![]()
Als zangeres van de tienermeidenformatie The Brainless Boxes deed de Zweedse Susana Feitor nogal eens wat stof opwaaien, door bijvoorbeeld slechts bedekt door de handen van haar medebandleden topless op publiciteitsfoto's te poseren. Nu, acht jaar later, heeft ze deze periode volgens eigen zeggen achter zich gelaten en lanceert ze haar eerste solo-album: Get Away With It.
De plaat bevat veertien nummers. De muziek en de teksten over liefde, verlangen en frustratie zijn geschreven door haarzelf, met medewerking van Benny Bjornsson. Deze Bjornsson heeft jarenlang tevergeefs geprobeerd voet aan de grond te krijgen met zijn band BAAB. Misschien dat de voor de hand liggende vergelijking met die andere bekende Zweedse band hem parten heeft gespeeld, mede omdat hun volledige catalogus bestond uit slechte covers van die band.
De samenwerking van Feitor en Bjornsson is wonderwel geslaagd te noemen, het album luistert lekker weg en veel nummers zijn ware oorwurmen omdat ze nog dagenlang in je hoofd blijven rondzingen. Eigenlijk herinnert helemaal
niets meer aan het verleden van beide muzikanten, en dat mag een knappe prestatie genoemd worden.
Het cd-boekje is prima verzorgd, met sfeervolle foto's van Feitor, voorzien van smaakvolle decollete's. De middenpagina's worden gesierd door een stijlvolle afbeelding van een topless Feitor, slechts bedekt door de handen van een breedgrijnzende Bjornsson.
Susana is terug, en komt met dit album prima weg!
Tracklisting:
1. No more boxes
2. Brainfull
3. I had a dream
4. Dancing king
5. A rich man's world
6. Waterloop
7. Does your father know?
8. Hernando
9. The winter takes the fall
10. I don't I don't I don't I don't I don't
11. Give me (a man in the night)
12. Place your hands on me
13. Thank me for the music
14. Get away with it
Nothing has changed. Everything has changed.