zondag 23 december 2007 19:56 schreef BONG4002 het volgende:
Hier een officiële uitleg wat de VC precies is: klik
Als je met je muis op de link gaat staan zie je helemaal onderin je scherm (in de statusbalk) waar de link naartoe verwijst, in dit geval gewoon een veilige pagina van Nintendo zelfquote:Op zondag 23 december 2007 19:57 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Sorry, no can do.![]()
De laatste keer dat ik op een klik klikte kwam ik in shitcity terecht.
Leuk toch?quote:Op zondag 23 december 2007 19:59 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Hij zit gewoon te when Harry met Sally'en op zijn computer.
Tof dat je het effe uitlegtquote:Op zondag 23 december 2007 19:58 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Als je met je muis op de link gaat staan zie je helemaal onderin je scherm (in de statusbalk) waar de link naartoe verwijst, in dit geval gewoon een veilige pagina van Nintendo zelf
Doe jij dat nooit?quote:Op zondag 23 december 2007 19:59 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Hij zit gewoon te when Harry met Sally'en op zijn computer.
O ja, jij eet vegetarisch, dat is waar ook Veulen. Wat ligt daaraan ten grondslag, liefde voor dieren of lust je gewoon geen vlees?quote:Op zondag 23 december 2007 19:57 schreef Veulen het volgende:
Zo even gegeten, en ondertussen lekker naar LLink gekeken. Die hebben zo'n geweldig vegetarisch kookprogramma
Doe maar nietquote:Op zondag 23 december 2007 20:02 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Nee![]()
Vind je dat ik het moet oppakken?
Dat dacht ik ook al, dat emuleren lijkt me een behoorlijk intensieve hobby.quote:
Voor de programmeurs wel idd, niet voor de uiteindelijke gebruiker (ikzelf dus)quote:Op zondag 23 december 2007 20:04 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al, dat emuleren lijkt me een behoorlijk intensieve hobby.
geen ideequote:Op zondag 23 december 2007 20:04 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Maar wel geil......dag Calimeroquote:Op zondag 23 december 2007 20:04 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer uit een overdreven liefde voor dieren. M<aar meer omdat ik vind dat we in nederland niet genoeg respect hebben voor de dieren die we opeten.quote:Op zondag 23 december 2007 20:01 schreef -Blurk- het volgende:
O ja, jij eet vegetarisch, dat is waar ook Veulen. Wat ligt daaraan ten grondslag, liefde voor dieren of lust je gewoon geen vlees?
Ja, ben het gedeeltelijk met je eens, aan de andere kant geloof ik dat het wel meevalt met dat lijden van de dieren hier in Nederland, gaat toch allemaal volgens strikte regels? En dan daarbij heb ik helemaal geen zin om me schuldig te voelen bij elk stukje vlees wat ik eet. Daar help je de dieren toch ook niet mee? Dat fokken en slachten gaat toch gewoon door, de meeste mensen zijn gewoon gek op een lekker stukje vlees, ik ook, en inderdaad, er zijn mensen die dat biologische vlees niet kunnen betalen, dus die pakken de goedkopere stukken vlees.quote:Op zondag 23 december 2007 20:08 schreef Veulen het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer uit een overdreven liefde voor dieren. M<aar meer omdat ik vind dat we in nederland niet genoeg respect hebben voor de dieren die we opeten.
We gooien ruim de helft van zo'n dood beest weg, we stoppen het in kleine hokjes, besparen aan alle kanten op medicijnen en verdovingen (het bederft de smaak) en de hele massa doet er gewoon aan mee.
Want ja vegetarisch eten is vies, scharrelvlees is duur en dus doen we het niet... Dan pakken we toch gewoon dat goedkope speklapje uit de supermarkt, dat er een beest voor moet leiden is niet erg toch.
quote:Op zondag 23 december 2007 19:57 schreef Calimero_31 het volgende:
[..]
Sorry, no can do.![]()
De laatste keer dat ik op een klik klikte kwam ik in shitcity terecht.
Dag Bong, je bent al aan de late kant, 8 uur is toch je tijd? Fijne avond en Wii zequote:Op zondag 23 december 2007 20:23 schreef BONG4002 het volgende:
Goed, ik ga me weer vermaken achter de TV en straks nog wat op de Wii, dus tot morgen allen!![]()
Vind je?? Op deze link kun je zien hoe "riant" scharrelkippen (!!!!) het hebben in NL... en let wel, dit komt van de site van het bedrijf wat deze schuur ingericht heeft... daar is men dus trots op enzo.quote:Op zondag 23 december 2007 20:20 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ja, ben het gedeeltelijk met je eens, aan de andere kant geloof ik dat het wel meevalt met dat lijden van de dieren hier in Nederland, gaat toch allemaal volgens strikte regels? En dan daarbij heb ik helemaal geen zin om me schuldig te voelen bij elk stukje vlees wat ik eet. Daar help je de dieren toch ook niet mee? Dat fokken en slachten gaat toch gewoon door, de meeste mensen zijn gewoon gek op een lekker stukje vlees, ik ook, en inderdaad, er zijn mensen die dat biologische vlees niet kunnen betalen, dus die pakken de goedkopere stukken vlees.
Als ik geen vlees meer zou eten zou ik het echt missen, hoe lekker vegetarisch ook kan zijn.
Maar respect voor jouw keuze hoor Veulen, en als ik zie hoe die ganzen in Frankrijk "gevoed" worden bedank ik ook voor die ganzenlever, dat vind ik afschuwelijk.
Wat liefquote:Op zondag 23 december 2007 20:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Speciaal voor Labasca
http://nl.youtube.com/watch?v=fwvtREuu6yo
gewoon op de achtergrond 't geluid aanhouden, hilarisch![]()
Nogmaals, gedeeltelijk ben ik het met Veulen eens, maar ik ben niet vegetarisch en zou niet graag mijn stukje vlees missen, dus deze discussie kan ik eigenlijk niet voeren, omdat ik hierin niet principieël ben. Zwak misschien, maar het is niet anders.quote:Op zondag 23 december 2007 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vind je?? Op deze link kun je zien hoe "riant" scharrelkippen (!!!!) het hebben in NL... en let wel, dit komt van de site van het bedrijf wat deze schuur ingericht heeft... daar is men dus trots op enzo.
En dan hebben deze beesten het dus echt stukken beter dan kippen die in een kippenflat zitten, want dat lijkt helemaal nergens naar. Nee, ook niet in Nederland.
Ik ben ook geen vegetariër hoor, en ik weet dat dat lapje absorberende rotzooi bij m'n kipfiletje in de verpakking zit omdat die kip zo snel mogelijk zo groot mogelijk moest zijn en daarom onevenredig veel vocht binnengekregen heeft.quote:Op zondag 23 december 2007 20:53 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Nogmaals, gedeeltelijk ben ik het met Veulen eens, maar ik ben niet vegetarisch en zou niet graag mijn stukje vlees missen, dus deze discussie kan ik eigenlijk niet voeren, omdat ik hierin niet principieël ben. Zwak misschien, maar het is niet anders.
Fuck de muziek.. Wat zit er in die flesquote:Op zondag 23 december 2007 20:52 schreef Gert het volgende:
Zo, fles open. Muziekje.
Wat jullie met de muziek doen moet je zelf weten, als je maar van m'n fles af blijft.
Kom op Gert, niet zo lullig, schenk eens een lekkere borrel inquote:Op zondag 23 december 2007 20:52 schreef Gert het volgende:
Zo, fles open. Muziekje.
Wat jullie met de muziek doen moet je zelf weten, als je maar van m'n fles af blijft.
Wat een kniert he?quote:Op zondag 23 december 2007 21:03 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Kom op Gert, niet zo lullig, schenk eens een lekkere borrel in
Wijn. Hele vieze, zou het niet nemen.quote:Op zondag 23 december 2007 21:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Fuck de muziek.. Wat zit er in die fles
Ik heb wel op wat plekken gewerkt hier in Nederland waar die beesten zogenaamd volgens die geweldige regels leven. En geloof me die regels zijn helemaal niet zo geweldig. Met name varkens en kippen hebben een enorm slecht leven hier in Nederland. Zien vaak geen zonlicht, worden behandeld zonder verdovingen en vertonen A typisch gedrag.quote:Op zondag 23 december 2007 20:20 schreef -Blurk- het volgende:
Ja, ben het gedeeltelijk met je eens, aan de andere kant geloof ik dat het wel meevalt met dat lijden van de dieren hier in Nederland, gaat toch allemaal volgens strikte regels? En dan daarbij heb ik helemaal geen zin om me schuldig te voelen bij elk stukje vlees wat ik eet. Daar help je de dieren toch ook niet mee? Dat fokken en slachten gaat toch gewoon door, de meeste mensen zijn gewoon gek op een lekker stukje vlees, ik ook, en inderdaad, er zijn mensen die dat biologische vlees niet kunnen betalen, dus die pakken de goedkopere stukken vlees.
Als ik geen vlees meer zou eten zou ik het echt missen, hoe lekker vegetarisch ook kan zijn.
Maar respect voor jouw keuze hoor Veulen, en als ik zie hoe die ganzen in Frankrijk "gevoed" worden bedank ik ook voor die ganzenlever, dat vind ik afschuwelijk.
Die illusie heb ik ook niet, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook maar liever niet te lang nadenk over het (waarschijnlijk korte) traject wat dat vlees op mijn bord heeft afgelegd.quote:Op zondag 23 december 2007 21:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben ook geen vegetariër hoor, en ik weet dat dat lapje absorberende rotzooi bij m'n kipfiletje in de verpakking zit omdat die kip zo snel mogelijk zo groot mogelijk moest zijn en daarom onevenredig veel vocht binnengekregen heeft.
Sterker nog... een groot deel van de mensen in deze omgeving leeft van de kippen, en dus van de kippenflats.
Maar ik heb niet de illusie dat het lapje vlees wat ik op m'n bord heb liggen een stukje vlees is wat wel een redelijk leven heeft gehad omdat het in NL gefokt, gevoed en geslacht is
Nou, ik kan me niets meer herinneren, dus ik denk dat ik heel braaf geweest ben Gertquote:Op zondag 23 december 2007 21:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Wijn. Hele vieze, zou het niet nemen.![]()
nah vooruit maar dan..![]()
En Blurk, dat jij überhaupt al weer zín hebt in een borrel! Of b en je braaf geweest vannacht?
quote:Op zondag 23 december 2007 21:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat een kniert he?
Lekker plakje worst erbij
Ja ik heb precies het zelfde. Heb nadat ik weer es een akelige docu had gezien van vlees afgezien. Dat heeft 3 weken geduurd . De kaas kwam mijn neus uit en ik was niet creatief genoeg meer om het zonder te doen. Ik let er wel op. Groen vlees kopen zeg maar, en toch heb ik in mijn achterhoofd dat ik beduveld word. Plus ik kan het me veroorloven, al hoop ik dat het net zo gaat als met eieren. Volgens mij zijn scharrel eieren ook duur geweest, en nu is het verschil nihiel. (En wat zijn de scharrel normen??? )quote:Op zondag 23 december 2007 21:09 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Die illusie heb ik ook niet, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook maar liever niet te lang nadenk over het (waarschijnlijk korte) traject wat dat vlees op mijn bord heeft afgelegd.
Zéker leuk, deze muziek!quote:Op zondag 23 december 2007 21:08 schreef Gert het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=qavBngAeGKw
Uh oh, alwéér van die introverte zolderkamermuziek... sorry, maar het is zo mooi.
quote:Op zondag 23 december 2007 21:12 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Nou, ik kan me niets meer herinneren, dus ik denk dat ik heel braaf geweest ben Gert
Ja, dat dilemma dus, waar ik geen zin in heb. Als ik me erin verdiep, en het er mee eens ben dat het zo niet kan, moet ik ook de consequenties nemen, en dat kan en wil ik (nog) niet. Vind het gewoon te lekker en vegetarisch niet, ja voor een dag, maar langer niet.quote:Op zondag 23 december 2007 21:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja ik heb precies het zelfde. Heb nadat ik weer es een akelige docu had gezien van vlees afgezien. Dat heeft 3 weken geduurd . De kaas kwam mijn neus uit en ik was niet creatief genoeg meer om het zonder te doen. Ik let er wel op. Groen vlees kopen zeg maar, en toch heb ik in mijn achterhoofd dat ik beduveld word. Plus ik kan het me veroorloven, al hoop ik dat het net zo gaat als met eieren. Volgens mij zijn scharrel eieren ook duur geweest, en nu is het verschil nihiel. (En wat zijn de scharrel normen??? )
Dingen als voie gras en kikkerbillen komen er zowiezo niet in
quote:Op zondag 23 december 2007 21:26 schreef -Blurk- het volgende:
En foie gras eet ik ook niet, dat vind ik echt erg zoals dat gaat met die ganzen. En ik lust het ook niet gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen.
Maar die borrel laat wel op zich wachten hé?quote:
De eisen voor scharreleieren zijn vrij laag.quote:Op zondag 23 december 2007 21:17 schreef Soury het volgende:
Ja ik heb precies het zelfde. Heb nadat ik weer es een akelige docu had gezien van vlees afgezien. Dat heeft 3 weken geduurd . De kaas kwam mijn neus uit en ik was niet creatief genoeg meer om het zonder te doen. Ik let er wel op. Groen vlees kopen zeg maar, en toch heb ik in mijn achterhoofd dat ik beduveld word. Plus ik kan het me veroorloven, al hoop ik dat het net zo gaat als met eieren. Volgens mij zijn scharrel eieren ook duur geweest, en nu is het verschil nihiel. (En wat zijn de scharrel normen??? )
Overigens is 95% van de eieren in de winkel een scharrel of eco ei.quote:Op zondag 23 december 2007 21:17 schreef Soury het volgende:
Zeg dat wél Soury, en ik heb zo'n onverklaarbare dorst vanavond...quote:Op zondag 23 december 2007 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar die borrel laat wel op zich wachten hé?
Teveel gezopen gisterenquote:Op zondag 23 december 2007 21:32 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Zeg dat wél Soury, en ik heb zo'n onverklaarbare dorst vanavond...
Er bestaat zo iets wat in de volksmond Bewust Vleeseten heet. Dat zijn mensen die dus vlees eten, maar bv 1/2 vegetarische dag en/of 1/2 ecovlees dag in de week hebbenquote:Op zondag 23 december 2007 21:26 schreef -Blurk- het volgende:
Ja, dat dilemma dus, waar ik geen zin in heb. Als ik me erin verdiep, en het er mee eens ben dat het zo niet kan, moet ik ook de consequenties nemen, en dat kan en wil ik (nog) niet. Vind het gewoon te lekker en vegetarisch niet, ja voor een dag, maar langer niet.
En foie gras eet ik ook niet, dat vind ik echt erg zoals dat gaat met die ganzen. En ik lust het ook niet gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen.
Nou, ik ben er klaar mee voor vandaag.
Mijn naam is Blurk, en ik eet vlees.
Arme stakkerquote:Op zondag 23 december 2007 21:31 schreef Ian_Nick het volgende:
Vlees![]()
Mensen die geen vlees eten![]()
Mensen die mij geen vlees te eten geven
Vraag je nou of ik je wil beffen?quote:Op zondag 23 december 2007 21:34 schreef Veulen het volgende:
[..]
Arme stakker![]()
Je kan trouwens het beste paardenvlees eten
Te moe...quote:Op zondag 23 december 2007 21:35 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Misschien kan je die ruilen tegen Blurksels dorst?
Is wat voor te zeggen. Koop je minder (goedkoop)vlees maar zo nu en dan kwalitief gezien beter (en lekkerder)vleesquote:Op zondag 23 december 2007 21:33 schreef Veulen het volgende:
[..]
Er bestaat zo iets wat in de volksmond Bewust Vleeseten heet. Dat zijn mensen die dus vlees eten, maar bv 1/2 vegetarische dag en/of 1/2 ecovlees dag in de week hebben
Dat dacht ik ook maar die worden toch ook voor de slacht gefokt.quote:Op zondag 23 december 2007 21:34 schreef Veulen het volgende:
[..]
Arme stakker![]()
Je kan trouwens het beste paardenvlees eten
quote:
En je kan gewoon genieten van je krokketjequote:Op zondag 23 december 2007 21:37 schreef Soury het volgende:
Is wat voor te zeggen. Koop je minder (goedkoop)vlees maar zo nu en dan kwalitief gezien beter (en lekkerder)vlees
De aasSCers liggen op de loer?quote:Op zondag 23 december 2007 21:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Waaat![]()
Wakker blijven hoor
[ afbeelding ]
Jij wil dat ík nu hier zoiets ga zeggen?quote:Op zondag 23 december 2007 21:38 schreef Veulen het volgende:
[..]
![]()
Maar geef toe dat ik een lekker hapje ben
Wil je dan wel een wijntje? Dat is niet echt nadorst lessend.quote:
Ha die Ian.quote:Op zondag 23 december 2007 21:42 schreef Ian_Nick het volgende:
Wtf, Gert trakteert?
Doe mij 's een biertje dan
Ja en nee.quote:Op zondag 23 december 2007 21:38 schreef Soury het volgende:
Dat dacht ik ook maar die worden toch ook voor de slacht gefokt.
Ik verwachten ook geen antwoord. Wel een gevatte opmerking, maar je bent nog niet erg op dreef.quote:Op zondag 23 december 2007 21:40 schreef Ian_Nick het volgende:
Jij wil dat ík nu hier zoiets ga zeggen?
En ik maar denken dat je me een beetje kent
Lekker een perensapje uit een goed jaar!quote:Op zondag 23 december 2007 21:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Wil je dan wel een wijntje? Dat is niet echt nadorst lessend.
Heb ook perensap uit een uitstekend jaar in de koelkast staan.
Ik schenk vast in voor het muizebeest, dan kun je er nog even over nadenken.
Cheers, Soury. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perensapquote:Op zondag 23 december 2007 21:40 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 december 2007 21:40 schreef Gert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tuurlijk Eef.quote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Lobasca het volgende:
Dolf, doe mij maar iets met een frambozensmaakje...
Ja, leuk! Ik ben ook tweede Kerstdag thuis, ik doe mee!quote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Is er hier nog wat te doen trouwens met de kerst, of zijn we allemaal onder de pannen?
Ik vanaf morgenmiddag al, maar ben wel tweede kerstdag "vrij".
Het lijkt me erg gezellig om dan met een aantal trouwe SC'ers de geboorte van de Here Jezus Christus te vieren.
Ahhhhhquote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Is er hier nog wat te doen trouwens met de kerst, of zijn we allemaal onder de pannen?
Het lijkt me erg gezellig om dan met een aantal trouwe SC'ers de geboorte van de Here Jezus Christus te vieren.
Ik ben dood op, het was afschuwelijk druk vanavond.quote:Op zondag 23 december 2007 21:46 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik verwachten ook geen antwoord. Wel een gevatte opmerking, maar je bent nog niet erg op dreef.
Ik ben voor van alles en nog wat opgetrommeld en gegijzeld, maar ik ga proberen te ontsnappen.quote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Oeh, met een speciaal Kerst SC Topiquequote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Ik ben geen trouwe SC-erquote:Op zondag 23 december 2007 21:51 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ja, leuk! Ik ben ook tweede Kerstdag thuis, ik doe mee!
Psst Gert heet iequote:Op zondag 23 december 2007 21:52 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik ben voor van alles en nog wat opgetrommeld en gegijzeld, maar ik ga proberen te ontsnappen.
Mare ik vier geen geboortes van wie dan ook. Ik vereer gewoon een boom
Zuurtjes, heerlijk!quote:Op zondag 23 december 2007 21:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Tuurlijk Eef.![]()
[ afbeelding ]
Of bedoelde je dat niet?
Ga je dan ook kerstliedjes zingen?quote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Maar het zit erop voor vanavond? Je piept er niet weer zo tussenuit?quote:Op zondag 23 december 2007 21:52 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik ben dood op, het was afschuwelijk druk vanavond.
Gezamelijk doen we dat danquote:Op zondag 23 december 2007 21:54 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ga je dan ook kerstliedjes zingen?
Ik lees dit net, zit er paardenvlees in een kroket? Nee toch he? Ik neem meestal een kalfsvleeskroket bij de FEBO, zo lekkerquote:Op zondag 23 december 2007 21:39 schreef Veulen het volgende:
[..]
En je kan gewoon genieten van je krokketje
Nein, klaarquote:Op zondag 23 december 2007 21:56 schreef Talitha het volgende:
[..]
Maar het zit erop voor vanavond? Je piept er niet weer zo tussenuit?
Wat je zegt, ook, zo'n 5 % gok ik..quote:Op zondag 23 december 2007 21:56 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ik lees dit net, zit er paardenvlees in een kroket? Nee toch he? Ik neem meestal een kalfsvleeskroket bij de FEBO, zo lekkerHoop dat daar dan ook kalfsvlees inzit.
Waar?? Bij Stairway to heaven??quote:Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Arme schat.quote:Op zondag 23 december 2007 21:52 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik ben dood op, het was afschuwelijk druk vanavond.
Wtf, nét wat ik nodig heb.quote:Op zondag 23 december 2007 21:58 schreef Veulen het volgende:
[..]
Arme schat.
Kijk eens:
[ afbeelding ]
Voetenkrukje:
[ afbeelding ]
Misschien wil iemand z'n laptop meenemen?? Er is vast wel een sukkel met een onbeveiligde internetverbinding in de buurt... kunnen we je toch een beetje mee laten doenquote:Op zondag 23 december 2007 21:58 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Dat ga ik in ieder geval niet redden
Ik schuif wel een stukje op, leg je moede hoofd maar op mijn schouder Ian.quote:Op zondag 23 december 2007 21:56 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Nein, klaar
Zo nog even shag halen en dan kan ik ergens gaan liggen.
Jaaaaaaaaaa!quote:
Meestal zit er wel wat paardenvlees in kroketten.quote:Op zondag 23 december 2007 21:56 schreef -Blurk- het volgende:
Ik lees dit net, zit er paardenvlees in een kroket? Nee toch he? Ik neem meestal een kalfsvleeskroket bij de FEBO, zo lekkerHoop dat daar dan ook kalfsvlees inzit.
Chill, inkijk.quote:Op zondag 23 december 2007 22:05 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Ik schuif wel een stukje op, leg je moede hoofd maar op mijn schouder Ian.
Over Inet verbindingen gesproken...ik moet een dezer dagen overstappen van een kabel providert naar eentje die me kan helpen aan een verbinding voor zowel een kabel..wireless en nog een wireless pc..... ( en dan nog het liefst eentje in combi met een heel tvpakket ook )quote:Op zondag 23 december 2007 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien wil iemand z'n laptop meenemen?? Er is vast wel een sukkel met een onbeveiligde internetverbinding in de buurt... kunnen we je toch een beetje mee laten doen
Goed zo, niet op kauwen hè.quote:Op zondag 23 december 2007 21:54 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Zuurtjes, heerlijk!
![]()
kan je lekker lang op zuigen
Na een kerstliedje of drie kun jij je ook niet meer inhouden, let maar op.quote:
*schopt kruk onder voeten weg*quote:Op zondag 23 december 2007 21:59 schreef Ian_Nick het volgende:
Wtf, nét wat ik nodig heb.
Kijk uit of ik ga lief tegen je doen.
Die staat voor aan en wil de microfoon niet meer afgeven.quote:Op zondag 23 december 2007 22:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Na een kerstliedje of drie kun jij je ook niet meer inhouden, let maar op.
Och, je was er bijna.quote:Op zondag 23 december 2007 22:09 schreef Veulen het volgende:
[..]
*schopt kruk onder voeten weg*
Kijk dat kunnen we niet hebben he
Je kunt toch gewoon een draadloze router gebruiken?? Ik heb hier ook 1 PC bekabeld aan de router (die weer met het modem verbonden is) en de PC van de kid is draadloos verbonden met de router...quote:Op zondag 23 december 2007 22:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Over Inet verbindingen gesproken...ik moet een dezer dagen overstappen van een kabel providert naar eentje die me kan helpen aan een verbinding voor zowel een kabel..wireless en nog een wireless pc..... ( en dan nog het liefst eentje in combi met een heel tvpakket ook )
Zijn er nog does or doonts in het land der provi's ?
Ik ben er iig.. Alleen ff gezellig met de fam. op eerste kerstdag. Voor de rest ben ik vrijquote:Op zondag 23 december 2007 22:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Echt nietquote:Op zondag 23 december 2007 22:08 schreef Gert het volgende:
De Personal Bomputer.quote:Op zondag 23 december 2007 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon een draadloze router gebruiken?? Ik heb hier ook 1 PB bekabeld aan de router (die weer met het modem verbonden is) en de PC van de kid is draadloos verbonden met de router...
En alles wat hier verder met laptop binnenwandelt kan zich ook draadloos verbinden, als ze het wachtwoord van m'n router weten
Dat heb ik blijkbaar gemist?!quote:Op zondag 23 december 2007 22:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa!![]()
We hebben al ervaring immers, met bohemian rhapsody.
En dan zingt Veulen: "They shoot horses, don't they" met ons allemaal als backinggroup.quote:Op zondag 23 december 2007 22:09 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Die staat voor aan en wil de microfoon niet meer afgeven.
Uhuh...maar ik wil niet meer bij chello...was eik op zoek naar "de" ultieme provider via het telefoondraadje..quote:Op zondag 23 december 2007 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon een draadloze router gebruiken?? Ik heb hier ook 1 PB bekabeld aan de router (die weer met het modem verbonden is) en de PC van de kid is draadloos verbonden met de router...
En alles wat hier verder met laptop binnenwandelt kan zich ook draadloos verbinden, als ze het wachtwoord van m'n router weten
We kunnen "Mary's Boychild" wel doen, is ook zo'n lekkere meezingerquote:Op zondag 23 december 2007 22:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa!![]()
We hebben al ervaring immers, met bohemian rhapsody.
Oh.. je wilt gewoon bij Chello wegquote:Op zondag 23 december 2007 22:13 schreef Jappie het volgende:
[..]
Uhuh...maar ik wil niet meer bij chello...was eik op zoek naar "de" ultieme provider via het telefoondraadje..
Ja joh, pleurt m'n bos maar lekker vol.quote:Op zondag 23 december 2007 22:07 schreef Leandra het volgende:
Als NZ meeleest: kan die kutpuber een plekje in de OP krijgen??
Volgens mij is er nog een hokje vrij naast Blurk
Wordt wel gezellig met 2 SouthParkertjes in de OP
Potje met vetquote:Op zondag 23 december 2007 22:13 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
We kunnen "Mary's Boychild" wel doen, is ook zo'n lekkere meezinger
Dat hele Boney M is een karaoke-goudmijntje.quote:Op zondag 23 december 2007 22:13 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
We kunnen "Mary's Boychild" wel doen, is ook zo'n lekkere meezinger
quote:Op zondag 23 december 2007 22:09 schreef Ian_Nick het volgende:
Och, je was er bijna.
Nu ben je weer een paardenkontje.
Ook goed, maar wat betekend dat? feëriekequote:Op zondag 23 december 2007 22:17 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Nee, we zetten vetpotjes neer voor de feërieke sfeer Soury.
obesitesque.quote:Op zondag 23 december 2007 22:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ook goed, maar wat betekend dat? feërieke![]()
Dat betekent sprookjesachtig Soury.quote:Op zondag 23 december 2007 22:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ook goed, maar wat betekend dat? feërieke![]()
Ohhh.. dacht iets van sfeer, dus klopt het wel. Nu die van gert nogquote:Op zondag 23 december 2007 22:22 schreef -Blurk- het volgende:
[..]
Dat betekent sprookjesachtig Soury.
Doe eens een linkje dan?quote:Op zondag 23 december 2007 22:16 schreef Gert het volgende:
Hmm Talitha, het valt eigenlijk niet echt na te vertellen... geloof dat het ter gelegenheid van SC 500 was of zo.. weet het niet precies meer.
Cali ook nog dan?? Misschien dat die in hetzelfde paadje als Pietje kan?quote:Op zondag 23 december 2007 22:15 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ja joh, pleurt m'n bos maar lekker vol.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |